Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Junkkarin kylvinkone  (Luettu 12613 kertaa)

Mercantil

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 160
Junkkarin kylvinkone
Alkaa olla syksy hommat pulkassa, joten alkaa olla aikaa miettiin kylvinkoneen päivitystä.. Kiikarissa olisi uusi kolmemetrinen takapyöräkone jotenkin alkanut kiinostaa tuo junkkarin s300m. Minkälaisia kokemuksia porukalla on junkkarin kylvinkoneista?

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7102
  • karkki vai keppana?
Vs: Junkkarin kylvinkone
Jösse tuskin kehuu kokemaansa, en itse muistele pahalla. 3000T oli viimeksi, 3m sivupyöräkone, ruskea jostain -70 luvun lopulta oli ennen sitä.
pessimisti ei pety!

JarJar

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 375
Vs: Junkkarin kylvinkone
Olisikohan jotain +700ha takana Maestro Direct 4m:sellä. Positiivisesti yllättänyt laite. Vannas toimii mielestäni hyvin kaikenlaisilla alustoilla. Vantaan kuluma tuolla kylvömäärällä ollut todella pieni (verrattuna esim. edelliseen Kongskilden laitteeseen). Isot säiliöt iso plussa. Tarkka vaihteistolla toteutettu syöttölaite. Jälkimarkinointi pelannut hyvin ja parannus ideoitakin kuunneltu/toteutettu. Tuossa punaisessa jotain viimeistelyä olisi voinut tehdä paremmin, mutta ei toki kylvöä haittaa. En ole kovin merkki uskollinen, mutta voisin ottaa seuraavaksikin kylvimeksi junkkarin.

Ala-Pertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10735
Vs: Junkkarin kylvinkone
enämpi noita junkkarin takapyöräisiä kylvämässä näkee, kuin muita koneita yhteensä, mistä kertonee. sitten on tietysti rapiiteja.
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4391
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Junkkarin kylvinkone
enämpi noita junkkarin takapyöräisiä kylvämässä näkee, kuin muita koneita yhteensä, mistä kertonee. sitten on tietysti rapiiteja.

Taitaa olla paikkakuntakohtainen juttu. Mä olen varmaan nähnyt pari elämässäni :-/

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7102
  • karkki vai keppana?
Vs: Junkkarin kylvinkone
enämpi noita junkkarin takapyöräisiä kylvämässä näkee, kuin muita koneita yhteensä, mistä kertonee. sitten on tietysti rapiiteja.

Taitaa olla paikkakuntakohtainen juttu. Mä olen varmaan nähnyt pari elämässäni :-/
On tai ainakin oli avarampi kuin Tume/ Juko. Savilla/ kovilla mailla menee mikä vaan.
pessimisti ei pety!

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8354
Vs: Junkkarin kylvinkone
enämpi noita junkkarin takapyöräisiä kylvämässä näkee, kuin muita koneita yhteensä, mistä kertonee. sitten on tietysti rapiiteja.

Taitaa olla paikkakuntakohtainen juttu. Mä olen varmaan nähnyt pari elämässäni :-/
Kuten myös. Olenkohan koskaan nähnyt uudempaa Junkkaria kylvöpellolla. Tumea ja Rapidia sitten löytyy. Jokunen vanhempi Juko joukossa.
Mystinen kesälaatumies

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7102
  • karkki vai keppana?
Vs: Junkkarin kylvinkone
enämpi noita junkkarin takapyöräisiä kylvämässä näkee, kuin muita koneita yhteensä, mistä kertonee. sitten on tietysti rapiiteja.

Taitaa olla paikkakuntakohtainen juttu. Mä olen varmaan nähnyt pari elämässäni :-/
Kuten myös. Olenkohan koskaan nähnyt uudempaa Junkkaria kylvöpellolla. Tumea ja Rapidia sitten löytyy. Jokunen vanhempi Juko joukossa.
Aikoinani omaani myin, nettikone oli täynnä Tumeja, Simultani  myin kuvien perusteella melko nopeasti johonkin pohjoisemmaksi.
pessimisti ei pety!

