Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: versu213 - 24.07.15 - klo:23:41

Otsikko: VERSU
Kirjoitti: versu213 - 24.07.15 - klo:23:41
molempiin kulkuneuvoihin tulossa pakkaremontti... ;D
onko yhtää voitto fiilistä  kellää ferku/jontikka ...miehellä? :-* :-* :-* :-*
Otsikko: Vs: VERSU
Kirjoitti: John Ferguson - 24.07.15 - klo:23:44
Olen yllättynyt.  ::)
Otsikko: Vs: VERSU
Kirjoitti: versu213 - 24.07.15 - klo:23:46
Olen yllättynyt.  ::)


monesko?
Otsikko: Vs: VERSU
Kirjoitti: Varjo79 - 25.07.15 - klo:00:28
molempiin kulkuneuvoihin tulossa pakkaremontti... ;D
onko yhtää voitto fiilistä  kellää ferku/jontikka ...miehellä? :-* :-* :-* :-*
Entiedä voitto fiiliksestä mutta SASsille paha pala nieltäväksi ::) Itse olen sitä mieltä että semmosta konetta joka ei leviä useahkosti ei nykyään enään tehdä ja . Kaikissa uudemmissa tuntuu olevan jotain vikaa sillon tällön. Toisinsanoen valmistajat katsokoon peiliin. Tosin nämä ei tainnu olla ihan vakio vehkeitä ::) Joten jollain muullakin voi olla peiliin katsomisen paikka ::)
Otsikko: Vs: VERSU
Kirjoitti: icefarmer - 25.07.15 - klo:00:33
molempiin kulkuneuvoihin tulossa pakkaremontti... ;D
onko yhtää voitto fiilistä  kellää ferku/jontikka ...miehellä? :-* :-* :-* :-*
eikös ne sulla ollu vähän niinku miesten töissä kuitenki :-\ :-\ :-\ :-\
Otsikko: Vs: VERSU
Kirjoitti: versu213 - 25.07.15 - klo:02:09
[quote autopic=63144.msg1132961#msg1132961 date=1437770489]
molempiin kulkuneuvoihin tulossa pakkaremontti... ;D
onko yhtää voitto fiilistä  kellää ferku/jontikka ...miehellä? :-* :-* :-* :-*
[/quote]eikös ne sullollu vähän niinku miesten töissä kuitenki :-\ :-\ :-\ :-\
[/quote]



onhan niillä yritetty.... 8)
suomi pahamaa... 8)
Otsikko: Vs: VERSU
Kirjoitti: Peltola - 25.07.15 - klo:08:38
molempiin kulkuneuvoihin tulossa pakkaremontti... ;D
onko yhtää voitto fiilistä  kellää ferku/jontikka ...miehellä? :-* :-* :-* :-*

Kerro vähän. Paljonko tunteja? Mitä tuli maksamaan? Oliko mitään syytä pakkojen menolle?
Meillä mega hitecin (+200hv) pakat vaihtoon yli 8000 tuntia, alle 5000€/ 6 pakkaa.
Otsikko: Vs: VERSU
Kirjoitti: BACKSPACE - 25.07.15 - klo:09:11
molempiin kulkuneuvoihin tulossa pakkaremontti... ;D
onko yhtää voitto fiilistä  kellää ferku/jontikka ...miehellä? :-* :-* :-* :-*

Kerro vähän. Paljonko tunteja? Mitä tuli maksamaan? Oliko mitään syytä pakkojen menolle?
Meillä mega hitecin (+200hv) pakat vaihtoon yli 8000 tuntia, alle 5000€/ 6 pakkaa.
Syy on se mikä muillakin: Virittäminen ja repivä työtapa  ;D
Otsikko: Vs: VERSU
Kirjoitti: versu213 - 25.07.15 - klo:09:29
molempiin kulkuneuvoihin tulossa pakkaremontti... ;D
onko yhtää voitto fiilistä  kellää ferku/jontikka ...miehellä? :-* :-* :-* :-*

Kerro vähän. Paljonko tunteja? Mitä tuli maksamaan? Oliko mitään syytä pakkojen menolle?
Meillä mega hitecin (+200hv) pakat vaihtoon yli 8000 tuntia, alle 5000€/ 6 pakkaa.
Syy on se mikä muillakin: Virittäminen ja repivä työtapa  ;D



jees...olet aivan oikeassa!
pakilla luistaa molemmissa.
pakilla revitellään niin v.tusti... ;D   päkkäri kyllä tietää... :'(
toisessa tunteja 2500h ja toisessa 4500h.
Otsikko: Vs: VERSU
Kirjoitti: BACKSPACE - 25.07.15 - klo:10:31
molempiin kulkuneuvoihin tulossa pakkaremontti... ;D
onko yhtää voitto fiilistä  kellää ferku/jontikka ...miehellä? :-* :-* :-* :-*

Kerro vähän. Paljonko tunteja? Mitä tuli maksamaan? Oliko mitään syytä pakkojen menolle?
Meillä mega hitecin (+200hv) pakat vaihtoon yli 8000 tuntia, alle 5000€/ 6 pakkaa.
Syy on se mikä muillakin: Virittäminen ja repivä työtapa  ;D



jees...olet aivan oikeassa!
pakilla luistaa molemmissa.
pakilla revitellään niin v.tusti... ;D   päkkäri kyllä tietää... :'(
toisessa tunteja 2500h ja toisessa 4500h.
No onhan noissa jo mittari täynnä  ;D
Otsikko: Vs: VERSU
Kirjoitti: zetor8045 - 25.07.15 - klo:12:22
molempiin kulkuneuvoihin tulossa pakkaremontti... ;D
onko yhtää voitto fiilistä  kellää ferku/jontikka ...miehellä? :-* :-* :-* :-*

Kerro vähän. Paljonko tunteja? Mitä tuli maksamaan? Oliko mitään syytä pakkojen menolle?
Meillä mega hitecin (+200hv) pakat vaihtoon yli 8000 tuntia, alle 5000€/ 6 pakkaa.
Syy on se mikä muillakin: Virittäminen ja repivä työtapa  ;D



jees...olet aivan oikeassa!
pakilla luistaa molemmissa.
pakilla revitellään niin v.tusti... ;D   päkkäri kyllä tietää... :'(
toisessa tunteja 2500h ja toisessa 4500h.
Meneekö takuuseen vielä noilla tunneilla?
Otsikko: Vs: VERSU
Kirjoitti: icefarmer - 25.07.15 - klo:12:28
niin, monesti on faktat nykyään vähän kadoksssa  ennen ku suunnanvaihtajan vivusta nykäsee tai nappia painaa ja todellisuus iskee vasta sitten kun miettii miten homma tapahtui perinteisen kytkimen ja vaihekepin kans, tosaalta onko se enää kuskin tehtävä noita fysiikan lakeja miettiä :-X :-X :-X :-X
Otsikko: Vs: VERSU
Kirjoitti: maidontuottaja - 25.07.15 - klo:12:36
Jontikasta voi kyllä kehua autopoweria.  on miellyttävä ja kestävä.
Otsikko: Vs: VERSU
Kirjoitti: icefarmer - 25.07.15 - klo:12:38
Jontikasta voi kyllä kehua autopoweria.  on miellyttävä ja kestävä.
:-[ :-[ :-[ :-[
Otsikko: Vs: VERSU
Kirjoitti: maidontuottaja - 25.07.15 - klo:12:45
Jontikasta voi kyllä kehua autopoweria.  on miellyttävä ja kestävä.
:-[ :-[ :-[ :-[
Noh, ainakin tuo käytössä oleva. Ollut pääsääntöisesti raskaassa vedossa ja pelaa edelleen niin kuin pitää. Ja tuolla osaa ajaa ihan jokainen.  :D
Otsikko: Vs: VERSU
Kirjoitti: JD6630 - 25.07.15 - klo:12:48
Jontikasta voi kyllä kehua autopoweria.  on miellyttävä ja kestävä.
:-[ :-[ :-[ :-[
Noh, ainakin tuo käytössä oleva. Ollut pääsääntöisesti raskaassa vedossa ja pelaa edelleen niin kuin pitää. Ja tuolla osaa ajaa ihan jokainen.  :D
Vedäks sä jotain raskaampaa ku sitä/niitä pikku agronikkeä sillä jontikalla?

Onhan se yleisessä tiedossa että jos valtraan hairahtuu niin ainakin versusta ja direktiivistä tulee pysyä kaukana :P
Otsikko: Vs: VERSU
Kirjoitti: maidontuottaja - 25.07.15 - klo:12:52
Jontikasta voi kyllä kehua autopoweria.  on miellyttävä ja kestävä.
:-[ :-[ :-[ :-[
Noh, ainakin tuo käytössä oleva. Ollut pääsääntöisesti raskaassa vedossa ja pelaa edelleen niin kuin pitää. Ja tuolla osaa ajaa ihan jokainen.  :D
Vedäks sä jotain raskaampaa ku sitä/niitä pikku agronikkeä sillä jontikalla?

Onhan se yleisessä tiedossa että jos valtraan hairahtuu niin ainakin versusta ja direktiivistä tulee pysyä kaukana :P
Joo, tuo mcconnel sr 620 ottaa ihan kaikki kun säätää reilusti potentiometrillä vauhtia. Eikä oo muuten lämpöongelmia :) :D. Niin en mää oo sillä ajanut kun vielä hiukan tunneista. Mutta kyllä se on palvellut Kymenlaakson suunnalla tuoreena ihan kaikkensa antaneena. :D
Oops, mähän innostuin tuo ei vaikuta kyllä vaihteiston kestävyyteen pätkääkään, mutta on se ollut aikoinaan kyllä raskaammassa työssä kun mulla ja ihan original loota siinä on. ;D
Otsikko: Vs: VERSU
Kirjoitti: icefarmer - 25.07.15 - klo:12:58
Jontikasta voi kyllä kehua autopoweria.  on miellyttävä ja kestävä.
:-[ :-[ :-[ :-[
Noh, ainakin tuo käytössä oleva. Ollut pääsääntöisesti raskaassa vedossa ja pelaa edelleen niin kuin pitää. Ja tuolla osaa ajaa ihan jokainen.  :D
Vedäks sä jotain raskaampaa ku sitä/niitä pikku agronikkeä sillä jontikalla?

Onhan se yleisessä tiedossa että jos valtraan hairahtuu niin ainakin versusta ja direktiivistä tulee pysyä kaukana :P
eiköhän tuo sama periaate päde ihan yleisestikkin, karvalakkimallit pelaa ja ne mtä isäntä tahtoo ei :-\ :-\ :-\ :-\
Otsikko: Vs: VERSU
Kirjoitti: SamiT - 25.07.15 - klo:13:11
molempiin kulkuneuvoihin tulossa pakkaremontti... ;D
onko yhtää voitto fiilistä  kellää ferku/jontikka ...miehellä? :-* :-* :-* :-*

Kerro vähän. Paljonko tunteja? Mitä tuli maksamaan? Oliko mitään syytä pakkojen menolle?
Meillä mega hitecin (+200hv) pakat vaihtoon yli 8000 tuntia, alle 5000€/ 6 pakkaa.
Syy on se mikä muillakin: Virittäminen ja repivä työtapa  ;D



jees...olet aivan oikeassa!
pakilla luistaa molemmissa.
pakilla revitellään niin v.tusti... ;D   päkkäri kyllä tietää... :'(
toisessa tunteja 2500h ja toisessa 4500h.

Arvaus vian syystä on että pakan kytkentämännän tiiviste, joka on O-rengas, on kulunut ja päästänyt paineen alas jolloin pakka on luistanut ja vaurioitunut.
Otsikko: Vs: VERSU
Kirjoitti: versu213 - 25.07.15 - klo:14:10
molempiin kulkuneuvoihin tulossa pakkaremontti... ;D
onko yhtää voitto fiilistä  kellää ferku/jontikka ...miehellä? :-* :-* :-* :-*

Kerro vähän. Paljonko tunteja? Mitä tuli maksamaan? Oliko mitään syytä pakkojen menolle?
Meillä mega hitecin (+200hv) pakat vaihtoon yli 8000 tuntia, alle 5000€/ 6 pakkaa.
Syy on se mikä muillakin: Virittäminen ja repivä työtapa  ;D



jees...olet aivan oikeassa!
pakilla luistaa molemmissa.
pakilla revitellään niin v.tusti... ;D   päkkäri kyllä tietää... :'(
toisessa tunteja 2500h ja toisessa 4500h.

