Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Pohjoinen tuki  (Luettu 9111 kertaa)

Veeti

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13633
Vs: Pohjoinen tuki
Kyllä Suomalaisissa viljelijöissä on sairauteen asti yltävää kateutta. Kaikki tiedämme, että osa valittajista ei koskaan viitsis hoitaa 100 päistä lypsykarjaa. Ja millä ajalla he ehtisivät, kun notkuvat Agronetissä yötä päivää. Kuka viljelijä on sitä paitsi itse vaikuttanut tukitasoon?  Jos hurrit Ruottinmaalla pitää isoja lypsykarjoja pienemmällä tukimäärällä kuin AB alueella, niin miten ei Suomalaiset kykene samaan?

Vertaapa esim. olosuhteita Etelä-Ruotsissa ja Etelä-Suomessa. On hirmuinen ero. Ruotsissahan on pohjoisten alueitten maatalous vähäistä toisin kuin meillä. 

Parhaiten voi vaikuttaa Suomessa, kun ei äänestä kepua eikä maksa MTK:n jäsenmaksua.

Viljelijä

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
Vs: Pohjoinen tuki
  En ole äänestänyt Kepua enkä Kopua, ja suosittelen Veetille samaa, jos vaikka tuo katkeruus hellittäs. Itse en ole kateellinen yhdestäkään tuki eurosta kenellekkään. Suuri Ajattelija kirjoitti paskaheinän viljelijöistä. Nythän se saa virallisen siunauksen, kun korjuuvelvoite poistuu, että pahempaan suuntaan mennään. Nurmea ei muuten kannata jättää esim puimatta, luomu nurmen ja apilan siemenet  melkoisen kalliita. Jos perustaa nurmen joka tuottaa siementä, niin hyvän  tuoton saa ha, alalle.

Herpertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13078
Vs: Pohjoinen tuki
Mikäli kako saisi päättää, niin nämäkin tuet maksettaisiin kreikkalaisille eteläisenä tukena  ;D ;D ;D
Hyvää yötä, sano mummo kun silmä puhkes

Tapani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
Vs: Pohjoinen tuki
Tarviiko tuota laskea, kattoo vain sieltä maksetuista tuista..
Minä en nyt ymmärrä tätä mielenkiintoa toisten saamia tukia kohtaan.. vai onko se jotenkin sisäsyntyistä?? Ei minua vain kiinnosta.. ???
Minua kiinnostaa

Tapani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
Vs: Pohjoinen tuki
Jätetään sitten kertomatta, kun herneet loppu pussista.

Jätkä

  • Vieras
Vs: Pohjoinen tuki
http://suomenhistoriaa.blogspot.fi/2011/12/suomi-liittyi-euhun-salaten-ja.html

Mutta neuvottelijat sentään palkittiin
"Itsenäisyyspäivän presidentti palkitsi EU-neuvottelijat ansiomerkeillä, vain Esa Härmälä jäi ilman. Haavisto ja Salolainen saivat Suomen leijonan suurristin."

navettapiika

  • Vieras
Vs: Pohjoinen tuki
Tarviiko tuota laskea, kattoo vain sieltä maksetuista tuista..
Minä en nyt ymmärrä tätä mielenkiintoa toisten saamia tukia kohtaan.. vai onko se jotenkin sisäsyntyistä?? Ei minua vain kiinnosta.. ???
Minua kiinnostaa
Eihän siinä mitään, on täällä noita lypsykarjatiloja myynnissä niin voi ihan omakohtaisesti testata, kuinka näppärästi nekin tuet tilille tipahtaa.. Ja tämänkin tilan saa ostaa heti, kun heittää riittävästi euroja tiskiin.. ;)

Tapani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
Vs: Pohjoinen tuki
Tarviiko tuota laskea, kattoo vain sieltä maksetuista tuista..
Minä en nyt ymmärrä tätä mielenkiintoa toisten saamia tukia kohtaan.. vai onko se jotenkin sisäsyntyistä?? Ei minua vain kiinnosta.. ???
Minua kiinnostaa
Eihän siinä mitään, on täällä noita lypsykarjatiloja myynnissä niin voi ihan omakohtaisesti testata, kuinka näppärästi nekin tuet tilille tipahtaa.. Ja tämänkin tilan saa ostaa heti, kun heittää riittävästi euroja tiskiin.. ;)
Kaipa minä 28 vuoden aikaan opin maataloudesta jotakin. En ole yhtään kateellinen, jos sitä luulet.

navettapiika

  • Vieras
Vs: Pohjoinen tuki
Tarviiko tuota laskea, kattoo vain sieltä maksetuista tuista..
Minä en nyt ymmärrä tätä mielenkiintoa toisten saamia tukia kohtaan.. vai onko se jotenkin sisäsyntyistä?? Ei minua vain kiinnosta.. ???
Minua kiinnostaa
Eihän siinä mitään, on täällä noita lypsykarjatiloja myynnissä niin voi ihan omakohtaisesti testata, kuinka näppärästi nekin tuet tilille tipahtaa.. Ja tämänkin tilan saa ostaa heti, kun heittää riittävästi euroja tiskiin.. ;)
Kaipa minä 28 vuoden aikaan opin maataloudesta jotakin. En ole yhtään kateellinen, jos sitä luulet.
Vähällä tuli vuodet täyteen.. mutta kateudesta en tiedä, mutta turha lietsominenkaan ei asioita edistä.. Kun aika harva maidontuottaja on kuitenkaan ollut noistakaan tuista päättämässä..

