Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Viljakärry?  (Luettu 14468 kertaa)

Mercantil

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 160
Vs: Viljakärry?
Lainaus
Hakusessa olisi vähintään 13tonnin kantavuudella

Noilla kriteereillä taitaa uusi Tuhti lisälaidoilla tulla kuutiohinnaltaan vähiten kalliiksi. Hyvät puolet: >12t teli joka kestää sen kuorman ja vakiona hieman paremmat renkaat kuin Junkkari, ja jarrutkin saa ostaa siihen.

Haittapuolena pirun raskaat laidat käsitellä ja ne vuotavat jo uusina jyviä läpi, sekä peruutus/työvalojen puuttuminen. Rypsin kuljetus ei tule kuuloonkaan ilman tiivistämistä. Jos paljon maantie-km niin ehkä pitkällä tähtäimellä kiinteälaitainen jousituksella olisi parempi, mutta tietysti tuplahintainenkin.


Maantie ajoa ei paljoa ole joten ei juuri painopistettä tie ajolle... Ja laitojen purkua ei tarvitse miettiä pidettäisiin aina paikallaan laidat, kiinteä laitainen aina parempi tässä tapauksessa. Kaikki ylimääräinen olisi turhaa ei  jarruja ei minkäänlaisia jousituksia. Renkaat olisi hyvä olla vähintään 500 ei muuta.

Viljelijä

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
Vs: Viljakärry?
 Kun nyt Luomu tuli esiin, niin viljan varma menekki on ollut positiivinen asia luomussa, ja parempi hinta.Aivan mukavasti ollut viljakärryille käyttöä. Lisäksi maatlouskaupassa käyntejä vähemmän. Nurmipuolella ei merkittävää eroa, apilaa ja nurmea kasvaa hyvin.Juolavehnä ainut haaste.

Kaupoi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1052
Vs: Viljakärry?
ERT.

Edullinen ja hyvä.

Toistan taas samaa viisautta: "Se on nyt kuitenkin vaan raktorin peräkärry."
Juuri näin.

ERT GR.
"Yllä oleva teksti on tuotettu tiloissa, missä käsitellään faktatietoja."

Mercantil

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 160
Vs: Viljakärry?
No missä hinnassa nää ert huitelee todellisuudessa?

Kaupoi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1052
Vs: Viljakärry?
No missä hinnassa nää ert huitelee todellisuudessa?
http://www.nettikone.com/yritys/konesa
Rohkiasti vaan yhteyttä myyjään. Malleja on erilaisia.
"Yllä oleva teksti on tuotettu tiloissa, missä käsitellään faktatietoja."

Viljelijä

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
Vs: Viljakärry?
 Viljakärryn kannatta tehdä itse, jos aikaa ja taitoa?

MacGyver

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 175
Vs: Viljakärry?
ERT 18 tn maansiirtokärry. On Hardoksia ja tuplakippiä. Hintaa vähän yli kymppitonni. Viljakasetilla parikymmentä mottia helposti kyytiin.

Sitten jos ajoa on paljon ja pitkiä matkoja, kuorma-auton perästä tehty jousikärry perässä tulee kuin sukkasillaan. Pirun hyvä. Yksi on tuossa ollut ja maailmaa nähnyt.

Sitten jos oikein ajoa on, niin puolikas tai täysperä.

Mistä "vähän yli kymppitonnilla"??

No joo, kolmetoista tonnia. ;D

Tohon Hardox-pohja, 710 renkaat ja viljakasetti niin 14500€. Vähän yli kymppi siis.