Arvaus vian syystä on että pakan kytkentämännän tiiviste, joka on O-rengas, on kulunut ja päästänyt paineen alas jolloin pakka on luistanut ja vaurioitunut.





juu huoltomies oli setorin huoltomiähelle puhunu,että saattaa korjaussarjalla selevitä,mutta ei mulle oo maininnut mittää... ;D'
on se hianoo... :-*
Otsikko: Vs: VERSU
Kirjoitti: versu213 - 25.07.15 - klo:14:22
molempiin kulkuneuvoihin tulossa pakkaremontti... ;D
onko yhtää voitto fiilistä  kellää ferku/jontikka ...miehellä? :-* :-* :-* :-*

Kerro vähän. Paljonko tunteja? Mitä tuli maksamaan? Oliko mitään syytä pakkojen menolle?
Meillä mega hitecin (+200hv) pakat vaihtoon yli 8000 tuntia, alle 5000€/ 6 pakkaa.
Syy on se mikä muillakin: Virittäminen ja repivä työtapa  ;D



jees...olet aivan oikeassa!
pakilla luistaa molemmissa.
pakilla revitellään niin v.tusti... ;D   päkkäri kyllä tietää... :'(
toisessa tunteja 2500h ja toisessa 4500h.
Meneekö takuuseen vielä noilla tunneilla?




toinen mennee,toinen ei.
meniskö lie konerikko vakuutukseen tuo vanahempi?
Otsikko: Vs: VERSU
Kirjoitti: lynx700500 - 25.07.15 - klo:14:50
molempiin kulkuneuvoihin tulossa pakkaremontti... ;D
onko yhtää voitto fiilistä  kellää ferku/jontikka ...miehellä? :-* :-* :-* :-*

Kerro vähän. Paljonko tunteja? Mitä tuli maksamaan? Oliko mitään syytä pakkojen menolle?
Meillä mega hitecin (+200hv) pakat vaihtoon yli 8000 tuntia, alle 5000€/ 6 pakkaa.
Syy on se mikä muillakin: Virittäminen ja repivä työtapa  ;D
Jos ei viritä niin miten tuolla repivällä työtavalla rikotaan pakat. Se automaatti vaihtohan vaihtaa nykyvehkeissä ihan milloin sattuu. Kaasu pohjassa kiihdytyksen alusta loppuun ja vaihto sattuu millaiseen hetkeen sattuu. Voiko sitä enempää revittää.
Otsikko: Vs: VERSU
Kirjoitti: BACKSPACE - 25.07.15 - klo:15:43
molempiin kulkuneuvoihin tulossa pakkaremontti... ;D
onko yhtää voitto fiilistä  kellää ferku/jontikka ...miehellä? :-* :-* :-* :-*

Kerro vähän. Paljonko tunteja? Mitä tuli maksamaan? Oliko mitään syytä pakkojen menolle?
Meillä mega hitecin (+200hv) pakat vaihtoon yli 8000 tuntia, alle 5000€/ 6 pakkaa.
Syy on se mikä muillakin: Virittäminen ja repivä työtapa  ;D
Jos ei viritä niin miten tuolla repivällä työtavalla rikotaan pakat. Se automaatti vaihtohan vaihtaa nykyvehkeissä ihan milloin sattuu. Kaasu pohjassa kiihdytyksen alusta loppuun ja vaihto sattuu millaiseen hetkeen sattuu. Voiko sitä enempää revittää.
Voi sillä esim. ulvottaa mahdottomassa paikassa tai sit vaan keitellä öljyjä ylenmääräisellä jurnutuksella. Jollain tollasella Vallulla ajelin muinoin pari päivää, ja kyl se loota alkoi kummasti kolisemaan ja nytkähtelemään kun öljyjen lämpö nousi 83 asteeseen  :-X
Otsikko: Vs: VERSU
Kirjoitti: Varjo79 - 25.07.15 - klo:16:52
molempiin kulkuneuvoihin tulossa pakkaremontti... ;D
onko yhtää voitto fiilistä  kellää ferku/jontikka ...miehellä? :-* :-* :-* :-*
Kerro vähän. Paljonko tunteja? Mitä tuli maksamaan? Oliko mitään syytä pakkojen menolle?
Meillä mega hitecin (+200hv) pakat vaihtoon yli 8000 tuntia, alle 5000€/ 6 pakkaa.
Syy on se mikä muillakin: Virittäminen ja repivä työtapa  ;D
Jos ei viritä niin miten tuolla repivällä työtavalla rikotaan pakat. Se automaatti vaihtohan vaihtaa nykyvehkeissä ihan milloin sattuu. Kaasu pohjassa kiihdytyksen alusta loppuun ja vaihto sattuu millaiseen hetkeen sattuu. Voiko sitä enempää revittää.
Voi sillä esim. ulvottaa mahdottomassa paikassa tai sit vaan keitellä öljyjä ylenmääräisellä jurnutuksella. Jollain tollasella Vallulla ajelin muinoin pari päivää, ja kyl se loota alkoi kummasti kolisemaan ja nytkähtelemään kun öljyjen lämpö nousi 83 asteeseen  :-X
Joo o toisivat mulle niitä teastiin niin löytyy sit ne heikotpaikat alle viikon. Kuten nähtävästi perätilakin on osannut toimia samoin. Muuten ihan maininnan arvoinen juttu vaikka Dutsissa on ollu sähköissä lastentautia. Niin  vaikka kuinka käskee niin Lämpee ei motti eikä öölit lootassa. Niin ja tosiaan sillä on nyt ajettu eko voimanotolla paalainta kesantomurskainta yms. Vääntöö löyty yllättävänpaljon kun se oli moottorin tietokoneen nollauksessa ::) Siis ihan valtuutettu huolto "nollas" ensitte tiedä muuta mutta nollauksesta puhui. Ja kas kummaa on vetoja ja varsinkin vääntää melko tuhmasti.
Otsikko: Vs: VERSU
Kirjoitti: versu213 - 25.07.15 - klo:16:54
molempiin kulkuneuvoihin tulossa pakkaremontti... ;D
onko yhtää voitto fiilistä  kellää ferku/jontikka ...miehellä? :-* :-* :-* :-*

Kerro vähän. Paljonko tunteja? Mitä tuli maksamaan? Oliko mitään syytä pakkojen menolle?
Meillä mega hitecin (+200hv) pakat vaihtoon yli 8000 tuntia, alle 5000€/ 6 pakkaa.
Syy on se mikä muillakin: Virittäminen ja repivä työtapa  ;D
Jos ei viritä niin miten tuolla repivällä työtavalla rikotaan pakat. Se automaatti vaihtohan vaihtaa nykyvehkeissä ihan milloin sattuu. Kaasu pohjassa kiihdytyksen alusta loppuun ja vaihto sattuu millaiseen hetkeen sattuu. Voiko sitä enempää revittää.
Voi sillä esim. ulvottaa mahdottomassa paikassa tai sit vaan keitellä öljyjä ylenmääräisellä jurnutuksella. Jollain tollasella Vallulla ajelin muinoin pari päivää, ja kyl se loota alkoi kummasti kolisemaan ja nytkähtelemään kun öljyjen lämpö nousi 83 asteeseen  :-X


niinpä....kannattaisko sulla opetella ajamaan valtralla...? :o
Otsikko: Vs: VERSU
Kirjoitti: BACKSPACE - 25.07.15 - klo:18:00
molempiin kulkuneuvoihin tulossa pakkaremontti... ;D
onko yhtää voitto fiilistä  kellää ferku/jontikka ...miehellä? :-* :-* :-* :-*

Kerro vähän. Paljonko tunteja? Mitä tuli maksamaan? Oliko mitään syytä pakkojen menolle?
Meillä mega hitecin (+200hv) pakat vaihtoon yli 8000 tuntia, alle 5000€/ 6 pakkaa.
Syy on se mikä muillakin: Virittäminen ja repivä työtapa  ;D
Jos ei viritä niin miten tuolla repivällä työtavalla rikotaan pakat. Se automaatti vaihtohan vaihtaa nykyvehkeissä ihan milloin sattuu. Kaasu pohjassa kiihdytyksen alusta loppuun ja vaihto sattuu millaiseen hetkeen sattuu. Voiko sitä enempää revittää.
Voi sillä esim. ulvottaa mahdottomassa paikassa tai sit vaan keitellä öljyjä ylenmääräisellä jurnutuksella. Jollain tollasella Vallulla ajelin muinoin pari päivää, ja kyl se loota alkoi kummasti kolisemaan ja nytkähtelemään kun öljyjen lämpö nousi 83 asteeseen  :-X


niinpä....kannattaisko sulla opetella ajamaan valtralla...? :o
Luuleks sää, että mää olin ainoa sitä ajanut jolle se alkoi tuota tekemään  ;D

Siit tuppas menee öljynlauhdutin tukkoon pölyisessä olosuhteessa... six se kuumeni hyvinkin kauniilla ajotyylilläni
Otsikko: Vs: VERSU
Kirjoitti: versu213 - 25.07.15 - klo:18:31
molempiin kulkuneuvoihin tulossa pakkaremontti... ;D
onko yhtää voitto fiilistä  kellää ferku/jontikka ...miehellä? :-* :-* :-* :-*

Kerro vähän. Paljonko tunteja? Mitä tuli maksamaan? Oliko mitään syytä pakkojen menolle?
Meillä mega hitecin (+200hv) pakat vaihtoon yli 8000 tuntia, alle 5000€/ 6 pakkaa.
Syy on se mikä muillakin: Virittäminen ja repivä työtapa  ;D
Jos ei viritä niin miten tuolla repivällä työtavalla rikotaan pakat. Se automaatti vaihtohan vaihtaa nykyvehkeissä ihan milloin sattuu. Kaasu pohjassa kiihdytyksen alusta loppuun ja vaihto sattuu millaiseen hetkeen sattuu. Voiko sitä enempää revittää.
Voi sillä esim. ulvottaa mahdottomassa paikassa tai sit vaan keitellä öljyjä ylenmääräisellä jurnutuksella. Jollain tollasella Vallulla ajelin muinoin pari päivää, ja kyl se loota alkoi kummasti kolisemaan ja nytkähtelemään kun öljyjen lämpö nousi 83 asteeseen  :-X


niinpä....kannattaisko sulla opetella ajamaan valtralla...? :o
Luuleks sää, että mää olin ainoa sitä ajanut jolle se alkoi tuota tekemään  ;D

Siit tuppas menee öljynlauhdutin tukkoon pölyisessä olosuhteessa... six se kuumeni hyvinkin kauniilla ajotyylilläni



ei oo kyllä luulotautia toettu vielä,mutta ite annoit ymmärtää,muttet ymärtäny antaa... :-* :-* :P
Otsikko: Vs: VERSU
Kirjoitti: Mopomies - 25.07.15 - klo:18:52
molempiin kulkuneuvoihin tulossa pakkaremontti... ;D
onko yhtää voitto fiilistä  kellää ferku/jontikka ...miehellä? :-* :-* :-* :-*

Kerro vähän. Paljonko tunteja? Mitä tuli maksamaan? Oliko mitään syytä pakkojen menolle?
Meillä mega hitecin (+200hv) pakat vaihtoon yli 8000 tuntia, alle 5000€/ 6 pakkaa.
Syy on se mikä muillakin: Virittäminen ja repivä työtapa  ;D
Jos ei viritä niin miten tuolla repivällä työtavalla rikotaan pakat. Se automaatti vaihtohan vaihtaa nykyvehkeissä ihan milloin sattuu. Kaasu pohjassa kiihdytyksen alusta loppuun ja vaihto sattuu millaiseen hetkeen sattuu. Voiko sitä enempää revittää.
Voi sillä esim. ulvottaa mahdottomassa paikassa tai sit vaan keitellä öljyjä ylenmääräisellä jurnutuksella. Jollain tollasella Vallulla ajelin muinoin pari päivää, ja kyl se loota alkoi kummasti kolisemaan ja nytkähtelemään kun öljyjen lämpö nousi 83 asteeseen  :-X


niinpä....kannattaisko sulla opetella ajamaan valtralla...? :o
Luuleks sää, että mää olin ainoa sitä ajanut jolle se alkoi tuota tekemään  ;D

Siit tuppas menee öljynlauhdutin tukkoon pölyisessä olosuhteessa... six se kuumeni hyvinkin kauniilla ajotyylilläni

Tästä on puhuttu monta kertaa.  >:(
Otsikko: Vs: VERSU
Kirjoitti: versu213 - 25.08.15 - klo:22:48
molempiin kulkuneuvoihin tulossa pakkaremontti... ;D
onko yhtää voitto fiilistä  kellää ferku/jontikka ...miehellä? :-* :-* :-* :-*

Kerro vähän. Paljonko tunteja? Mitä tuli maksamaan? Oliko mitään syytä pakkojen menolle?
Meillä mega hitecin (+200hv) pakat vaihtoon yli 8000 tuntia, alle 5000€/ 6 pakkaa.
Syy on se mikä muillakin: Virittäminen ja repivä työtapa  ;D



jees...olet aivan oikeassa!
pakilla luistaa molemmissa.
pakilla revitellään niin v.tusti... ;D   päkkäri kyllä tietää... :'(
toisessa tunteja 2500h ja toisessa 4500h.