Kohta-Sippoolan Kaappoo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 623
Vs: Junkkarin kylvinkone
Junkkarin 3m ST:llä on tähän mennessä kylvetty reilu 1500ha ja tyytyväinen olen ollut. Helpposäätöinen ja perusvarma kone.
"Tämä sääntö pätee aina: kaikissa mielipideasioissa vastustajamme ovat järjettömiä." -Mark Twain-

Mercantil

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 160
Vs: Junkkarin kylvinkone
Täällä hämeessä melko harvinainen tuo junkkari, Tume  kanta on todella suuri johtunee siitä, että tästä kotiportilta tehtaan portille 25 kilsaa..  Mutta niin jotenkin ei tume nappaa.  Kaikilla toki kylvää mutta kulutus ketävyydessä niitä eroja tuntuu olevan.. 

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19933
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Junkkarin kylvinkone
Täällä hämeessä melko harvinainen tuo junkkari, Tume  kanta on todella suuri johtunee siitä, että tästä kotiportilta tehtaan portille 25 kilsaa..  Mutta niin jotenkin ei tume nappaa.  Kaikilla toki kylvää mutta kulutus ketävyydessä niitä eroja tuntuu olevan..

Mutta mikä ongelma olisi Väderstad Rapidissa ? Sehän on se vahvin kulutuskestävyydeltään ?

-SS-

JösseJänis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2681
Vs: Junkkarin kylvinkone
enämpi noita junkkarin takapyöräisiä kylvämässä näkee, kuin muita koneita yhteensä, mistä kertonee. sitten on tietysti rapiiteja.

Näkee, missä näkee. Tume tekee 90%:sti kylvölannoittimia ja sen liikevaihto on isompi kuin Junkkarin, joka tekee kaikkea mahdollista, mihin vain voi rautaa tuhlata.

JösseJänis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2681
Vs: Junkkarin kylvinkone
Jösse tuskin kehuu kokemaansa, en itse muistele pahalla. 3000T oli viimeksi, 3m sivupyöräkone, ruskea jostain -70 luvun lopulta oli ennen sitä.

Poholaalaaselle ei pidä hitsipilliä antaa. Lisätietoa asiasta saa, kun laittaa hakutoimintoon haettavan asian kohdalle Junkkari ja käyttäjältä-kohtaan JösseJänis.

Mercantil

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 160
Vs: Junkkarin kylvinkone
Täällä hämeessä melko harvinainen tuo junkkari, Tume  kanta on todella suuri johtunee siitä, että tästä kotiportilta tehtaan portille 25 kilsaa..  Mutta niin jotenkin ei tume nappaa.  Kaikilla toki kylvää mutta kulutus ketävyydessä niitä eroja tuntuu olevan..

Mutta mikä ongelma olisi Väderstad Rapidissa ? Sehän on se vahvin kulutuskestävyydeltään ?

-SS-

Ehkä vähän turhan hinnakas ja tahtoo traktori jäädä pieneksi ja hirvittää se niiden uusi tutkasyöttö järjestelmä eikös se tarvinut mahottomasti hydrauliikalta?

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19933
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Junkkarin kylvinkone
Täällä hämeessä melko harvinainen tuo junkkari, Tume  kanta on todella suuri johtunee siitä, että tästä kotiportilta tehtaan portille 25 kilsaa..  Mutta niin jotenkin ei tume nappaa.  Kaikilla toki kylvää mutta kulutus ketävyydessä niitä eroja tuntuu olevan..

Mutta mikä ongelma olisi Väderstad Rapidissa ? Sehän on se vahvin kulutuskestävyydeltään ?

-SS-

Ehkä vähän turhan hinnakas ja tahtoo traktori jäädä pieneksi ja hirvittää se niiden uusi tutkasyöttö järjestelmä eikös se tarvinut mahottomasti hydrauliikalta?

Hyvät perustelut, ja merkittävät investoinnin arvioinnin kannalta. Eli hinta muodostaakin valinnan perusteen ja osittain rahatilanteesta johtuen, myös vetokoneella on jonkinlainen reunaehto annettavana.

100 ha:n maatilan alalla 2000 ha:n kylvöt kertyvät yli 20 v aikana, johtuen monivuotisista ympäristönurmista, tai EFA-kesannoista, joita ainakin nyt tällä viisivuotiskaudella löytyy. Eli kulutuskestävyys ei välttämättä ole se olennainen tekijä. Sitten jos kylvöalaa on 500 ha, epäilemättä silloin Räpidiin löytyy sekä rahoitus että vetokone.

-SS-