Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Koneurakointi taksat voimakkaaseen laskuun?  (Luettu 26445 kertaa)

taisker

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1132
Vs: Koneurakointi taksat voimakkaaseen laskuun?
paskat sillä hinnalla mitään väliä jos ei kelpaa saa muut tehä en alenna hintaani tai sen verran joudon myöntään että 80c polttoainelisä vietiin pois firman puolesta ny ei jää ku 68,20h hintaa

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Koneurakointi taksat voimakkaaseen laskuun?
Itte laskin että meille hinta laskisi noin 9 euroa tehtyä laskutustuntia kohden. Tunnin hinta oli 150.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

JarJar

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 375
Vs: Koneurakointi taksat voimakkaaseen laskuun?
Eipä ne kasvinviljelypuolen taksatkaan seuraa viljanhintaa, niin tuskin tarve on maitopuolellakaan.

Itse ainakin pidän hinnat samana tulevalle kesälle kaikessa urakoinnissa. Esim. paalauksessa paalitaksalla ei se polttoaineen hinnan muutos montaa senttiä per paali tee. Muut kustannukset ja niiden nousu vaikuttavat enempi.

Ketku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 459
Vs: Koneurakointi taksat voimakkaaseen laskuun?
Ei ole mitään syytä lähteä urakoitsian tiputtamaan hintojaan, palkat ja koneet täytyy saada maksettua urakoitsiankin ja kerrytettyä kassaa että voi pitää konekalustonsa tikissä kun sesonki iskee päälle.
Jos ei jollain ole varaa tilata urakoitsiaa tekemään onko sillä sitten varaa laittaa omiakaan koneita seisomaan pihalle, sopii tulla yrittämään, ei tämä mikään kultakaivos ole.
Itse urakoin mutta käytään myös aika paljon urakoitsiaa, koska en näe järkeä laittaa kaikkia koneita missä ajot menee päällekkäin, olen keskittynyt vain muutamiin töihin ja muut hoitaa loput.
Kyllähän se on niin et jos ei pysty hoitamaan kuluja mitä tilanpidosta tulee niin tila on silloin kannattamaton ja saa loppua sen pito silloin.
Sama koskee myös urakointia jos kyliltä ei saa oikeata hintaa urakoinnille niin silloin on parempi lopettaa se touhu.

Tiimo

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 603
Vs: Koneurakointi taksat voimakkaaseen laskuun?
Koneurakointi on vahvasti alihinnoiteltu. Ei mitään syytä lähteä kusemaan omiin housuihin.
50€/tunti-kulut jää kyllä koneviestin testin hintaluokan traktorit maksamatta. Tietty jos ajelee vaan
 vanhat jo maksetut loppuun ja lopettaa.
Olin tässä silmäleikkauksessa. 5590€/20 min.
Rupeaa olemaan tuntihinta kohdallaan.

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19964
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Koneurakointi taksat voimakkaaseen laskuun?
Joo kyyl meikä on ottanut polttoöljyn hinnan huomioon viime talveksi oli puhetta hallipatruunoiden kanssa et pitäs varmaan kompensoida tää alituseen nouseva polttoaineen hinta niikö vastaavasti laskemalla urakointihintaa. Taputtivat hartioille ja toivottivat jatkossakin tervetulleeksi lumilaanille...

Tai jotain... ???

-SS-

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Koneurakointi taksat voimakkaaseen laskuun?
SAS ajais muuten urakkaa halvalla mutta kun sillä menee kaikki aika metsässä polttopuunteossa että saa pidettyä torpan lämpimänä..

Shrek

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1911
  • Quidquid Latine dictum sit, altum videtur
Vs: Koneurakointi taksat voimakkaaseen laskuun?
Koneurakointi on vahvasti alihinnoiteltu. Ei mitään syytä lähteä kusemaan omiin housuihin.
50€/tunti-kulut jää kyllä koneviestin testin hintaluokan traktorit maksamatta. Tietty jos ajelee vaan
 vanhat jo maksetut loppuun ja lopettaa.
Olin tässä silmäleikkauksessa. 5590€/20 min.
Rupeaa olemaan tuntihinta kohdallaan.
Minä oisin voinu tehdä sen leikkauksen sulle 50€:lla, eikä aikaakaan olis menny kuin 30sek/silmä  ;)
"Ajatelkaapa niitä kaikkia Fordin omistajia jotka eräänä päivänä haluavat oikean auton..."
 John Dodge, 1914

http://www.youtube.com/watch?v=vVXIK1xCRpY
http://www.youtube.com/watch?v=FMUf2qmSzvE

Tiimo

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 603
Vs: Koneurakointi taksat voimakkaaseen laskuun?
Koneurakointi on vahvasti alihinnoiteltu. Ei mitään syytä lähteä kusemaan omiin housuihin.
50€/tunti-kulut jää kyllä koneviestin testin hintaluokan traktorit maksamatta. Tietty jos ajelee vaan
 vanhat jo maksetut loppuun ja lopettaa.
Olin tässä silmäleikkauksessa. 5590€/20 min.
Rupeaa olemaan tuntihinta kohdallaan.
Minä oisin voinu tehdä sen leikkauksen sulle 50€:lla, eikä aikaakaan olis menny kuin 30sek/silmä  ;)
Tässä se taas nähdään. Laatu työstä kannattaa maksaa ja halpa ei tarkoita samaa kuin hyvä.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Koneurakointi taksat voimakkaaseen laskuun?
Koneurakointi on vahvasti alihinnoiteltu. Ei mitään syytä lähteä kusemaan omiin housuihin.
50€/tunti-kulut jää kyllä koneviestin testin hintaluokan traktorit maksamatta. Tietty jos ajelee vaan
 vanhat jo maksetut loppuun ja lopettaa.
Olin tässä silmäleikkauksessa. 5590€/20 min.
Rupeaa olemaan tuntihinta kohdallaan.
Minä oisin voinu tehdä sen leikkauksen sulle 50€:lla, eikä aikaakaan olis menny kuin 30sek/silmä  ;)
Tässä se taas nähdään. Laatu työstä kannattaa maksaa ja halpa ei tarkoita samaa kuin hyvä.
Niin ei ollut juttua jätetäänkö ne silmät päähän :D 

