Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Ihmettelen  (Luettu 3829 kertaa)

Sepeteus

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37228
Ihmettelen
http://www.iltalehti.fi/autot/2015071720051526_au.shtml

   Nykytekniikka antaa mahdollisuuden valmistaa auto jolla ei voi ajaa ylinopeutta eikä sitä voi ohjata toista päin. Miksi uusiin autoihin ei tehdä tällaista tekniikkaa.
   Navigaattorit tunnistaa nopeusrajoitukset. Helppo ohjelmoida se vakionopeus säätimeen ,,,,,, luulisin. Ei tarvittaisi kameroita.  :)

Tuuli

  • Vieras
Vs: Ihmettelen
http://www.iltalehti.fi/autot/2015071720051526_au.shtml

   Nykytekniikka antaa mahdollisuuden valmistaa auto jolla ei voi ajaa ylinopeutta eikä sitä voi ohjata toista päin. Miksi uusiin autoihin ei tehdä tällaista tekniikkaa.
   Navigaattorit tunnistaa nopeusrajoitukset. Helppo ohjelmoida se vakionopeus säätimeen ,,,,,, luulisin. Ei tarvittaisi kameroita.  :)

Älä sepe leiki insinööriä.   :P

Sepeteus

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37228
Vs: Ihmettelen
http://www.iltalehti.fi/autot/2015071720051526_au.shtml

   Nykytekniikka antaa mahdollisuuden valmistaa auto jolla ei voi ajaa ylinopeutta eikä sitä voi ohjata toista päin. Miksi uusiin autoihin ei tehdä tällaista tekniikkaa.
   Navigaattorit tunnistaa nopeusrajoitukset. Helppo ohjelmoida se vakionopeus säätimeen ,,,,,, luulisin. Ei tarvittaisi kameroita.  :)

Älä sepe leiki insinööriä.   :P

  En minä, mutta google.  ;)

82-90

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4962
  • vasikoita ottoo kualiin
Vs: Ihmettelen
http://www.iltalehti.fi/autot/2015071720051526_au.shtml

   Nykytekniikka antaa mahdollisuuden valmistaa auto jolla ei voi ajaa ylinopeutta eikä sitä voi ohjata toista päin. Miksi uusiin autoihin ei tehdä tällaista tekniikkaa.
   Navigaattorit tunnistaa nopeusrajoitukset. Helppo ohjelmoida se vakionopeus säätimeen ,,,,,, luulisin. Ei tarvittaisi kameroita.  :)

joko pökötissä on.  ;D

Luomujussi

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10560
  • Expertus dico....
Vs: Ihmettelen
http://www.iltalehti.fi/autot/2015071720051526_au.shtml

   Nykytekniikka antaa mahdollisuuden valmistaa auto jolla ei voi ajaa ylinopeutta eikä sitä voi ohjata toista päin. Miksi uusiin autoihin ei tehdä tällaista tekniikkaa.
   Navigaattorit tunnistaa nopeusrajoitukset. Helppo ohjelmoida se vakionopeus säätimeen ,,,,,, luulisin. Ei tarvittaisi kameroita.  :)

Mix uudella autolla ei tulis kyetä ajamaan ohi joitain vanhoja kotturoita....motarillakin....

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 68783
Vs: Ihmettelen
kun tuolla tiellä törpötteleen jollain hieman hitaamalla niin usein ihmettelen että kuin tehottomia nuo nykykoslat oikein on?   ei edes etupuolelle jaksa kulkea kun jo alkavat palata omalle kaistalle, - eli etupyörää hipoen siihen eteen vaan työntyvät.                      ainakin miun tojo liikkuu sen verta livakkaan vieläkin että saan kunnon raon siihen ohitettavaan.

Sepeteus

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37228
Vs: Ihmettelen
http://www.iltalehti.fi/autot/2015071720051526_au.shtml

   Nykytekniikka antaa mahdollisuuden valmistaa auto jolla ei voi ajaa ylinopeutta eikä sitä voi ohjata toista päin. Miksi uusiin autoihin ei tehdä tällaista tekniikkaa.
   Navigaattorit tunnistaa nopeusrajoitukset. Helppo ohjelmoida se vakionopeus säätimeen ,,,,,, luulisin. Ei tarvittaisi kameroita.  :)

Mix uudella autolla ei tulis kyetä ajamaan ohi joitain vanhoja kotturoita....motarillakin....

