Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe VERSU  (Luettu 25827 kertaa)

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: VERSU
Luulos, että kaikille lootan pakoille on määritelty joku pieni "viive tai luisto". Jos momentteja ja tehoa lisätään viiveet eivät ehkä riitä tai pakka ei tiukkene riittävän nopeasti  ??? Öljyt lämpiävät "pistemäisesti" yli turvarajojen  :-\
Jos tehoja on lisätty maltillisesti enintään 40%,ei pakkojen kans ole mitään ongelmaa 8)
Ja esim Aq+ pudottaa isommalle vaihdon ajaksi syötön pois,ja pienemmälle vaihtaes antaa välikaasun.Eli softshift.

Viljelijä

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
Vs: VERSU
Kantsii ostaa valmis kone, ettei tarvi viritellä. Kaikenkokoosta konetta on myynnissä.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: VERSU
Kantsii ostaa valmis kone, ettei tarvi viritellä. Kaikenkokoosta konetta on myynnissä.
Se "oikean kokoinen" kone vaan on yleensä myös liian painava tehoonsa nähden ja kesyluonteinen moottoriltaan..  Hintaakin saattaa olla yli 20k€ enemmän kun taas tonnilla saa samat tehot ja enemmän vääntöä ja poistettua ne toimimattomat päästölaitteet.. 

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: VERSU
Luulos, että kaikille lootan pakoille on määritelty joku pieni "viive tai luisto". Jos momentteja ja tehoa lisätään viiveet eivät ehkä riitä tai pakka ei tiukkene riittävän nopeasti  ??? Öljyt lämpiävät "pistemäisesti" yli turvarajojen  :-\
Jos tehoja on lisätty maltillisesti enintään 40%,ei pakkojen kans ole mitään ongelmaa 8)
Ja esim Aq+ pudottaa isommalle vaihdon ajaksi syötön pois,ja pienemmälle vaihtaes antaa välikaasun.Eli softshift.
Ja osaava kuski höllää kaasusta automaattisesti vaihteen vaihtuessa :) 

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: VERSU
Kantsii ostaa valmis kone, ettei tarvi viritellä. Kaikenkokoosta konetta on myynnissä.
Se "oikean kokoinen" kone vaan on yleensä myös liian painava tehoonsa nähden ja kesyluonteinen moottoriltaan..  Hintaakin saattaa olla yli 20k€ enemmän kun taas tonnilla saa samat tehot ja enemmän vääntöä ja poistettua ne toimimattomat päästölaitteet..

Juu ja ulkomitat kanssa sitte kasvaa melkosesti esim tuo 180 versus 250. Tietysti jos se suuri koko vain on pääasia niin miksei sitte.
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: VERSU
Luulos, että kaikille lootan pakoille on määritelty joku pieni "viive tai luisto". Jos momentteja ja tehoa lisätään viiveet eivät ehkä riitä tai pakka ei tiukkene riittävän nopeasti  ??? Öljyt lämpiävät "pistemäisesti" yli turvarajojen  :-\
Jos tehoja on lisätty maltillisesti enintään 40%,ei pakkojen kans ole mitään ongelmaa 8)
Ja esim Aq+ pudottaa isommalle vaihdon ajaksi syötön pois,ja pienemmälle vaihtaes antaa välikaasun.Eli softshift.
Mut kai hahmoitat, että tehon lisääntyessä syötön pitäisi katketa hieman aikaisemmin ja välikaasun kierrosluvun pitäisi olla optimoitu ehkä suuremmille nopeuksille. Voi olla, että noihin jää muutaman prosentin virheet ja nuo järjestelmät eivät toimi kuten niiden pitäisi  :-\

Mut oikeasti mulla ei ole tästäkään mitään hajua  ;D Arvailuni perustuvat vain loogiseen ajatteluun, joka on tietysti maataloushommissa kiellettyä  :-\ Tärkeintä on kova ääni, paljon savua ja rasvaiset housunpuntit  ;D
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

ht

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2527
  • Etelä-Karjala
Vs: VERSU
eihän niitä suurimpitehosia versioita kuorma-autoista edes myydä keppiversiona ettei kuskit hulluspäissään säre laatikkoa :-\ :-\ :-\ :-\


Scaniassa on laatikon kestävyyttä varmisteltu sillä, että suurin vääntö on käytössä vain 3 suurimmalla vaihteella. Volvon I-Shift loota on sikäli erilainen, ettei sitä ole tehty käsivalintalaatikosta muuntamalla vaan otettu kynä ja paperia Autocadi tms. ja piirrelty kokonaan uus vaihrelaatikko. Volvon laatikko on synkronoimaton, rattaita on saatu sen synkrorenkaan verran leveämmiksi -> kestää vääntöä paremmin.
-ei kun nappi huuleen ja rinta rottingilla kohti uusia pettymyksiä...

