Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Koeajolla... vihdoinkin...  (Luettu 15990 kertaa)

Cynic

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1281
Vs: Koeajolla... vihdoinkin...
Fendt - kerran koeajaneena, ei parempaa ole.

Fendt on kyllä hyvä, ergonomia kohdallaan ja vaihteisto jees. Mutta monipuolisuus pienelle maatilalle huono, ei käänny penkki, näkyvyys heikko, ahdas ovi kulkea ja sairaan kallis hinta. Menee vähän JD linjalle -> paras vain eteenpäin ajettaessa ja laitteita hinattaessa.

Edelleen jos monipuolista pienkonetta tarvii niin MF, CNH ja Valmetin hytti ja koneen koko ehkä parhaita. Mielenkiinnolla jään katsomaan ensi vuoden tarjontaa, jos N121A-V tulisi järkevään tarjoukseen... 8)

Saku M Allikko

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23
  • malttamaton epäjohdonmukainen päämäärätön
Vs: Koeajolla... vihdoinkin...
Lainaus
Mihin keskiverto maatila tarvii portaattomalla voimansiirrolla varustettua traktoria? Ei yhtään mihinkään.

Itse en tarvitse portaatonta, mutta kytkimetöntä kylläkin. Kaikki pienet siirrot pihalla, olosuhteiden vaihtuvuus pellolla, kiihdytykset hankalissa paikoissa kuormalla tielle tullessa jne. Eli pitää päästä 5-25 km/h vedon katkeamatta ja vain nappia painamalla. 

Tämän kaiken voi tehdä turbiini Valtralla, jopa koskematta yhteenkään nappiin

Jos vaikkapa Dyna4 pystyy sen tarjoamaan 50k€:lla niin miksi muut eivät sitten? Vai pitäisikö vain sokeasti maksaa enemmän Valmetista ja huijata itseään että en tarvi, se mikä muilla on on turha.

Vertailu kannatta aina
Asian on varmasti näin.. ...muistan sen jostain kuulleeni.

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Koeajolla... vihdoinkin...
"Mitä pimpillä tekee kun nappulahanskakin on keksitty." Vanha vallun omistajan toteamus.
Kui mää ain olen paras?

UCD

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1440
Vs: Koeajolla... vihdoinkin...
Tämän kaiken voi tehdä turbiini Valtralla, jopa koskematta yhteenkään nappiin
Juu.... Ulosottoon 540 r/min (käsikaasulla) ja sopiva keppipykälä sisään ja eiku suunnanvaihtotikkua eteen ja sit vaan kolmella pikavaihdepykälällä menoks.  ;D ;D

Tiukka etukeno. Herkällä tatsilla. jee jee!

Losers always whine about their best. Winners go home and f*ck the prom queen ....

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270
Vs: Koeajolla... vihdoinkin...

Liekö ikinä koskaan mikään aiheuttanut enemmän kuolan valumista tai verenpainetta kuin keskustelu voimansiirrosta..  :P

Itse lähinnä halusin tietoa tuosta VT:n toimintalogiikasta. Mutta sillä ei varmaan ole mitään merkitystä, koska se on paras. Ja Valtran loota toiseksi paras, koska se on Verkulle sukua.  ::) Pitänee testata molemmat, harmi kun jälkimainitun myynti on täälläpäin heikompaa kuin laki sallii eikä uusia oikein ole kokeiltavaksi.

Minkälaiset jarrut mahtaa olla VT:ssä, jos seittemää kymppiä kulkee?
Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Koeajolla... vihdoinkin...
Minkälaiset jarrut mahtaa olla VT:ssä, jos seittemää kymppiä kulkee?


***Jos vertaa 6480 massikkaan niin reippaasti paremmat. DynaVt:ssä on kartaanijarru lisäksi. Pyssää.
Kui mää ain olen paras?

lappalainen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 542
Vs: Koeajolla... vihdoinkin...

Liekö ikinä koskaan mikään aiheuttanut enemmän kuolan valumista tai verenpainetta kuin keskustelu voimansiirrosta..  :P

Itse lähinnä halusin tietoa tuosta VT:n toimintalogiikasta. Mutta sillä ei varmaan ole mitään merkitystä, koska se on paras. Ja Valtran loota toiseksi paras, koska se on Verkulle sukua.  ::) Pitänee testata molemmat, harmi kun jälkimainitun myynti on täälläpäin heikompaa kuin laki sallii eikä uusia oikein ole kokeiltavaksi.

Minkälaiset jarrut mahtaa olla VT:ssä, jos seittemää kymppiä kulkee?

huiput normaali jarrut +voimansiirrossa sellainen säädettävä jarru ,tavallaan moottorijarru ,eli ei tarvi ku kaasua löysätä jarruttaa automaattisesti ,ihan huippu kuormaintyössä.
dynä vt se nykyaikasin portaaton

Konemies

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 295
Vs: Koeajolla... vihdoinkin...


huiput normaali jarrut +voimansiirrossa sellainen säädettävä jarru ,tavallaan moottorijarru ,eli ei tarvi ku kaasua löysätä jarruttaa automaattisesti ,ihan huippu kuormaintyössä.

