Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Koneviestin traktorivertailu  (Luettu 75294 kertaa)

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Koneviestin traktorivertailu
Niin kuin pikkupojat te intätte sedältä tietoja,kasvakaa nyt suureksi ja lukekaa kirjoja sieltä se vastaus löytyy,toki voin antaa vihjeeksi "mehuveto"
hukkaa aina ,mutta olihan tuossa vara hukata kuten toimittaja sanoi "väkevä vetojuhta"pesi kaikki. ;D
Taas kierrät aiheen kun et tiedä.. Mutta paljon tehokkaampi muihin verraten jo paperilla niin olis se ollut surkiaa jos ei olis ollut väkevin vetojuhta..
No hyvä että tunnustat kuka oli haka testissä,aina kun voimaa jyllää on siitä vara vähän hukatakkin.! ;D
Varjolle ja realistille se hinnan ero kolmin nelinkertaistuu sitten kun seuraavan kerran tarjootte niitä deutseja ja ferkuja vaihdossa Valtraan. ;D
Köyhän kannattaa ostaa aina sellainen joka pitää hintansa,rahamiehet voi kokeilla niillä on siihen varaa.Retkulle onpa niitä ongelmia fentikin askissa näin pikku vihjeenä. ;D
Miksi se deutsi tai massikka pitäis valtraan ees vaihtaa?   Mutta jotenkin toi sun teoria kusee että on tehoa hukattavaksi.. Onneksi sitä oikeaa tehoa voi ostaa jälkeenpäin ;)  Mut sä oot niin viisas säätieteilijä että varmaan pitää uskoa sua  ;D
Nykyajan isännät pitäs laittaa voimansiirto kurssille eli ajelemaan raskaita kuormia nufilla ja majorilla niin oppisivat käyttää normaalia suorahammas lootaa se jos mikään opettaa,sitten siitä hiljalleen siirryttäisiin synkronoituihin jne. . ;D
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

Ärrpää

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7328
Vs: Koneviestin traktorivertailu

 Ja oletettu hyöty suorahammas kurssista?
Ihan perus...nykyäänhän naiset osaa tehdä sisällään uusia ihmisiä...

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Koneviestin traktorivertailu
Niin kuin pikkupojat te intätte sedältä tietoja,kasvakaa nyt suureksi ja lukekaa kirjoja sieltä se vastaus löytyy,toki voin antaa vihjeeksi "mehuveto"
hukkaa aina ,mutta olihan tuossa vara hukata kuten toimittaja sanoi "väkevä vetojuhta"pesi kaikki. ;D
Taas kierrät aiheen kun et tiedä.. Mutta paljon tehokkaampi muihin verraten jo paperilla niin olis se ollut surkiaa jos ei olis ollut väkevin vetojuhta..
No hyvä että tunnustat kuka oli haka testissä,aina kun voimaa jyllää on siitä vara vähän hukatakkin.! ;D
Varjolle ja realistille se hinnan ero kolmin nelinkertaistuu sitten kun seuraavan kerran tarjootte niitä deutseja ja ferkuja vaihdossa Valtraan. ;D
Köyhän kannattaa ostaa aina sellainen joka pitää hintansa,rahamiehet voi kokeilla niillä on siihen varaa.Retkulle onpa niitä ongelmia fentikin askissa näin pikku vihjeenä. ;D
Miksi se deutsi tai massikka pitäis valtraan ees vaihtaa?   Mutta jotenkin toi sun teoria kusee että on tehoa hukattavaksi.. Onneksi sitä oikeaa tehoa voi ostaa jälkeenpäin ;)  Mut sä oot niin viisas säätieteilijä että varmaan pitää uskoa sua  ;D
Nykyajan isännät pitäs laittaa voimansiirto kurssille eli ajelemaan raskaita kuormia nufilla ja majorilla niin oppisivat käyttää normaalia suorahammas lootaa se jos mikään opettaa,sitten siitä hiljalleen siirryttäisiin synkronoituihin jne. . ;D
Joo on mulla setkassakin synkronoimaton loota mutta miten se liittyy Versun lootaan ja sen tehonhukkaan?? 

huhu

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 120
Vs: Koneviestin traktorivertailu
Fendtin lootahan on kuningas koska: Se on momenttia summaava, kaikki muut ovat nopeutta summaavia eli eivät väännä kunnolla pienillä nopeuksilla.Fendti on tehty normaalilla kestävällä kehällisella planeettavaihteella . Versussa- ja Didektissä esim. voima menee kaksoisplaneetan planeettapyörien pikkuakseleiden kautta ja ei ole kehää joka vahvistaisi rakennetta.

