Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Pohjoinen tuki  (Luettu 9155 kertaa)

Tapani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
Pohjoinen tuki
Laskin tilastoista kuinka paljon maksettiin maidolle pohjoista tukea suomessa kiintiökaudellea 2013/2014 Arvatkaapas ?
Sen verran voin avittaa, että tilaa kohti tuki oli keskimäärin 28 000 euroa.
Oikean vastauksen kerron sitten joskus iltapäivällä ;)

navettapiika

  • Vieras
Vs: Pohjoinen tuki
Tarviiko tuota laskea, kattoo vain sieltä maksetuista tuista..
Minä en nyt ymmärrä tätä mielenkiintoa toisten saamia tukia kohtaan.. vai onko se jotenkin sisäsyntyistä?? Ei minua vain kiinnosta.. ???

Jätkä

  • Vieras
Vs: Pohjoinen tuki
Tarviiko tuota laskea, kattoo vain sieltä maksetuista tuista..
Minä en nyt ymmärrä tätä mielenkiintoa toisten saamia tukia kohtaan.. vai onko se jotenkin sisäsyntyistä?? Ei minua vain kiinnosta.. ???

 Minulla mielenkiinto heräs heti, kun tämä yx maitoparooni vaati tukileikkuria pienille kasvinviljelys tiloille ja jätti osan omista tukiloistaan kertomatta. Maidon tukeen kun laskee sen lomituskustannukset sivukuluineen ja matkakorvauksineen, niin eiköhän siinä tule kymppitonni lisää tukia. Monet maitotilat ovat tukensa ja lomituksensa ansainneet, mutta tuollaisten maitoparoonien vaateet. "Minulle lisää heti ja muilta pois" saa ainakin minun miettimään ja tarkastamaan kantaani. Että tarvitsevatko isot ja kannattavaksi kehutut maatilat ollenkaan tukia.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65383
Vs: Pohjoinen tuki
niinpä, tuollaiset provot miunkin mielestä sais jättää kirjoittelematta.   on sitä kaunaa jo täällä meitän keskuudessa ihan tarpeeksi.     lisää ei tarvi.                  se että noita isoja ja jopa suuria tuetaan hirveillä summilla on pikkasen ristiriitainen juttu kun tuntuu että mikään ei välillä riitä.         itellä kun kaikki pyörii pienellä niin ei kuitenkaan maata kaada jonkin jutun hakematta jättäminen ja sen tulemattomuus... kun kustannukset on säkkiä myöten.    ja ahneella on se loppu..                                      toisaalta en ole lakannu ihmettelemästä sitä tapaa millä lehdissä aina hurmostellaan noita hiton isoja yksiköitä....         ja porukka vaan on niin kireäää sitten vuoden puoltoista käynnistyksen jälkeen... syytä en arvaa!

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Vs: Pohjoinen tuki
  Eikös se suuruuden ekonomia tähtääkin siihen että kun saaaan tuotanto tarpeeks suuriin yksiköihin voidaan tuet lopettaa,, (isännille riittävän suuruinen velkapiiska niin tuotanto jatkuu pakon edessä)

Veeti

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13633
Vs: Pohjoinen tuki
Laskin tilastoista kuinka paljon maksettiin maidolle pohjoista tukea suomessa kiintiökaudellea 2013/2014 Arvatkaapas ?
Sen verran voin avittaa, että tilaa kohti tuki oli keskimäärin 28 000 euroa.
Oikean vastauksen kerron sitten joskus iltapäivällä ;)

Törkeää rahan tuhlausta. Ei ihme, että tuotanto on siirtynyt etelästä pois.

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Vs: Pohjoinen tuki

Sen verran voin avittaa, että tilaa kohti tuki oli keskimäärin 28 000 euroa.
[/quote]

  Siis keskimäärin yli 2000 € tilaa kohti..kuukaudessa..

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65383
Vs: Pohjoinen tuki
elä valehtele.   koko vuoden tuki tuota luokkaa...           koskaan nähnykään.

navettapiika

  • Vieras
Vs: Pohjoinen tuki

Sen verran voin avittaa, että tilaa kohti tuki oli keskimäärin 28 000 euroa.

  Siis keskimäärin yli 2000 € tilaa kohti..kuukaudessa..
[/quote]
Noin äkkiä laskettuna, mutta kun ottaa huomioon tilarakenteen ja tuen vaihtelevan määrän, niin sitten ei ehkä menekkään noin keskiarvon mukaan.. Tuohon kahden tonnin tukipaukkuun tarvii  c-alueenkin sisällä huomattavasti eri määrän maitoa..  ???

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65383
Vs: Pohjoinen tuki
ja eikös ivalossa ole hieman toinen taso kuin esim. savonrannalla?

Veeti

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13633
Vs: Pohjoinen tuki
Ylipäätään pohjoinen tuki on suuri vääryys, esim. E-P olosuhteet paremmat kuin suurimmalla osalla AB-aluetta.

Tuotantoa on siirtynyt  alueille, missä sitä ei pitäisi olla lainkaan.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65383
Vs: Pohjoinen tuki
btw, eikös muuten koko pohjoinen tuki ollut se millä yritettiin saada mah. paljon rahaa takaisin jäsenmaksuista?   jotenkin muistelen että maalla oli jopa ongelmia keksiä menetelmiä millä saisi rahaa takaisin päin jotta jäsenmaksusta ei tulis sisäistä kriisiä.                     miten sitten tuo vaikuttannu jatkossa... muista nyt yli 20 vuotta vanhaa juttua...

Suuri Ajattelija

  • Vieras
Vs: Pohjoinen tuki
Itse asiassa maidon pohjoinen tuki on ainoa järkevä tukimuoto, sillä se maksetaan tuotannosta ja sen eteen on tehtävä työtä. Paskaheinän viljelijät, mukaanlukien luomu ja kesantoviljelijät saavat rahaa ilman vastiketta ja järjestelmä pitää pellon hinnat ja vuokrat järjettömän korkeana. Tietenkin pohjoinen tuki kuuluisi myös eteläsuomalaisille, mutta vastaaavasti peltopuolen tukia voisi heiltä leikata.

Olkaa huoleti lomituksen kadehtijat, se tuhoaa itse itsensä. En sitten tiedä, onko niin tarkoituskin.



Viljelijä

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
Vs: Pohjoinen tuki
 Kyllä Suomalaisissa viljelijöissä on sairauteen asti yltävää kateutta. Kaikki tiedämme, että osa valittajista ei koskaan viitsis hoitaa 100 päistä lypsykarjaa. Ja millä ajalla he ehtisivät, kun notkuvat Agronetissä yötä päivää. Kuka viljelijä on sitä paitsi itse vaikuttanut tukitasoon?  Jos hurrit Ruottinmaalla pitää isoja lypsykarjoja pienemmällä tukimäärällä kuin AB alueella, niin miten ei Suomalaiset kykene samaan?

Veeti

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13633
Vs: Pohjoinen tuki
btw, eikös muuten koko pohjoinen tuki ollut se millä yritettiin saada mah. paljon rahaa takaisin jäsenmaksuista?   jotenkin muistelen että maalla oli jopa ongelmia keksiä menetelmiä millä saisi rahaa takaisin päin jotta jäsenmaksusta ei tulis sisäistä kriisiä.                     miten sitten tuo vaikuttannu jatkossa... muista nyt yli 20 vuotta vanhaa juttua...

Maksetaan kansallisista varoista.

EU:lta olisi saatu enemmän, jos MTK/kepu ei olisi pelannut härskiä peliä viljan viitesatojen kanssa: keskimääräiseksi  tukimäärien sadoksi jäi 2800 kg/ha, koska laskentavuosiin sattui yksi katovuosi  mukaan.  Siihen olisi ollut saatavilla helposti korjaus, mutta MTK/kepu halusi mieluummin saada sen tilalle oikeuden maksaa enemmän C-alueelle pohjoista KANSALLISTA tukea. Tämä sopi EU:lle, jäihän sille vähemmän maksettavaa Suomelle.