Hupiajelun ymmärrän niin että nopeudetkin on vähintään liikenne traktori luokkaa ja siihen pystyy vain NUFFIELD Kylmäkosken kertojalla.
Traktoripörssi lehdessä oli myytävänä tuollainen aikakautensa nopein traktori.
Kotimainen loikkari vollottaa niim pirusti, se on kuin valmetista ois rattaat otettu
Nuffieldin oma vaihteistonsa on kunnossa ollessaan kohtuuhiljainen.
Se suorahampainen alennusvaihde löytyy kyllä majoristakin kuten nuhvista, aivan samanlaisena kuin Valmetistakin. Nähtävästi mm. hammaskosketuksessa ja "moduulissa" eroa koska valmet vonkuu ja vollottaa. Lisäksi valmetissa vaihteiston kierrosnopeudet eri luokkaa, koska vääntö joudutaan viemään "käkikellon rattaista" läpi kierrosnopeutena, matalakierroksista vääntöä ne kun ei kestäisi. Majorissa ja nuhvissa vaihteistoa on puolet traktorin rungosta, valmetissa samalla paikalla sopii olemaan myös polttoainesäiliökin, joten ratas ja akselikoot on oltava pienemmät mitä noissa parissa aikalaisessaan muussa.
Sakemannit ovat osanneet tehdä hiljaiset vaihteistot, niillähän on monellakin valmistajalla ollut ns. komponenttikasausta ollut jo aikanaan, eli ostetaan moottorit moottorivalmistajalta, vaihteistot vaihteistovalmistajalta ja itse tehdään loppukokoonpano ja pellitys. ZF lootat ovat hiljaisia kaikenkaikkiaan.