Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Tukikoonti  (Luettu 12388 kertaa)

maanviljelija

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4350
Vs: Tukikoonti
> 2014 myönnetyt tuet joista vielä ymppiä maksamatta reilu tonni.

Vois vastailla oikein siihen mitä kysytään
Eiköhän vertailukelpoisempaa olisi ilmoittaa tukivuoden tuet eikä sekoittaa eri vuosien tukia? Jos sen v 2013 ympin loppuosan laskee niin sitten 518,83€. Tuo ilmoittamani luku oli laskuvihre. :-[
Jos tunnelin päässä näkyy valoa...se on juna.

laskukone..

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 42
Vs: Tukikoonti
Luomukotieläin: 1340 e /ha. eläinyksiköt 0.73 / ha. c2. n. viisi ha, pelkkä tilatuki. On vähä vaikea erottaa eläintukia tarkasti. Pitäis tehdä verotusta vaan ei kiinnosta..

taisker

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1132
Vs: Tukikoonti
ei tekis tiukkaa maksaa pellosta vaikka 20th ha ku sais tukia 1300-1400e voi hyvää päivää

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: Tukikoonti
ei tekis tiukkaa maksaa pellosta vaikka 20th ha ku sais tukia 1300-1400e voi hyvää päivää
Juu katoppa tukialue.. Mulla samantyylin tila B-alueella ja tukia 335 euroa/ha vähempi..

Tosin pellon kautta maksettavat eläintuet on eläintukia, joita saadakseen on oltava niitä elikoita ja elukoista on omat kulunsa ja murheensa.

c.c.less

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1052
  • Agronjetin ryhityskehmä
Vs: Tukikoonti
Vivusta katsoen vuonna 2014 myönnetyt tuet 780.75 €/ha, luomuviljanviljely B-alue, kasvipeitettä hankalan paljon. Sonnit kummittelevat enää tilatuen lisäosissa.
Jotain tapahtui, emmekä ole varmoja mitä.

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Vs: Tukikoonti
Kasvitila A-alue jurttituen kanssa 516.9 euroa/ha keskimäärin.

Kauheen vähän? ???

Aika varovasti lisätoimenpiteitä. Kompensoin tilanteen maksamalla helvatan isoa vuokraa pelloista, ilmeisesti ei niin erityisen hyvä liiketoimintastrategia?
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Tukikoonti
Kasvitila A-alue jurttituen kanssa 516.9 euroa/ha keskimäärin.

Kauheen vähän? ???

Aika varovasti lisätoimenpiteitä. Kompensoin tilanteen maksamalla helvatan isoa vuokraa pelloista, ilmeisesti ei niin erityisen hyvä liiketoimintastrategia?

Mulla oli typpilaukku ja 30% kasvipeitteisyyttä. Sit täydet LHP-riistaa ja joissakin kappaleissa elukkalisäosia edellisiltä vuokraajilta.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

SKM

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2041
  • Sir Loimaa, savinenseudun (r)kunkku
Vs: Tukikoonti
tuli täs viikon sisään semmonen lappu ainaki mulle missä oli kaikki maksetut tuet. siinä oli kesäkuulta joku ymppi, se lienee 2013 tukia.

mun kun ei ole pinta-ala siinä välissä muuttunu ni aika helppo oli laskee et koko potti jaettuna pinta-alalla antaa 595 €/ha. laittakaas omianne ja nostetaan sit vuoden päästä ketju ylös ja lasketaan kuin tukiuudistuksenna kunkin kävi. elukkatuet kuis pois, siis eläinperusteiset, pellolle maksetut mukaan.

Mää en oo sänkimiehiä joten 570.

Paljoks siitä jää kun vuokran maksat pois?
Vuokrapienviljelijän unelma Loimaalla: 70-lukulaiset veljekset Simulta ja Hankmo sekä isovaari Faari vm. 1976

Monen eri nimimerkin sujuva käyttö takaa samanmielisten kokoontumisajon.

Köntys

  • Vieras
Vs: Tukikoonti
tuli täs viikon sisään semmonen lappu ainaki mulle missä oli kaikki maksetut tuet. siinä oli kesäkuulta joku ymppi, se lienee 2013 tukia.

mun kun ei ole pinta-ala siinä välissä muuttunu ni aika helppo oli laskee et koko potti jaettuna pinta-alalla antaa 595 €/ha. laittakaas omianne ja nostetaan sit vuoden päästä ketju ylös ja lasketaan kuin tukiuudistuksenna kunkin kävi. elukkatuet kuis pois, siis eläinperusteiset, pellolle maksetut mukaan.

Mitäs tellinkivukra/ vrk/  8)
Mää en oo sänkimiehiä joten 570.

Paljoks siitä jää kun vuokran maksat pois?

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Tukikoonti
tuli täs viikon sisään semmonen lappu ainaki mulle missä oli kaikki maksetut tuet. siinä oli kesäkuulta joku ymppi, se lienee 2013 tukia.

mun kun ei ole pinta-ala siinä välissä muuttunu ni aika helppo oli laskee et koko potti jaettuna pinta-alalla antaa 595 €/ha. laittakaas omianne ja nostetaan sit vuoden päästä ketju ylös ja lasketaan kuin tukiuudistuksenna kunkin kävi. elukkatuet kuis pois, siis eläinperusteiset, pellolle maksetut mukaan.

Mää en oo sänkimiehiä joten 570.

Paljoks siitä jää kun vuokran maksat pois?

70e. 8)

Ja sen verta vielä et saa viettää aikaa sillai ku ite haluaa. 8)
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

laskukone..

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 42
Vs: Tukikoonti

Tosin pellon kautta maksettavat eläintuet on eläintukia, joita saadakseen on oltava niitä elikoita ja elukoista on omat kulunsa ja murheensa.
Aivan just näin.. Poikimakausi alkoi viime viikolla ja heti ensimmäisenä tuli autettava tapaus, ei vaan vasikka tajunnu aluks kuinka sitä tissiä imetään..



Harmittaa ku on saanu hyvään iskuun tuotannon, niin koko tuki systeemi uusiksi. kova opettelu / mietiskely mitä ottais:  Vanhalla kaudella Ymp. typpisalkku, lannan lev.kasvuk. eht, poikima / sairask. pito-olos parantaminen pinta-alav. kylvössä ollu syysruista, hernekauraa ja nurmea. + säätösalaojat.
Mites uudella kaudella tehdään Luomu ja säätösalaojat tietenkin, mutta muuta kasvipeitteisyyttä ? kerääjä kasveja ? mikä sopisi ?


ps. verot sain postin vietäväksi, huh. Iltalehdessä syksyllä taas :)

ht

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2527
  • Etelä-Karjala
Vs: Tukikoonti
516,73 €/ha. Huonoja eloperäisiä vuokralänttejä paljon LHP:na, todennäköisesti enemmän jää käteen hömppäheinänä kuin väkisin monitahoista tai kauraa viljelemällä, vaikka leikkuri viekin ympistä osan.
-ei kun nappi huuleen ja rinta rottingilla kohti uusia pettymyksiä...