Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Claasin varaosien hinnoittelu  (Luettu 18049 kertaa)

Tupajumi

  • Vieras
Claasin varaosien hinnoittelu
Niin kuin moni varmaan on lukenu maastullista tuon lukijoilta-palstan jutun claasin varaosien hinnoista, jutussa mainittuja osia saa saksasta tilaamalla rahtikin mukaan laskettuna rutkasti halvemmalla kuin keskolta.
Onko kukaan oikeesti tilannut noita halvempia varaosia saksasta? Aika hämmästyttäviä hintaeroja tosiaan. Mistä noita sitten voi tilata?
Laitetaas kesko lujille ja aletaan isolla joukolla tilaamaan halvalla ulkomailta, onkohan jutussa mainitut osat uusia alkuperäisosia?

hummeri5

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 788
Vs: Claasin varaosien hinnoittelu
En oo...Mutta kannatetaan se olis hyvää HALPUUTTAMISTA.... 8)

Don Essex

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1544
Vs: Claasin varaosien hinnoittelu
En ole itse tilannut ulkomailta osia. Kielimuurin vuoksi on aika vaikeaa. Saksaa en taida, eikä englanniksikaan aina asiat avaudu. Nettikauppoja olen etsiskellyt, aika huonolla menestyksellä. Täältä lisää vinkkejä osaavammilta olisi tarpeen. Velipoika löysi vanhaan massikkaan osia jostain USA:sta reilusti alle puoleen hintaan keskon osista.
Don Essex

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: Claasin varaosien hinnoittelu
Mutta olkaa tarkkana kun tilaatte osia ohi virallisen maahantuojan.Esim agrihuoltajat ei halua asentaa Laukkaselta ostettuja osia.Kuulemma agrin määräys :-\

Last Man Standing

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2768
Vs: Claasin varaosien hinnoittelu
>agrihuoltajat ei halua asentaa

Mitä sitä jännittämään asentaa itse.

Hohhoijjaa

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 95
Vs: Claasin varaosien hinnoittelu
Itse olen autoihin tilannu Englannista ja Saksasta tavaraa. Yleensä 30-50% halvempia vastaaviin kotimaisiin myyjiin verrattuna. Turboja, vaihdelaatikon osia jne... ALV-palautuksen haku vaatii hieman enemmän vaivaa mutta kyllä siinä hyville tuntipalkoille pääsee. Kun vaan tietää tasan mitä tarvitsee niin hyvin käy homma, toimitukset kotiovelle noin viikossa.

Jos joku jotain tarttee niin saa kysellä apuja.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Claasin varaosien hinnoittelu
Mutta olkaa tarkkana kun tilaatte osia ohi virallisen maahantuojan.Esim agrihuoltajat ei halua asentaa Laukkaselta ostettuja osia.Kuulemma agrin määräys :-\
TäälläpäinTM Agrimarketti suosittelee tilaamaan Laukkaselta  :)

On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4395
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Claasin varaosien hinnoittelu
Itse olen autoihin tilannu Englannista ja Saksasta tavaraa. Yleensä 30-50% halvempia vastaaviin kotimaisiin myyjiin verrattuna. Turboja, vaihdelaatikon osia jne... ALV-palautuksen haku vaatii hieman enemmän vaivaa mutta kyllä siinä hyville tuntipalkoille pääsee. Kun vaan tietää tasan mitä tarvitsee niin hyvin käy homma, toimitukset kotiovelle noin viikossa.

Jos joku jotain tarttee niin saa kysellä apuja.

Jos EU:n sisältä tilaa alv-rekisteröitynä yrityksenä toiselta vastaavalta yritykseltä, niin ei alvia tarvitse liikutella rahana ollenkaan.

Tavara lähtee myyjältä ilman lähtömaan arvonlisäveroa (myyjän tarvitsee tietää ostajan ALV-tunnus).
Ostaja ilmoittaa sen periaatteessa maahan tullessa suoritettavana verona mutta saa samalla sitten ilmoittaa sen ostojen hyvitettävänä verona ja lopputulos on +-0. Eli arvonlisäveroa ei tällöin liikutella kauppasumman mukana valtiosta toiseen eikä verottajankaan suuntaan.