Arvaus vian syystä on että pakan kytkentämännän tiiviste, joka on O-rengas, on poikki ja päästänyt paineen alas jolloin pakka on luistanut ja vaurioitunut.


näinhän siinä oli päässy käymään.(vanhemmassa paskassa)
eikä siinä vielä kaikki...lauantaina romu kotia ja maanantaina takasi pajalle. :'( :'(
nyt todennäkösesti pääsee "halavalla" ku ei tarttenu alakaa viipaloimaan koko keksintöä.
Otsikko: Vs: VERSU
Kirjoitti: John Ferguson - 26.08.15 - klo:00:22
molempiin kulkuneuvoihin tulossa pakkaremontti... ;D
onko yhtää voitto fiilistä  kellää ferku/jontikka ...miehellä? :-* :-* :-* :-*

Kerro vähän. Paljonko tunteja? Mitä tuli maksamaan? Oliko mitään syytä pakkojen menolle?
Meillä mega hitecin (+200hv) pakat vaihtoon yli 8000 tuntia, alle 5000€/ 6 pakkaa.
Syy on se mikä muillakin: Virittäminen ja repivä työtapa  ;D



jees...olet aivan oikeassa!
pakilla luistaa molemmissa.
pakilla revitellään niin v.tusti... ;D   päkkäri kyllä tietää... :'(
toisessa tunteja 2500h ja toisessa 4500h.

Arvaus vian syystä on että pakan kytkentämännän tiiviste, joka on O-rengas, on poikki ja päästänyt paineen alas jolloin pakka on luistanut ja vaurioitunut.


näinhän siinä oli päässy käymään.(vanhemmassa paskassa)
eikä siinä vielä kaikki...lauantaina romu kotia ja maanantaina takasi pajalle. :'( :'(
nyt todennäkösesti pääsee "halavalla" ku ei tarttenu alakaa viipaloimaan koko keksintöä.
Kyllä Valtran omistaminen kannattaa (tosin kannattavuus näkyy huoltomiehen tilinauhassa plussana ja isännällä miinuksena)!  :-X :D
Otsikko: Vs: VERSU
Kirjoitti: Varjo79 - 26.08.15 - klo:07:48
Enpäs tiedä miksi Valtrasta aina vinoillaan. Mulla ainakin on nuo ns aidot valtut pelannu tosi hyvin. Mutse onkinvissiin siittä Agcosta lähteny tuo alamäki ::) Tullu tota ideologiaa mm verkussonnista vissiin= vikaa vitus*ti ;D

Suurin vika Valtrassa taitaa kuitenkin olla tuo hintariepu ::) Ainakin mulle tuo on nykyisellään aivan liiankallis.
Otsikko: Vs: VERSU
Kirjoitti: Viljelijä - 26.08.15 - klo:08:54
 Pienen merkin uhka tulevaisuudessa käyttäjien osalta, on varaosien saatavuus. Nyt jo nähdään,kuin vaikeaa on saada vanhempiin Valmetteihin osia. Ei voi olla hyvä, että pelkkien purkuosien varassa mentäs.
Otsikko: Vs: VERSU
Kirjoitti: icefarmer - 26.08.15 - klo:11:38
Pienen merkin uhka tulevaisuudessa käyttäjien osalta, on varaosien saatavuus. Nyt jo nähdään,kuin vaikeaa on saada vanhempiin Valmetteihin osia. Ei voi olla hyvä, että pelkkien purkuosien varassa mentäs.

 Vs: Ilmansuodatin MF 240
« Vastaus #6 : tänään kello 07:53 »

    Lainaus

Vanhan suodattimen kanssa ikh- liikkeeseen tai vast, jossa on
Varastotavaraa hyllyssä voi hyvällä lykyllä sopia muukin suodatin
( MF  traktorit.)
Tai sitten hakee puimuripurkamolta esim. Sampo 600-680
Ilmansuodattimen koteloineen, jatkossa suodattimia saa helpommin

 :D :D :D :D
Otsikko: Vs: VERSU
Kirjoitti: SAS - 26.08.15 - klo:16:36
Onko joku niin tyhmä että käyttää vaihtoautomaattia raskaassa työssä? :o
Otsikko: Vs: VERSU
Kirjoitti: Yodavaari - 26.08.15 - klo:16:56
Onko joku niin tyhmä että käyttää vaihtoautomaattia raskaassa työssä? :o
Onko se kielletty käyttöohjekirjassa?
Otsikko: Vs: VERSU
Kirjoitti: Viljelijä - 26.08.15 - klo:17:17
 Hyvää tienestiä tuo kytkimen polkeminen, kun seuraa näitä keskustelupalstoja, niin tulee siihen tulokseen.
Otsikko: Vs: VERSU
Kirjoitti: arzyboy - 26.08.15 - klo:18:03
Onko joku niin tyhmä että käyttää vaihtoautomaattia raskaassa työssä? :o
Onko se kielletty käyttöohjekirjassa?

Fordissa oli kielletty pikavaihteen käyttö raskaassa vedossa... WTF :o Mikä järki on edes laittaa pikavaihteita jos ei voi käyttää silloin kun tarve on :-X
Otsikko: Vs: VERSU
Kirjoitti: BACKSPACE - 26.08.15 - klo:18:26
Onko joku niin tyhmä että käyttää vaihtoautomaattia raskaassa työssä? :o
Onko se kielletty käyttöohjekirjassa?

Fordissa oli kielletty pikavaihteen käyttö raskaassa vedossa... WTF :o Mikä järki on edes laittaa pikavaihteita jos ei voi käyttää silloin kun tarve on :-X
Pitää ymmärtää vaihtaa pienemmälle ajoissa
Otsikko: Vs: VERSU
Kirjoitti: SAS - 26.08.15 - klo:18:30
Ehkä tyhmiä varten tuo kielto pitäisi ohjekirjaan laittaa. ;D
Otsikko: Vs: VERSU
Kirjoitti: Köntys - 26.08.15 - klo:18:41
Ehkä tyhmiä varten tuo kielto pitäisi ohjekirjaan laittaa. ;D

Sanoo mies, joka pui viljat peltoon  ;D ;D ;D
Otsikko: Vs: VERSU
Kirjoitti: Antidesantti - 26.08.15 - klo:18:41
Enpäs tiedä miksi Valtrasta aina vinoillaan.

Olisko niin, että wanahassa Akro-Vepissä Valtraaktori-uskovaiset kävi aina niin helevvetin kuumana, ku ko. konheista puhuthin. Ja jokku hyvämuistiset vielä yrittää edelleenki lämmitellä ko. porukkaa...     ::)
Otsikko: Vs: VERSU
Kirjoitti: arzyboy - 26.08.15 - klo:18:47
Onko joku niin tyhmä että käyttää vaihtoautomaattia raskaassa työssä? :o
Onko se kielletty käyttöohjekirjassa?

Fordissa oli kielletty pikavaihteen käyttö raskaassa vedossa... WTF :o Mikä järki on edes laittaa pikavaihteita jos ei voi käyttää silloin kun tarve on :-X
Pitää ymmärtää vaihtaa pienemmälle ajoissa

Ehkä sitte niin... Mutta katoaa vaan se pikavaihteen todellinen hyöty jos sitä ei voi käyttää silloin kun hätä on suurin. Tällainen tyhmä kuski ei osaa aina ennakoida. Onhan meilläki peräti yhdessä traktorissa pikavaihde... Muut täysin mekaanisilla laatikoilla - jopa ilman synkroja löytyy ;D
Otsikko: Vs: VERSU
Kirjoitti: SAS - 26.08.15 - klo:18:48
Enpäs tiedä miksi Valtrasta aina vinoillaan.

Olisko niin, että wanahassa Akro-Vepissä Valtraaktori-uskovaiset kävi aina niin helevvetin kuumana, ku ko. konheista puhuthin. Ja jokku hyvämuistiset vielä yrittää edelleenki lämmitellä ko. porukkaa...     ::)
Kaikki ulkolainen on vaan muodissa kuten ruokakin siitä se lähtee.
Viimeinen sammuttaa valot!
Otsikko: Vs: VERSU
Kirjoitti: arzyboy - 26.08.15 - klo:18:49
Kyllä te jaksatte vouhottaa jostain koneista nuin kamalasti... Ei ne oo ku työkaluja samoin ku talikko :o
Otsikko: Vs: VERSU
Kirjoitti: SAS - 26.08.15 - klo:18:52
Onko joku niin tyhmä että käyttää vaihtoautomaattia raskaassa työssä? :o
Onko se kielletty käyttöohjekirjassa?

Fordissa oli kielletty pikavaihteen käyttö raskaassa vedossa... WTF :o Mikä järki on edes laittaa pikavaihteita jos ei voi käyttää silloin kun tarve on :-X
Pitää ymmärtää vaihtaa pienemmälle ajoissa

