Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Valtra N4.  (Luettu 73950 kertaa)

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Valtra N4.
Ketjut ei mahu enää kuten N2 ja N3 sarjaan kun on taas insinööri päättänyt ottaa näistä harakirikoneista (Nh ja vastaavat) mallia, ja tankki on osana lokasuojaa ja väliä muutama hassu sentti. Paskana aivan varmasti.
Mites toi metsälokasuoja, auttaisiko asiaa vai onko normaalikäytössä aivan hölmö.
Tai sit vaan pienemmät renkaat..

nuffieldmaster

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1719
Vs: Valtra N4.
Terästankki €€€ ja pienempitilavuuksinen.

Jos ketjut ja paripyörät hommattu entisen samanpyöräisen mukaan, niin järkeväähän se on pyöräkokoa pienentää  :o
Markkinoiden Wahwimmat Wieska -lumilingot saat Kuuksenvaarasta parhaimpaan hintaan!
040-7306421  SOITA!  https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Valtra N4.
N1 sarjassa renkaan maksimi koko on 18.4x38 siinä voi käyttää ketjuja ja kun vielä metallitankki.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

Mr. M

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 240
Vs: Valtra N4.


Jos ketjut ja paripyörät hommattu entisen samanpyöräisen mukaan, niin järkeväähän se on pyöräkokoa pienentää  :o

Järkeväähän se on tietää mitä kokoa vanhat ketjut on ja haluaako niitä välttämättä käyttää uudessa traktorissa mihin ne ei sovi.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Valtra N4.
jotenkin tuntuu että valtran kannattaisi keskittyä siihen että vain muutamat mallit olisi tarkoitettu metsä-ajoon. Ei ole mitään tarkoitusperää enää että koko mallistoon menee rajut ketjut.

metsäajo on kuitenkin niin erikoisvaatimuksia täynnä että pitäisivät yhden mallin niissä hommissa ja se olisi sitten varusteltu niitä juttuja varten.

Käytännössä se pitäisi lähteä a sarjan piirustuspöydältä ja kaikki luvut pitäisi hieman kasvattaa. Sieltä kuitenkin löytyy ne oikean metsäajon speksit eli tankit on piilossa samoin kuin akut. Hyttiin pitäisi raivata lisä tilaa muuttamalla kaikki mahdollinen sähköiseksi. Peilit, etulokarit ym olisi helposti irroitettavissa.

Pääsääntöisesti kaikki isommat vehkeet on pilattu vyötärövaloin, tankein ja akkukoteloin sekä pienillä pyöräkoteloilla ja hurjilla peileillä ym. Ei ne mihinkään metsään sovi.

niin joo ja kuitenkin pitäisivät tämän raktorin myös raktorina että sitä pystyisi sitten käyttämään myös maataloudessa, eli raktori olisi oikeasti suunniteltu maatilalle jolla on myös palon satunnasta metsäajoa.

Viimeksi muokattu: 18.03.16 - klo:23:23 kirjoittanut vms1

Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

mekano

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 262
Vs: Valtra N4.
jotenkin tuntuu että valtran kannattaisi keskittyä siihen että vain muutamat mallit olisi tarkoitettu metsä-ajoon. Ei ole mitään tarkoitusperää enää että koko mallistoon menee rajut ketjut.

metsäajo on kuitenkin niin erikoisvaatimuksia täynnä että pitäisivät yhden mallin niissä hommissa ja se olisi sitten varusteltu niitä juttuja varten.

Käytännössä se pitäisi lähteä a sarjan piirustuspöydältä ja kaikki luvut pitäisi hieman kasvattaa. Sieltä kuitenkin löytyy ne oikean metsäajon speksit eli tankit on piilossa samoin kuin akut. Hyttiin pitäisi raivata lisä tilaa muuttamalla kaikki mahdollinen sähköiseksi. Peilit, etulokarit ym olisi helposti irroitettavissa.

Pääsääntöisesti kaikki isommat vehkeet on pilattu vyötärövaloin, tankein ja akkukoteloin sekä pienillä pyöräkoteloilla ja hurjilla peileillä ym. Ei ne mihinkään metsään sovi.

niin joo ja kuitenkin pitäisivät tämän raktorin myös raktorina että sitä pystyisi sitten käyttämään myös maataloudessa, eli raktori olisi oikeasti suunniteltu maatilalle jolla on myös palon satunnasta metsäajoa.

