Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kerääjäkasvi  (Luettu 500058 kertaa)

Petri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5274
Vs: Kerääjäkasvi
Eilen heikosti lannoitettua kauramaata katsomassa.  6 kg/ha englannin raiheinää on kiltisti alla siellä missä satoa on,  vedenvaivaamissa paikoissa nostetaan sitten leikkupöytää ja ihaillaan vihreää kasvustoa.  Puinteihin kyllä vielä viikkoja,  kuukausikin.

Forgiven

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1232
Vs: Kerääjäkasvi
Heikon rukiin alle keväällä roiskittu noin 10-20kg timppaa lannoitteen kanssa... joku heinä siellä kasvaa, onko sillä niin väliä mikä...



-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19964
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Kerääjäkasvi
Joo harvaan rukiiseen tulee juuriheinä pyytämättäkin.

-SS-

montöör

  • Vieras
Vs: Kerääjäkasvi
Pitääköös tästä kerääjäkasvista vielä nyt syksyllä johonkin ilmoittaa.
Voisin tietysti tuon tiedon etsiä itsekin, mutta olen laiska jne....

Forgiven

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1232
Vs: Kerääjäkasvi
Ei tarvi. Kasvipeitteisyys parin viikon päästä pitäisi ilmoittaa...

Köntys

  • Vieras
Vs: Kerääjäkasvi
Pitääköös tästä kerääjäkasvista vielä nyt syksyllä johonkin ilmoittaa.
Voisin tietysti tuon tiedon etsiä itsekin, mutta olen laiska jne....

Kevään tukihaussahan se piti ilmoittaa, äsken kävin lopettamassa mokoman  :)

noloo_itte

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 290
Vs: Kerääjäkasvi
Mää käytän juolavehnää ei siemen kustannusta ja onnistuu aina.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Kerääjäkasvi
Pitääköös tästä kerääjäkasvista vielä nyt syksyllä johonkin ilmoittaa.
Voisin tietysti tuon tiedon etsiä itsekin, mutta olen laiska jne....

Kevään tukihaussahan se piti ilmoittaa, äsken kävin lopettamassa mokoman  :)

Mitäs pahaa Annala, Saikkonen ja kumppanit oikeen teki?

5 miestä päiviltä on paha juttu.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

V.viljelijä

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 257
Vs: Kerääjäkasvi
JOllain kokemuksella vain haluan sanoa, että ei italian raiheinää kerääjäkasviksi viljan alle. Ellei sitten sekoita kylvösiemeneen ja kylvä sinne syvälle viljariviin. Englannin raiheinä on jo hallittavissa ihan eri lailla. Timotei varmasti ei haittaa viljaa, tosin siitä saatava kerääjähyötykin on sitten vähäisempi.
Ei mulla ainakaan kovin pahat kokemukset ole italialaisesta kauran alla. Kauran pitää vain lähteä hyvin matkaan, ja italialainen pitää laittaa kylvövantaiden kautta syvälle. Jos/kun kaikki onnistuu kuten Strömsössä, raiheinä lähtee kasvuun kunnolla vasta kun vilja on puitu päältä pois. Tähän päälle myöhäinen kyntö syksyllä tai mieluiten vasta keväällä. Tämä siis tavanomaisessa viljelyssä, onko Petrin kokemukset luomuspesifejä vai sovellettavissa myös meille muillekin?
No tuota yritin juuri sanoa, että jos "laittaa kylvövantaiden kautta syvälle" niin taitaa olla ihan sama kuin tuo "sekoita kylvösiemeneen ja kylvä sinne syvälle viljariviin". Olemme samaa mieltä?

Tuo vois toimia italialaisella. 3kg hehtaarimääristä ei ole hyötyä käytännössä ollenkaan. 10kg vähintään että toimii ajatuksen tasolla.

Rikkaäestyksen yhteydessä vois kanssa kylvää kun viljely kasvi on saanut etumatkaa.

3kg ohraan sekoitettu italialaista ja ihan tarpeeksi vihertää. Ohraa tuli kuutisen tonnia/ha. Vasta tuleentumisvaiheessa alkaa versoja selvästi näkyä. Iisi mani.  :)

Köntys

  • Vieras
Vs: Kerääjäkasvi
JOllain kokemuksella vain haluan sanoa, että ei italian raiheinää kerääjäkasviksi viljan alle. Ellei sitten sekoita kylvösiemeneen ja kylvä sinne syvälle viljariviin. Englannin raiheinä on jo hallittavissa ihan eri lailla. Timotei varmasti ei haittaa viljaa, tosin siitä saatava kerääjähyötykin on sitten vähäisempi.
Ei mulla ainakaan kovin pahat kokemukset ole italialaisesta kauran alla. Kauran pitää vain lähteä hyvin matkaan, ja italialainen pitää laittaa kylvövantaiden kautta syvälle. Jos/kun kaikki onnistuu kuten Strömsössä, raiheinä lähtee kasvuun kunnolla vasta kun vilja on puitu päältä pois. Tähän päälle myöhäinen kyntö syksyllä tai mieluiten vasta keväällä. Tämä siis tavanomaisessa viljelyssä, onko Petrin kokemukset luomuspesifejä vai sovellettavissa myös meille muillekin?
No tuota yritin juuri sanoa, että jos "laittaa kylvövantaiden kautta syvälle" niin taitaa olla ihan sama kuin tuo "sekoita kylvösiemeneen ja kylvä sinne syvälle viljariviin". Olemme samaa mieltä?