Ehkä sitte niin... Mutta katoaa vaan se pikavaihteen todellinen hyöty jos sitä ei voi käyttää silloin kun hätä on suurin. Tällainen tyhmä kuski ei osaa aina ennakoida. Onhan meilläki peräti yhdessä traktorissa pikavaihde... Muut täysin mekaanisilla laatikoilla - jopa ilman synkroja löytyy ;D
Nyt selvennystä eli oli kyse vaihtoautomaatista jolla vaihdatetaan kun ei jaksa manuaalisesti oikealla hetkellä kuljettaja vaihtaa.
Otsikko: Vs: VERSU
Kirjoitti: arzyboy - 26.08.15 - klo:18:54
Mikä siinä vaihtoautomatiikassa mättää jos sen vaihtamana ei laatikko kestä?
Otsikko: Vs: VERSU
Kirjoitti: SAS - 26.08.15 - klo:19:04
Mikä siinä vaihtoautomatiikassa mättää jos sen vaihtamana ei laatikko kestä?
Kuormaautoissa joissa automaatti ja raskas kuorma aina hyvä kuski vaihtaa manuaalisesti mäessä .
Otsikko: Vs: VERSU
Kirjoitti: icefarmer - 26.08.15 - klo:21:17
Mikä siinä vaihtoautomatiikassa mättää jos sen vaihtamana ei laatikko kestä?
Kuormaautoissa joissa automaatti ja raskas kuorma aina hyvä kuski vaihtaa manuaalisesti mäessä .
mitä eroo on tökkääkö kuski sitä sähkötikkua vai tuleeko käsky automaatilta, itse vaihtamistapahtuma taetaa olla just samanlainen :-\ :-\ :-\ :-\
Otsikko: Vs: VERSU
Kirjoitti: Toivo Tonta - 26.08.15 - klo:21:57
Mikä siinä vaihtoautomatiikassa mättää jos sen vaihtamana ei laatikko kestä?
Kuormaautoissa joissa automaatti ja raskas kuorma aina hyvä kuski vaihtaa manuaalisesti mäessä .
mitä eroo on tökkääkö kuski sitä sähkötikkua vai tuleeko käsky automaatilta, itse vaihtamistapahtuma taetaa olla just samanlainen :-\ :-\ :-\ :-\
Ethän sä ice tiedä säänkään ennustamisesta mitään ;D
Otsikko: Vs: VERSU
Kirjoitti: SAS - 26.08.15 - klo:22:08
Siinä on nyt pojille miettimistä ! ;D
Otsikko: Vs: VERSU
Kirjoitti: icefarmer - 26.08.15 - klo:22:14
Siinä on nyt pojille miettimistä ! ;D
eihän niitä suurimpitehosia versioita kuorma-autoista edes myydä keppiversiona ettei kuskit hulluspäissään säre laatikkoa :-\ :-\ :-\ :-\

eihän amerikanautoissakaan oo kytkintä ollu vuoskymmeniin kun ei sitä oikein yllä painamaan sieltä pehmeen penkin periltä ja edellämanitusta penkin omnaisuuksista sekä ajo-ominaisuuksista johtuen on hyvä puristaa kaksin käsin sitä ohkaasta ohjauspyörän kehää...ei siin kerkeis ainakaan mutkasella tiellä keppiin koskee :-\ :-\ :-\ :-\
Otsikko: Vs: VERSU
Kirjoitti: Varjo79 - 26.08.15 - klo:22:17
Enpäs tiedä miksi Valtrasta aina vinoillaan.

Olisko niin, että wanahassa Akro-Vepissä Valtraaktori-uskovaiset kävi aina niin helevvetin kuumana, ku ko. konheista puhuthin. Ja jokku hyvämuistiset vielä yrittää edelleenki lämmitellä ko. porukkaa...     ::)
Kaikki ulkolainen on vaan muodissa kuten ruokakin siitä se lähtee.
Viimeinen sammuttaa valot!

Jaa no jos omaa taloutta ajattelee niin tosiaankin valuutta varantoa rasitaa huomattavasti jos olisin Valtran ostanut. Siis se huomattavan korkea hinta vs muut kilpailijat. Sinällään en Valtraa honona pidä muutakun on kallis!

Mitä vaihto automatiikkaan tulee Niin mm koneviestin testeissä on todettu että ei kuski juurikaan automatiikkaa hakkaa.  Miksi sitten tehdä sellainen atomatiikka ohjelma jos loota ei salli sen käyttöä?  Pystyisihän tuon rajaamaan nykytekniiklla että ei vaihda jos on liikaa momenttia yms. Seonsitte toinen asia jos loota on tehty heppoiseksi niin se vaan laukee jos käsketään vaihto sitte kuski tai tomaatti.   

Niin mulle vaan testiin niin löytyy heikot kohdat onne aina löytyny :-[
Otsikko: Vs: VERSU
Kirjoitti: SAS - 26.08.15 - klo:22:18
Nyt mää meen nukkumaan aamulla pitää olla huoltamassa koneita eräässä talossa.
Otsikko: Vs: VERSU
Kirjoitti: Varjo79 - 26.08.15 - klo:22:21
Siinä on nyt pojille miettimistä ! ;D
eihän niitä suurimpitehosia versioita kuorma-autoista edes myydä keppiversiona ettei kuskit hulluspäissään säre laatikkoa :-\ :-\ :-\ :-\

Niin yleensä automaatti loota on nöyrempi väärinkäytölle kuin keppi loota.
Otsikko: Vs: VERSU
Kirjoitti: Köntys - 26.08.15 - klo:22:28
Nyt mää meen nukkumaan aamulla pitää olla huoltamassa koneita eräässä talossa.

Toivottavasti se kone ei oo sätkäkonetta kummempi  :D
Älä telaa ittiäs  ;D
Otsikko: Vs: VERSU
Kirjoitti: SKN - 26.08.15 - klo:22:40
Nyt mää meen nukkumaan aamulla pitää olla huoltamassa koneita eräässä talossa.

Toivottavasti se kone ei oo sätkäkonetta kummempi  :D
Älä telaa ittiäs  ;D

 ;D
Otsikko: Vs: VERSU
Kirjoitti: Varjo79 - 26.08.15 - klo:22:43
Nyt mää meen nukkumaan aamulla pitää olla huoltamassa koneita eräässä talossa.

Toivottavasti se kone ei oo sätkäkonetta kummempi  :D
Älä telaa ittiäs  ;D

 ;D

Perkeles varossääkin ettet heitä Faarissa automaatille jottei puinnit keskeydy loota remonttiin :P
Otsikko: Vs: VERSU
Kirjoitti: BACKSPACE - 27.08.15 - klo:06:51
Enpäs tiedä miksi Valtrasta aina vinoillaan.

Olisko niin, että wanahassa Akro-Vepissä Valtraaktori-uskovaiset kävi aina niin helevvetin kuumana, ku ko. konheista puhuthin. Ja jokku hyvämuistiset vielä yrittää edelleenki lämmitellä ko. porukkaa...     ::)
Kaikki ulkolainen on vaan muodissa kuten ruokakin siitä se lähtee.
Viimeinen sammuttaa valot!

Jaa no jos omaa taloutta ajattelee niin tosiaankin valuutta varantoa rasitaa huomattavasti jos olisin Valtran ostanut. Siis se huomattavan korkea hinta vs muut kilpailijat. Sinällään en Valtraa honona pidä muutakun on kallis!

Mitä vaihto automatiikkaan tulee Niin mm koneviestin testeissä on todettu että ei kuski juurikaan automatiikkaa hakkaa.  Miksi sitten tehdä sellainen atomatiikka ohjelma jos loota ei salli sen käyttöä?  Pystyisihän tuon rajaamaan nykytekniiklla että ei vaihda jos on liikaa momenttia yms. Seonsitte toinen asia jos loota on tehty heppoiseksi niin se vaan laukee jos käsketään vaihto sitte kuski tai tomaatti.   

Niin mulle vaan testiin niin löytyy heikot kohdat onne aina löytyny :-[

Tai sit.... koneita viritetään ja nuo alkuperäiset suojamekanismit eivät enää toimi/ovat riittämättömiä....
Otsikko: Vs: VERSU
Kirjoitti: +200 - 27.08.15 - klo:06:54
Enpäs tiedä miksi Valtrasta aina vinoillaan.

Olisko niin, että wanahassa Akro-Vepissä Valtraaktori-uskovaiset kävi aina niin helevvetin kuumana, ku ko. konheista puhuthin. Ja jokku hyvämuistiset vielä yrittää edelleenki lämmitellä ko. porukkaa...     ::)
Kaikki ulkolainen on vaan muodissa kuten ruokakin siitä se lähtee.
Viimeinen sammuttaa valot!

Jaa no jos omaa taloutta ajattelee niin tosiaankin valuutta varantoa rasitaa huomattavasti jos olisin Valtran ostanut. Siis se huomattavan korkea hinta vs muut kilpailijat. Sinällään en Valtraa honona pidä muutakun on kallis!

Mitä vaihto automatiikkaan tulee Niin mm koneviestin testeissä on todettu että ei kuski juurikaan automatiikkaa hakkaa.  Miksi sitten tehdä sellainen atomatiikka ohjelma jos loota ei salli sen käyttöä?  Pystyisihän tuon rajaamaan nykytekniiklla että ei vaihda jos on liikaa momenttia yms. Seonsitte toinen asia jos loota on tehty heppoiseksi niin se vaan laukee jos käsketään vaihto sitte kuski tai tomaatti.   

Niin mulle vaan testiin niin löytyy heikot kohdat onne aina löytyny :-[

Tai sit.... koneita viritetään ja nuo alkuperäiset suojamekanismit eivät enää toimi/ovat riittämättömiä....
Eihän tommoinen optimointia voi koskee :-\ :o
Otsikko: Vs: VERSU
Kirjoitti: BACKSPACE - 27.08.15 - klo:07:11
Luulos, että kaikille lootan pakoille on määritelty joku pieni "viive tai luisto". Jos momentteja ja tehoa lisätään viiveet eivät ehkä riitä tai pakka ei tiukkene riittävän nopeasti  ??? Öljyt lämpiävät "pistemäisesti" yli turvarajojen  :-\

Otsikko: Vs: VERSU
Kirjoitti: +200 - 27.08.15 - klo:07:21
Luulos, että kaikille lootan pakoille on määritelty joku pieni "viive tai luisto". Jos momentteja ja tehoa lisätään viiveet eivät ehkä riitä tai pakka ei tiukkene riittävän nopeasti  ??? Öljyt lämpiävät "pistemäisesti" yli turvarajojen  :-\
Jos tehoja on lisätty maltillisesti enintään 40%,ei pakkojen kans ole mitään ongelmaa 8)
Ja esim Aq+ pudottaa isommalle vaihdon ajaksi syötön pois,ja pienemmälle vaihtaes antaa välikaasun.Eli softshift.
Otsikko: Vs: VERSU
Kirjoitti: Viljelijä - 27.08.15 - klo:08:19
Kantsii ostaa valmis kone, ettei tarvi viritellä. Kaikenkokoosta konetta on myynnissä.
Otsikko: Vs: VERSU
Kirjoitti: zetor8045 - 27.08.15 - klo:09:02
Kantsii ostaa valmis kone, ettei tarvi viritellä. Kaikenkokoosta konetta on myynnissä.
Se "oikean kokoinen" kone vaan on yleensä myös liian painava tehoonsa nähden ja kesyluonteinen moottoriltaan..  Hintaakin saattaa olla yli 20k€ enemmän kun taas tonnilla saa samat tehot ja enemmän vääntöä ja poistettua ne toimimattomat päästölaitteet.. 
Otsikko: Vs: VERSU
Kirjoitti: zetor8045 - 27.08.15 - klo:09:03
Luulos, että kaikille lootan pakoille on määritelty joku pieni "viive tai luisto". Jos momentteja ja tehoa lisätään viiveet eivät ehkä riitä tai pakka ei tiukkene riittävän nopeasti  ??? Öljyt lämpiävät "pistemäisesti" yli turvarajojen  :-\
Jos tehoja on lisätty maltillisesti enintään 40%,ei pakkojen kans ole mitään ongelmaa 8)
Ja esim Aq+ pudottaa isommalle vaihdon ajaksi syötön pois,ja pienemmälle vaihtaes antaa välikaasun.Eli softshift.
Ja osaava kuski höllää kaasusta automaattisesti vaihteen vaihtuessa :) 
Otsikko: Vs: VERSU
Kirjoitti: Varjo79 - 27.08.15 - klo:09:16
Kantsii ostaa valmis kone, ettei tarvi viritellä. Kaikenkokoosta konetta on myynnissä.
Se "oikean kokoinen" kone vaan on yleensä myös liian painava tehoonsa nähden ja kesyluonteinen moottoriltaan..  Hintaakin saattaa olla yli 20k€ enemmän kun taas tonnilla saa samat tehot ja enemmän vääntöä ja poistettua ne toimimattomat päästölaitteet..

