Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Koeajolla... vihdoinkin...  (Luettu 15972 kertaa)

jikow

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 88
Vs: Koeajolla... vihdoinkin...
Ajoin paljon 70-luvun lopulla IH 84 Hydro traktorilla.
Portaaton voimansiirto siinäkin oli, eteen päin pääsi
0-30 km/h. Heinän paalauksessa oli aivan verrattoman
ylivoimainen. Kotimaisen traktorin valmistaja tarjoili
vielä silloin vakiovarusteena pienemmässä kokoluokassa
ihan vakavalla naamalla 6+2 vaihteistoa.

Niin maatalous- kuin metsätraktoreiden vaihteistojen
kehittäjänä Valmet matkusti aina viimeisessä vaunussa.

Ehkä Valtra siirtyy nyt portaattomalla vaihteistollaan
80-luvulle.

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Koeajolla... vihdoinkin...
Ajoin paljon 70-luvun lopulla IH 84 Hydro traktorilla.
Portaaton voimansiirto siinäkin oli, eteen päin pääsi
0-30 km/h. Heinän paalauksessa oli aivan verrattoman
ylivoimainen. Kotimaisen traktorin valmistaja tarjoili
vielä silloin vakiovarusteena pienemmässä kokoluokassa
ihan vakavalla naamalla 6+2 vaihteistoa.

Niin maatalous- kuin metsätraktoreiden vaihteistojen
kehittäjänä Valmet matkusti aina viimeisessä vaunussa.

Ehkä Valtra siirtyy nyt portaattomalla vaihteistollaan
80-luvulle.



Ei ole portaaton. Massikan Dyna-6 on lähinnä vastaava.
Kui mää ain olen paras?

mah

  • Vieras
Vs: Koeajolla... vihdoinkin...
Samaa naukumista taisi olla kymmenisen vuotta sitten hydraulisesta suunnanvaihtajasta, ettei sitä kukaan oikeesti tarvitse? Tekniikka kehittyy, kaik muut ei.

Terminator

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7310
  • Demokratian ja ihmisoikeuksien puolesta! YTK:FI
Vs: Koeajolla... vihdoinkin...
Ajoin paljon 70-luvun lopulla IH 84 Hydro traktorilla.
Portaaton voimansiirto siinäkin oli, eteen päin pääsi
0-30 km/h. Heinän paalauksessa oli aivan verrattoman
ylivoimainen. Kotimaisen traktorin valmistaja tarjoili
vielä silloin vakiovarusteena pienemmässä kokoluokassa
ihan vakavalla naamalla 6+2 vaihteistoa.

Niin maatalous- kuin metsätraktoreiden vaihteistojen
kehittäjänä Valmet matkusti aina viimeisessä vaunussa.

Ehkä Valtra siirtyy nyt portaattomalla vaihteistollaan
80-luvulle.





Ei ole portaaton. Massikan Dyna-6 on lähinnä vastaava.

No mikäs sitten on täysin portaaton?
"Jos kannatat ihmisen oikeuteen valita vapaasti ja haluat kasvattaa yhteistä hyvinvointiamme, niin klikkaa www.ytk.fi"

"*****ilu on luonnon lahja ja sitä pitää käyttää  hyväksi!"

"Kun ay-politrukilta argumentit loppuu, alkaa kepu roistoksi huutelu."

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Koeajolla... vihdoinkin...
Ajoin paljon 70-luvun lopulla IH 84 Hydro traktorilla.
Portaaton voimansiirto siinäkin oli, eteen päin pääsi
0-30 km/h. Heinän paalauksessa oli aivan verrattoman
ylivoimainen. Kotimaisen traktorin valmistaja tarjoili
vielä silloin vakiovarusteena pienemmässä kokoluokassa
ihan vakavalla naamalla 6+2 vaihteistoa.

Niin maatalous- kuin metsätraktoreiden vaihteistojen
kehittäjänä Valmet matkusti aina viimeisessä vaunussa.

Ehkä Valtra siirtyy nyt portaattomalla vaihteistollaan
80-luvulle.





Ei ole portaaton. Massikan Dyna-6 on lähinnä vastaava.

No mikäs sitten on täysin portaaton?