Noin kai sitä saisi parhaimman kompromissin metsään ja pellolle, kestävä ja yksinkertainen mutta silti kaikki traktorin ominaisuudet. Onko kuitenkin niin marginaalinen ostajaryhmä joka tuollaista tarvii ettei mikään valmistaja suostu enää sellaista tekemään? Satunnaiseen metsäajoon käy hienompikin traktori kun varovaisesti ajelee. Sitten kun oikeasti ajetaan puuta ei sellaisella ole mitään asiaa metsään, halvaantuu kun risu vie jonkun anturin/kaapelin/letkun mennessään. Ja metsäkäyttöön jälkivarustelu... suojalevyjä sinne ja tänne, lisää painoa ja lisää hintaa.

Voisi olla kysyntää kestävälle yleistraktorille jossa mukana parhaimmat "uuden" traktorin ominaisuudet, sellainen päivitetty 6000-srj. tai aakkonen. Iso neloskone ls-hydrauliikalla, sileä pohja, runkotankki tai tankki piilossa, hyvät valot, tilava ohjaamo, ilmastointi, ja kestävä vaihteisto, ei mitään kellonrattaita tai liian monimutkaista laatikkoa. Ehdotuksia hyväksi yleisvaihteistoksi?

Mikä uusi traktori on enää sopiva ryskähommiin josta löytyvät 05/6000/8000 -sarjan Valmetit? Käy ilman lisävarustelua sekä metsään että pellolle. Ei paljon hienouksia mutta juuri sen takia haluttuja, ei vaan vissiin kiinnosta enää sellaisia tehdä uusia, kestää liian hyvin  ;D

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Vs: Valtra N4.
Pääsääntöisesti kaikki isommat vehkeet on pilattu vyötärövaloin, tankein ja akkukoteloin sekä pienillä pyöräkoteloilla ja hurjilla peileillä ym. Ei ne mihinkään metsään sovi.
Uusimmassa Enson asiakaslehdessä juniorikuski sanoo, että ajourat on oltava 4,5-5m, jotta ajokone pääsee kulkemaan kivuttomasti. Tämä on ihan asiaa, tollaset urat kun laittaa, niin ei ole mitään ongelmaa koneen fyysistä mitoista.

brotofobia

  • Vieras
Vs: Valtra N4.
Eikö sieltä pitäisi tulla uusi A-sarjalainen seuraavaksi kun T ja N on esitelty. Taitaa jo päästömääräyksetkin pakottaa päivittämään (ja siinä se sitten hinta plompsahtaa ja pikkutraktoriin tarpeetonta hajoavaa saaastelaitetta tulee useilla tuhansilla pakko-ostettavaksi). Mutta nähtäväksi jää, mikä on suolahden visio peruskoneesta ja miten se saadaan hinnoiteltua N:n alle.

FMJ

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 314
Vs: Valtra N4.
Julma arvaus, mutta uusi aakkonen todennäköisesti tulee olemaan kuin kevennetyllä varustuksella oleva kolmipyttyinen ännä. Eli runkotankkimallit katoaa lopullisesti.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65449
Vs: Valtra N4.
tuota joskus katellu että aika paljon on tuo ulkonäköseikka ollu kehitystyössä sanelevana...   aikaisemmin koneet pysyi vuosikymmeniä likimain samannäköisinä mutta nykyään alkaa joka merkillä olla tuo pellin( tai muovin) pyöristely sellaista hifistelyä että...  mikä lie käyttötarkoituksen parannus moinen ... esim. nuo valtun monimuotoiset konepeitot ja niiden mutkat ja leikkaukset....
                   ja toinen asia mitä miettinny on tuo tuulilasi!   esim. peinimmissä fendeissä on tuo tuulilasi vedetty ylös ja osaan kattoa.   miten lie on kun aurinko paistaa syksyisin ja keväisin ja iltaisin ja aamuisin aika alhaalta, käykö siinä mikään varjostushimmeli moisessa?       ite tykkään että kun koppi hieman avarampi ja syvyyttä penkkiin niin siitä jo saa varjoa itelle katella eteenpäin.          siksi tykkään esim. pinifarinan hytistä kun se ei oikeastaan koskaan kuuma ja sokaiseva valoinen.   kuten nykyään alkaa joka merkin akvaariot jo olemaan...

jylperö

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1255
Vs: Valtra N4.
Tehtaalla vuosi sitten esittelijä tuumi että a-sarja jäisi pois.