Järkimies

  • Vieras
Vs: Pohjoinen tuki
Kyllä Suomalaisissa viljelijöissä on sairauteen asti yltävää kateutta. Kaikki tiedämme, että osa valittajista ei koskaan viitsis hoitaa 100 päistä lypsykarjaa. Ja millä ajalla he ehtisivät, kun notkuvat Agronetissä yötä päivää. Kuka viljelijä on sitä paitsi itse vaikuttanut tukitasoon?  Jos hurrit Ruottinmaalla pitää isoja lypsykarjoja pienemmällä tukimäärällä kuin AB alueella, niin miten ei Suomalaiset kykene samaan?

Vertaapa esim. olosuhteita Etelä-Ruotsissa ja Etelä-Suomessa. On hirmuinen ero. Ruotsissahan on pohjoisten alueitten maatalous vähäistä toisin kuin meillä. 

Parhaiten voi vaikuttaa Suomessa, kun ei äänestä kepua eikä maksa MTK:n jäsenmaksua.

Taas yksi sairaaloinen lentäjä lisää.  Ilman Mtk:a meillä ei olisi ainuttakaan tilaa. Tukimaksatukset tänä vuonna saadaan lähes ajallaan vain ainoastaan mtk lobbauksen takia.

Tapani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
Vs: Pohjoinen tuki
Tarviiko tuota laskea, kattoo vain sieltä maksetuista tuista..
Minä en nyt ymmärrä tätä mielenkiintoa toisten saamia tukia kohtaan.. vai onko se jotenkin sisäsyntyistä?? Ei minua vain kiinnosta.. ???
Minua kiinnostaa
Eihän siinä mitään, on täällä noita lypsykarjatiloja myynnissä niin voi ihan omakohtaisesti testata, kuinka näppärästi nekin tuet tilille tipahtaa.. Ja tämänkin tilan saa ostaa heti, kun heittää riittävästi euroja tiskiin.. ;)
Kaipa minä 28 vuoden aikaan opin maataloudesta jotakin. En ole yhtään kateellinen, jos sitä luulet.
Vähällä tuli vuodet täyteen.. mutta kateudesta en tiedä, mutta turha lietsominenkaan ei asioita edistä.. Kun aika harva maidontuottaja on kuitenkaan ollut noistakaan tuista päättämässä..
Aikanaan älyää lopettaa.

navettapiika

  • Vieras
Vs: Pohjoinen tuki
Tarviiko tuota laskea, kattoo vain sieltä maksetuista tuista..
Minä en nyt ymmärrä tätä mielenkiintoa toisten saamia tukia kohtaan.. vai onko se jotenkin sisäsyntyistä?? Ei minua vain kiinnosta.. ???
Minua kiinnostaa
Eihän siinä mitään, on täällä noita lypsykarjatiloja myynnissä niin voi ihan omakohtaisesti testata, kuinka näppärästi nekin tuet tilille tipahtaa.. Ja tämänkin tilan saa ostaa heti, kun heittää riittävästi euroja tiskiin.. ;)
Kaipa minä 28 vuoden aikaan opin maataloudesta jotakin. En ole yhtään kateellinen, jos sitä luulet.
Vähällä tuli vuodet täyteen.. mutta kateudesta en tiedä, mutta turha lietsominenkaan ei asioita edistä.. Kun aika harva maidontuottaja on kuitenkaan ollut noistakaan tuista päättämässä..
Aikanaan älyää lopettaa.
Höh, ei sitä kesken pelin ole ennenkään laitettu pillejä pussiin. ;)

ilkka

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2710
Vs: Pohjoinen tuki
Ja minkä takia kaikista asioista ei voi puhua/kertoa ?

Jos kysytään se on kateutta ?

Onko tukitasoissa jotain hävettävää vai mikä mättää ?

Yritetään ohjata keskustelua sivuraiteille kreikan tukemiseen jne.

Ymmärretäänkö siellä pohjoisessa että tuki määrät laskevat ?

Siis ihan kaikilla.

Maailma muuttuu.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26008
  • vastustan
Vs: Pohjoinen tuki
btw, eikös muuten koko pohjoinen tuki ollut se millä yritettiin saada mah. paljon rahaa takaisin jäsenmaksuista?   jotenkin muistelen että maalla oli jopa ongelmia keksiä menetelmiä millä saisi rahaa takaisin päin jotta jäsenmaksusta ei tulis sisäistä kriisiä.                     miten sitten tuo vaikuttannu jatkossa... muista nyt yli 20 vuotta vanhaa juttua...

Maksetaan kansallisista varoista.

EU:lta olisi saatu enemmän, jos MTK/kepu ei olisi pelannut härskiä peliä viljan viitesatojen kanssa: keskimääräiseksi  tukimäärien sadoksi jäi 2800 kg/ha, koska laskentavuosiin sattui yksi katovuosi  mukaan.  Siihen olisi ollut saatavilla helposti korjaus, mutta MTK/kepu halusi mieluummin saada sen tilalle oikeuden maksaa enemmän C-alueelle pohjoista KANSALLISTA tukea. Tämä sopi EU:lle, jäihän sille vähemmän maksettavaa Suomelle.
veetillä seon tuo luullun ymmärtäminen ollu laudaattur ;D ;D ;D ;D
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8302
Vs: Pohjoinen tuki
Oikeudenmukainen tukien jako olisi se, että kaikki saisivat saman verran tukia Suomessa esim. pinta-ala, elukat...jne. Ja niin, että suurin osa oikeastikin sidottaisiin tuotantoon. Vittuun tuollaiset aluejaot.

Toisaalta myös "hömppäheinille" maksettaisiin edelleen ympäristökorvausta.

Ja jos pohjanmaalla eivät pärjää ilman C-alue tukia, niin ainahan he voivat ajaa vaikka taksia.

Viimeksi muokattu: 30.03.15 - klo:11:46 kirjoittanut Mopomies

On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.