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26123
  • vastustan
Vs: VERSU
Luulos, että kaikille lootan pakoille on määritelty joku pieni "viive tai luisto". Jos momentteja ja tehoa lisätään viiveet eivät ehkä riitä tai pakka ei tiukkene riittävän nopeasti  ??? Öljyt lämpiävät "pistemäisesti" yli turvarajojen  :-\
Jos tehoja on lisätty maltillisesti enintään 40%,ei pakkojen kans ole mitään ongelmaa 8)
Ja esim Aq+ pudottaa isommalle vaihdon ajaksi syötön pois,ja pienemmälle vaihtaes antaa välikaasun.Eli softshift.
Mut kai hahmoitat, että tehon lisääntyessä syötön pitäisi katketa hieman aikaisemmin ja välikaasun kierrosluvun pitäisi olla optimoitu ehkä suuremmille nopeuksille. Voi olla, että noihin jää muutaman prosentin virheet ja nuo järjestelmät eivät toimi kuten niiden pitäisi  :-\

Mut oikeasti mulla ei ole tästäkään mitään hajua  ;D Arvailuni perustuvat vain loogiseen ajatteluun, joka on tietysti maataloushommissa kiellettyä  :-\ Tärkeintä on kova ääni, paljon savua ja rasvaiset housunpuntit  ;D
mtä lujempaa akselit, hammasrattaat ynnä muut sellaset jutut pyörii sitä paremmin ne kestää vääntöä on ihan fysiikan laki ja virittämällähän vauhdit pakkaa kasvamaan ;) ;D 8) ::)
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Ärrpää

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7328
Vs: VERSU
Luulos, että kaikille lootan pakoille on määritelty joku pieni "viive tai luisto". Jos momentteja ja tehoa lisätään viiveet eivät ehkä riitä tai pakka ei tiukkene riittävän nopeasti  ??? Öljyt lämpiävät "pistemäisesti" yli turvarajojen  :-\
Jos tehoja on lisätty maltillisesti enintään 40%,ei pakkojen kans ole mitään ongelmaa 8)
Ja esim Aq+ pudottaa isommalle vaihdon ajaksi syötön pois,ja pienemmälle vaihtaes antaa välikaasun.Eli softshift.
Mut kai hahmoitat, että tehon lisääntyessä syötön pitäisi katketa hieman aikaisemmin ja välikaasun kierrosluvun pitäisi olla optimoitu ehkä suuremmille nopeuksille. Voi olla, että noihin jää muutaman prosentin virheet ja nuo järjestelmät eivät toimi kuten niiden pitäisi  :-\

Mut oikeasti mulla ei ole tästäkään mitään hajua  ;D Arvailuni perustuvat vain loogiseen ajatteluun, joka on tietysti maataloushommissa kiellettyä  :-\ Tärkeintä on kova ääni, paljon savua ja rasvaiset housunpuntit  ;D

 Välikaasut enempi semmosia nuhvetti-aikakauden juttuja, hydekytketty pikavaihde ei taida semmosia tarvita.
Ihan perus...nykyäänhän naiset osaa tehdä sisällään uusia ihmisiä...

Lassukka

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 107
Vs: VERSU
eihän niitä suurimpitehosia versioita kuorma-autoista edes myydä keppiversiona ettei kuskit hulluspäissään säre laatikkoa :-\ :-\ :-\ :-\


Scaniassa on laatikon kestävyyttä varmisteltu sillä, että suurin vääntö on käytössä vain 3 suurimmalla vaihteella. Volvon I-Shift loota on sikäli erilainen, ettei sitä ole tehty käsivalintalaatikosta muuntamalla vaan otettu kynä ja paperia Autocadi tms. ja piirrelty kokonaan uus vaihrelaatikko. Volvon laatikko on synkronoimaton, rattaita on saatu sen synkrorenkaan verran leveämmiksi -> kestää vääntöä paremmin.
Traktori maailmassa on samantyylistä kikkailua, kutsutaan lisätehoksi.
Sitä en tietä, että kun "optimoidaan" konetta, säilyykö lisäteho ominaisuu, vai onko kaikki aina pelissä. Joku voisi valaista

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: VERSU
Luulos, että kaikille lootan pakoille on määritelty joku pieni "viive tai luisto". Jos momentteja ja tehoa lisätään viiveet eivät ehkä riitä tai pakka ei tiukkene riittävän nopeasti  ??? Öljyt lämpiävät "pistemäisesti" yli turvarajojen  :-\
Jos tehoja on lisätty maltillisesti enintään 40%,ei pakkojen kans ole mitään ongelmaa 8)
Ja esim Aq+ pudottaa isommalle vaihdon ajaksi syötön pois,ja pienemmälle vaihtaes antaa välikaasun.Eli softshift.
Mut kai hahmoitat, että tehon lisääntyessä syötön pitäisi katketa hieman aikaisemmin ja välikaasun kierrosluvun pitäisi olla optimoitu ehkä suuremmille nopeuksille. Voi olla, että noihin jää muutaman prosentin virheet ja nuo järjestelmät eivät toimi kuten niiden pitäisi  :-\