Ja tappovehje liukkaalla maantiellä. Automaattijarrun lisäksi kun koittaa talvisin jäisillä varpailla polokia jarruja ja hämmentää risteyksissä vilkunviikseä edestakaisin kun ei ole palautinta. Tästä kun selviää niin vetää käsijarru lattiasta asti ja puhallella kaikessa rauhassa.. Sen jälkeen katsotaan ikkunatolppia väistellen taakse että jäikö kukaan alle. Sitte kotiin vaihtamaan linko perään.. no eiku hakemaan naapurin iso isäntä painoksi että saa vetarit alas..

Tällaiset kokemukset jäi Dyna VT- koeajosta päällimmäisiksi. Ei tullu kauppoja.

Viimeksi muokattu: 22.12.08 - klo:21:12 kirjoittanut Konemies

lappalainen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 542
Vs: Koeajolla... vihdoinkin...


huiput normaali jarrut +voimansiirrossa sellainen säädettävä jarru ,tavallaan moottorijarru ,eli ei tarvi ku kaasua löysätä jarruttaa automaattisesti ,ihan huippu kuormaintyössä.

Ja tappovehje liukkaalla maantiellä. Automaattijarrun lisäksi kun koittaa talvisin jäisillä varpailla polokia jarruja ja hämmentää risteyksissä vilkunviikseä edestakaisin kun ei ole palautinta. Tästä kun selviää niin vetää käsijarru lattiasta asti ja puhallella kaikessa rauhassa.. Sen jälkeen katsotaan ikkunatolppia väistellen taakse että jäikö kukaan alle. Sitte kotiin vaihtamaan linko perään.. no eiku hakemaan naapurin iso isäntä painoksi että saa vetarit alas..

Tällaiset kokemukset jäi Dyna VT- koeajosta päällimmäisiksi. Ei tullu kauppoja.

et taija olla sitte konemies
dynä vt se nykyaikasin portaaton

Konemies

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 295
Vs: Koeajolla... vihdoinkin...
Voi olla, pitää vissiin ens vuonna ajella kolmaskin tonni täyteen. Jos sitä sitte oppis.

Menipä taas..kun ei vaan sovi kyseiseen käyttötarkoitukseen niin ei sovi. Johonkin muualle voi taasen olla paras mahdollinen laite. Eikö niitä siksi ole monenmallista ja merkkistä olemassa?

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270
Vs: Koeajolla... vihdoinkin...
Eikö niitä siksi ole monenmallista ja merkkistä olemassa?

Tämä on ihan hyvä huomio. Onhan jo ikivanha sanonta, että vehkeet homman mukaan. Peltohommissa varmasti VT hyvä, mutta pienemmässä hommassa jollakin toisella voi olla kokonaisuutena parempi laite. Ja illalla lakanoiden välissä vastaavasti..
Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Koeajolla... taas...
Parantaa kuin sika juoksuaan...

Olipas sitten tirehtööri kehittynyt viime kerrasta. Ajettavuudessa ja hallittavuudessa (juuri voimansiirron osalta) oli jo tapahtunut melkoinen harppaus eteenpäin... jopa myydyimpään verrattuna.

Valinta direktin ja VT:n välillä tulevaisuudessa tulee olemaan puhtaasti makuasia itse kullakin.
tethering holes to their concave windings

141142

  • Vieras
Vs: Koeajolla... vihdoinkin...
portaaton=avuton thermodynamiikasta johtuen. kiertäkää suomen turvesuot jossa traktorin pitää elättää kuskinsa...tarkastelkaa merkkikirjoa ja jakaumaa ja olkaa sitte hiljaa. AJA MILLÄ AJAT MUTTA TYÖN TEKOON VALTRA

agricult

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 464
Vs: Koeajolla... vihdoinkin...

Niin maatalous- kuin metsätraktoreiden vaihteistojen
kehittäjänä Valmet matkusti aina viimeisessä vaunussa.

Ehkä Valtra siirtyy nyt portaattomalla vaihteistollaan
80-luvulle.



Aika soopaa. Miten se Valmetin keskikokoisten/isojen täyssynkronoitu laatikko sitten? Tais olla Valmetissa ainoana kärkikolmikosta (MF/Valmet/Ford), muissa täysin[/u] synkronoimaton loota. 05-sarjan laatikkossakin ihan kilpailijoita vastaavat ominaisuudet. Jälkeenjääneisyys on ihan 90-luvun lopun ja 2000-luvun juttu, joka johtui yhteistyökuvioiden ja omistajien vaihdoksista.

Viittiitkö muuten kritisoida Fendtiä, joka ei 90-luvulle tultaessa vielä saanut lippulaivamalliinsakaan 2-portaista pikavaihdetta?

Viimeksi muokattu: 23.01.09 - klo:14:43 kirjoittanut agricult

Tiimo

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 604
Vs: Koeajolla... vihdoinkin...
portaaton=avuton thermodynamiikasta johtuen. kiertäkää suomen turvesuot jossa traktorin pitää elättää kuskinsa...tarkastelkaa merkkikirjoa ja jakaumaa ja olkaa sitte hiljaa. AJA MILLÄ AJAT MUTTA TYÖN TEKOON VALTRA
Miten ne Keski-Euroopan urakoitsijat pysyvät ollenkaan "leivän syrjässä" kiinni?