Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Plug-in hybridit  (Luettu 7093 kertaa)

jamako

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1301
  • Our reliable partner!
Plug-in hybridit
Jaahas lompakko on aika tyhjä ja päädyin seuraavan leasingin suhteen plug-in hybridiin.

Mites noi skulaa?

Siis BMW X5 40e kyseessä.

Noita ei ollut vielä koeajossa joten kokeilin 3,0 D:tä.

Neloskone; ilmajousituksestakin jouduin luopumaan ja USA-auto (Etelä-Karoliina). Musta mies tai WT-nuori noi kasannut Saksassa asuvan turkkilaisen sijaan.

Halpa kahden vuoden leasing auttoi valintaa; oli halvempi kuin monen kolmen vuoden.
Grow the feed, not the weeds!

pig24

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12114
Vs: Plug-in hybridit
Saksalainen laatulehti testasi ja kysyi, että miksi koko vaiva ? Testikierroksen keskikulutus yli 10. Mut tää onkin enempi jenkeille.

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19966
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Plug-in hybridit
Olisiko lompakole parempi joku hiukan pienempi.
Jos työnantaja maksaa, sitten uusi G-mersu.

Muuten voisi olla pienempi parempi.

-SS-

Ärrpää

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7328
Vs: Plug-in hybridit

 Geessä pysäköintijarru on käsijarru, aina sitä oppii uutta.
Ihan perus...nykyäänhän naiset osaa tehdä sisällään uusia ihmisiä...

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65449
Vs: Plug-in hybridit
by the way;  mikä on plug in hyprid?

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19966
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Plug-in hybridit
by the way;  mikä on plug in hyprid?

Sitä voi varmaan ladata vieraisilla käydessä eteisen siivouspistorasiasta, jos ahkerasti käy ja vierailee ja ettii sopivan töpselipaikan, niin voi päästä viikon ilman polttoainetta kokonaan. Varsinkin yhtiön yhteisesti maksamat erillismittauksen ulkopuolella olevat tolppapaikat ovat parhaita.

Tai jotain.

-SS-

pig24

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12114
Vs: Plug-in hybridit
2-litrainen polttomoottori 245 hv ja sähkömoottori 113 hv. Sähköllä pääsee 33 km. Koko roska painaa 2,3 tn. "Laboratorio-olosuhteissa" keskikulutus 3,3 l/100 km. http://www.spiegel.de/fotostrecke/bmw-x5-40e-plug-in-hybrid-suv-jetzt-im-grossserien-stil-fotostrecke-127743-5.html

Viimeksi muokattu: 08.09.15 - klo:09:12 kirjoittanut pig24

JösseJänis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2681
Vs: Plug-in hybridit
Noiden ladattavien hybrideiden parhaat puolet ovat ehkä sittenkin muualla kuin normaaliajon kulutuksessa. Esim C-sarjan Mersun 350 e –pistokehybridin normikulutukseksi ilmoitetaan 2,1 litraa sadalla, mutta normaali kulutus on toki kolminkertainen. Sähköllä sillä ei voi ajaa kuin 30 kilometriä. Siitä eteenpäin autoa kyydittää bensiinimoottori.

Mutta, mutta... kyseinen Mersu tarjoaa 279 hv:n tehon, 600 newtonin väännön ja se singahtaa nollasta sataseen alle 6 sekunnissa. Siinä on automaattivaihteisto ja kattava varustelu aina ilmajousitusta myöten. Hinnat alkaen on 56 000 €, josta autoveron osuus on alle 5 000 €.

Malliston halvin C-Mersu maksaa 39 000 ja siinä on 129 hv. ha autoveroa 7 500 €
Hybridin kanssa samanhintainen bensiinimoottorinen C 300 A häviää tehossa noin 30 hv ja väännössä 230 Nm, siinä on heikompi varustelu ja auutoveroa 13 000 €. Samanhintainen dieselkäyttöinen 250 Bluetec häviää tehossa noin 70 hv ja väännössä 100 Nm. ja siinä on autoveroa 9 000 €. Kaikissa näissä on heikompi varustelu kuin tuossa hybridissä.

Hybridissä on myös vähäinen vuotuinen käyttömaksu eikä sitä rasita diesel-vero. Sen saa pysäköidä vähäpäästöisille autoille varatuille parkkipaikoille ja tulevaisuudessa saattaa meilläkin olla kaupungeissa alueita, joissa ajaminen on sallittua vain näille ns. vähäpäästöisille autoille.

Jos siis haluat ostaa mahdollisimman paljon autoa ja mahdollisimman vähän veroa, niin siihen nämä pistokehybridit tarjoavat oivallisen vaihtoehdon. Toki joissain olosuhteissa kulutuskin on pieni, mutta Lapin reissulla se on vain sellainen kuin painavalla bensa-autolla tapaa olla. Levillä näitä saa ladata ilmaiseksi, mutta Kittilän keskustan jälkeen alkaa taas bensa maistua. 