Juu ja ulkomitat kanssa sitte kasvaa melkosesti esim tuo 180 versus 250. Tietysti jos se suuri koko vain on pääasia niin miksei sitte.
Otsikko: Vs: VERSU
Kirjoitti: BACKSPACE - 27.08.15 - klo:09:42
Luulos, että kaikille lootan pakoille on määritelty joku pieni "viive tai luisto". Jos momentteja ja tehoa lisätään viiveet eivät ehkä riitä tai pakka ei tiukkene riittävän nopeasti  ??? Öljyt lämpiävät "pistemäisesti" yli turvarajojen  :-\
Jos tehoja on lisätty maltillisesti enintään 40%,ei pakkojen kans ole mitään ongelmaa 8)
Ja esim Aq+ pudottaa isommalle vaihdon ajaksi syötön pois,ja pienemmälle vaihtaes antaa välikaasun.Eli softshift.
Mut kai hahmoitat, että tehon lisääntyessä syötön pitäisi katketa hieman aikaisemmin ja välikaasun kierrosluvun pitäisi olla optimoitu ehkä suuremmille nopeuksille. Voi olla, että noihin jää muutaman prosentin virheet ja nuo järjestelmät eivät toimi kuten niiden pitäisi  :-\

Mut oikeasti mulla ei ole tästäkään mitään hajua  ;D Arvailuni perustuvat vain loogiseen ajatteluun, joka on tietysti maataloushommissa kiellettyä  :-\ Tärkeintä on kova ääni, paljon savua ja rasvaiset housunpuntit  ;D
Otsikko: Vs: VERSU
Kirjoitti: ht - 27.08.15 - klo:10:13
eihän niitä suurimpitehosia versioita kuorma-autoista edes myydä keppiversiona ettei kuskit hulluspäissään säre laatikkoa :-\ :-\ :-\ :-\


Scaniassa on laatikon kestävyyttä varmisteltu sillä, että suurin vääntö on käytössä vain 3 suurimmalla vaihteella. Volvon I-Shift loota on sikäli erilainen, ettei sitä ole tehty käsivalintalaatikosta muuntamalla vaan otettu kynä ja paperia Autocadi tms. ja piirrelty kokonaan uus vaihrelaatikko. Volvon laatikko on synkronoimaton, rattaita on saatu sen synkrorenkaan verran leveämmiksi -> kestää vääntöä paremmin.
Otsikko: Vs: VERSU
Kirjoitti: icefarmer - 27.08.15 - klo:11:39
Luulos, että kaikille lootan pakoille on määritelty joku pieni "viive tai luisto". Jos momentteja ja tehoa lisätään viiveet eivät ehkä riitä tai pakka ei tiukkene riittävän nopeasti  ??? Öljyt lämpiävät "pistemäisesti" yli turvarajojen  :-\
Jos tehoja on lisätty maltillisesti enintään 40%,ei pakkojen kans ole mitään ongelmaa 8)
Ja esim Aq+ pudottaa isommalle vaihdon ajaksi syötön pois,ja pienemmälle vaihtaes antaa välikaasun.Eli softshift.
Mut kai hahmoitat, että tehon lisääntyessä syötön pitäisi katketa hieman aikaisemmin ja välikaasun kierrosluvun pitäisi olla optimoitu ehkä suuremmille nopeuksille. Voi olla, että noihin jää muutaman prosentin virheet ja nuo järjestelmät eivät toimi kuten niiden pitäisi  :-\

Mut oikeasti mulla ei ole tästäkään mitään hajua  ;D Arvailuni perustuvat vain loogiseen ajatteluun, joka on tietysti maataloushommissa kiellettyä  :-\ Tärkeintä on kova ääni, paljon savua ja rasvaiset housunpuntit  ;D
mtä lujempaa akselit, hammasrattaat ynnä muut sellaset jutut pyörii sitä paremmin ne kestää vääntöä on ihan fysiikan laki ja virittämällähän vauhdit pakkaa kasvamaan ;) ;D 8) ::)
Otsikko: Vs: VERSU
Kirjoitti: Ärrpää - 27.08.15 - klo:13:06
Luulos, että kaikille lootan pakoille on määritelty joku pieni "viive tai luisto". Jos momentteja ja tehoa lisätään viiveet eivät ehkä riitä tai pakka ei tiukkene riittävän nopeasti  ??? Öljyt lämpiävät "pistemäisesti" yli turvarajojen  :-\
Jos tehoja on lisätty maltillisesti enintään 40%,ei pakkojen kans ole mitään ongelmaa 8)
Ja esim Aq+ pudottaa isommalle vaihdon ajaksi syötön pois,ja pienemmälle vaihtaes antaa välikaasun.Eli softshift.
Mut kai hahmoitat, että tehon lisääntyessä syötön pitäisi katketa hieman aikaisemmin ja välikaasun kierrosluvun pitäisi olla optimoitu ehkä suuremmille nopeuksille. Voi olla, että noihin jää muutaman prosentin virheet ja nuo järjestelmät eivät toimi kuten niiden pitäisi  :-\

Mut oikeasti mulla ei ole tästäkään mitään hajua  ;D Arvailuni perustuvat vain loogiseen ajatteluun, joka on tietysti maataloushommissa kiellettyä  :-\ Tärkeintä on kova ääni, paljon savua ja rasvaiset housunpuntit  ;D

 Välikaasut enempi semmosia nuhvetti-aikakauden juttuja, hydekytketty pikavaihde ei taida semmosia tarvita.
Otsikko: Vs: VERSU
Kirjoitti: Lassukka - 27.08.15 - klo:14:44
eihän niitä suurimpitehosia versioita kuorma-autoista edes myydä keppiversiona ettei kuskit hulluspäissään säre laatikkoa :-\ :-\ :-\ :-\


Scaniassa on laatikon kestävyyttä varmisteltu sillä, että suurin vääntö on käytössä vain 3 suurimmalla vaihteella. Volvon I-Shift loota on sikäli erilainen, ettei sitä ole tehty käsivalintalaatikosta muuntamalla vaan otettu kynä ja paperia Autocadi tms. ja piirrelty kokonaan uus vaihrelaatikko. Volvon laatikko on synkronoimaton, rattaita on saatu sen synkrorenkaan verran leveämmiksi -> kestää vääntöä paremmin.
Traktori maailmassa on samantyylistä kikkailua, kutsutaan lisätehoksi.
Sitä en tietä, että kun "optimoidaan" konetta, säilyykö lisäteho ominaisuu, vai onko kaikki aina pelissä. Joku voisi valaista
Otsikko: Vs: VERSU
Kirjoitti: BACKSPACE - 27.08.15 - klo:15:26
Luulos, että kaikille lootan pakoille on määritelty joku pieni "viive tai luisto". Jos momentteja ja tehoa lisätään viiveet eivät ehkä riitä tai pakka ei tiukkene riittävän nopeasti  ??? Öljyt lämpiävät "pistemäisesti" yli turvarajojen  :-\
Jos tehoja on lisätty maltillisesti enintään 40%,ei pakkojen kans ole mitään ongelmaa 8)
Ja esim Aq+ pudottaa isommalle vaihdon ajaksi syötön pois,ja pienemmälle vaihtaes antaa välikaasun.Eli softshift.
Mut kai hahmoitat, että tehon lisääntyessä syötön pitäisi katketa hieman aikaisemmin ja välikaasun kierrosluvun pitäisi olla optimoitu ehkä suuremmille nopeuksille. Voi olla, että noihin jää muutaman prosentin virheet ja nuo järjestelmät eivät toimi kuten niiden pitäisi  :-\

Mut oikeasti mulla ei ole tästäkään mitään hajua  ;D Arvailuni perustuvat vain loogiseen ajatteluun, joka on tietysti maataloushommissa kiellettyä  :-\ Tärkeintä on kova ääni, paljon savua ja rasvaiset housunpuntit  ;D
mtä lujempaa akselit, hammasrattaat ynnä muut sellaset jutut pyörii sitä paremmin ne kestää vääntöä on ihan fysiikan laki ja virittämällähän vauhdit pakkaa kasvamaan ;) ;D 8) ::)
Joo.... mutta vauhdin hyytyessä vääntö kasvaa...
Otsikko: Vs: VERSU
Kirjoitti: Varjo79 - 27.08.15 - klo:15:53
Juu ja se vääntöhän niitä paikkoja yleensä särkee. Tästäsyystä yleensä tomaatti kestääkin paremmin ::) No joo trakvaattoreissa nyt ei varsinaisia automaatti lootia ole joten sinällään tuo vertaus ei sovi ko aiheeseen. Nämä pakka lootat on ikäviä keksintöjä jos ovat alimitoitettuja. Toisekseen niitä vaihteiston parametrejä tai miksisitten kukin haluaa kutsua pitää muuttaa jos tehoa/vääntö arvoja muutetaan.

Usein on käsitys että jos nyt vähän motin karttoja räplätään niin eihänse mitään. Osa voimansiirroista kestäätämän ok mutta toiset ei. Ja ihan aina suurempi voima rasittaa voimansiirtoo enempi kuin pienempi ymmärtäkää tämä kun trimmaatte!
Otsikko: Vs: VERSU
Kirjoitti: metsajussi - 27.08.15 - klo:18:26
mtä lujempaa akselit, hammasrattaat ynnä muut sellaset jutut pyörii sitä paremmin ne kestää vääntöä on ihan fysiikan laki ja virittämällähän vauhdit pakkaa kasvamaan ;) ;D 8) ::)

Jos nyt oikein aletaan pilkkua kiusaamaan, niin ei ne kyllä vääntöä kestä yhtään enempää vaikka kierroslukua kasvatetaan. Kuluvat vaan nopeammin.

Mutta tehoa saadaan siirrettyä enemmän kun kasvatetaan kierroslukua vaikka vääntö pysyy ennallaan.

Traktoripuolella sille voimansiirron kierrosluvulle vaan on paha tehdä mitään. Vaikka konetta viritetään, niin ei oikein pysty siirtämään kierroslukualuetta samalla.  Siis niin että jos ennen ajettiin 50 km/h niin alettaisiin ajamaan 70 km/h ja nostettaisiin moottorin kierroslukua. Kun sitä 24 m³ lietekärryä aletaan vastamäkeen kiihdyttää niin voimansiirrossa on käytössä aivan samat kierroslukualueet kuin ennen koneen virittämistäkin. Väännöt vaan ovat kovemmat kun tehoa on enemmän punnertamassa...

Se on vähän eri juttu jossain pullinkipelissä, kun voidaan lähteä siitä että ne takapyörät saa pyöriä (sutia) 100 km/h ja tehoa voi silloin tarjota sen 1000-2000 hv... jo moottorin tehokäyrä pitää siitä huolen että liian pienillä kierroksilla tehoja ei mielettömästi löydy. Nuo moottorithan 'sakkaavat' ilman puutteeseen ellei turbo(i)lla ole täydet varvit päällä.
Otsikko: Vs: VERSU
Kirjoitti: zetor8045 - 27.08.15 - klo:19:28
eihän niitä suurimpitehosia versioita kuorma-autoista edes myydä keppiversiona ettei kuskit hulluspäissään säre laatikkoa :-\ :-\ :-\ :-\


Scaniassa on laatikon kestävyyttä varmisteltu sillä, että suurin vääntö on käytössä vain 3 suurimmalla vaihteella. Volvon I-Shift loota on sikäli erilainen, ettei sitä ole tehty käsivalintalaatikosta muuntamalla vaan otettu kynä ja paperia Autocadi tms. ja piirrelty kokonaan uus vaihrelaatikko. Volvon laatikko on synkronoimaton, rattaita on saatu sen synkrorenkaan verran leveämmiksi -> kestää vääntöä paremmin.
Traktori maailmassa on samantyylistä kikkailua, kutsutaan lisätehoksi.
Sitä en tietä, että kun "optimoidaan" konetta, säilyykö lisäteho ominaisuu, vai onko kaikki aina pelissä. Joku voisi valaista
Lisätehot pidetään kyllä useimmiten toiminnassa optimoinnissa..
Otsikko: Vs: VERSU
Kirjoitti: zetor8045 - 27.08.15 - klo:20:20
eihän niitä suurimpitehosia versioita kuorma-autoista edes myydä keppiversiona ettei kuskit hulluspäissään säre laatikkoa :-\ :-\ :-\ :-\


Scaniassa on laatikon kestävyyttä varmisteltu sillä, että suurin vääntö on käytössä vain 3 suurimmalla vaihteella. Volvon I-Shift loota on sikäli erilainen, ettei sitä ole tehty käsivalintalaatikosta muuntamalla vaan otettu kynä ja paperia Autocadi tms. ja piirrelty kokonaan uus vaihrelaatikko. Volvon laatikko on synkronoimaton, rattaita on saatu sen synkrorenkaan verran leveämmiksi -> kestää vääntöä paremmin.
Traktori maailmassa on samantyylistä kikkailua, kutsutaan lisätehoksi.
Sitä en tietä, että kun "optimoidaan" konetta, säilyykö lisäteho ominaisuu, vai onko kaikki aina pelissä. Joku voisi valaista
Kyllä ne yleensä pidetään toiminnassa optimoinnissa..
Otsikko: Vs: VERSU
Kirjoitti: kaaleppi - 27.08.15 - klo:22:46
Tökkään minäkin tähän kivaan juttuun omani. Samaa vanhaa itsestäänselvyyttä.