Mut oikeasti mulla ei ole tästäkään mitään hajua  ;D Arvailuni perustuvat vain loogiseen ajatteluun, joka on tietysti maataloushommissa kiellettyä  :-\ Tärkeintä on kova ääni, paljon savua ja rasvaiset housunpuntit  ;D
mtä lujempaa akselit, hammasrattaat ynnä muut sellaset jutut pyörii sitä paremmin ne kestää vääntöä on ihan fysiikan laki ja virittämällähän vauhdit pakkaa kasvamaan ;) ;D 8) ::)
Joo.... mutta vauhdin hyytyessä vääntö kasvaa...
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: VERSU
Juu ja se vääntöhän niitä paikkoja yleensä särkee. Tästäsyystä yleensä tomaatti kestääkin paremmin ::) No joo trakvaattoreissa nyt ei varsinaisia automaatti lootia ole joten sinällään tuo vertaus ei sovi ko aiheeseen. Nämä pakka lootat on ikäviä keksintöjä jos ovat alimitoitettuja. Toisekseen niitä vaihteiston parametrejä tai miksisitten kukin haluaa kutsua pitää muuttaa jos tehoa/vääntö arvoja muutetaan.

Usein on käsitys että jos nyt vähän motin karttoja räplätään niin eihänse mitään. Osa voimansiirroista kestäätämän ok mutta toiset ei. Ja ihan aina suurempi voima rasittaa voimansiirtoo enempi kuin pienempi ymmärtäkää tämä kun trimmaatte!
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4396
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: VERSU
mtä lujempaa akselit, hammasrattaat ynnä muut sellaset jutut pyörii sitä paremmin ne kestää vääntöä on ihan fysiikan laki ja virittämällähän vauhdit pakkaa kasvamaan ;) ;D 8) ::)

Jos nyt oikein aletaan pilkkua kiusaamaan, niin ei ne kyllä vääntöä kestä yhtään enempää vaikka kierroslukua kasvatetaan. Kuluvat vaan nopeammin.

Mutta tehoa saadaan siirrettyä enemmän kun kasvatetaan kierroslukua vaikka vääntö pysyy ennallaan.

Traktoripuolella sille voimansiirron kierrosluvulle vaan on paha tehdä mitään. Vaikka konetta viritetään, niin ei oikein pysty siirtämään kierroslukualuetta samalla.  Siis niin että jos ennen ajettiin 50 km/h niin alettaisiin ajamaan 70 km/h ja nostettaisiin moottorin kierroslukua. Kun sitä 24 m³ lietekärryä aletaan vastamäkeen kiihdyttää niin voimansiirrossa on käytössä aivan samat kierroslukualueet kuin ennen koneen virittämistäkin. Väännöt vaan ovat kovemmat kun tehoa on enemmän punnertamassa...

Se on vähän eri juttu jossain pullinkipelissä, kun voidaan lähteä siitä että ne takapyörät saa pyöriä (sutia) 100 km/h ja tehoa voi silloin tarjota sen 1000-2000 hv... jo moottorin tehokäyrä pitää siitä huolen että liian pienillä kierroksilla tehoja ei mielettömästi löydy. Nuo moottorithan 'sakkaavat' ilman puutteeseen ellei turbo(i)lla ole täydet varvit päällä.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: VERSU
eihän niitä suurimpitehosia versioita kuorma-autoista edes myydä keppiversiona ettei kuskit hulluspäissään säre laatikkoa :-\ :-\ :-\ :-\


Scaniassa on laatikon kestävyyttä varmisteltu sillä, että suurin vääntö on käytössä vain 3 suurimmalla vaihteella. Volvon I-Shift loota on sikäli erilainen, ettei sitä ole tehty käsivalintalaatikosta muuntamalla vaan otettu kynä ja paperia Autocadi tms. ja piirrelty kokonaan uus vaihrelaatikko. Volvon laatikko on synkronoimaton, rattaita on saatu sen synkrorenkaan verran leveämmiksi -> kestää vääntöä paremmin.
Traktori maailmassa on samantyylistä kikkailua, kutsutaan lisätehoksi.
Sitä en tietä, että kun "optimoidaan" konetta, säilyykö lisäteho ominaisuu, vai onko kaikki aina pelissä. Joku voisi valaista
Lisätehot pidetään kyllä useimmiten toiminnassa optimoinnissa..

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: VERSU
eihän niitä suurimpitehosia versioita kuorma-autoista edes myydä keppiversiona ettei kuskit hulluspäissään säre laatikkoa :-\ :-\ :-\ :-\


Scaniassa on laatikon kestävyyttä varmisteltu sillä, että suurin vääntö on käytössä vain 3 suurimmalla vaihteella. Volvon I-Shift loota on sikäli erilainen, ettei sitä ole tehty käsivalintalaatikosta muuntamalla vaan otettu kynä ja paperia Autocadi tms. ja piirrelty kokonaan uus vaihrelaatikko. Volvon laatikko on synkronoimaton, rattaita on saatu sen synkrorenkaan verran leveämmiksi -> kestää vääntöä paremmin.
Traktori maailmassa on samantyylistä kikkailua, kutsutaan lisätehoksi.
Sitä en tietä, että kun "optimoidaan" konetta, säilyykö lisäteho ominaisuu, vai onko kaikki aina pelissä. Joku voisi valaista
Kyllä ne yleensä pidetään toiminnassa optimoinnissa..