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Vs: Koneviestin traktorivertailu
Fendtin lootahan on kuningas koska: Se on momenttia summaava, kaikki muut ovat nopeutta summaavia eli eivät väännä kunnolla pienillä nopeuksilla

Olisiko tästä tarjolla joku kaavio että mitä hittoa tuo momentin summaus oikein tarkoittaa käytännössä.
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19964
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Koneviestin traktorivertailu

 Ja oletettu hyöty suorahammas kurssista?

Jo en minäkään ymmärrä, koska esimerkiksi Ford 7000:ssa
on vinohampaiset rattaaat, mutta ei synkronointia ?
Eli ei suorahampaisuus välttämättä tarkoita muuta
kuin kovempaa naukunaa. Ja voi synkronoidunkin
vaihdelaatikon rakentaa suorahampaisilla rattailla ?

"Suorahampaista" puhuva varmaan ei ole katsonut
vaihdelaatikkoon sisään ?

Meillä on vetävä perävaunu, jossa rattaita siirretään
vaihteelta toiselle. Eikä sakarakytkimiä. Vanha kuorma-auto
50-luvulta. On se kyllä "suorahampainenkin".

-SS-

Ala-Pertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10735
Vs: Koneviestin traktorivertailu
Niin kuin pikkupojat te intätte sedältä tietoja,kasvakaa nyt suureksi ja lukekaa kirjoja sieltä se vastaus löytyy,toki voin antaa vihjeeksi "mehuveto"
hukkaa aina ,mutta olihan tuossa vara hukata kuten toimittaja sanoi "väkevä vetojuhta"pesi kaikki. ;D

Ei nyt mehuveto ihan sentään Versu ole, voima menee aina mekaanisen yhteyden kautta pakkojen ja rattaiston kautta. Pakkoja löytyy monta, öljyä on sisällä julmettu määrä ja painoakin löytyy, eiköhän siihen mene hukkuva teho. Osina kun tuommoinen oli niin vaikutti aikamoisen fiksulta laitteeltä tekniseltä rakenteeltaan, ensimmäisissä oli omat murheensa mutta niihin löytyy parannuspaketit jolloin saadaan päivitettyä uudempien tasolle.
No vertailun vuoksi jos oikein muistan niin deutsissa vetoteho 6kw vähemmän kuin voa tehoa.. Valtrassa reilu 20kw vähemmän kuin voa teho.. Vai kuinka paljon se lisätehoa pyörien kautta?




nojoo. jos tehoista puhutaan, niin jenkkilässä kun isot pojat laittavat top fuel kikottimeen 500 kuutiotuuman hemin ja kutittavat sitä sopivasti, niin siitä irtoaa reilut 8000 hevosta ja pyöristäkin  riittävästi. kiihdytyskisassa polttoainetta menee suunnilleen 10 litraa sekunnissa, elikkäs jos lasketaan noin 15 000 litraa sadalle kilometrille. elämä on ;D
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7108
  • karkki vai keppana?
Vs: Koneviestin traktorivertailu

 Ja oletettu hyöty suorahammas kurssista?

Jo en minäkään ymmärrä, koska esimerkiksi Ford 7000:ssa
on vinohampaiset rattaaat, mutta ei synkronointia ?
Eli ei suorahampaisuus välttämättä tarkoita muuta
kuin kovempaa naukunaa. Ja voi synkronoidunkin
vaihdelaatikon rakentaa suorahampaisilla rattailla ?

"Suorahampaista" puhuva varmaan ei ole katsonut
vaihdelaatikkoon sisään ?

Meillä on vetävä perävaunu, jossa rattaita siirretään
vaihteelta toiselle. Eikä sakarakytkimiä. Vanha kuorma-auto
50-luvulta. On se kyllä "suorahampainenkin".

-SS-
No näinhän se on, Foordin "viistonnisen" aski on vinohampainen synkronoimaton, Valmetin monet suorahampaisia ja synkronoituja.
pessimisti ei pety!

FMJ

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 314
Vs: Koneviestin traktorivertailu

 Ja oletettu hyöty suorahammas kurssista?

Jo en minäkään ymmärrä, koska esimerkiksi Ford 7000:ssa
on vinohampaiset rattaaat, mutta ei synkronointia ?
Eli ei suorahampaisuus välttämättä tarkoita muuta
kuin kovempaa naukunaa. Ja voi synkronoidunkin
vaihdelaatikon rakentaa suorahampaisilla rattailla ?

"Suorahampaista" puhuva varmaan ei ole katsonut
vaihdelaatikkoon sisään ?