Tuossa ohjeessa esimerkki 3.

http://tinyurl.com/po68uv8

Epäselvissä tapauksissa myyjän kannattaa tarkistaa ostajan ALV-tunnuksen voimassaolo jottei joudu veroepäselvyyksissä itse maksumieheksi myöhemmin.
Näin olen itsekin tehnyt kun olen tavaraa myynyt suoraan ulkolaiselle yritykselle. Näistä eteläisten veljeskansojen firmoista ei aina voi olla niin varma... tulostin tuolta myyntipäivänä noudetun voimassaolotodistuksen kirjanpitoon mukaan.

Tarkastaminen käy vaikka tuolta:

http://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/?locale=fi

viisasmies

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 66
Vs: Claasin varaosien hinnoittelu
kyllä tiedän monia jotka tilaavat suoraan saksasta! kieli on helppo ongelma,asennat koneellesi googlen crome kielenkääntäjän  ja muotoilet teksti vähän miettien! osa myyjistä myö varaosat verolla ja palauttaa veron takaisin , ja toiset myö osat ilman veroa,ilmoitat vaan FI-TUNNUS ETEEN LY TUNNUKSEEN kun asioit ulkomailla netissä myyjien kanssa! myyjät ly  tunnukset ja tilan voit euro alueella tarkastaa semmoisesta osoitteesta kuin -VATNUMBER.EU sinne vaan naputat myyjän tiedot!yksi tuttu huoltomies tuntee tuon kaverin , ja se ostaa ulkomailta tarvikkeita paljon suoraan! tuo maanviljelijä ei ole kuulemma käynyt kauppa koulua eikä lukiota. eikä ole puku päällä eikä ravatti kaulassa,joskus on vähä naamakin vaseliinissa ja öljyssäkin,mutta  kaupan teon hallitsee !

lancelot

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 99
Vs: Claasin varaosien hinnoittelu
Vaikkei nyt suoraan ole tähän Claassiin liittyvä, mutta laitan silti tämän:

Diisselivolkkareita vaivaa kytkimen kaksoismassavauhtipyöräviat. Niin minullakin. Tai ei enää. Paikallisen Volkkarihuollon marmoritiskillä sanottiin remontin hinnaksi varaosineen 1700 €. En ottanut.

Avasin Ebay/Germanyn netistä ja tilasin sieltä vauhtipyörän ja kytkinasetelman tillbehööreineen sekä etuvetonivelet. Paketti tuli kotiovelle Italiasta viikossa. Kytkinlevy oli hieman kärsinyt rahdin aikana. Otin siitä kuvan ja lähetin sen Italialaiselle myyjälle sähköpostilla. Hieman oli ennakkoluuloja reklamoinnin suhteen (Italia...), mutta homma hoitui kuin junan vessa ilman mitään mutinoita. Uusi kytkinlevy tuli 5 päivässä. Vanha vioittunut piti palauttaa. Paketin hinta oli 460€. Paikallinen yksityinen korjaamo vaihtoi uuden kytkimen, etuvetarit ja teki öljyhuollon. Otti siitä 200 €. Yhteensä 660€. Että silleen. Täytyy pian tilata jakopääpaketti, puoleen hintaan.

klapikasa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3133
Vs: Claasin varaosien hinnoittelu
Kirjoita googleen claas ersatzteile ja kyllä löytyy nettikauppoja

cowboy_

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 165
Vs: Claasin varaosien hinnoittelu
Esim agrihuoltajat ei halua asentaa Laukkaselta ostettuja osia.Kuulemma agrin määräys :-\

Kateellisia kun Laukkaselta saa osan heti ja Hankkijalta saa tilaamalla Saksasta (tai ainakin Helsingistä, tai missä se keskusvarasto olikaan?). Tälläpäin Jonnekuskit huoltaa koneet Laukkasella.

Hohhoijjaa

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 95
Vs: Claasin varaosien hinnoittelu
Itse olen autoihin tilannu Englannista ja Saksasta tavaraa. Yleensä 30-50% halvempia vastaaviin kotimaisiin myyjiin verrattuna. Turboja, vaihdelaatikon osia jne... ALV-palautuksen haku vaatii hieman enemmän vaivaa mutta kyllä siinä hyville tuntipalkoille pääsee. Kun vaan tietää tasan mitä tarvitsee niin hyvin käy homma, toimitukset kotiovelle noin viikossa.