John Ferguson

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1200
Vs: Valtra N4.
tuota joskus katellu että aika paljon on tuo ulkonäköseikka ollu kehitystyössä sanelevana...   aikaisemmin koneet pysyi vuosikymmeniä likimain samannäköisinä mutta nykyään alkaa joka merkillä olla tuo pellin( tai muovin) pyöristely sellaista hifistelyä että...  mikä lie käyttötarkoituksen parannus moinen ... esim. nuo valtun monimuotoiset konepeitot ja niiden mutkat ja leikkaukset....
                   ja toinen asia mitä miettinny on tuo tuulilasi!   esim. peinimmissä fendeissä on tuo tuulilasi vedetty ylös ja osaan kattoa.   miten lie on kun aurinko paistaa syksyisin ja keväisin ja iltaisin ja aamuisin aika alhaalta, käykö siinä mikään varjostushimmeli moisessa?       ite tykkään että kun koppi hieman avarampi ja syvyyttä penkkiin niin siitä jo saa varjoa itelle katella eteenpäin.          siksi tykkään esim. pinifarinan hytistä kun se ei oikeastaan koskaan kuuma ja sokaiseva valoinen.   kuten nykyään alkaa joka merkin akvaariot jo olemaan...
Aerodynamiikkaa ja jäähdytystehoahan tuolla muotoilulla saadaan. Kun on tavaraa pakattu tiiviisti muovin alle niin se ilmakin pitäisi saada kiertämään, samalla näkyvyys pitää pysyä siedettävänä, eli madalletaan konepeittoa ja muotoillaan se niin että se ohjaa ilmaa konehuoneeseen.

Verhothan noissa uusissa panoraama hyteissä on, pirun käteviä hyttejä kuormaustöissä.  8)

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Valtra N4.
Mun mielestä joskus takavuosina kerrottiin että nämä pylreät muodot tuli koska tekniikka antoi sen mahdollisuuden. Käytännössä siis piirustus ja muovinprässäysmahdollistaa kaikki hifistelyt noihin kuoriin. Sikäli oikea suuntaus että halvalla kun saa sekä ulkonäköä että käytettävyyttä niin mikäs siinä.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Valtra N4.
Mitä enemmän saadaan parjattua sähköä hyttiin niin sen helpommaksi on kakssuuntainen käyttö järjestää. Voi esim miettiä kuinka tilava ännän hytti on jos sieltä purkaa kaikki ylimääräinen pois ja jäljelle jättää ainoastaan penkin, kyynärnojan ja nappirivi jonnekin lokarin päälle. Mahtuu penkki sitten pyörimään jo tosi hyvin kun rattikin kääntyisi oikeasti pois edestä. Rungossa kun käyttäisi vaikka 6400 peruja niin homma toimisi.

Itselläni kun siis on ännäläisessä tasan kaksi mekaanista vipua ja nekin turhia niin aika paljon on mahdollisuuksia tuon sähkön osalta. Ihmeesti ovat vaan saaneet hyttiä pilattua tekemällä hyttiin kaikenmaailman muovisia ulokkeita niin että penkki ei pyörähdä sujuvasti. Toki normiajossa tupakansytkärit ja kuppitelineen ym tasot on kivoja mutta penkin pyörimiseen ne ei toimi.

Viimeksi muokattu: 19.03.16 - klo:13:04 kirjoittanut vms1

Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65449
Vs: Valtra N4.
kuinka moni käyttää noita kuppitelineitä oikeesti?   ite ettii vain sitä minne sais jonkun pulon jemmaan...   noi telineet yleensä vaarän kokosia ja sitten päivän tiellä ...