mtä lujempaa akselit, hammasrattaat ynnä muut sellaset jutut pyörii sitä paremmin ne kestää vääntöä on ihan fysiikan laki ja virittämällähän vauhdit pakkaa kasvamaan

Jos nyt oikein aletaan pilkkua kiusaamaan, niin ei ne kyllä vääntöä kestä yhtään enempää vaikka kierroslukua kasvatetaan. Kuluvat vaan nopeammin.
Mutta
tehoa saadaan siirrettyä enemmän kun kasvatetaan kierroslukua vaikka vääntö pysyy ennallaan.
Traktoripuolella sille voimansiirron kierrosluvulle vaan on paha tehdä mitään. Vaikka konetta viritetään, niin ei oikein pysty siirtämään kierroslukualuetta samalla. Siis niin että jos ennen ajettiin 50 km/h niin alettaisiin ajamaan 70 km/h ja nostettaisiin moottorin kierroslukua. Kun sitä 24 m³ lietekärryä aletaan vastamäkeen kiihdyttää niin voimansiirrossa on käytössä aivan samat kierroslukualueet kuin ennen koneen virittämistäkin. Väännöt vaan ovat kovemmat kun tehoa on enemmän punnertamassa...
Se on vähän eri juttu jossain pullinkipelissä, kun voidaan lähteä siitä että ne takapyörät saa pyöriä (sutia) 100 km/h ja tehoa voi silloin tarjota sen 1000-2000 hv... jo moottorin tehokäyrä pitää siitä huolen että liian pienillä kierroksilla tehoja ei mielettömästi löydy. Nuo moottorithan 'sakkaavat' ilman puutteeseen ellei turbo(i)lla ole täydet varvit päällä.