Meillä on vetävä perävaunu, jossa rattaita siirretään
vaihteelta toiselle. Eikä sakarakytkimiä. Vanha kuorma-auto
50-luvulta. On se kyllä "suorahampainenkin".

-SS-
No näinhän se on, Foordin "viistonnisen" aski on vinohampainen synkronoimaton, Valmetin monet suorahampaisia ja synkronoituja.

Kilpa-autopuolella suorahampaisia vaihteistoja käytetään siksi, ettei tule päittäiskuormitusta ja teräviä iskuja laakereille (kuulalaakereilla putoaa kuormituksen kesto samalla kun tulee päittäisrasitusta... Joissain tapauksissa on ollut loivemmalla kulmalla olevia ratassarjoja.

Ärrpää

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7328
Vs: Koneviestin traktorivertailu

 Ja oletettu hyöty suorahammas kurssista?

Jo en minäkään ymmärrä, koska esimerkiksi Ford 7000:ssa
on vinohampaiset rattaaat, mutta ei synkronointia ?
Eli ei suorahampaisuus välttämättä tarkoita muuta
kuin kovempaa naukunaa. Ja voi synkronoidunkin
vaihdelaatikon rakentaa suorahampaisilla rattailla ?

"Suorahampaista" puhuva varmaan ei ole katsonut
vaihdelaatikkoon sisään ?

Meillä on vetävä perävaunu, jossa rattaita siirretään
vaihteelta toiselle. Eikä sakarakytkimiä. Vanha kuorma-auto
50-luvulta. On se kyllä "suorahampainenkin".

-SS-

 SASsi lienee ollut käsitteistä tavoilleen tarkka ja taitaa tarkoittaa siirtohammaspyörävaihteistoa, välikaasut ja kaksoispoljennat syytä silloin osata, ihan peffa tuntumalla eikä korvakuulon perusteella.
Ihan perus...nykyäänhän naiset osaa tehdä sisällään uusia ihmisiä...

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7108
  • karkki vai keppana?
Vs: Koneviestin traktorivertailu

 Ja oletettu hyöty suorahammas kurssista?

Jo en minäkään ymmärrä, koska esimerkiksi Ford 7000:ssa
on vinohampaiset rattaaat, mutta ei synkronointia ?
Eli ei suorahampaisuus välttämättä tarkoita muuta
kuin kovempaa naukunaa. Ja voi synkronoidunkin
vaihdelaatikon rakentaa suorahampaisilla rattailla ?

"Suorahampaista" puhuva varmaan ei ole katsonut
vaihdelaatikkoon sisään ?

Meillä on vetävä perävaunu, jossa rattaita siirretään
vaihteelta toiselle. Eikä sakarakytkimiä. Vanha kuorma-auto
50-luvulta. On se kyllä "suorahampainenkin".

-SS-

 SASsi lienee ollut käsitteistä tavoilleen tarkka ja taitaa tarkoittaa siirtohammaspyörävaihteistoa, välikaasut ja kaksoispoljennat syytä silloin osata, ihan peffa tuntumalla eikä korvakuulon perusteella.

 ;D ;D
pessimisti ei pety!

Cultor

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 563
Vs: Koneviestin traktorivertailu

 Ja oletettu hyöty suorahammas kurssista?

Jo en minäkään ymmärrä, koska esimerkiksi Ford 7000:ssa
on vinohampaiset rattaaat, mutta ei synkronointia ?
Eli ei suorahampaisuus välttämättä tarkoita muuta
kuin kovempaa naukunaa. Ja voi synkronoidunkin
vaihdelaatikon rakentaa suorahampaisilla rattailla ?

"Suorahampaista" puhuva varmaan ei ole katsonut
vaihdelaatikkoon sisään ?

Meillä on vetävä perävaunu, jossa rattaita siirretään
vaihteelta toiselle. Eikä sakarakytkimiä. Vanha kuorma-auto
50-luvulta. On se kyllä "suorahampainenkin".

-SS-
No näinhän se on, Foordin "viistonnisen" aski on vinohampainen synkronoimaton, Valmetin monet suorahampaisia ja synkronoituja.

Muistikuvan mukaan viistonnisen askissa on sekä suoria että vinoja hampaita. Voin tietysti muistaa väärinkin, taitaa olla likemmäs 50 vuotta aikaa niiden rattaiden näkemisestä ;- )

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Koneviestin traktorivertailu

 Ja oletettu hyöty suorahammas kurssista?