Jos joku jotain tarttee niin saa kysellä apuja.

Jos EU:n sisältä tilaa alv-rekisteröitynä yrityksenä toiselta vastaavalta yritykseltä, niin ei alvia tarvitse liikutella rahana ollenkaan.

Tavara lähtee myyjältä ilman lähtömaan arvonlisäveroa (myyjän tarvitsee tietää ostajan ALV-tunnus).
Ostaja ilmoittaa sen periaatteessa maahan tullessa suoritettavana verona mutta saa samalla sitten ilmoittaa sen ostojen hyvitettävänä verona ja lopputulos on +-0. Eli arvonlisäveroa ei tällöin liikutella kauppasumman mukana valtiosta toiseen eikä verottajankaan suuntaan.

Tuossa ohjeessa esimerkki 3.

http://tinyurl.com/po68uv8

Epäselvissä tapauksissa myyjän kannattaa tarkistaa ostajan ALV-tunnuksen voimassaolo jottei joudu veroepäselvyyksissä itse maksumieheksi myöhemmin.
Näin olen itsekin tehnyt kun olen tavaraa myynyt suoraan ulkolaiselle yritykselle. Näistä eteläisten veljeskansojen firmoista ei aina voi olla niin varma... tulostin tuolta myyntipäivänä noudetun voimassaolotodistuksen kirjanpitoon mukaan.

Tarkastaminen käy vaikka tuolta:

http://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/?locale=fi

OK, hyvä tieto. Tähän asti olen tilannut yksityishenkilönä niin en sen paremmin asiaan vielä perehtynyt.

Vaikkei nyt suoraan ole tähän Claassiin liittyvä, mutta laitan silti tämän:

Diisselivolkkareita vaivaa kytkimen kaksoismassavauhtipyöräviat. Niin minullakin. Tai ei enää. Paikallisen Volkkarihuollon marmoritiskillä sanottiin remontin hinnaksi varaosineen 1700 €. En ottanut.

Avasin Ebay/Germanyn netistä ja tilasin sieltä vauhtipyörän ja kytkinasetelman tillbehööreineen sekä etuvetonivelet. Paketti tuli kotiovelle Italiasta viikossa. Kytkinlevy oli hieman kärsinyt rahdin aikana. Otin siitä kuvan ja lähetin sen Italialaiselle myyjälle sähköpostilla. Hieman oli ennakkoluuloja reklamoinnin suhteen (Italia...), mutta homma hoitui kuin junan vessa ilman mitään mutinoita. Uusi kytkinlevy tuli 5 päivässä. Vanha vioittunut piti palauttaa. Paketin hinta oli 460€. Paikallinen yksityinen korjaamo vaihtoi uuden kytkimen, etuvetarit ja teki öljyhuollon. Otti siitä 200 €. Yhteensä 660€. Että silleen. Täytyy pian tilata jakopääpaketti, puoleen hintaan.


Oliko tämä paketti kuitenkin kiinteällä vauhtipyörällä? Menee niitä muistakin merkeistä, kaksoismassavauhtipyöriä...Paljon vaihdetaan kiinteitä tilalle.

Jätkä

  • Vieras
Vs: Claasin varaosien hinnoittelu
Esim agrihuoltajat ei halua asentaa Laukkaselta ostettuja osia.Kuulemma agrin määräys :-\

Kateellisia kun Laukkaselta saa osan heti ja Hankkijalta saa tilaamalla Saksasta (tai ainakin Helsingistä, tai missä se keskusvarasto olikaan?). Tälläpäin Jonnekuskit huoltaa koneet Laukkasella.

 Ei se mistään agrista tai muun ulkopuolisen määräyksestä johdu. Se johtuu vain sen huoltofirman leivän saamisesta.
Miksi asentaa muualta, vaikka 600€ ostettu  varaoasa traktoriin? Kun sen voi myydä agrin ohv.lla tonnin hintaan ja siitä jää se 300€ huoltofirmalle katetta.  Jättäsitkö sinä sen katteen ottamatta?

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65449
Vs: Claasin varaosien hinnoittelu
jättäisin ja sitten lopettaisin asentamiset kun ei kerran kelpaa!