Portaaton on portaaton.

DynaVT on 0-52,5 km/h portaaton.
Kui mää ain olen paras?

Terminator

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7310
  • Demokratian ja ihmisoikeuksien puolesta! YTK:FI
Vs: Koeajolla... vihdoinkin...
Ajoin paljon 70-luvun lopulla IH 84 Hydro traktorilla.
Portaaton voimansiirto siinäkin oli, eteen päin pääsi
0-30 km/h. Heinän paalauksessa oli aivan verrattoman
ylivoimainen. Kotimaisen traktorin valmistaja tarjoili
vielä silloin vakiovarusteena pienemmässä kokoluokassa
ihan vakavalla naamalla 6+2 vaihteistoa.

Niin maatalous- kuin metsätraktoreiden vaihteistojen
kehittäjänä Valmet matkusti aina viimeisessä vaunussa.

Ehkä Valtra siirtyy nyt portaattomalla vaihteistollaan
80-luvulle.





Ei ole portaaton. Massikan Dyna-6 on lähinnä vastaava.

No mikäs sitten on täysin portaaton?

Portaaton on portaaton.

DynaVT on 0-52,5 km/h portaaton.

"Dyna-VT voimansiirrossa on kaksi portaatonta nopeusaluetta: 0-28 km/h peltotyöhön ja 0-50 km/h kuljetusajoon. Kun aloitat työn asetat Power Control vivun ‘eteenpäin’ tai ‘taaksepäin’ asentoon ja työnnät kyynärnojassa olevaa Dyna-VT vipua. Mitä enemmän vipua työnnät eteenpäin sitä nopeammin traktori kulkee."

Eikös siinä ole kaksi nopeus aluetta pellolle 0-28km/h ja siirtoajoon 0-50km/h? Joku kertoi että pitäisi vielä alueelta toiselle vaihdettaessa pysäyttää koko himmeli. Jontikassa sentään alueet voi vaihtaa liikkeessä, mikä minusta on lähempänä portaatonta.
"Jos kannatat ihmisen oikeuteen valita vapaasti ja haluat kasvattaa yhteistä hyvinvointiamme, niin klikkaa www.ytk.fi"

"*****ilu on luonnon lahja ja sitä pitää käyttää  hyväksi!"

"Kun ay-politrukilta argumentit loppuu, alkaa kepu roistoksi huutelu."

lappalainen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 542
Vs: Koeajolla... vihdoinkin...
Ajoin paljon 70-luvun lopulla IH 84 Hydro traktorilla.
Portaaton voimansiirto siinäkin oli, eteen päin pääsi
0-30 km/h. Heinän paalauksessa oli aivan verrattoman
ylivoimainen. Kotimaisen traktorin valmistaja tarjoili
vielä silloin vakiovarusteena pienemmässä kokoluokassa
ihan vakavalla naamalla 6+2 vaihteistoa.

Niin maatalous- kuin metsätraktoreiden vaihteistojen
kehittäjänä Valmet matkusti aina viimeisessä vaunussa.

Ehkä Valtra siirtyy nyt portaattomalla vaihteistollaan
80-luvulle.





Ei ole portaaton. Massikan Dyna-6 on lähinnä vastaava.

No mikäs sitten on täysin portaaton?

Portaaton on portaaton.

DynaVT on 0-52,5 km/h portaaton.

"Dyna-VT voimansiirrossa on kaksi portaatonta nopeusaluetta: 0-28 km/h peltotyöhön ja 0-50 km/h kuljetusajoon. Kun aloitat työn asetat Power Control vivun ‘eteenpäin’ tai ‘taaksepäin’ asentoon ja työnnät kyynärnojassa olevaa Dyna-VT vipua. Mitä enemmän vipua työnnät eteenpäin sitä nopeammin traktori kulkee."

