Ei se korkeusero, mutta kehäero laittaa tasauspyörästön pikkurattaat tieajossa pyörimään aikavauhtia. Monissa merkeissä niitä ei ole ihan kauheasti tarkoitettu pyörimään ja koko tasauspyörästön pyörimisnopeus ajaa öljynkin niide akseleilta pois. Eli ei ihan kauheita tieajoja kauhealla nopeudella.
Meinaatko ihan tosissasi että öljykylvyssä uivan tasauspyörästön rattaiden liukulaakerointi käy kuivana
tieajossa...
Sillä teorialla kaikki yli tyhjäkäyntiä käyvät polttomoottorit pitäis olla narahtaneet jumiin aikapäiviä sitten.
Aikoinaan täälläpäin kaikkien 880 Fiattien tasauspyörästön laakerit pettivät jurttimaan kynnössä melko uusina. Remontissa niiden liukulaakereiden voitelua parannettiin ja annettiin ohjeeksi käyttää tasauspyörästön lukkoa kynnössä. Tieajonopeuksissa keskipakovoima ajaa öljyn vielä tehokkaammin ulos, jos tasauspyörästö ei ole kokonaan uppeluksissa öljyssä.
Saksalaisnatikoissa tuo on myös heikko kohta. Omassa 955 nuo laakeroinnit korjattiin ennakoivasti n. 8000 tunnin kohdalla.