Köyhä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 515
Vs: Viljakärry?
Eli hakusessa olisi viljakärryt mikä olisi kuutio ja lompakko ystävällisin vaihtoehto?
Tuossa
http://www.hyvakone.com/fin/Tarjoukset/.25.579.html?query=&cat=0
Helppo se on eilinen sää ennustaa, mutta ennustappa huominen

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4392
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Viljakärry?
Eli hakusessa olisi viljakärryt mikä olisi kuutio ja lompakko ystävällisin vaihtoehto?
Tuossa
http://www.hyvakone.com/fin/Tarjoukset/.25.579.html?query=&cat=0

Ei anna oikein hyvää kuvaa jos jo pienellä vehnäkukkuralla mennään pari tonnia  luvatun kantavuuden yli.

150 hl x 82 kg/hl => 12,3 t

Tietysti jos ajaa vain hallan panemaa luomukauraa... uskaltaa kääntää kuorma päällä asvalttipihallakin.
Edullinenhan se kyllä on.

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8346
Vs: Viljakärry?
ERT 18 tn maansiirtokärry. On Hardoksia ja tuplakippiä. Hintaa vähän yli kymppitonni. Viljakasetilla parikymmentä mottia helposti kyytiin.

Sitten jos ajoa on paljon ja pitkiä matkoja, kuorma-auton perästä tehty jousikärry perässä tulee kuin sukkasillaan. Pirun hyvä. Yksi on tuossa ollut ja maailmaa nähnyt.

Sitten jos oikein ajoa on, niin puolikas tai täysperä.

Mistä "vähän yli kymppitonnilla"??

No joo, kolmetoista tonnia. ;D

Tohon Hardox-pohja, 710 renkaat ja viljakasetti niin 14500€. Vähän yli kymppi siis.

Tuolta joskus hommasin. Marginaaliverollisiahintoja. Eli ei alvia.

http://www.nettikone.com/yritys/belmentor

Kyllä ne siellä virossa räätälöi minkälaisen vaan haluaa.
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

winha35

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 185
  • Kyllä lähtee!!!
Vs: Viljakärry?
ERT 18 tn maansiirtokärry. On Hardoksia ja tuplakippiä. Hintaa vähän yli kymppitonni. Viljakasetilla parikymmentä mottia helposti kyytiin.

Sitten jos ajoa on paljon ja pitkiä matkoja, kuorma-auton perästä tehty jousikärry perässä tulee kuin sukkasillaan. Pirun hyvä. Yksi on tuossa ollut ja maailmaa nähnyt.

Sitten jos oikein ajoa on, niin puolikas tai täysperä.

Mistä "vähän yli kymppitonnilla"??

No joo, kolmetoista tonnia. ;D

Tohon Hardox-pohja, 710 renkaat ja viljakasetti niin 14500€. Vähän yli kymppi siis.


Eikös tuolla hintaa sais jo pari kappaletta vanhoja kuorma-autoja soralavalla joka varmastikin kestää kaiken tarvittavan, ja ei tarvi rattoria siihen eteen. ::)

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8346
Vs: Viljakärry?
ERT 18 tn maansiirtokärry. On Hardoksia ja tuplakippiä. Hintaa vähän yli kymppitonni. Viljakasetilla parikymmentä mottia helposti kyytiin.

Sitten jos ajoa on paljon ja pitkiä matkoja, kuorma-auton perästä tehty jousikärry perässä tulee kuin sukkasillaan. Pirun hyvä. Yksi on tuossa ollut ja maailmaa nähnyt.

Sitten jos oikein ajoa on, niin puolikas tai täysperä.

Mistä "vähän yli kymppitonnilla"??

No joo, kolmetoista tonnia. ;D

Tohon Hardox-pohja, 710 renkaat ja viljakasetti niin 14500€. Vähän yli kymppi siis.


Eikös tuolla hintaa sais jo pari kappaletta vanhoja kuorma-autoja soralavalla joka varmastikin kestää kaiken tarvittavan, ja ei tarvi rattoria siihen eteen. ::)

Jos on kiinnostusta, osaamista ja aikaa ropailla ja direktiivipäivät käyty, niin puolikas on hyvä harrasteluun. Tai sitten ihan vaan kuorma-auto.

