Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Ihmettelen  (Luettu 3477 kertaa)

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8355
Vs: Ihmettelen
miten lie toimii kaistavahdit, etäsyystutkat yms kun tuisku on hämärtänyt reunaviivat ja penkat ja aura-auto vielä pölähyttää vastaan ja het sen jälkeen pohojanman rekkamies....sepeteuksella voi olla pösön penkki märkänä :o :o :o :o

 Eikös näissä sateliittipaikantimissa ole jo +- 5cm tarkkuus, (ainakin silloin kun pilviä ei ole taivaalla). Ajo-opastin miehethän sen tietää. Luulis sellainen tarkkuus riittävän maantiellekkin.
 Ja luultavasti maanteiden heijastintolpat vaihdetaan älykkäämmäksi, niin auto tietää sijaintinsa entistä paremmin myös huonolla kelillä.

Parempi tarkkuus on. Parissa kolmessa sentissä. Mutta vaatii tarkennussignaalin.
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: Ihmettelen
Onnibuss on sitä varten sepe jos vituttaa sillä öljypoltimella E280 pölypilven jäädä. ;D
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

Luomujussi

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10560
  • Expertus dico....
Vs: Ihmettelen
Telkkarissa oli joskus juttua kuinka Alaskassa aura-autoissa on GPS ohjaus kun näkyväisyyttä ei ole huonoissa olosuhteissa. Siis tekniikka kykenee jo nyt ohjaamaan autoa kaikissa olosuhteissa......

Mutt vastuukysymykset ne kai rajoittaa automaattiohjauksen tuloa autoihin.....

Viimeksi muokattu: 18.07.15 - klo:19:06 kirjoittanut Luomujussi

42

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8842
  • Israel, lähi idän ainoa demokratia
Vs: Ihmettelen
Joo ja nämä kaikki ohjelmoinnit, joo yksi lisälaskutus systeemi lisää, vuosittaiset päivitykset, viat, jne... systeemit, menee samanlaiseksi kuin lukkojen kanssa, jos joudut vaihtamaan starttilukon, niin se on tonnin paukku, kun pitää vaihtaa ovet, luukut ja kaiken saa vain merkkiliikkeestä, kaikki on ohjelmoitu ja mikään ei toimi, jos et saa niitä koodeja sun muita ja teetätä töitä niillä ....  :o

Juu yksi vituutus lisää, kokemuksesta sen vaan toteen ....

   Sulla taitaa olla vääränmerkkinen auto ;)
   cría cuervos y te sacarán los ojos

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: Ihmettelen
Telkkarissa oli joskus juttua kuinka Alaskassa aura-autoissa on GPS ohjaus kun näkyväisyyttä ei ole huonoissa olosuhteissa. Siis tekniikka kykenee jo nyt ohjaamaan autoa kaikissa olosuhteissa......

Mutt vastuukysymykset ne kai rajoittaa automaattiohjauksen tuloa autoihin.....

Ihminen vastustaa. Nykyään ois mahdollista että lentokone hoitaisi nousut ja laskutkin autopilotilla ilman lentäjää. Matkustajat ei halua että kone hoitaa kaiken.

Jenkkilässä on jo 5 vuotta ainakin testattu autoja jotka hoitaa ajamisen itse. Vikaantunut auto vain poistui letkasta tien laitaan ja muut väisti sitä.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8355
Vs: Ihmettelen
Telkkarissa oli joskus juttua kuinka Alaskassa aura-autoissa on GPS ohjaus kun näkyväisyyttä ei ole huonoissa olosuhteissa. Siis tekniikka kykenee jo nyt ohjaamaan autoa kaikissa olosuhteissa......

Mutt vastuukysymykset ne kai rajoittaa automaattiohjauksen tuloa autoihin.....

Ihminen vastustaa. Nykyään ois mahdollista että lentokone hoitaisi nousut ja laskutkin autopilotilla ilman lentäjää. Matkustajat ei halua että kone hoitaa kaiken.

