Kuunvaihteessa noin kaksi viikkoa sitten puitu aukusti, sato 6300kg/ha. Kerääjänä Italianraiheinä 3kg/ha. 
Helppoa kuin heinän teko 

Siinä mallia SS:lle ja skn:lle kuinka asian voi toteuttaa taloudellisesti... Mulla näyttää myös hyvältä 5 kg/ha englanninraiheinä viljan alla. Ei haittaa puintia millään lailla jos on lähellekään normaali sato, eli enemmän kuin 3000 kg/ha ohrasta.
Hetkinen hetkinen... mää en oo yyberöiny missään muodossa.
Lajittelun yhteydessä raita ja apilaa ja savenmaan huiskalla apilaa. Määrät 1-3kiloo.
Sama mulla, ja on kuvia kuinka rm tai erm Kht maalla nollaa näyttää käytännössä apilakasvustot. Sato melkotasan kuustonnia. Todellisuudessa kiloja tuli lähes koko lohkolta enemmän, koska hukkuneet laikut romahduttaa keskisatoa kovasti. Niissä komea apilikko.
Raiheinää 2kg/ha kylvön yhteydessä ja hieno kerääjä tuli, vielä hienompi kuin köntyksen kuvissa, sato 5800kg/ha. Turvemaalla Bragesta isolta lohkolta 6320kg/ha, ja siinä raiheinä ei oikeen pärjännyt. Kuvakin täällä on jossain, ei siellä juuressa valoa ollut. Nurkissa ja toisessa päisteessä heikompaa ja niissä kasvoi komeasti, päisteessä satomittarin mukaan noin neljän tonnin satoa ja siinä pärjää kerääjät hienosti
Nuo kilot on kuivasta viljasta kuivurilla punnittuja eikä arvauksia, samoin puimurin mittarista nään vaihtelut lohkon sisällä, joten johtopäätökset on helppo tehdä. Kerääjäkasvit ei oo mun juttu, kun satotavoite on saavutettu ainoastaan tuolla turvemaalla.
Italialainen ei välitä varjostuksesta, apila hyytyy tavoitekasvustojen alle totaalisesti. Oon testaillut aika monella hehtaarilla eikä tässä oo epäselvyyttä. Kasvaa komeasti sellaisessa viljassa, mitä en hyväksy omille pelloille

Paras kerääjä ollut lohkolla, joka kannattaisi pitää muulla kasvilla kuin viljelyssä, sato reilun tonnin hehtaarilta ohraa ja siinä mahtava apilakasvusto. Lohko hurjat 1.4ha

Syy kasvustolle lautastinttari syksyllä, keväällä oli muokatessa liian kosteaa, kovasti kivenkeruuta sekä pyörimistä äkeen kanssa ja heti kylvö. Työteknisistä syistä näin, riskillä, ja päälle satoi ihan kaikki sateet ts. kylvö ensimmäisten joukossa vaikka oikea aika olisi ollut kuukautta myöhemmin...