Kyllä tuo liittimien sulaminen oli/on fiateissa ominaisuus, en tiedä mistä johtuu mut johdot on ainakin tosi ohuvia.
Joku vuosi aikaa kyntelin pimeessä syysillassa ja polttelin tupakkia. Nakkasin vimpin ulos akkunasta ja ajelin kaikessa rauhassa. Sit alkokin haista sulanu muovi. Luulin körssin kekäleen varisseen lattialle joten otin taskulampun ja aloin tutkia lattiaa, ei ollu kekälettä. Kun valokeila osu sulakerasiaak ni selvis syy, kaks ekaa sulakepitimen rautaa oli tullu rasian kannesta ulos ja kärtsäs. Sulakket ei palanu vaan rasian kiinnikkeet suli. Kun sammutti valot ja traktorin ni lakkas käryäminen. Mitään järjellistä syytä ei ollu paitsi MagnetiMarelli.
Sit piti alottaa sähköjen reeraaminen....
Se on juuri se huono kontakti joka kuumenee kun siitä menee virtaa läpi. Se kuin sähkölämmitin, virta kulkee ja lämpöä syntyy. Valitettavasti vaan väärässä paikassa, lämpö syntyy siellä missä virtapiirissä on eniten vastustava kohta.
Ja sitten kun ne pinnat kerran kuumenevat, ne hapettuvat, löystyvät ja 'palavat', jatkossa kontakti on entistä huonompi ja tuhon kierre on valmis . Lopulta ainoa mitä tapahtuu on se että ao. kohta kuumenee... jos sitäkään.
Sulakerasian tapauksessa ei oikein ole muuta kunnollista keinoa kuin vaihtaa koko rompe. Hätäkeinona voi yrittää hioa niitä pintoja kirkkaiksi ja varmistaa että jousivoima on tallella.