Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Verokirjausta  (Luettu 10090 kertaa)

T-Bone

  • Vieras
Verokirjausta
Vuosittainen kuittien kirjaus on meikäläisellä taas menossa . ???
Monien vuosien harjoittelun jälkeen ja joka vuosi uudestaan hapuilut oikeiden tilien hausta tuskastuneena homma alkaakin sujua itsestään oikeilla hakusanoilla ja kirjaustilit löytyvät  suht helposti .. pito, kunn, muut, lann, rehu, kasvis, pö, tuki, eläin, vak, lyh, kor, pan, säh, puh, pien, pysty, lomi, ynnä muut puuttuvat ja maitotonkkaa klikkaamalla saa haettua valmasta tallennetut tilitiedostot siirrettyä kuiteiksi

Noilla löytyykin meikäläiselle melkein joka tililokero kun olen jättänyt yksityis ja kassakirjanpidon suosiolla pois.
 Itse  kuittien selityksissä tuli tänään kirjoitettua ehkä kaikkein huvittavin selitys ihan asialliselle  kuitille "Hitsin pyörät".  ::)
Hankin hitsauslaiteeseen kunnolliset 4 tuuman puhkeamattomat renkaat kun painaavaa MIG-laitetta tulee siirreltyä useinkin hallista navettaan hitsaustöihin .

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64945
Vs: Verokirjausta
ite laitoin vastaavat aikoinaan migin pöörät,  kaveri kun tekee ilmotuksen tuolta pohjalta meinasi jysyä mutta jätti sitten....

montöör

  • Vieras
Vs: Verokirjausta
Itse kirjaan kanssa kuitit vuodenvaihteessa. Käytössä on
kukaties kaikkein alkeellisin karvalakkimalli, Tilituki promini,
johon nyt hankin verolaskenta osion. Paras ostos pitkään aikaan.
Tuollakin ohjelmalla voi lähettää lomakkeet sähköisesti.
Tositteisiin kirjoitan jo maksaessa itselle muistinvirkistykseksi
mihin käyttöön hankinta on. Tositteen selitysriville kannattaa
kirjoittaa sellainen nimike josta itse tietää vuosienkin kuluttua
mihin menoon tosite liittyy. ;)

jalle

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 697
  • Enhän mä mistään mitään tiedä
Vs: Verokirjausta
Kertokaapas veroasiantuntijat, että voiko tasausvarauksen purkaa rakennusten menojäännökseen. Vai pitääkö olla viime vuonna tehty investointi? Ainakin tuo tilituki antaa purkaa sen mihin tahansa rakennukseen.

Don Essex

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1540
Vs: Verokirjausta
Kertokaapas veroasiantuntijat, että voiko tasausvarauksen purkaa rakennusten menojäännökseen. Vai pitääkö olla viime vuonna tehty investointi? Ainakin tuo tilituki antaa purkaa sen mihin tahansa rakennukseen.

Pitää purkaa investointiin tai tulouttaa suoraan. Salaojiin olisi paras, rakennuksien rakentaminen tai peruskorjaus sitten. Koneisiinkin voi purkaa. Jos tulouttaa, voi tehdä heti uuden jos haluaa.
Don Essex

jalle

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 697
  • Enhän mä mistään mitään tiedä
Vs: Verokirjausta
Kertokaapas veroasiantuntijat, että voiko tasausvarauksen purkaa rakennusten menojäännökseen. Vai pitääkö olla viime vuonna tehty investointi? Ainakin tuo tilituki antaa purkaa sen mihin tahansa rakennukseen.

Pitää purkaa investointiin tai tulouttaa suoraan. Salaojiin olisi paras, rakennuksien rakentaminen tai peruskorjaus sitten. Koneisiinkin voi purkaa. Jos tulouttaa, voi tehdä heti uuden jos haluaa.

Eikös tuossa tilituessa ole sitten selvä virhe, kun se antaa purkaa sen kaikkiin poistamattomiin rakennuksiin. Täytyypä sitten vaihtaa se salaojituksiin. ;D

T-Bone

  • Vieras
Vs: Verokirjausta
Verotus menee 2014 vuodelta aika lailla nappiin ..ennakot riittää sopivasti tuloihin  ..eikä alviakaan tartte maksaa oikein paljon .  ::)   

Eikös metsäpuolen verotuksen tappion voi vaatia maatalouden pääomapuolelta vähenettäväksi ?

T170

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 604
Vs: Verokirjausta
Itse kirjaan kanssa kuitit vuodenvaihteessa. Käytössä on
kukaties kaikkein alkeellisin karvalakkimalli, Tilituki promini,
johon nyt hankin verolaskenta osion.

Höpö höpö. Vai alkeellinen..  ;D

Minulla on tuosta vielä hiukan alkeellisempi menetelmä käytössä. Ja luultavasti kalliimpi...   ;)

Viimeksi muokattu: 10.02.15 - klo:17:01 kirjoittanut T170

uliza Tambovskaja, 12
Gebäude C, Office 53
192007 Sankt - Petersburg
Russia

milkboi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4541
  • Kiima ja kateus.Ne maailmaa pyörittää.
Vs: Verokirjausta
Kertokaapas veroasiantuntijat, että voiko tasausvarauksen purkaa rakennusten menojäännökseen. Vai pitääkö olla viime vuonna tehty investointi? Ainakin tuo tilituki antaa purkaa sen mihin tahansa rakennukseen.
verotoimiston täti purki johonkin menojäännökseen,kun oli unohtu purkaa tasausvaraus.
On se hienoo...lehmät lypsää yötä päivää,pyhät arjet,,,ja kustannukset laukkaaa!Pessimisti ei pety.

EVP

  • Vieras
Vs: Verokirjausta
Voiko tuota tuon selvemmin sanoa.

Tasausvaraus on käytettävä investointeihin tai tuloutettava viimeistään kolmantena verovuotena sen tekemisestä.Maatalouskoneisiin ja -kalustoon se tulee käyttää sinä vuonna, jona hyödyke on hankittu, vaikkei konetta vielä olisi otettu käyttöön. Rakennusten, rakennelmien, salaojien, siltojen, patojen ja muiden vastaavanlaisten hyödykkeiden hankintamenoihin tasausvaraus on käytettävä sinä verovuonna, jona hyödykkeen rakennustyö on aloitettu tai se on valmistunut. Tasausvarausta ei voida purkaa lisäalueeksi ostetun tilan tuotantorakennuksiin.

Wejjo

  • Luomumaitoklubi
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2232
Vs: Verokirjausta
Kertokaapas veroasiantuntijat, että voiko tasausvarauksen purkaa rakennusten menojäännökseen. Vai pitääkö olla viime vuonna tehty investointi? Ainakin tuo tilituki antaa purkaa sen mihin tahansa rakennukseen.
verotoimiston täti purki johonkin menojäännökseen,kun oli unohtu purkaa tasausvaraus.

Hieman joustavaa verolakitulkintaa tehnyt :-D

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64945
Vs: Verokirjausta
"tähän on tultu"   kuten fingerporissa!

turkki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1176
Vs: Verokirjausta
Kertokaapas veroasiantuntijat, että voiko tasausvarauksen purkaa rakennusten menojäännökseen. Vai pitääkö olla viime vuonna tehty investointi? Ainakin tuo tilituki antaa purkaa sen mihin tahansa rakennukseen.

Salaojiin ja rakennuksiin voi purkaa varausta vain silloin kun olet itse tehnyt tai teettänyt salaojat/rakennukset. Edes silloin kun salaojia tai rakennuksia tulee ostaneeksi lisämaakaupan yhteydessä, ei varausta voi edes ostovuonna purkaa niihin. KHO 1999/1129.

"Asialliset hommat suoritetaan, muuten ollaan kuin Ellun kanat."

tojoman

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16
Vs: Verokirjausta
Tuttu haluis ostaa varastostani polttoainetta, niin saanko sen kuitilla myydä.
Ei ole tyhmiä kysymyksiä mutta on tyhmiä kysyjiä  :D

maanviljelija

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4350
Vs: Verokirjausta
Tuttu haluis ostaa varastostani polttoainetta, niin saanko sen kuitilla myydä.
Ei ole tyhmiä kysymyksiä mutta on tyhmiä kysyjiä  :D
Saa, mutta minä ottaisin myös rahaa ???
Jos tunnelin päässä näkyy valoa...se on juna.