Tuo vois toimia italialaisella. 3kg hehtaarimääristä ei ole hyötyä käytännössä ollenkaan. 10kg vähintään että toimii ajatuksen tasolla.

Rikkaäestyksen yhteydessä vois kanssa kylvää kun viljely kasvi on saanut etumatkaa.

3kg ohraan sekoitettu italialaista ja ihan tarpeeksi vihertää. Ohraa tuli kuutisen tonnia/ha. Vasta tuleentumisvaiheessa alkaa versoja selvästi näkyä. Iisi mani.  :)



Heh, melkeinpä sanoisin että oot ollu mun pellosta ottanut kuvan, mutta mulla on raikuli jo tähkällä sänkimaissa  :D

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19964
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Kerääjäkasvi
Kyllä on hikeviä maita. Itse sain aikaiseksi  tuuhean kasvuston 10 kg italianraiheinä  + 8 kg valkoapila. Alkukesä oli kuiva, ja paikka oli muutenkin kuivahko hiesurinne; kylvin juhannuksen alla kylvökoneen vantailla erikseen, välittömästi rikkaruohoruiskutuksen jälkeen.

Orastuminen onnistui hyvin, mutta puolella lohkolla oleva syysvehnä jäi alle. Kevätvehnällä en käyttänyt apilan varalta muuta kuin Expressiä, ja sen näkyi sitten valvattitehossa.

-SS-

Forgiven

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1232
Vs: Kerääjäkasvi


Tuostakin tulis jo hyvä nurmi... onneks ei o kiusausta, kun ei ole käyttöä.

Koskahan sen glyfon ajais, kohta alkaa mittaa jo olla sen verta että haittaa kyntöä...

...mutta ihan kaikista pahnakasoista ei vielä viherrä läpi.

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: Kerääjäkasvi
JOllain kokemuksella vain haluan sanoa, että ei italian raiheinää kerääjäkasviksi viljan alle. Ellei sitten sekoita kylvösiemeneen ja kylvä sinne syvälle viljariviin. Englannin raiheinä on jo hallittavissa ihan eri lailla. Timotei varmasti ei haittaa viljaa, tosin siitä saatava kerääjähyötykin on sitten vähäisempi.
Ei mulla ainakaan kovin pahat kokemukset ole italialaisesta kauran alla. Kauran pitää vain lähteä hyvin matkaan, ja italialainen pitää laittaa kylvövantaiden kautta syvälle. Jos/kun kaikki onnistuu kuten Strömsössä, raiheinä lähtee kasvuun kunnolla vasta kun vilja on puitu päältä pois. Tähän päälle myöhäinen kyntö syksyllä tai mieluiten vasta keväällä. Tämä siis tavanomaisessa viljelyssä, onko Petrin kokemukset luomuspesifejä vai sovellettavissa myös meille muillekin?
No tuota yritin juuri sanoa, että jos "laittaa kylvövantaiden kautta syvälle" niin taitaa olla ihan sama kuin tuo "sekoita kylvösiemeneen ja kylvä sinne syvälle viljariviin". Olemme samaa mieltä?

Tuo vois toimia italialaisella. 3kg hehtaarimääristä ei ole hyötyä käytännössä ollenkaan. 10kg vähintään että toimii ajatuksen tasolla.

Rikkaäestyksen yhteydessä vois kanssa kylvää kun viljely kasvi on saanut etumatkaa.

3kg ohraan sekoitettu italialaista ja ihan tarpeeksi vihertää. Ohraa tuli kuutisen tonnia/ha. Vasta tuleentumisvaiheessa alkaa versoja selvästi näkyä. Iisi mani.  :)



Tunnustan olleeni väärässä määrän suhteen. Itse kylvin 10-15kg/ha florida herneen ja ohran joukkoon persian apilan kanssa. Aikanaan jos kylväs toukokuun alussa ja lietettä toljais aina niiton jäljestä, niin varmasti sais kolmesti vähintään tehdä säilörehun.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

ceylon

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 101
Vs: Kerääjäkasvi
Moro arvon raati
mitenköhän se oli tän kerääjän kanssa,15 päivä sai lopettaa glyfolla mut minä päivänä saa vieskalaisella survoa vehnää??tulkitaanko S-kylvö muokkaaamisena

Petri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5274
Vs: Kerääjäkasvi
Eilen puinnit loppuun. Pahasti liiasta vedestä kärsineitä kasvustoja oli paljon; aiheeseen liittyen tässä harvahkon kauran kanssa keväällä kylvetty 5 kg englannin raiheinää kauran alla. Pari ruokohelven kortta näyttää myös osuneen kuvaan...