Eikös siinä ole kaksi nopeus aluetta pellolle 0-28km/h ja siirtoajoon 0-50km/h? Joku kertoi että pitäisi vielä alueelta toiselle vaihdettaessa pysäyttää koko himmeli. Jontikassa sentään alueet voi vaihtaa liikkeessä, mikä minusta on lähempänä portaatonta.


jontikkahan on vain automaattivaihteinen ei portaaton ja dynä vt 0-67kmh
portaaton 67kmh tom tom lukema ,vaatii kylläki läppärin nokassa käyttöä mut kierrokset riittää silti 2250rpm  ja jotkut mallit 0-75kmh  ;)
dynä vt se nykyaikasin portaaton

Terminator

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7310
  • Demokratian ja ihmisoikeuksien puolesta! YTK:FI
Vs: Koeajolla... vihdoinkin...
Ajoin paljon 70-luvun lopulla IH 84 Hydro traktorilla.
Portaaton voimansiirto siinäkin oli, eteen päin pääsi
0-30 km/h. Heinän paalauksessa oli aivan verrattoman
ylivoimainen. Kotimaisen traktorin valmistaja tarjoili
vielä silloin vakiovarusteena pienemmässä kokoluokassa
ihan vakavalla naamalla 6+2 vaihteistoa.

Niin maatalous- kuin metsätraktoreiden vaihteistojen
kehittäjänä Valmet matkusti aina viimeisessä vaunussa.

Ehkä Valtra siirtyy nyt portaattomalla vaihteistollaan
80-luvulle.





Ei ole portaaton. Massikan Dyna-6 on lähinnä vastaava.

No mikäs sitten on täysin portaaton?

Portaaton on portaaton.

DynaVT on 0-52,5 km/h portaaton.

"Dyna-VT voimansiirrossa on kaksi portaatonta nopeusaluetta: 0-28 km/h peltotyöhön ja 0-50 km/h kuljetusajoon. Kun aloitat työn asetat Power Control vivun ‘eteenpäin’ tai ‘taaksepäin’ asentoon ja työnnät kyynärnojassa olevaa Dyna-VT vipua. Mitä enemmän vipua työnnät eteenpäin sitä nopeammin traktori kulkee."

Eikös siinä ole kaksi nopeus aluetta pellolle 0-28km/h ja siirtoajoon 0-50km/h? Joku kertoi että pitäisi vielä alueelta toiselle vaihdettaessa pysäyttää koko himmeli. Jontikassa sentään alueet voi vaihtaa liikkeessä, mikä minusta on lähempänä portaatonta.


jontikkahan on vain automaattivaihteinen ei portaaton ja dynä vt 0-67kmh
portaaton 67kmh tom tom lukema ,vaatii kylläki läppärin nokassa käyttöä mut kierrokset riittää silti 2250rpm  ja jotkut mallit 0-75kmh  ;)

Jaa.. Sitä sitten ajetaan maantiealueella pellolla?
Kulkeehan jontikkakin 0-50 vakiona nopealla puolen.
"Jos kannatat ihmisen oikeuteen valita vapaasti ja haluat kasvattaa yhteistä hyvinvointiamme, niin klikkaa www.ytk.fi"

"*****ilu on luonnon lahja ja sitä pitää käyttää  hyväksi!"

"Kun ay-politrukilta argumentit loppuu, alkaa kepu roistoksi huutelu."

lappalainen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 542
Vs: Koeajolla... vihdoinkin...
Ajoin paljon 70-luvun lopulla IH 84 Hydro traktorilla.
Portaaton voimansiirto siinäkin oli, eteen päin pääsi
0-30 km/h. Heinän paalauksessa oli aivan verrattoman
ylivoimainen. Kotimaisen traktorin valmistaja tarjoili
vielä silloin vakiovarusteena pienemmässä kokoluokassa
ihan vakavalla naamalla 6+2 vaihteistoa.

Niin maatalous- kuin metsätraktoreiden vaihteistojen
kehittäjänä Valmet matkusti aina viimeisessä vaunussa.

Ehkä Valtra siirtyy nyt portaattomalla vaihteistollaan
80-luvulle.





Ei ole portaaton. Massikan Dyna-6 on lähinnä vastaava.

No mikäs sitten on täysin portaaton?

Portaaton on portaaton.

DynaVT on 0-52,5 km/h portaaton.

"Dyna-VT voimansiirrossa on kaksi portaatonta nopeusaluetta: 0-28 km/h peltotyöhön ja 0-50 km/h kuljetusajoon. Kun aloitat työn asetat Power Control vivun ‘eteenpäin’ tai ‘taaksepäin’ asentoon ja työnnät kyynärnojassa olevaa Dyna-VT vipua. Mitä enemmän vipua työnnät eteenpäin sitä nopeammin traktori kulkee."