Jo en minäkään ymmärrä, koska esimerkiksi Ford 7000:ssa
on vinohampaiset rattaaat, mutta ei synkronointia ?
Eli ei suorahampaisuus välttämättä tarkoita muuta
kuin kovempaa naukunaa. Ja voi synkronoidunkin
vaihdelaatikon rakentaa suorahampaisilla rattailla ?

"Suorahampaista" puhuva varmaan ei ole katsonut
vaihdelaatikkoon sisään ?

Meillä on vetävä perävaunu, jossa rattaita siirretään
vaihteelta toiselle. Eikä sakarakytkimiä. Vanha kuorma-auto
50-luvulta. On se kyllä "suorahampainenkin".

-SS-

 SASsi lienee ollut käsitteistä tavoilleen tarkka ja taitaa tarkoittaa siirtohammaspyörävaihteistoa, välikaasut ja kaksoispoljennat syytä silloin osata, ihan peffa tuntumalla eikä korvakuulon perusteella.
Kyllä ärräpäästä vielä tietäjä tulee. ;D ;D ;D ;D ;D
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19964
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Koneviestin traktorivertailu

 Ja oletettu hyöty suorahammas kurssista?

Jo en minäkään ymmärrä, koska esimerkiksi Ford 7000:ssa
on vinohampaiset rattaaat, mutta ei synkronointia ?
Eli ei suorahampaisuus välttämättä tarkoita muuta
kuin kovempaa naukunaa. Ja voi synkronoidunkin
vaihdelaatikon rakentaa suorahampaisilla rattailla ?

"Suorahampaista" puhuva varmaan ei ole katsonut
vaihdelaatikkoon sisään ?

Meillä on vetävä perävaunu, jossa rattaita siirretään
vaihteelta toiselle. Eikä sakarakytkimiä. Vanha kuorma-auto
50-luvulta. On se kyllä "suorahampainenkin".

-SS-
No näinhän se on, Foordin "viistonnisen" aski on vinohampainen synkronoimaton, Valmetin monet suorahampaisia ja synkronoituja.

Muistikuvan mukaan viistonnisen askissa on sekä suoria että vinoja hampaita. Voin tietysti muistaa väärinkin, taitaa olla likemmäs 50 vuotta aikaa niiden rattaiden näkemisestä ;- )

Ei ole vinoja hampaita. Suorahampainen on. 7000:een tuli vinohampaiset ja
laakereiksi rullalaakerit. Ford 3000-5000 rattaat itse asiassa ovat samat:
ainoastaan vaihdelaatikko on viistonnisessa ninkö ylösalaisin ja siinä
on ylennysvaihde heti aluksi, siksi se nelonen pitää niin kovaa suhinaa.

-SS-

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Koneviestin traktorivertailu

 Ja oletettu hyöty suorahammas kurssista?

Jo en minäkään ymmärrä, koska esimerkiksi Ford 7000:ssa
on vinohampaiset rattaaat, mutta ei synkronointia ?
Eli ei suorahampaisuus välttämättä tarkoita muuta
kuin kovempaa naukunaa. Ja voi synkronoidunkin
vaihdelaatikon rakentaa suorahampaisilla rattailla ?

"Suorahampaista" puhuva varmaan ei ole katsonut
vaihdelaatikkoon sisään ?

Meillä on vetävä perävaunu, jossa rattaita siirretään
vaihteelta toiselle. Eikä sakarakytkimiä. Vanha kuorma-auto
50-luvulta. On se kyllä "suorahampainenkin".

-SS-
No näinhän se on, Foordin "viistonnisen" aski on vinohampainen synkronoimaton, Valmetin monet suorahampaisia ja synkronoituja.

Muistikuvan mukaan viistonnisen askissa on sekä suoria että vinoja hampaita. Voin tietysti muistaa väärinkin, taitaa olla likemmäs 50 vuotta aikaa niiden rattaiden näkemisestä ;- )

Ei ole vinoja hampaita. Suorahampainen on. 7000:een tuli vinohampaiset ja
laakereiksi rullalaakerit. Ford 3000-5000 rattaat itse asiassa ovat samat:
ainoastaan vaihdelaatikko on viistonnisessa ninkö ylösalaisin ja siinä
on ylennysvaihde heti aluksi, siksi se nelonen pitää niin kovaa suhinaa.

-SS-
Olis tuollanen yhellä ukolla tyrkyllä 7000 ajettu 5 th. tuntia ,todella siisti alkuperäiskuntoinen,kannattaako sekaantua?Koppi on päin p.... suunniteltu kytkinpoljin on juuri siinä mihin pitäisi jalka laittaa kun menee koppiin ,sitä kuuluisaa Fordin ergonomiaa nääs! ;D
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !