Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Edullinen vetojuhta  (Luettu 28712 kertaa)

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8365
Vs: Edullinen vetojuhta
Punavanteinen on ainoa oikea vaihtoehto. Pensseli ja miranoolipurkki vaan käteen.
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

klapikasa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3133
Vs: Edullinen vetojuhta
Maxxum 5150 löytyy nättejä halvalla esm ruotsista.

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7108
  • karkki vai keppana?
Vs: Edullinen vetojuhta
Harvinainen keskustelu. Yleensä palstalaiset haluavat laittaa vähintään 500 000€ kalustoon kiinni mikäli korjuuala on mainitsemasi 80 ha  ;D

Kuvaile vähän peltojesi muotoa, onko tasaista vai mäkistä  ???


Mites tuo ulkomailta uitto, rupesi kiinnostamaan. Mitä kautta niitä koneita löytyy, muutakin kuin Mascus? Ja miten käytännössä homma tapahtuu? Ja ulkomaan koneissahan on monesti erilaiset vetosysteemit kärryille, mites niiden muutto vetokoukuksi? Olisihan nuo 4000-sarjan jontikatkin hyviä koneita, suomessa vaan kovin harvinaisia. Valmetin 2105 joskus katselinkin, mutta keskustelu huoltomiehen kanssa sai unohtamaan laitteen. Varaosia ei kuulema ihan vähällä enää löydy tuohon malliin, ja jos löytyy, niin maksaa sitten sen mukaan. Vaikka hyvä kone varmasti onkin.

Saksankielissä maissa on yleinen tämä scharmuller vetokita-tyyppinen ratkaisu ja ilmajarrut. Englantilaiset ja pohjoismaat ajelevat meikälaisillä vetokoukkuratkaisuilla ja hydraulijarruilla. Hollantilaisista en muista ja ranskalasilla kiinteä koukku ja hydraulijarrut.
Ei niissä ainakaan tämä suomikoukku ole, sieltä tuotuihin on koukku laitettava.
pessimisti ei pety!

Mullitilallinen

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 45
Vs: Edullinen vetojuhta
Tuli mieleen vahvasta vetojuhdasta kun enoni osti aikoinaan Massey Ferguson 3080:n  kuivalantavaunun eteen ja äestä kiskomaan(4m leveä). Vuoden kokemuksen jälkeen kommentti oli, että "sama kuin olisi hakenut Massikkaan menneet rahat pankista käteen, rullanut tiukaksi nipuksi ja laittanut taskuun. Sen jälkeen kävellyt navetan taakse, riisunut takin ja paidan pois, ottanut rahatukon housuntaskusta ja survonut sen nipun kaksin käsin metrin syvyyteen lantakasaan"

lynx700500

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 425
Vs: Edullinen vetojuhta
Jotenkin sitä ei ymmärrä että mihin se kaikki teho näissä uudemmissa hienoissa vehkeissä menee. Aivan olematon teho ero 399T massikan ja 7616 massikan välillä, vaikka paperilla 60hp eroa. Siinä mielessä tuollainen yksinkertainen kannattaa.

arzyboy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4314
  • Autetaan miestä mäessä...
Vs: Edullinen vetojuhta
Hydrauliikkaa ja iso vaihteisto jossa paljon pieniä hammaspyöriä... Lisäksi omapaino huomattavan paljon isompi, niin siinäpä ne ainekset anemiaan.

DB 1690

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 169
Vs: Edullinen vetojuhta
Valmet 905 + turbo on oikea vastaus.

wolfheartscry

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2216
Vs: Edullinen vetojuhta
Jotenkin sitä ei ymmärrä että mihin se kaikki teho näissä uudemmissa hienoissa vehkeissä menee. Aivan olematon teho ero 399T massikan ja 7616 massikan välillä, vaikka paperilla 60hp eroa. Siinä mielessä tuollainen yksinkertainen kannattaa.

Ja lisäksi enempi monilevypakkoja vaihteistossa, kenties tasauspyörästön lukoissa ja mahdolliset etunapajarrut. Ilmastointi, isompi laturi jne

Lisäksi kannattaa huomioida, että aiemmin ilmoitettiin tehot DIN normin mukaan ja nykyisin ISO 14396 eli aiemmin mittauksessa oli mukana mm. tuuletin, nykyisin ei.

fenu

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 140
Vs: Edullinen vetojuhta
Jotenkin sitä ei ymmärrä että mihin se kaikki teho näissä uudemmissa hienoissa vehkeissä menee. Aivan olematon teho ero 399T massikan ja 7616 massikan välillä, vaikka paperilla 60hp eroa. Siinä mielessä tuollainen yksinkertainen kannattaa.

Ja lisäksi enempi monilevypakkoja vaihteistossa, kenties tasauspyörästön lukoissa ja mahdolliset etunapajarrut. Ilmastointi, isompi laturi jne

Lisäksi kannattaa huomioida, että aiemmin ilmoitettiin tehot DIN normin mukaan ja nykyisin ISO 14396 eli aiemmin mittauksessa oli mukana mm. tuuletin, nykyisin ei.
Eli tekniikka on mennyt vain taaksepäin. Kulutuskin luultavasti isompi tuossa 20vuotta uudemmassa vehkeessä.

LihavaPoika

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 29
Vs: Edullinen vetojuhta
http://www.blocket.se/horby/Ford_TW_30_58802698.htm?ca=11&w=3

http://www.blocket.se/dalarna/Ford_8630_Powershift_58928708.htm?ca=11&w=3

http://www.blocket.se/skaraborg/John_Deere_4240S_58971433.htm?ca=11&w=3
http://www.blocket.se/ostergotland/John_Deere_4850_52769570.htm?ca=11&w=3



http://www.blocket.se/dalarna/Case_IH_1455_XL_58914059.htm?ca=11&w=3
http://www.blocket.se/goteborg/Case_IH_1455_4_56298981.htm?ca=11&w=3

http://www.blocket.se/sodermanland/Case_IH_Magnum_7120_50305345.htm?ca=11&w=3

Noista kun valitse niin ei tartte voimansiirtoon katsella kaikissa vähintään yksi pikavaihde tai powershift.
1455 ei ole pikavaihdetta mutta turbiinikytkin löytyy. vaihteisto ZF kestävämpi mitä pikkumallien.
Hinnat noissa 10000- tai alle luokassa joten ei pitäisi olla kauhean kalliita. Ruotsissa muutenkin paremmin pidettyjä koneita.

Noukinvaunun vedossa painosta plussaa koska aisapaino aika pieni täydelläkin kuormalla joten alle 6000kg koneet kannattaa unohtaa.

Constantem

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 428
Vs: Edullinen vetojuhta
Mitenkäs olisi 4000-sarjan jenkki-Jonnikat? Ruotsissa noita olisi aika tasaiseen tahtiin tarjolla aika edukkaasti.

Noissa olisi kyllä teho-hintasuhde kohdillaan. Huippunopeus tosin ainoastaan 30 km/h. Mitenköhän noita saa rekisteriin Suomessa, kun Ruotsissa niitä on myyty aikoinaan ainoastaan yhdellä ovella ja käsittääkseni Suomen tieliikennelaki vaatii traktoriin 2 ovea?

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Edullinen vetojuhta
Jotenkin sitä ei ymmärrä että mihin se kaikki teho näissä uudemmissa hienoissa vehkeissä menee. Aivan olematon teho ero 399T massikan ja 7616 massikan välillä, vaikka paperilla 60hp eroa. Siinä mielessä tuollainen yksinkertainen kannattaa.

Ja lisäksi enempi monilevypakkoja vaihteistossa, kenties tasauspyörästön lukoissa ja mahdolliset etunapajarrut. Ilmastointi, isompi laturi jne

Lisäksi kannattaa huomioida, että aiemmin ilmoitettiin tehot DIN normin mukaan ja nykyisin ISO 14396 eli aiemmin mittauksessa oli mukana mm. tuuletin, nykyisin ei.
Eli tekniikka on mennyt vain taaksepäin. Kulutuskin luultavasti isompi tuossa 20vuotta uudemmassa vehkeessä.
Ei niillä ihan samoja massojakaan vedetä.. Jos vedetään niin se on sitten omaa tyhmyyttä  ;D

Realisti

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 713
Vs: Edullinen vetojuhta
Mitenkäs olisi 4000-sarjan jenkki-Jonnikat? Ruotsissa noita olisi aika tasaiseen tahtiin tarjolla aika edukkaasti.

Noissa olisi kyllä teho-hintasuhde kohdillaan. Huippunopeus tosin ainoastaan 30 km/h. Mitenköhän noita saa rekisteriin Suomessa, kun Ruotsissa niitä on myyty aikoinaan ainoastaan yhdellä ovella ja käsittääkseni Suomen tieliikennelaki vaatii traktoriin 2 ovea?

Suomalaiset vaati 2 ovea ennen eu aikaa, nykyään vaatimusta ei ole. Ja se kone joka on ollut dekkarissa toisessa eu-maassa täytyy kelvata rekkariin myös täällä.

Viljelijä

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
Vs: Edullinen vetojuhta
 Näissä turbiini kytkimellä olevissa sanottiin olevan ominaisuus joka hukkaa voimaa jotain 10% luokkaa? Tietääkö kukaan mihin väite perustuu? Esim, iH 1455.

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Edullinen vetojuhta
Ainakin valtran turbiinikytkimessä on 4% luisto myös stall-speedin yläpuolella, eli silloin kun se on "lukittuneena"

Natikoissa lienee samansuuruinen lukema.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's