Eikös siinä ole kaksi nopeus aluetta pellolle 0-28km/h ja siirtoajoon 0-50km/h? Joku kertoi että pitäisi vielä alueelta toiselle vaihdettaessa pysäyttää koko himmeli. Jontikassa sentään alueet voi vaihtaa liikkeessä, mikä minusta on lähempänä portaatonta.


jontikkahan on vain automaattivaihteinen ei portaaton ja dynä vt 0-67kmh
portaaton 67kmh tom tom lukema ,vaatii kylläki läppärin nokassa käyttöä mut kierrokset riittää silti 2250rpm  ja jotkut mallit 0-75kmh  ;)

Jaa.. Sitä sitten ajetaan maantiealueella pellolla?
Kulkeehan jontikkakin 0-50 vakiona nopealla puolen.
joo turhaa sitä aluetta jonkun lietekuorman levityksen takia vaihtaa mutta jos vaikka kyntää tai jotain muuta tekee kauan ja kohtuupienellä nopeudella nii silloin kannattaa napsauttaa pikkupuoli
dynä vt se nykyaikasin portaaton

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270
Vs: Koeajolla... vihdoinkin...

Siis pitääkö VT:ssä tosiaan pysäyttää kone vaihdon ajaksi?
Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä

lappalainen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 542
Vs: Koeajolla... vihdoinkin...

Siis pitääkö VT:ssä tosiaan pysäyttää kone vaihdon ajaksi?


toki mukavampi se on joskus pysäyttää ja vaihtaa aluetta kun pysäyttää aika tiuhaan tuonne huoltamonpuolelle pitemmäksi aikaan ootteeleen uutta laatikkoa ;)
dynä vt se nykyaikasin portaaton

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270
Vs: Koeajolla... vihdoinkin...

Siis pitääkö VT:ssä tosiaan pysäyttää kone vaihdon ajaksi?


toki mukavampi se on joskus pysäyttää ja vaihtaa aluetta kun pysäyttää aika tiuhaan tuonne huoltamonpuolelle pitemmäksi aikaan ootteeleen uutta laatikkoa ;)

Niin siis se toinen puoli on myös 0 km/h -> ? Ajattelinkin jo, että mikä ihmeen portaaton..  :)
Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä

lappalainen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 542
Vs: Koeajolla... vihdoinkin...

Siis pitääkö VT:ssä tosiaan pysäyttää kone vaihdon ajaksi?


toki mukavampi se on joskus pysäyttää ja vaihtaa aluetta kun pysäyttää aika tiuhaan tuonne huoltamonpuolelle pitemmäksi aikaan ootteeleen uutta laatikkoa ;)

Niin siis se toinen puoli on myös 0 km/h -> ? Ajattelinkin jo, että mikä ihmeen portaaton..  :)

0-30kmh 1 alue mutta sehän on jo melkein sama nopeus mitä jontikka kulkee ;)
dynä vt se nykyaikasin portaaton

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Koeajolla... vihdoinkin...
Ei kannata ymmärtämättömien kanssa yrittää.

Kui mää ain olen paras?

lappalainen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 542
Vs: Koeajolla... vihdoinkin...
Ajoin paljon 70-luvun lopulla IH 84 Hydro traktorilla.
Portaaton voimansiirto siinäkin oli, eteen päin pääsi
0-30 km/h. Heinän paalauksessa oli aivan verrattoman
ylivoimainen. Kotimaisen traktorin valmistaja tarjoili
vielä silloin vakiovarusteena pienemmässä kokoluokassa
ihan vakavalla naamalla 6+2 vaihteistoa.

Niin maatalous- kuin metsätraktoreiden vaihteistojen
kehittäjänä Valmet matkusti aina viimeisessä vaunussa.

Ehkä Valtra siirtyy nyt portaattomalla vaihteistollaan
80-luvulle.


[/quote
mulla on tollainen hydro ih ollut 7 vuotta apevaunun edessä
dynä vt se nykyaikasin portaaton