Kun nyt ajatellaan että mikä se kytkin oikein oikeasti on, niin meillähän on siellä 2 akselia, jotka pyörii tai toinen pyörii ja toinen ei, päät vastakkain. Kytkin on nykyään nippu kitkalevyjä öljykylvyssä, jotka yhteen painettuna välittää noiden akseleiden pyörimisliikkeen toisiinsa.

Nuo levyt sitten kuluvat tietenkin aina kun suoritetaan joko yhteenkytkentä tai irrotus, koska siinä on aina sekunnin murto-osan aikaa vajaalla voimalla tapahtuva kytkentä. Silloin levyt rouhaisevat toisiaan kuin rälläkän laikka. Aivan minimaalisesti. Samaa tapahtuu tietenkin myös silloin kun vajaa kytkentä on itse tahallaan tarkoituksella aiheutettu, kuten ns. luistatettaessa.

Nyt sitten jos halutaan minimoida se kuluminen siinä kytkeytymisen yhteydessä, halutaan tietenkin lämästä ne levyt yhteen tilanteessa, jossa akseleiden pyörimisnopeus on mahdollisimman yhtäläinen. Silloin kun se ei voi sitä olla, halutaan tietenkin että vääntö on mahdollisimman alhainen ja kytkeytyminen nopea ja voimakas. Tämä periaate on kitkan perusfysiikkaa, eikä koskaan muutu miksikään aivan sama mikä nuffieldi tai versu on alla. Todellakin, raskaassa vedossa ei ole mahdollista löytyä vaihtamiselle edullista tilannetta.

Mitä olen itse kokeillut perus hitech valtroja automatiikalla ja myös versuja, myös joitakin muita merkkejä vähiin, ne eivät tosiaan osaa vaihtaa lainkaan kuten kuuluu, edellä selitettyjä periaatteita noudattaen. Puhumattakaan jostain directien aluehyppimisestä, jonka tunnustaa möhläykseksi jo jotkin valtran myyjätkin. Oma hitech onkin ollut hyvin pian alusta lähtien manuaalilla.

Sillä ei siis tosiaankaan ole väliä vaihtaako oikein tai väärin mies vai robotti. Näyttää vain siltä että parhaat miehet ja ehkä naisetkin on jo ajat sitten oppineet miten se vaihto pitää tehdä, oli asiaa helpottamassa synkrot, hydrauliset kytkimet ja automatiikat tai ei. Robotit vielä opettelee.

Väännönkestoa todellakin parantaa kierrosluku. Vaikka kampiakselia laakereineen tai sylinterissä liikkuvaa mäntää ajatellessa, mitä enemmän vääntöä niille ladataan, sitä voimakkaammin ne alkavat kangottaa kulutuspintaa vasten tietyltä kantilta ja tietyltä puolelta. Samaten sitä mukaa helpommin voiteluaineen suojaava kerros pettää siltä kohtaa.

Kierroksia lisättäessä tuo kangotus tasaantuu paremmin esim. laakerille tai männänputkelle. Näin yksinkertaista se on miksi ikiajat kaikki koneita ymmärtävät on sanoneet, että "ei saa väännättää". Vaikka eivät olisikaan osanneet asiaa näin auki selittää, ovat ymmärtäneet. Tämäkään ei vain muutu miksikään koneiden uudistuessa kun se on sitä kitkafysiikkaa. Pelkäämpä että se on myös niin, että lähes joka koneessa on vakionakin niin paljon tehoa, että löytyy ainakin joku välitys millä ne eivät kestä kovin kauaa maksimivääntöä mikä niistä saadaan irti.
Otsikko: Vs: VERSU
Kirjoitti: metsajussi - 27.08.15 - klo:23:44
Jep.

Eihän se vääntö sinänsä automaattisesti tapa, se on myrkkyä ainoastaan silloin kun systeemiä ei ole suunniteltu sitä vääntöä kestämään.
Joskus ei jaksa ymmärtää että miksi noihin ei laiteta riittävästi varmuuskertoimia. Lienee kestävien koneiden tekeminen vaan huonoa businesta....
Kyllä nykyään pitäisi osata laskea kun on osattu jo 60-luvulla :-(
Minä ainakin maksaisin merkittävästi enemmän koneesta jonka voimansiirron valmistaja takaisi kestävän. Seuraavat 25 vuotta. 20% viritettynäkin ja FAEn kivimurskainta / 20 t maansiirtokärryä, vuoroviikoin lippispoikien käskemänä :-)

Nykyään keskitytään vain 'optimoimaan' että juuri ja juuri kestää, ja on halpa valmistaa.

Vanha suosikkini: Wärtsilä tekee koneita joista lähtee yli 100 000 hv ja kierroksia max 102. Vääntöä tarjotaan 7600 000 Nm.
Otsikko: Vs: VERSU
Kirjoitti: icefarmer - 27.08.15 - klo:23:55
Jep.

Eihän se vääntö sinänsä automaattisesti tapa, se on myrkkyä ainoastaan silloin kun systeemiä ei ole suunniteltu sitä vääntöä kestämään.
Joskus ei jaksa ymmärtää että miksi noihin ei laiteta riittävästi varmuuskertoimia. Lienee kestävien koneiden tekeminen vaan huonoa businesta....
Kyllä nykyään pitäisi osata laskea kun on osattu jo 60-luvulla :-(
Minä ainakin maksaisin merkittävästi enemmän koneesta jonka voimansiirron valmistaja takaisi kestävän. Seuraavat 25 vuotta. 20% viritettynäkin ja FAEn kivimurskainta / 20 t maansiirtokärryä, vuoroviikoin lippispoikien käskemänä :-)

Nykyään keskitytään vain 'optimoimaan' että juuri ja juuri kestää, ja on halpa valmistaa.

Vanha suosikkini: Wärtsilä tekee koneita joista lähtee yli 100 000 hv ja kierroksia max 102. Vääntöä tarjotaan 7600 000 Nm.
kyllä kyllä mutta akselien, laakerien ja rattaiden kestävyys on eri asia myös vääntääkö siellä 3 sylinteriä vaiko 8 sylinteriä samalla 500 nyyttonin väännöllä  tuhannella kierroksella minuutissa :-\ :-\ :-\ :-\
Otsikko: Vs: VERSU
Kirjoitti: SDF - 28.08.15 - klo:01:58
Joskus ei jaksa ymmärtää että miksi noihin ei laiteta riittävästi varmuuskertoimia. Lienee kestävien koneiden tekeminen vaan huonoa businesta....
Kyllä se vaan niin on että hyvällä suunnittelulla saa tuon bisneksen kannattamaan. Siinä otetaan paljon muutakin huomioon kuin vain se että paljonko rautaa mihinkin paikkaan laitetaan. Kaikista vaikeinta se on silloin jos pelkästään osto-osista kasataan. Tarkkaahan se on, ettei parane liian heikkoakaan tehdä. Tosin täytyy muistaa että varaosien myynti on valmistajille myös iso bisnes...

Täytyy kai muistuttaa, että näissä pikavaihteisteistoissa, missä vähänkin älyä ja proportionaaliventtiilejä tai vastaavaa niin pystytään moottorin kuormituksen mukaan säätämään pakan kytkentänopeutta. Turha sitä on kuorman kanssa luistattaa, vaan löydään nopeasti kiinni/auki, sitten taas tyhjällä koneella luistatetaan ettei nykäse.

Otsikko: Vs: VERSU
Kirjoitti: BACKSPACE - 28.08.15 - klo:06:40
Varmuuskertoimia lisää... eli lisää painoa ja pienentyneet toleranssit.

Maatalousteknologia on aina perustunut raudan minimointiin ja klappien maksimointiin  ;D Ja konepuolella siihen, että mainoksissa paperille saadaan mahdollisimman paljon hevosia ja vääntöä..

Ihan selvää on se, että koneet hajoavat äärialueilla ulvotettaessa, siks ainoastaan lippalakkipojat ajavat esim. traktorilla lämä tiskissä  ;D
Otsikko: Vs: VERSU
Kirjoitti: Ärrpää - 28.08.15 - klo:08:50

 Valtujamppa äsken väitti, että velmetin ja jontikan portaattomissa on eroa, hienoo olis mielestäni jos enempi toisiaan muistuttaisivat hallittavuudeltaan, melutaso jo (lähes) identtinen.
Otsikko: Vs: VERSU
Kirjoitti: metsajussi - 28.08.15 - klo:08:54
Jep.

Eihän se vääntö sinänsä automaattisesti tapa, se on myrkkyä ainoastaan silloin kun systeemiä ei ole suunniteltu sitä vääntöä kestämään.
Joskus ei jaksa ymmärtää että miksi noihin ei laiteta riittävästi varmuuskertoimia. Lienee kestävien koneiden tekeminen vaan huonoa businesta....
Kyllä nykyään pitäisi osata laskea kun on osattu jo 60-luvulla :-(
Minä ainakin maksaisin merkittävästi enemmän koneesta jonka voimansiirron valmistaja takaisi kestävän. Seuraavat 25 vuotta. 20% viritettynäkin ja FAEn kivimurskainta / 20 t maansiirtokärryä, vuoroviikoin lippispoikien käskemänä :-)

Nykyään keskitytään vain 'optimoimaan' että juuri ja juuri kestää, ja on halpa valmistaa.

Vanha suosikkini: Wärtsilä tekee koneita joista lähtee yli 100 000 hv ja kierroksia max 102. Vääntöä tarjotaan 7600 000 Nm.
kyllä kyllä mutta akselien, laakerien ja rattaiden kestävyys on eri asia myös vääntääkö siellä 3 sylinteriä vaiko 8 sylinteriä samalla 500 nyyttonin väännöllä  tuhannella kierroksella minuutissa :-\ :-\ :-\ :-\

Ihan varmasti on eroa - mutta kyllä insinöörin pitäisi osata ottaa huomioon myös vääntövärähtelyt, sykkivä kuormitus ja muutkin vastaavat tekijät.

Isoilla koneenrakentajilla on riittävät resurssit laskea, simuloida ja myös mitata dynaamiset kuormitukset, oikeasta koneesta käytännön työssä. Kokemustakin on jo vuosikymmeniä.