Raktorilla tuppaa vaan pääsemään useimmilla keleillä sinne tänne.
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

JackSparrow

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 343
Vs: Viljakärry?
Paljonko noin suunnillern kannattaisi maksaa vanhasta puolperävaunusta? 2akselinen toimivalla kipillä, lava kaipaa vähän huolepitoa. Tässä myös tuuletin ja ilmakanavat....
The problem is not the problem, the problem is your attitude about the problem.
-Captain Jack Sparrow

JösseJänis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2681
Vs: Viljakärry?
No luomu ei tule tässä tapauksessa kysymykseen... Joten kärry tarve on ja pysyy, maksimi satoja haetaan.. Hakusessa olisi vähintään 13tonnin kantavuudella  ja koko luokassa 16-20 kuutiota saisi mahtua kyytiin.. jotenkin karsastan noita kuorma-autoista tehtyjä painavia ja usein pellolla raskaita vetää?? ja mitä olen hintoja seurannut pyytävät lähes samaa hintaa kuin uusista tehdastekosista... Kiinostais kovasti rysky/kiren kiinteälaitanen onko kokemuksia? Kärry toimisi samalla viljan säilytys varastona kun puintikausi on ohitse...

Muutama vuosi sitten tuli hankituksi tuollainen kiinteälaitainen 15 tonnin ja 19 kuuton Kire (Rysky on sama kärry, mutta paskanruskeana). Hintaeroa saman kokoluokan Junkkariin tai Multivaan on sellaisen 10-12 kuution perusviljakärryn verran. Toki Multiva on vähän hienostuneempi ja viimeistellympi ja siihen saa vetoaisajousia jne., mutta kun itsekin olen tällainen hiomaton timantti, niin tuollainen peruskärry kelpaa mainiosti. Kärryn hitsaustyö on tehty Virossa, mutta kokoonpano ja maalaus tapahtuvat Suomessa. Suomalaista on myös ainakin Nummi-kippi ja Nokian-renkaat.

Hydraulinen takalaita toimii asiallisesti. Valot on suojattu ja saranoitu rikkojen välttämiseksi. Pelti on paikoin millin ohuempaa kuin kilpailijoilla, mutta eiköhän se viljan kulutusta kestä. Ja onhan sitä viljaa viety jopa Weckmannin vetelillä, kyllä tämä sellaiseen kattopeltikärryyn verrattuna on jämerää tekoa. Painoa on puolisen tonnia vähemmän kuin Junkkarissa tai Multivassa. Pohjapelti on palasista kasattu, joten siinä on poikittaisia saumoja toisin kuin Multivassa. Sauma tietysti saattaa vähän jarruttaa ja ottaa herkemmin ruostetta kuin yhtämittainen plootu, mutta tällaisista se hinnanero muodostuu. Kuka mistäkin haluaa maksaa.

Maalipinta on paikoin vähän ohut, mikä jossain koneviestin artikkelissakin on mainittu. Toisaalta 200 euron lisähintaan kärryn saa sinisenä, ja siinä on yksi maalikerros enemmän, koska sinisen värin peittävyys on heikompi kuin vihreän tai ruskean. Kärryn saa myös punaisena, mustana tai muissakin sävyissä, jos sellaista arvostaa Väristä riippuen lisäkustannus on luokkaa satasen tai pari. Muutkin lisävarusteet, kuten peressut, isommat renkaat tai pienempien mallien jarrut (tässä toki vakiona) ovat maltillisesti hinnoiteltuja. Ja jos jotain valittamista tulee, niin firman patruuna on itse maatalousnäyttelyissä osastolla, joten palaute menee reaaliajassa. Muutenkin meininki on rehtiä ja asiallista. Kahden Kiren kokemuksella sanoisin, että jos nyt ostaisin uuden kärryn, niin todennäköisimmin päätyisin samaan merkkiin.

Viimeksi muokattu: 23.03.15 - klo:17:00 kirjoittanut JösseJänis