Jenkkilässä on jo 5 vuotta ainakin testattu autoja jotka hoitaa ajamisen itse. Vikaantunut auto vain poistui letkasta tien laitaan ja muut väisti sitä.

Tekniikkaa löytyy kyllä kaikenlaisille sovelluksille. Saattaa olla jopa niin, että vähemmän liikenneonnettomuuksia isoilla väylillä tapahtuisi, jos enemmän tekniikkaa olisi käytössä.

Kuitenkin jokapäiväisen liikenteen kaaos aiheuttaa häiriötekijöitä sen verran, että tekoälyn pitäisi olla todellakin olla älykäs. Lisäksi antureiden, koodin yms. tekniikan pitää olla niin idioottivarmaa, että turhilta vikatiloilta vältyttäisiin.

Joku pääväylä, missä oltaisiin suljetussa alueessa ja kaikki liikkuvat vempeleet kommunikoisivat keskenään, hommahan sujuisi kuin tanssi.
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65421
Vs: Ihmettelen
mutta kun kattelee miten paljon ihmiset kärsii näistä kaikenmaaliman härpäkkeiden vioista jo pelkillä tapleteilla ja kännyköillä niin tuskinpa se auto saadaan inhimillisen hintaisena toimimaan.              johan kalliit tietokoneetkin aina välillä tökkivät.

Sepeteus

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37228
Vs: Ihmettelen
Telkkarissa oli joskus juttua kuinka Alaskassa aura-autoissa on GPS ohjaus kun näkyväisyyttä ei ole huonoissa olosuhteissa. Siis tekniikka kykenee jo nyt ohjaamaan autoa kaikissa olosuhteissa......

Mutt vastuukysymykset ne kai rajoittaa automaattiohjauksen tuloa autoihin.....

Ihminen vastustaa. Nykyään ois mahdollista että lentokone hoitaisi nousut ja laskutkin autopilotilla ilman lentäjää. Matkustajat ei halua että kone hoitaa kaiken.

Jenkkilässä on jo 5 vuotta ainakin testattu autoja jotka hoitaa ajamisen itse. Vikaantunut auto vain poistui letkasta tien laitaan ja muut väisti sitä.

Tekniikkaa löytyy kyllä kaikenlaisille sovelluksille. Saattaa olla jopa niin, että vähemmän liikenneonnettomuuksia isoilla väylillä tapahtuisi, jos enemmän tekniikkaa olisi käytössä.

Kuitenkin jokapäiväisen liikenteen kaaos aiheuttaa häiriötekijöitä sen verran, että tekoälyn pitäisi olla todellakin olla älykäs. Lisäksi antureiden, koodin yms. tekniikan pitää olla niin idioottivarmaa, että turhilta vikatiloilta vältyttäisiin.

Joku pääväylä, missä oltaisiin suljetussa alueessa ja kaikki liikkuvat vempeleet kommunikoisivat keskenään, hommahan sujuisi kuin tanssi.

   Kyllä liikenteessä rajoittavat tekijät voitasiin antaa tekniikan hoidettavaksi. Nykyisin ainoastaan alkolukko on sellainen. Nopeus olisi helppo hoitaa tekniikalla. Autot ei kulkisi ylinopeutta. Kameroita ei tarvittaisi, eikä poliisia nopeusvalvontaan. Ainut haitta. Valtio menettäisi sakot ja monelta menisi halu peniksenjatkeeseen.  :D
  Yhtä asiaa ihmettelen, miksei autonvalmistajat tee vakionopeussäädintä siten että se huomioi nopeusrajoitukset. Loppuis mittarin ja nopoeusrajoitusten vahtaaminen. Voisi keskittuä liikenteeseen ja keskusteluun kumppanin kanssa. Ainut kerta kun oon saanu tolpasta sakot, oli hyvä keskustelu vieruskaverin kanssa ja nopeuden vahtaamisen herpaantuminen. Maksoi keskustelu 70€. Näin Loimaan Mellilässä.  :)