-aggo-

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 35
Vs: Koneurakointi taksat voimakkaaseen laskuun?
Ei ole mitään syytä lähteä urakoitsian tiputtamaan hintojaan, palkat ja koneet täytyy saada maksettua urakoitsiankin ja kerrytettyä kassaa että voi pitää konekalustonsa tikissä kun sesonki iskee päälle.
Jos ei jollain ole varaa tilata urakoitsiaa tekemään onko sillä sitten varaa laittaa omiakaan koneita seisomaan pihalle, sopii tulla yrittämään, ei tämä mikään kultakaivos ole.
Itse urakoin mutta käytään myös aika paljon urakoitsiaa, koska en näe järkeä laittaa kaikkia koneita missä ajot menee päällekkäin, olen keskittynyt vain muutamiin töihin ja muut hoitaa loput.
Kyllähän se on niin et jos ei pysty hoitamaan kuluja mitä tilanpidosta tulee niin tila on silloin kannattamaton ja saa loppua sen pito silloin.
Sama koskee myös urakointia jos kyliltä ei saa oikeata hintaa urakoinnille niin silloin on parempi lopettaa se touhu.
--jos poltto-ainee hinnan laskun vaikutusta laskee.toki se hieman tekisi, mutta kuskin palkat vara-osat,huollot vakuutusmaksut koneiden hankinta hinta(näihin ei rahaa saa kuin pankista lainaksi)) mukaan lukien kyllä nousee enemmän. Ja kassassa pitää olla rahaa kun ei laskun eräpäivä aina kaikilta valitettavasti oikein tule luettua.

KAri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 566
Vs: Koneurakointi taksat voimakkaaseen laskuun?

--jos poltto-ainee hinnan laskun vaikutusta laskee.toki se hieman tekisi, mutta kuskin palkat vara-osat,huollot vakuutusmaksut koneiden hankinta hinta(näihin ei rahaa saa kuin pankista lainaksi)) mukaan lukien kyllä nousee enemmän. Ja kassassa pitää olla rahaa kun ei laskun eräpäivä aina kaikilta valitettavasti oikein tule luettua.

Mistä vedät sen johtopäätöksen, että tässä(kin) taloustilanteessa kaikki hinnat vaan nousee? Kyllä nyt joutuu koko ketju kiristämään omaa osaansa jonkin verran - toki osa nouseekin.

kysyn_vaan

  • Vieras
Vs: Koneurakointi taksat voimakkaaseen laskuun?
Polttoaineen hinta jos nyt on 20 senttiä laskenut alv0, jos nyt edes hinta pitää, niin tekkööhän tuo 10l/h kuluttavassa urakoinnissa 2 euroa, ja 15l/h urakoinnissa 3 euroa per tunti. Se mitä kukin pitää "voimakkaana laskuna" on sitten eri asia.

roadman

  • Vieras
Vs: Koneurakointi taksat voimakkaaseen laskuun?
Polttoaineen hinta jos nyt on 20 senttiä laskenut alv0, jos nyt edes hinta pitää, niin tekkööhän tuo 10l/h kuluttavassa urakoinnissa 2 euroa, ja 15l/h urakoinnissa 3 euroa per tunti. Se mitä kukin pitää "voimakkaana laskuna" on sitten eri asia.

Polttoaineen hinta jos nyt on 20 senttiä laskenut alv0, jos nyt edes hinta pitää, niin tekkööhän tuo 10l/h kuluttavassa urakoinnissa 2 euroa, ja 15l/h urakoinnissa 3 euroa per tunti. Se mitä kukin pitää "voimakkaana laskuna" on sitten eri asia.

Juu huonosti menee maataloudella jos tuohon tilat kaatuu. ;D
Niin mitä seuraillu noita maatalouden urakointi hintoja ja vähän laskeskellut niin mitään hinkua sinne ei ole bisnes mielessä. Täällä ainakin nämä urakoitsijat pikku hiljaa ajaa toimintojansa alas kun tilat vähee ja maksukyky on mitä on.
Ovathan jotkut saataviaan hakiessa saaneet metsäpalstoja tai ynnä muuta oravan nahka kauppaan verrattavaa

milkboi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4541
  • Kiima ja kateus.Ne maailmaa pyörittää.
Vs: Koneurakointi taksat voimakkaaseen laskuun?
Koneurakointi on vahvasti alihinnoiteltu. Ei mitään syytä lähteä kusemaan omiin housuihin.
50€/tunti-kulut jää kyllä koneviestin testin hintaluokan traktorit maksamatta. Tietty jos ajelee vaan
 vanhat jo maksetut loppuun ja lopettaa.
Olin tässä silmäleikkauksessa. 5590€/20 min.
Rupeaa olemaan tuntihinta kohdallaan.
Minä oisin voinu tehdä sen leikkauksen sulle 50€:lla, eikä aikaakaan olis menny kuin 30sek/silmä  ;)
leikkaus onnistui mut potilas kuoli  ;D
On se hienoo...lehmät lypsää yötä päivää,pyhät arjet,,,ja kustannukset laukkaaa!Pessimisti ei pety.