Vuodatukseni on sikäli aiheeton, että aika harvoinhan nykykoneet taitavat sieltä perinteisen mekaniikan puolelta (akselit, laakerit, rattaat) porsia. Enemmänkin pakkojen ongelmia, tiivisteitä, (lautas)jousia, venttiilejä, sähköhydrauliikkaa, antureita ja sähköä. Monet viat eivät ole mitenkään riippuvaisia kuormituksesta. Voimanottoakseleita katkeilee, usein siihen on suunniteltukin sulake. Suuremmat mekaaniset vauriot ovat usein seuraus, ei syy.
Otsikko: Vs: VERSU
Kirjoitti: Make - 28.08.15 - klo:09:28
Sakki yleensä kehuu, kuinka mukava peli tuli ajaa, kun ohjelmoitiin 50 heppaa lisää. Sitten vuodenpäästä ne valittaa, kuinka paska vehe on kun askiremppa maksoi niinpaljon.  ::) Jos traktoreihin lisättäis 20% varmuuskerrointa voimansiirtoon sakki virittäis 20% lisää ja taas oltais alkutilanteessa. Ostaisivat suoraan riittävän ison traktorin.  8)
Mulla on N Valtrassa pikavaihdeautomatiikka lähes aina päällä. Se vaihtaa 99% juuri oikeaan aikaan. Pakkaremontti voi tulla jonkinverran aikaisemmin, mutta se on loppujenlopuksi aika pieni hinta mukavuudesta.  ;)
Otsikko: Vs: VERSU
Kirjoitti: mike - 28.08.15 - klo:10:06
Suunnittelupöydän takana istuva insinööri ei voi sille mitään että käyttäjällä on vikaa päässä jopa Fullerin Eatoninkin jotkut saavat rikki,suunnanvaihtajaa käytetään koneen liikkuessa ja se huoltamattomuus.. ::)


http://www.nettikone.com/massey-ferguson/6475/1437459

Siinä yksi esimerkki,alunperin 132 hevosta ja nyt 228 hevosta.Luistaako pakat?
Otsikko: Vs: VERSU
Kirjoitti: Red Bull - 28.08.15 - klo:10:33
Sakki yleensä kehuu, kuinka mukava peli tuli ajaa, kun ohjelmoitiin 50 heppaa lisää. Sitten vuodenpäästä ne valittaa, kuinka paska vehe on kun askiremppa maksoi niinpaljon.  ::) Jos traktoreihin lisättäis 20% varmuuskerrointa voimansiirtoon sakki virittäis 20% lisää ja taas oltais alkutilanteessa. Ostaisivat suoraan riittävän ison traktorin.  8)
Mulla on N Valtrassa pikavaihdeautomatiikka lähes aina päällä. Se vaihtaa 99% juuri oikeaan aikaan. Pakkaremontti voi tulla jonkinverran aikaisemmin, mutta se on loppujenlopuksi aika pieni hinta mukavuudesta.  ;)

Siitä isomman koneen ylimääräisen painon rahtauksesta ei vaan ole mitään hyötyä esim. turvenevalla. Sillä 50 lisähevosella saa kuskattua vaikka sen 500 kuormaa enemmän kesän aikana ja kyllä sillä jo maksaa lootaremontin.  ::) Riskinsä tietysti joka asiassa, mutta mikäpä täällä riskitöntä olis.

Mehtoon pitäis kans tehdä ensimmäinen kytkytinremontti. On se vaan paska vehje kuin ei päässyt kuin reilun 13000 tuntia..  ;D
Otsikko: Vs: VERSU
Kirjoitti: John Ferguson - 28.08.15 - klo:10:36
Suunnittelupöydän takana istuva insinööri ei voi sille mitään että käyttäjällä on vikaa päässä jopa Fullerin Eatoninkin jotkut saavat rikki,suunnanvaihtajaa käytetään koneen liikkuessa ja se huoltamattomuus.. ::)


http://www.nettikone.com/massey-ferguson/6475/1437459

Siinä yksi esimerkki,alunperin 132 hevosta ja nyt 228 hevosta.Luistaako pakat?
Yks isäntä käytti viritetyn Deutzinsa penkissä, kun ei sitä virityshetkellä ollut tehnyt. Pidemmän aikaan se oli sillä ajanut tietämättä tarkkoja lukemia. Vakiolle ilmoitettu teho oli 140hp, penkki näytti 250hp, kyllä vaan mäkkäri liikkuu kivasti. ::)
Otsikko: Vs: VERSU
Kirjoitti: Varjo79 - 28.08.15 - klo:10:52
Jep.

Eihän se vääntö sinänsä automaattisesti tapa, se on myrkkyä ainoastaan silloin kun systeemiä ei ole suunniteltu sitä vääntöä kestämään.
Joskus ei jaksa ymmärtää että miksi noihin ei laiteta riittävästi varmuuskertoimia. Lienee kestävien koneiden tekeminen vaan huonoa businesta....
Kyllä nykyään pitäisi osata laskea kun on osattu jo 60-luvulla :-(
Minä ainakin maksaisin merkittävästi enemmän koneesta jonka voimansiirron valmistaja takaisi kestävän. Seuraavat 25 vuotta. 20% viritettynäkin ja FAEn kivimurskainta / 20 t maansiirtokärryä, vuoroviikoin lippispoikien käskemänä :-)

Nykyään keskitytään vain 'optimoimaan' että juuri ja juuri kestää, ja on halpa valmistaa.

Vanha suosikkini: Wärtsilä tekee koneita joista lähtee yli 100 000 hv ja kierroksia max 102. Vääntöä tarjotaan 7600 000 Nm.
Puhut asiaa aikamoni muukin olis valmis maksaan enempi kun olis kanssa varmaa rautaa isolla R llä tarjolla. Niitä toki on joitain masiinoita tarjolla joissa on ns isomman sarjan perä mutta kuitenkin. 

Suosikkeihin tultaessa vanhat Deuz moottorit joilla mm pyöritellään paljon hakkureita yms semmoisia sovelluksia. Myös Detroit Dieselin myllyissä on ihan käyttökelpoisia  kapineita. Nämä nyt ei rikoksen vedä herroja tolle laiva moottori luokalle.
Otsikko: Vs: VERSU
Kirjoitti: alfons - 28.08.15 - klo:12:17
Sakki yleensä kehuu, kuinka mukava peli tuli ajaa, kun ohjelmoitiin 50 heppaa lisää. Sitten vuodenpäästä ne valittaa, kuinka paska vehe on kun askiremppa maksoi niinpaljon.  ::) Jos traktoreihin lisättäis 20% varmuuskerrointa voimansiirtoon sakki virittäis 20% lisää ja taas oltais alkutilanteessa. Ostaisivat suoraan riittävän ison traktorin.  8)
Mulla on N Valtrassa pikavaihdeautomatiikka lähes aina päällä. Se vaihtaa 99% juuri oikeaan aikaan. Pakkaremontti voi tulla jonkinverran aikaisemmin, mutta se on loppujenlopuksi aika pieni hinta mukavuudesta.  ;)

Siitä isomman koneen ylimääräisen painon rahtauksesta ei vaan ole mitään hyötyä esim. turvenevalla. Sillä 50 lisähevosella saa kuskattua vaikka sen 500 kuormaa enemmän kesän aikana ja kyllä sillä jo maksaa lootaremontin.  ::) Riskinsä tietysti joka asiassa, mutta mikäpä täällä riskitöntä olis.

Mehtoon pitäis kans tehdä ensimmäinen kytkytinremontti. On se vaan paska vehje kuin ei päässyt kuin reilun 13000 tuntia..  ;D

Onkahan kaikki kärryporukassa olleet kipanneet tälle kesää viittäsataa kertaa?
Otsikko: Vs: VERSU
Kirjoitti: +200 - 28.08.15 - klo:15:05
Sakki yleensä kehuu, kuinka mukava peli tuli ajaa, kun ohjelmoitiin 50 heppaa lisää. Sitten vuodenpäästä ne valittaa, kuinka paska vehe on kun askiremppa maksoi niinpaljon.  ::) Jos traktoreihin lisättäis 20% varmuuskerrointa voimansiirtoon sakki virittäis 20% lisää ja taas oltais alkutilanteessa. Ostaisivat suoraan riittävän ison traktorin.  8)
Mulla on N Valtrassa pikavaihdeautomatiikka lähes aina päällä. Se vaihtaa 99% juuri oikeaan aikaan. Pakkaremontti voi tulla jonkinverran aikaisemmin, mutta se on loppujenlopuksi aika pieni hinta mukavuudesta.  ;)
Ei vielä kertaakaan ole lootaa virittämisen takia tarvinnu aukoo.Eikä toki muutenkaa. 8)
Suurin osa isäntien lootaongelmista johtuu varmaanki öljyjen vaihtamattomuudesta tai jostain muusta noloottelusta :-\
Ps. 50 heppaa lisää on liian vähän ;D
Otsikko: Vs: VERSU
Kirjoitti: SAS - 28.08.15 - klo:15:23
+200 on asian ytimessä nyky traktoreiden voiman siirto kestää aika hyvin maatalous ajot joita ei voi edes verrata suo eikä metsä hommiin.
Kunnolliset öljyt eikä mitään universaaleja vaihteistoon.
Tielanan veto traktorilla käy vanteiden ja voimansiirron päälle kun koko ajan tahtoo traktori kulkea kuin ajokoira.Traktori pohjainen tienlanaus pitäisi lailla kieltää se säästäisi monen traktori ennen aikaiselta vaihteisto rempalta.
Otsikko: Vs: VERSU
Kirjoitti: SKN - 28.08.15 - klo:21:08
+200 on asian ytimessä nyky traktoreiden voiman siirto kestää aika hyvin maatalous ajot joita ei voi edes verrata suo eikä metsä hommiin.
Kunnolliset öljyt eikä mitään universaaleja vaihteistoon.
Tielanan veto traktorilla käy vanteiden ja voimansiirron päälle kun koko ajan tahtoo traktori kulkea kuin ajokoira.Traktori pohjainen tienlanaus pitäisi lailla kieltää se säästäisi monen traktori ennen aikaiselta vaihteisto rempalta.

V ittu mut sää olet fiksu, sulla leikkaa ja raksuttaa niin et ydinfyysikkoakin heikottaa. Ihanko ite päättelit vai soititko cänädään terassihirmulle??

Molopää... ;D
Otsikko: Vs: VERSU
Kirjoitti: +200 - 28.08.15 - klo:21:59
+200 on asian ytimessä nyky traktoreiden voiman siirto kestää aika hyvin maatalous ajot joita ei voi edes verrata suo eikä metsä hommiin.
Kunnolliset öljyt eikä mitään universaaleja vaihteistoon.
Tielanan veto traktorilla käy vanteiden ja voimansiirron päälle kun koko ajan tahtoo traktori kulkea kuin ajokoira.Traktori pohjainen tienlanaus pitäisi lailla kieltää se säästäisi monen traktori ennen aikaiselta vaihteisto rempalta.

V ittu mut sää olet fiksu, sulla leikkaa ja raksuttaa niin et ydinfyysikkoakin heikottaa. Ihanko ite päättelit vai soititko cänädään terassihirmulle??

Molopää... ;D
Älä ny rupia >:( Sassi on oikeas että mä olen ytimes 8)
Otsikko: Vs: VERSU
Kirjoitti: SKN - 28.08.15 - klo:22:01
+200 on asian ytimessä nyky traktoreiden voiman siirto kestää aika hyvin maatalous ajot joita ei voi edes verrata suo eikä metsä hommiin.
Kunnolliset öljyt eikä mitään universaaleja vaihteistoon.
Tielanan veto traktorilla käy vanteiden ja voimansiirron päälle kun koko ajan tahtoo traktori kulkea kuin ajokoira.Traktori pohjainen tienlanaus pitäisi lailla kieltää se säästäisi monen traktori ennen aikaiselta vaihteisto rempalta.

V ittu mut sää olet fiksu, sulla leikkaa ja raksuttaa niin et ydinfyysikkoakin heikottaa. Ihanko ite päättelit vai soititko cänädään terassihirmulle??

Molopää... ;D
Älä ny rupia >:( Sassi on oikeas että mä olen ytimes 8)

Sää olet ytimessä mut SAS on kadoksissa ku dementikon kuluva tunti... ;D
Otsikko: Vs: VERSU
Kirjoitti: kyntaja - 29.08.15 - klo:09:19
+200 on asian ytimessä nyky traktoreiden voiman siirto kestää aika hyvin maatalous ajot joita ei voi edes verrata suo eikä metsä hommiin.
Kunnolliset öljyt eikä mitään universaaleja vaihteistoon.
Tielanan veto traktorilla käy vanteiden ja voimansiirron päälle kun koko ajan tahtoo traktori kulkea kuin ajokoira.Traktori pohjainen tienlanaus pitäisi lailla kieltää se säästäisi monen traktori ennen aikaiselta vaihteisto rempalta.

Jos traktori ei kestä soukkion vetoa niin paaluun voi laittaa... Siinä ei oo tiukilla kun renkaat...
Otsikko: Vs: VERSU
Kirjoitti: SAS - 29.08.15 - klo:19:12
+200 on asian ytimessä nyky traktoreiden voiman siirto kestää aika hyvin maatalous ajot joita ei voi edes verrata suo eikä metsä hommiin.
Kunnolliset öljyt eikä mitään universaaleja vaihteistoon.
Tielanan veto traktorilla käy vanteiden ja voimansiirron päälle kun koko ajan tahtoo traktori kulkea kuin ajokoira.Traktori pohjainen tienlanaus pitäisi lailla kieltää se säästäisi monen traktori ennen aikaiselta vaihteisto rempalta.

Jos traktori ei kestä soukkion vetoa niin paaluun voi laittaa... Siinä ei oo tiukilla kun renkaat...
Vrg oli kyllä kyse.Loimaan molopää myrkyttäjälle pysy siellä peppu osastolla älä tule tänne konepalstalle. 8)
Otsikko: Vs: VERSU
Kirjoitti: BACKSPACE - 29.08.15 - klo:20:02
+200 on asian ytimessä nyky traktoreiden voiman siirto kestää aika hyvin maatalous ajot joita ei voi edes verrata suo eikä metsä hommiin.
Kunnolliset öljyt eikä mitään universaaleja vaihteistoon.
Tielanan veto traktorilla käy vanteiden ja voimansiirron päälle kun koko ajan tahtoo traktori kulkea kuin ajokoira.Traktori pohjainen tienlanaus pitäisi lailla kieltää se säästäisi monen traktori ennen aikaiselta vaihteisto rempalta.

Jos traktori ei kestä soukkion vetoa niin paaluun voi laittaa... Siinä ei oo tiukilla kun renkaat...
Vrg oli kyllä kyse.Loimaan molopää myrkyttäjälle pysy siellä peppu osastolla älä tule tänne konepalstalle. 8)
SASsi servailee  ;D
Otsikko: Vs: VERSU
Kirjoitti: SKN - 29.08.15 - klo:21:43
+200 on asian ytimessä nyky traktoreiden voiman siirto kestää aika hyvin maatalous ajot joita ei voi edes verrata suo eikä metsä hommiin.
Kunnolliset öljyt eikä mitään universaaleja vaihteistoon.
Tielanan veto traktorilla käy vanteiden ja voimansiirron päälle kun koko ajan tahtoo traktori kulkea kuin ajokoira.Traktori pohjainen tienlanaus pitäisi lailla kieltää se säästäisi monen traktori ennen aikaiselta vaihteisto rempalta.

Jos traktori ei kestä soukkion vetoa niin paaluun voi laittaa... Siinä ei oo tiukilla kun renkaat...
Vrg oli kyllä kyse.Loimaan molopää myrkyttäjälle pysy siellä peppu osastolla älä tule tänne konepalstalle. 8)
SASsi servailee  ;D

 ;D

Kertokaa missä täällä on peppuosasto. :-* 

Vai onko se eri juttu kun peppu      osasto??????
Otsikko: Vs: VERSU
Kirjoitti: Make - 29.08.15 - klo:22:09
+200 on asian ytimessä nyky traktoreiden voiman siirto kestää aika hyvin maatalous ajot joita ei voi edes verrata suo eikä metsä hommiin.
Kunnolliset öljyt eikä mitään universaaleja vaihteistoon.
Tielanan veto traktorilla käy vanteiden ja voimansiirron päälle kun koko ajan tahtoo traktori kulkea kuin ajokoira.Traktori pohjainen tienlanaus pitäisi lailla kieltää se säästäisi monen traktori ennen aikaiselta vaihteisto rempalta.
Mahtaakohan promillella porsineista traktoreista ollla takanaan tielananvetoa?
Otsikko: Vs: VERSU
Kirjoitti: versu213 - 30.08.15 - klo:00:36
Sehän varsasta hokasi poksahtaa neliveon pakka...perkele.
Ihanan halapaa.. ;D
Kellää ei kuulemma oo ollu ongelmia pakkojen kans, sannoopi valtun etustajat.. ;D ;D :'( :'(
Otsikko: Vs: VERSU
Kirjoitti: Highlander - 30.08.15 - klo:02:50
Näytti tuo yks versu ihan kivasti lavettia vetävän vaikka taitaa tehojakin olla 3x alkuperäisestä ja tuplat tehokkaimmasta tehtaalaisesta enemmin. Painoakin oli koneessa tänään vähintään riitttävästi. Silti se vaan nappeja näpytteli eikä ne katsomosta katsottuna luistaneet.
Otsikko: Vs: VERSU
Kirjoitti: Eagle - 31.08.15 - klo:13:28
Samaa katoin minäkin. Hyvin oli voimaa "Eco" Versussa ;D. Oli siinä etuakselikin kohtuu kovilla kun oli kauha täynnä rautaa  :o. Mut ei kyl joo tuntunu pakat luistavan.
Otsikko: Vs: VERSU
Kirjoitti: icefarmer - 31.08.15 - klo:13:31
Samaa katoin minäkin. Hyvin oli voimaa "Eco" Versussa ;D. Oli siinä etuakselikin kohtuu kovilla kun oli kauha täynnä rautaa  :o. Mut ei kyl joo tuntunu pakat luistavan.
hetken tie on kevyt kulkea sanotaan jossain laulussa...taitanee pitää useimmiten paikkansa näissä virivirihommissa ;D ;D ;D ;D
Otsikko: Vs: VERSU
Kirjoitti: koivumaki - 31.08.15 - klo:16:22
+200 on asian ytimessä nyky traktoreiden voiman siirto kestää aika hyvin maatalous ajot joita ei voi edes verrata suo eikä metsä hommiin.
Kunnolliset öljyt eikä mitään universaaleja vaihteistoon.
Tielanan veto traktorilla käy vanteiden ja voimansiirron päälle kun koko ajan tahtoo traktori kulkea kuin ajokoira.Traktori pohjainen tienlanaus pitäisi lailla kieltää se säästäisi monen traktori ennen aikaiselta vaihteisto rempalta.
Mahtaakohan promillella porsineista traktoreista ollla takanaan tielananvetoa?

Ostin keväällä tielanan.Ei kai se nyt kauhean kovaa ole jos 1500 kierrosta on koneessa ja nopeus 8 kilsaa tunnissa?Kai tommoista voi tehdä?
Eri asia sitten nää maxilanat joilla ryystetään 10cm tienpintaa 4m leveydeltä...siinä voi jo olla pakat kovilla...
Otsikko: Vs: VERSU
Kirjoitti: SAS - 31.08.15 - klo:18:37
+200 on asian ytimessä nyky traktoreiden voiman siirto kestää aika hyvin maatalous ajot joita ei voi edes verrata suo eikä metsä hommiin.
Kunnolliset öljyt eikä mitään universaaleja vaihteistoon.
Tielanan veto traktorilla käy vanteiden ja voimansiirron päälle kun koko ajan tahtoo traktori kulkea kuin ajokoira.Traktori pohjainen tienlanaus pitäisi lailla kieltää se säästäisi monen traktori ennen aikaiselta vaihteisto rempalta.
Mahtaakohan promillella porsineista traktoreista ollla takanaan tielananvetoa?

Ostin keväällä tielanan.Ei kai se nyt kauhean kovaa ole jos 1500 kierrosta on koneessa ja nopeus 8 kilsaa tunnissa?Kai tommoista voi tehdä?
Eri asia sitten nää maxilanat joilla ryystetään 10cm tienpintaa 4m leveydeltä...siinä voi jo olla pakat kovilla...
Just noita maxeja tarkoitin niiden edessä traktori kulkee koko ajan kuin ajokoira vinossa. ;D
Otsikko: Vs: VERSU
Kirjoitti: zetor8045 - 31.08.15 - klo:20:58
Samaa katoin minäkin. Hyvin oli voimaa "Eco" Versussa ;D. Oli siinä etuakselikin kohtuu kovilla kun oli kauha täynnä rautaa  :o. Mut ei kyl joo tuntunu pakat luistavan.
hetken tie on kevyt kulkea sanotaan jossain laulussa...taitanee pitää useimmiten paikkansa näissä virivirihommissa ;D ;D ;D ;D
Nappulasta saa tehot pois.. Nappulaan saa valtroissa neljä eri tehoa ohjelmoitua..
Otsikko: Vs: VERSU
Kirjoitti: kyntaja - 01.09.15 - klo:06:53
Näytti tuo yks versu ihan kivasti lavettia vetävän vaikka taitaa tehojakin olla 3x alkuperäisestä ja tuplat tehokkaimmasta tehtaalaisesta enemmin. Painoakin oli koneessa tänään vähintään riitttävästi. Silti se vaan nappeja näpytteli eikä ne katsomosta katsottuna luistaneet.

Yllätävän hyvin näyttää muutkin koneet kestävän sen vaihteitten naputtelun siellä pullingissa. Ei kerro työ käytöstä mitään, ja Versus pelaa kyllä pikavaihteet mut alueen vaihto tossa lavetin edessä koitus turmioks...

On siellä deereissäkin moninkertainen voima ja eikun vaihtavat vaihteita.. ja pitkään olivat uransa alussa nykäsemättimiä laatikot vihreissä...(esimerkkinä käytän kun on niitten pulling ottamuksia seurattua)
Otsikko: Vs: VERSU
Kirjoitti: retku - 01.09.15 - klo:11:23
Näytti tuo yks versu ihan kivasti lavettia vetävän vaikka taitaa tehojakin olla 3x alkuperäisestä ja tuplat tehokkaimmasta tehtaalaisesta enemmin. Painoakin oli koneessa tänään vähintään riitttävästi. Silti se vaan nappeja näpytteli eikä ne katsomosta katsottuna luistaneet.

Yllätävän hyvin näyttää muutkin koneet kestävän sen vaihteitten naputtelun siellä pullingissa. Ei kerro työ käytöstä mitään, ja Versus pelaa kyllä pikavaihteet mut alueen vaihto tossa lavetin edessä koitus turmioks...

On siellä deereissäkin moninkertainen voima ja eikun vaihtavat vaihteita.. ja pitkään olivat uransa alussa nykäsemättimiä laatikot vihreissä...(esimerkkinä käytän kun on niitten pulling ottamuksia seurattua)

***niin. ainakin tuossa 18500h ajetussa 8550:ssä kesti vaihtaa pikavaihteita pullingissa. 500hv kisa säädössä. silti en vaihda niitä +300hv työ säädössä...
Otsikko: Vs: VERSU
Kirjoitti: kaaleppi - 01.09.15 - klo:21:45
Näytti tuo yks versu ihan kivasti lavettia vetävän vaikka taitaa tehojakin olla 3x alkuperäisestä ja tuplat tehokkaimmasta tehtaalaisesta enemmin. Painoakin oli koneessa tänään vähintään riitttävästi. Silti se vaan nappeja näpytteli eikä ne katsomosta katsottuna luistaneet.

Yllätävän hyvin näyttää muutkin koneet kestävän sen vaihteitten naputtelun siellä pullingissa. Ei kerro työ käytöstä mitään, ja Versus pelaa kyllä pikavaihteet mut alueen vaihto tossa lavetin edessä koitus turmioks...

On siellä deereissäkin moninkertainen voima ja eikun vaihtavat vaihteita.. ja pitkään olivat uransa alussa nykäsemättimiä laatikot vihreissä...(esimerkkinä käytän kun on niitten pulling ottamuksia seurattua)

***niin. ainakin tuossa 18500h ajetussa 8550:ssä kesti vaihtaa pikavaihteita pullingissa. 500hv kisa säädössä. silti en vaihda niitä +300hv työ säädössä...

Niin ei nyt teeskennellä että ne pakat missään väärissä kertasuosituksissa välittömästi menee jos joku nominaali maksimiarvo ylitetään. Kuin ei puhuttaisi jokapäiväisestä ajotyylistä tuhansien tuntien aikana. Pullinkitraktoreistakin moni taitaa olla maltillisemmilla viritysarvoilla ihan työkäytössä muina aikoina, eikä joku veto silloin tällöin vaikkakin isoilla tehoilla merkkaa välttämättä yhtään mitään.