Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Koeajolla... vihdoinkin...  (Luettu 15879 kertaa)

lappalainen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 542
Vs: Koeajolla... vihdoinkin...
Ei kannata ymmärtämättömien kanssa yrittää.


eipä niin
dynä vt se nykyaikasin portaaton

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Koeajolla... vihdoinkin...
Ei kannata ymmärtämättömien kanssa yrittää.


Niin kyllähän mä tuon directin pystyn jo kilometrin perusteella luokittamaan autopowrin yläpuolelle...
tethering holes to their concave windings

Maalaispoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2644
  • Nothing runs like a deere
Vs: Koeajolla... vihdoinkin...
Niin kyllähän mä tuon directin pystyn jo kilometrin perusteella luokittamaan autopowrin yläpuolelle...

Kyllä sä aiva fiksulta vaikutit kasvotusten... ;D
Sääliä saa pyytämättäki, kateus pitää ansaata.

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: Koeajolla... vihdoinkin...
Saksalainen Der Lohnunternehmer=elinkeinona urakointi lehti testasi numerossa 8/2008
John Deere 7530 Premiumin teho188hv ece-r24 vetoteho oli 164hv.Vuotta aiemmin testattiin Fendt 820 jonka moottori teho oli 205hv ece-r24 vetoteho oli 164 hv,eli sama kuin Jontikas.Moottoritehois oli iso ero.Fendt hukkasi moottorin ja pyörien väliin 41hv eli 20prosenttia.
Olikos masseris sama loota kuin Fendtis ???
Ps Jontikka mitattiin ilman älytehoo.

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8361
Vs: Koeajolla... vihdoinkin...
Pääosin täällä kinattu kuitenkin noista Eccom Jontikoista.
Mystinen kesälaatumies

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Koeajolla... vihdoinkin...
Pääosin täällä kinattu kuitenkin noista Eccom Jontikoista.
7530 jonnikassa on ZF eccom  ;)

lappalainen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 542
Vs: Koeajolla... vihdoinkin...
Saksalainen Der Lohnunternehmer=elinkeinona urakointi lehti testasi numerossa 8/2008
John Deere 7530 Premiumin teho188hv ece-r24 vetoteho oli 164hv.Vuotta aiemmin testattiin Fendt 820 jonka moottori teho oli 205hv ece-r24 vetoteho oli 164 hv,eli sama kuin Jontikas.Moottoritehois oli iso ero.Fendt hukkasi moottorin ja pyörien väliin 41hv eli 20prosenttia.
Olikos masseris sama loota kuin Fendtis ???
Ps Jontikka mitattiin ilman älytehoo.
fendin ja jontikan laatikkoa ei tarvi edes vertailla keskenään .
siitä tehonhukasta kuitenki mulla oli ennen 6910jd jossa oli penkin
mukaan 176hv,keppilaatikko 4 pikavaihdetta ja vakio vanhemman mallin 7480 missä on 155/163hv
ja painoa tonnin verran enempi(punnittu paino) ku tuossa jonnissa silti kiihdytys 0-45kmh 20 tonnin lastilla oli just sama ja miksikö vertailtiin massikka tuntu paljo laiskemmalta ja syyt siihen pehmeä kyyti,hiljainen ohjaamo ja välitys vaihtuu täysin portaattomasti
dynä vt se nykyaikasin portaaton

juumassi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2927
  • Kuolema kuittaa univelat.
Vs: Koeajolla... vihdoinkin...
Pääosin täällä kinattu kuitenkin noista Eccom Jontikoista.
7530 jonnikassa on ZF eccom  ;)


yhdestä 7530 jontikasta katkes kampiakseli 60h kohdalla.

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: Koeajolla... vihdoinkin...
Joku massikka katkesi kokonaan ;D ;D ;D
Eikö lootien tehohukka ole vertailun arvoista?

Viimeksi muokattu: 21.12.08 - klo:23:14 kirjoittanut +200

Terminator

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7310
  • Demokratian ja ihmisoikeuksien puolesta! YTK:FI
Vs: Koeajolla... vihdoinkin...
Joku massikka katkesi kokonaan ;D ;D ;D
Eikö lootien tehohukka ole vertailun arvoista?

Ei kuulema oo. Minä olen mutaman kerran siitä kirjoittanut, muttä kuulema rahalla saa ja mopolla pääsee. Ettei se nyt kuulema niin haittaa jos sieltä yks 100 kaakkia häviää harakoille, matkalla moottorilta takarenkaille. ;D
"Jos kannatat ihmisen oikeuteen valita vapaasti ja haluat kasvattaa yhteistä hyvinvointiamme, niin klikkaa www.ytk.fi"

"*****ilu on luonnon lahja ja sitä pitää käyttää  hyväksi!"

"Kun ay-politrukilta argumentit loppuu, alkaa kepu roistoksi huutelu."

lappalainen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 542
Vs: Koeajolla... vihdoinkin...
Joku massikka katkesi kokonaan ;D ;D ;D
Eikö lootien tehohukka ole vertailun arvoista?

Ei kuulema oo. Minä olen mutaman kerran siitä kirjoittanut, muttä kuulema rahalla saa ja mopolla pääsee. Ettei se nyt kuulema niin haittaa jos sieltä yks 100 kaakkia häviää harakoille, matkalla moottorilta takarenkaille. ;D
se ois mielenkiintonen nähä missä tosiasiassa eniten jää hevosia välille  ;)
dynä vt se nykyaikasin portaaton

Terminator

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7310
  • Demokratian ja ihmisoikeuksien puolesta! YTK:FI
Vs: Koeajolla... vihdoinkin...
Joku massikka katkesi kokonaan ;D ;D ;D
Eikö lootien tehohukka ole vertailun arvoista?

Ei kuulema oo. Minä olen mutaman kerran siitä kirjoittanut, muttä kuulema rahalla saa ja mopolla pääsee. Ettei se nyt kuulema niin haittaa jos sieltä yks 100 kaakkia häviää harakoille, matkalla moottorilta takarenkaille. ;D
se ois mielenkiintonen nähä missä tosiasiassa eniten jää hevosia välille  ;)

Siinä kohdassa missä sotketaan oljyä voiman siirtämiseen on hukka prosentti suurempi
"Jos kannatat ihmisen oikeuteen valita vapaasti ja haluat kasvattaa yhteistä hyvinvointiamme, niin klikkaa www.ytk.fi"

"*****ilu on luonnon lahja ja sitä pitää käyttää  hyväksi!"

"Kun ay-politrukilta argumentit loppuu, alkaa kepu roistoksi huutelu."

lappalainen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 542
Vs: Koeajolla... vihdoinkin...
Joku massikka katkesi kokonaan ;D ;D ;D
Eikö lootien tehohukka ole vertailun arvoista?

Ei kuulema oo. Minä olen mutaman kerran siitä kirjoittanut, muttä kuulema rahalla saa ja mopolla pääsee. Ettei se nyt kuulema niin haittaa jos sieltä yks 100 kaakkia häviää harakoille, matkalla moottorilta takarenkaille. ;D
se ois mielenkiintonen nähä missä tosiasiassa eniten jää hevosia välille  ;)

Siinä kohdassa missä sotketaan oljyä voiman siirtämiseen on hukka prosentti suurempi

mikä taika siinä jd,ssä on kun ne lämmöt nousee kovasti laatikossa ja voima ei kuitenkaan tuu pyörille asti. vaan onko siinä niin huono moottori ,että se ei kehitä voimaa   ;)
dynä vt se nykyaikasin portaaton

Cynic

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1281
Vs: Koeajolla... vihdoinkin...
Lainaus
Mihin keskiverto maatila tarvii portaattomalla voimansiirrolla varustettua traktoria? Ei yhtään mihinkään.

En minä tarvitse, mutta jos ajattelin maksaa uudesta koneesta sitten joskus lähemmäksi 50 k€ hinnan(erotuksen?) niin pitäähän siinä periaattestakin jo olla nykyaikainen tekniikka.

Itse en tarvitse portaatonta, mutta kytkimetöntä kylläkin. Kaikki pienet siirrot pihalla, olosuhteiden vaihtuvuus pellolla, kiihdytykset hankalissa paikoissa kuormalla tielle tullessa jne. Eli pitää päästä 5-25 km/h vedon katkeamatta ja vain nappia painamalla. Jos vaikkapa Dyna4 pystyy sen tarjoamaan 50k€:lla niin miksi muut eivät sitten? Vai pitäisikö vain sokeasti maksaa enemmän Valmetista ja huijata itseään että en tarvi, se mikä muilla on on turha.

Roberto

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 48
Vs: Koeajolla... vihdoinkin...
Fendt - kerran koeajaneena, ei parempaa ole.