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Plug-in hybridit
Plug and play... ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

jompsa

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 69
Vs: Plug-in hybridit
Jos lompakko on tyhjä, kannattaisko katsoo vähän halvempaa.......

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65449
Vs: Plug-in hybridit
köyhän ei kannata ostaa halpaa...

agricult

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 464
Vs: Plug-in hybridit
Noiden ladattavien hybrideiden parhaat puolet ovat ehkä sittenkin muualla kuin normaaliajon kulutuksessa. Esim C-sarjan Mersun 350 e –pistokehybridin normikulutukseksi ilmoitetaan 2,1 litraa sadalla, mutta normaali kulutus on toki kolminkertainen. Sähköllä sillä ei voi ajaa kuin 30 kilometriä. Siitä eteenpäin autoa kyydittää bensiinimoottori.

Tekisin kyllä nästä PHEV:eistä täysin päinvastaisen huomion kuin sinä. Jos esimerkiksi suomalaisen keskivertojampan työmatka on siinä 15 kilometrin tienoilla/siivu, niin enemmän se akkuajo on se "normi" kuin joku yksittäinen Lapin matka.

Toinen asia sitten on se, että jos yhdeksän kertaa kymmenestä ajetaan pelkällä akkuajolla, niin onko tarkoituksenmukaista, että "lisänä" on tehokas otto- tai diesel-moottori kaikkine apulaitteineen, muuttuvine venttiilinajoituksineen, VGT-turboineen ja piezo-sähköisine suoraruiskutusjärjestelmineen? Ääärettömän monimutkaisesta automaattilaatikosta puhumattakaan.



brotofobia

  • Vieras
Vs: Plug-in hybridit
Pienemmissäkin autoissa akusto painaa sen 500 kiloa...on paljon "ylimääräistä" kuskattavaa jatkuvasti- Jos sillä latauksella kesällä pääsee muutaman kymmenen kilometriä, niin entäs talvella? Akkujen kapasiteetti laskee ja sisätilaa lämmitetään useamman kilowatin jatkuvalla teholla, kun mitään hukkalämpöä ei ole hyödynnettävissä ja ajoviima jäähdyttää :o 

Aika hurjaa, että jos autolla lähetään -25 asteen pakkasesta ajaan akuilla. Ja kun akut ei riitä ohituksessa niin kone täräytetään nollasta täyteen tehoon silmänräpäyksessä, on siinä hyvilläkin öljyillä ihmetteleminen...

JösseJänis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2681
Vs: Plug-in hybridit
Noiden ladattavien hybrideiden parhaat puolet ovat ehkä sittenkin muualla kuin normaaliajon kulutuksessa. Esim C-sarjan Mersun 350 e –pistokehybridin normikulutukseksi ilmoitetaan 2,1 litraa sadalla, mutta normaali kulutus on toki kolminkertainen. Sähköllä sillä ei voi ajaa kuin 30 kilometriä. Siitä eteenpäin autoa kyydittää bensiinimoottori.

Tekisin kyllä nästä PHEV:eistä täysin päinvastaisen huomion kuin sinä. Jos esimerkiksi suomalaisen keskivertojampan työmatka on siinä 15 kilometrin tienoilla/siivu, niin enemmän se akkuajo on se "normi" kuin joku yksittäinen Lapin matka.

Toinen asia sitten on se, että jos yhdeksän kertaa kymmenestä ajetaan pelkällä akkuajolla, niin onko tarkoituksenmukaista, että "lisänä" on tehokas otto- tai diesel-moottori kaikkine apulaitteineen, muuttuvine venttiilinajoituksineen, VGT-turboineen ja piezo-sähköisine suoraruiskutusjärjestelmineen? Ääärettömän monimutkaisesta automaattilaatikosta puhumattakaan.

Normi = normin mukainen.
Normaali = elämänmakuinen.

Normikulutus on 2,1 -litraa, mutta jos autolla ajelee normaalisti vain mainitsemiasi 15 km:n siivuja, niin normaalikulutus on jopa vähemmän. Kokonaan toinen juttu on sitten se, kuten itsekin totesit, tarvitseeko mokomien siirtymien takia tosiaan tällaista 56 000 euron autoa. Voisi ostaa täyssähköisen Nissan Leafin, mutta itse en ostaisi sitäkään, vaan Saab 99:n, koska sen saisi 500 eurolla ja sen ylläpitoon kuluisi rahaa vain saman verran kuin on Leafiin sijoitetun pääoman korko. Itse, kun olen pitkään ajellut 40 000 - 60 000 km / v., niin asiaa katsoo sitten siitä näkökulmasta ja valinta ei ole enempää 99, Leaf kuin C 350 e:kään. Paitsi, että on minulla ysisysikin, mutta lähinnä tunnelman vuoksi.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65449
Vs: Plug-in hybridit
se 1970-mallinenko?   ite katoin että tuollaistakin herkkua vielä tarjolla jossain....             ei liian usein tarjottu.