Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Eripari renkaat  (Luettu 13468 kertaa)

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Vs: Eripari renkaat
Rengas on toimitettu hoitoon. Oli aamupäivällä aika rähinä gummikorjaamolla, Ijasjallaki tais olla rengasmurheita vai muutenko vaan oli yks riviviljelypyörä alla?  ;)

Otappa tästäki keskustelusta selvää että kärsiikö ajaa vai ei...  ;D

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Vs: Eripari renkaat
Tissit, haittaako jos toinen on eri kokoinen tai toinen vähän roikkuvaisempi?

Jos se aiheuttaa kardaaniin jäykistymistä nii eikai se haittaa?

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Eripari renkaat
Tissit, haittaako jos toinen on eri kokoinen tai toinen vähän roikkuvaisempi?

Jos se aiheuttaa kardaaniin jäykistymistä nii eikai se haittaa?

Isot tai pienet, niistä tykkää silti kaikki miehet :-*..
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

lynx700500

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 425
Vs: Eripari renkaat
Ainakaan tuollaisessa 90luvun massikassa ei ole tullut mitään ongelmaa vaikka kymmenen vuotta ollut eripari renkaat. Samaa kokoa pitäis olla ja mutta toinen continental ja toinen nokia. Kuitenkin kokonais korkeudessa tuo lähes 10cm eroa.

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7092
Vs: Eripari renkaat
Rengas on toimitettu hoitoon. Oli aamupäivällä aika rähinä gummikorjaamolla, Ijasjallaki tais olla rengasmurheita vai muutenko vaan oli yks riviviljelypyörä alla?  ;)

Otappa tästäki keskustelusta selvää että kärsiikö ajaa vai ei...  ;D

Joo, huomasin sun auton ja muistin keskustelun :) Oli kiirus ruiskuttajan tenttiin, ehtinyt pööpöillä yhtään ku kaverit ootti autossa...

Ei siinä mitään isompaa, uudet kummit alle hela hoito :P Vein eturenkaan remonttiin kun tyhjeni hiljalleen, odottelin soittoa ja tulihan se sieltä, tää on ihan pska ;D ;D Päätin ostaa uudet renkaat kun ois vetosuhde mennyt kuralle.

 Nyt ois kuluneet good yearin 520/70R38 kumit joutilaana, saa tarjota... Passelit paripyöriksi, miksei noilla vielä aja ykköspyörinäkin kun ei oo kranttu ::) Tai rikkoutuneen ja kuluneen renkaan sijaiseksi. Paljon parempi kyyti oli noissa vanhoissa, kuin ylipaineellisissa uusissa Alliancen renkaissa :-X
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

bdr-529

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7460
Vs: Eripari renkaat
Laita sinne korkeammalle puolelle 2bar painetta ja matalammalle puolelle 1 bar niin eroa ei taida sen jälkeen olla korkeudessa.


Ei kehämitta miksikään muutu.
Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.

Herra Heinamaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4632
Vs: Eripari renkaat
Tästähän hauska ketju tuli.

Näissä laskennoissa pitää käyttää ns. kuormitettua sädettä, joka ilmoitetaan usein rengastaulukoissa.
Paineen nosto kasvattaa sädettä, joten toimiva konsti, jos katsoo tarpeelliseksi.

Tuossa henkilöauton vaihdelaatikon tapauksessa vahinko oli todennäköisesti aiheutettu jo
edeltävien 200 000 km:n aikana. Muuten ohjekirjassa ohjeistettaisiin ajamaan yhtä paljon oikealle ja vasemmalle
olevia mutkia ja tarvittaessa tasaamaan kuormitus ajamalla ympyrää, että kummallekin suunnalle tulee yhtä paljon
kilometrejä. Sattui vaan rengasrikko sopivaan saumaan. Syy/seuraussuhde on yhtä ilmeinen
kuin se, että kun onkijat koko talven poraavat reikiä jäähän, niin toukokuulla se jää on alituisen poraamisen seurauksena hävinnyt.

bobbari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2642
  • Sosiaalinen erakko
Vs: Eripari renkaat
Ainakaan tuollaisessa 90luvun massikassa ei ole tullut mitään ongelmaa vaikka kymmenen vuotta ollut eripari renkaat. Samaa kokoa pitäis olla ja mutta toinen continental ja toinen nokia. Kuitenkin kokonais korkeudessa tuo lähes 10cm eroa.

Sama juttu mulla...  Toistakymmentä vuotta sitten käytettynä ostettu Saksalainen ilmajäähdytteinen ikiliikkuja
oli silloin varustettu tosiaan eripareilla takakummeilla, joissa korkeuseroa varmasti 3 tuumaa keskenään.

Koneella ajettu aikoinaan paljon siirtoajoa ja kyntöä, joten tasauspyörästön pitäis olla moneen kertaan
romukopassa.      Mulla on kyllä X-1R käytössä kaikissa koneissa ja sitä on mennyt jo yli 30 litraa.  :)
Tuskahiki on köyhän sauna...

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Vs: Eripari renkaat
Rengas korjattu. Tosin justiin sen vasta sain. Varalta hain päivällä rehukuorman naapurin digitaali-fiiatilla.