 Ilman muuta voi, mutta VAIN nopeusrajoitusten rajoissa.  ;)

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 68783
Vs: Ihmettelen
eikös net jotkin vatipäät ajannu sen googlekeksinnönkin perään?    kun ei enää tarttee autoissa ajaa kun tekniikka hoitaa niin sitten tehään vaikka mitä kun on niiiiin tylsäää.                    ite ainakin ajan noita vanhoja koslia kun eivät muuten tiellä pysy.   muut hommat tehään sitten kun en aja.

yks.9

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2741
  • apunimimerkkiä v#tuttaa : )
Vs: Ihmettelen
http://www.iltalehti.fi/autot/2015071720051526_au.shtml

   Nykytekniikka antaa mahdollisuuden valmistaa auto jolla ei voi ajaa ylinopeutta eikä sitä voi ohjata toista päin. Miksi uusiin autoihin ei tehdä tällaista tekniikkaa.
   Navigaattorit tunnistaa nopeusrajoitukset. Helppo ohjelmoida se vakionopeus säätimeen ,,,,,, luulisin. Ei tarvittaisi kameroita.  :)
Mistä ne repisivät nekin miljoonat mitkä nyt nyhtävät ylinopeuksista? Maataloustuestako  ::)

Jätkä

  • Vieras
Vs: Ihmettelen
Seuraavaksi sen jälkeen liikkumislupa pitää anoa EU.lta, jos meinaa liikkua ajoneuvolla teillä ja vierailla jossain toisella paikkakunnalla... Tulee mieleen eräs edes mennnyt naapurimaa, jossa oli kyseinen järjestelmä ja kyllin hitaat autot, jotka ei kulkeneet kunnolla ylinopeuttakaan.

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9040
Vs: Ihmettelen
Ei autoa saada nykytekniikalla automaattisesti kulkemaan. Korkeintaan älykäs cruise toiminto on mahdollinen.

Toisaalta monissa toiminnoissa automatiikka tuo turvallisuutta. Esim. kaistavahti, etäisyysvahti, yms. Edistääkö nämä sitten kuitenkaan kuljettajan tarkkaavaisuutta vai nostattaako ne puukenkiä yhä korkeammalle? Kakspiippune homma.

Jos olisi suljettu väylä, jossa autot kulkevat ilman ulkopuolisia häiriötekiöitä, asia olisi helpompaa.
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26997
  • vastustan
Vs: Ihmettelen
miten lie toimii kaistavahdit, etäsyystutkat yms kun tuisku on hämärtänyt reunaviivat ja penkat ja aura-auto vielä pölähyttää vastaan ja het sen jälkeen pohojanman rekkamies....sepeteuksella voi olla pösön penkki märkänä :o :o :o :o

Viimeksi muokattu: 18.07.15 - klo:11:53 kirjoittanut icefarmer

Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Herpertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13078
Vs: Ihmettelen
Joo ja nämä kaikki ohjelmoinnit, joo yksi lisälaskutus systeemi lisää, vuosittaiset päivitykset, viat, jne... systeemit, menee samanlaiseksi kuin lukkojen kanssa, jos joudut vaihtamaan starttilukon, niin se on tonnin paukku, kun pitää vaihtaa ovet, luukut ja kaiken saa vain merkkiliikkeestä, kaikki on ohjelmoitu ja mikään ei toimi, jos et saa niitä koodeja sun muita ja teetätä töitä niillä ....  :o

Juu yksi vituutus lisää, kokemuksesta sen vaan toteen ....
Hyvää yötä, sano mummo kun silmä puhkes

Jätkä

  • Vieras
Vs: Ihmettelen
miten lie toimii kaistavahdit, etäsyystutkat yms kun tuisku on hämärtänyt reunaviivat ja penkat ja aura-auto vielä pölähyttää vastaan ja het sen jälkeen pohojanman rekkamies....sepeteuksella voi olla pösön penkki märkänä :o :o :o :o

 Eikös näissä sateliittipaikantimissa ole jo +- 5cm tarkkuus, (ainakin silloin kun pilviä ei ole taivaalla). Ajo-opastin miehethän sen tietää. Luulis sellainen tarkkuus riittävän maantiellekkin.
 Ja luultavasti maanteiden heijastintolpat vaihdetaan älykkäämmäksi, niin auto tietää sijaintinsa entistä paremmin myös huonolla kelillä.

Sepeteus

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37228
Vs: Ihmettelen
Joo ja nämä kaikki ohjelmoinnit, joo yksi lisälaskutus systeemi lisää, vuosittaiset päivitykset, viat, jne... systeemit, menee samanlaiseksi kuin lukkojen kanssa, jos joudut vaihtamaan starttilukon, niin se on tonnin paukku, kun pitää vaihtaa ovet, luukut ja kaiken saa vain merkkiliikkeestä, kaikki on ohjelmoitu ja mikään ei toimi, jos et saa niitä koodeja sun muita ja teetätä töitä niillä ....  :o

Juu yksi vituutus lisää, kokemuksesta sen vaan toteen ....

   Sulla taitaa olla vääränmerkkinen auto ;)