Vieläkö ois muistanu sen tunkin ostaa nii ois ollu helpompi vaihtaa alle.... >:(

Maa-Anssi

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1373
Vs: Eripari renkaat
Tissit, haittaako jos toinen on eri kokoinen tai toinen vähän roikkuvaisempi?
--haittaa; yritäpä tunkea naamas sellaisten väliin  :P
Voikko tehdä ja voikko samalla olla tekemättä!
--Selkeää ohjeistusta tuvan puolelta, ihan kuin tukia hakiessa

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Eripari renkaat
Ei se korkeusero, mutta kehäero laittaa tasauspyörästön pikkurattaat tieajossa pyörimään aikavauhtia. Monissa merkeissä niitä ei ole ihan kauheasti tarkoitettu pyörimään ja koko tasauspyörästön pyörimisnopeus ajaa öljynkin niide akseleilta pois. Eli ei ihan kauheita tieajoja kauhealla nopeudella.

Meinaatko ihan tosissasi että öljykylvyssä uivan tasauspyörästön rattaiden liukulaakerointi käy kuivana
tieajossa...

Sillä teorialla kaikki yli tyhjäkäyntiä käyvät polttomoottorit pitäis olla narahtaneet jumiin aikapäiviä sitten. 8)

Maken maailmassa näin voi tapahtua. :)
Kyllä Make oikeassa on .Olisko -76 - 80 luvulla ollu sitä rypsiöljyä tai jotakin muuta paskaa. Meillä syöpy Fiat 780 jarrulevyt paskaks ja tasauspyörästön ongelmia oli .Niissä 880 Fiiuissa oli tasauspyörästön metalli huonoa . Sen vuoks niitä hajos.
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

Calahan

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 690
Vs: Eripari renkaat
Ei se korkeusero, mutta kehäero laittaa tasauspyörästön pikkurattaat tieajossa pyörimään aikavauhtia. Monissa merkeissä niitä ei ole ihan kauheasti tarkoitettu pyörimään ja koko tasauspyörästön pyörimisnopeus ajaa öljynkin niide akseleilta pois. Eli ei ihan kauheita tieajoja kauhealla nopeudella.

Meinaatko ihan tosissasi että öljykylvyssä uivan tasauspyörästön rattaiden liukulaakerointi käy kuivana
tieajossa...

Sillä teorialla kaikki yli tyhjäkäyntiä käyvät polttomoottorit pitäis olla narahtaneet jumiin aikapäiviä sitten. 8)

Maken maailmassa näin voi tapahtua. :)
Kyllä Make oikeassa on .Olisko -76 - 80 luvulla ollu sitä rypsiöljyä tai jotakin muuta paskaa. Meillä syöpy Fiat 780 jarrulevyt paskaks ja tasauspyörästön ongelmia oli .Niissä 880 Fiiuissa oli tasauspyörästön metalli huonoa . Sen vuoks niitä hajos.

No sitähän sattuu nykyääkii.... Tuos yks jontikkan 30 sarjalainen ja jarrut kesti sen 1000 tuntii kun ol väärät öljyt.... Ja eikös ne nää uuet koneet ol tarkkoi tuost öljyst

Calahan

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 690

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Eripari renkaat
Ei se korkeusero, mutta kehäero laittaa tasauspyörästön pikkurattaat tieajossa pyörimään aikavauhtia. Monissa merkeissä niitä ei ole ihan kauheasti tarkoitettu pyörimään ja koko tasauspyörästön pyörimisnopeus ajaa öljynkin niide akseleilta pois. Eli ei ihan kauheita tieajoja kauhealla nopeudella.

Meinaatko ihan tosissasi että öljykylvyssä uivan tasauspyörästön rattaiden liukulaakerointi käy kuivana
tieajossa...

Sillä teorialla kaikki yli tyhjäkäyntiä käyvät polttomoottorit pitäis olla narahtaneet jumiin aikapäiviä sitten. 8)

Maken maailmassa näin voi tapahtua. :)
Kyllä Make oikeassa on .Olisko -76 - 80 luvulla ollu sitä rypsiöljyä tai jotakin muuta paskaa. Meillä syöpy Fiat 780 jarrulevyt paskaks ja tasauspyörästön ongelmia oli .Niissä 880 Fiiuissa oli tasauspyörästön metalli huonoa . Sen vuoks niitä hajos.

Miten se paska öljy liittyy taas tähän maken väittämään?
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Eripari renkaat
Ei se korkeusero, mutta kehäero laittaa tasauspyörästön pikkurattaat tieajossa pyörimään aikavauhtia. Monissa merkeissä niitä ei ole ihan kauheasti tarkoitettu pyörimään ja koko tasauspyörästön pyörimisnopeus ajaa öljynkin niide akseleilta pois. Eli ei ihan kauheita tieajoja kauhealla nopeudella.

Meinaatko ihan tosissasi että öljykylvyssä uivan tasauspyörästön rattaiden liukulaakerointi käy kuivana
tieajossa...

Sillä teorialla kaikki yli tyhjäkäyntiä käyvät polttomoottorit pitäis olla narahtaneet jumiin aikapäiviä sitten. 8)

Maken maailmassa näin voi tapahtua. :)
Kyllä Make oikeassa on .Olisko -76 - 80 luvulla ollu sitä rypsiöljyä tai jotakin muuta paskaa. Meillä syöpy Fiat 780 jarrulevyt paskaks ja tasauspyörästön ongelmia oli .Niissä 880 Fiiuissa oli tasauspyörästön metalli huonoa . Sen vuoks niitä hajos.

Miten se paska öljy liittyy taas tähän maken väittämään?
Äyyyhj. Kaikki sulle pitää rautalankasta vääntää . :o
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .