Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Jeantilin kakkikärri  (Luettu 13436 kertaa)

oltsik

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 738
Jeantilin kakkikärri
Onko kellään kokemusta näistä jeantilin pystykelaisista kuivalannanlevittimistä? Olis kiikarissa tollainen, tarkemmin tyypiltää 15-12. Onko mitään heikkoja kohtia tai muita erikoishuomioita joita tulis ottaa huomioon. Ootteko tyytyväisiä levitystarkkuteen ja leveyteen? Sen ymmärrän, että vaunulla on turha tavotella täsmälevittimen jälkeä. Entäs rengastus, tarjouksessa olis 28.1R26(720mm x jotain 1700 mm), riittääkö? Entäs traktorin renkaat pitääkö lähteä paripyörä/mammuttikauppaan kun vetokoneen takaset on 600 mm leveät. Kärryn kantavuus on jotain 14 m3/12 ton.

Rakenteen yksinkertaisuus miellyttää, ja aika hyvinhän tuo tuntuu pärjänneen dlg:n testissä. Myyjä kehui myyneensä yli 150 kappaletta tänä vuonna, kuulostaa aika hurjalta määrältä.

keskomies

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 616
Vs: Jeantilin kakkikärri
Muista ostaa sitä monoplokkia kaupanpäälle... Tuntuu et noissa ei muuta kaupassa tuukkaan ku monoplokkia.:P Mutta vertaile kärryjä huolellisesti ja mietippä oisko vaikka 5 vuojen kaikkien merkkien myyty kuivalantakärryjen määrä noin paljon...

Tuumaaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 922
Vs: Jeantilin kakkikärri
Onko kellään kokemusta näistä jeantilin pystykelaisista kuivalannanlevittimistä? Olis kiikarissa tollainen, tarkemmin tyypiltää 15-12. Onko mitään heikkoja kohtia tai muita erikoishuomioita joita tulis ottaa huomioon. Ootteko tyytyväisiä levitystarkkuteen ja leveyteen? Sen ymmärrän, että vaunulla on turha tavotella täsmälevittimen jälkeä. Entäs rengastus, tarjouksessa olis 28.1R26(720mm x jotain 1700 mm), riittääkö? Entäs traktorin renkaat pitääkö lähteä paripyörä/mammuttikauppaan kun vetokoneen takaset on 600 mm leveät. Kärryn kantavuus on jotain 14 m3/12 ton.

Jeantilin kärrystäkin kauppaa vääntäneenä asioita jotka eivät mielyttäneet.

Etukuormaajalla lastattaessa ei tahdo ulottuvuus riittää juuri noiden renkaiden takia,tulevat paljon lavanreunasta ulos.
Pohjakuljettimen vahvuus ei oikein vakuuttanut.
Nois yksakselisis toi perä koukkii tosipahasti jos on lantalassa luiskaa tai tie korkeammalla kun pelto.
Ainakin tebbeläisessä laahailee puskuri todella herkästi.
Kyllä 600 mm kohtuullisesti riittää renkaissa ei toki lisäleveydestä haittaakaan ole.
Omassa paskakärryssä 600 mm telillä ja raklaattorissa 800 mm.
Pystykelaisen jos olisin ostanut se olisi joskin tai rolland.
Molemmilta kannattaa tarjousta kysellä,Kukkopekan kannssa saattaa vähän korva väsyä. ;D ;D ;D

Rakenteen yksinkertaisuus miellyttää, ja aika hyvinhän tuo tuntuu pärjänneen dlg:n testissä. Myyjä kehui myyneensä yli 150 kappaletta tänä vuonna, kuulostaa aika hurjalta määrältä.

oltsik

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 738
Vs: Jeantilin kakkikärri

Jeantilin kärrystäkin kauppaa vääntäneenä asioita jotka eivät mielyttäneet.

Etukuormaajalla lastattaessa ei tahdo ulottuvuus riittää juuri noiden renkaiden takia,tulevat paljon lavanreunasta ulos.
Pohjakuljettimen vahvuus ei oikein vakuuttanut.
Nois yksakselisis toi perä koukkii tosipahasti jos on lantalassa luiskaa tai tie korkeammalla kun pelto.
Ainakin tebbeläisessä laahailee puskuri todella herkästi.
Kyllä 600 mm kohtuullisesti riittää renkaissa ei toki lisäleveydestä haittaakaan ole.
Omassa paskakärryssä 600 mm telillä ja raklaattorissa 800 mm.
Pystykelaisen jos olisin ostanut se olisi joskin tai rolland.
Molemmilta kannattaa tarjousta kysellä,Kukkopekan kannssa saattaa vähän korva väsyä. ;D ;D ;D

Rakenteen yksinkertaisuus miellyttää, ja aika hyvinhän tuo tuntuu pärjänneen dlg:n testissä. Myyjä kehui myyneensä yli 150 kappaletta tänä vuonna, kuulostaa aika hurjalta määrältä.

Niin rengas 720 plus välys renkaan ja lavan välissä=jotain 800 mm. Samalla kun joutuu nostamaa kuormaimen aika ylös niin  tosiaan lastaus voi jäädä vajaaksi renkaan kohdalta. Toisaalta saan kuormaimella paalit helposti paali kärryn toiselle puolelle, joten tuo en usko hirveän iso ongelma olevan. Tarkotatko perän koukkimisella maavaraa levittimen kohdalla?

Mikä ei vakuuttanut pohjakuljettimen ketjussa? Oliko sun kärryssä 14 mm ketjut? Tässä miun kaupankohteessa on 16 mm ketju.

Joskinin käytettyä kärryä katoin koneagriassa ja siinä pisti silmään et kelojen pohjassa ei ollu lautasia, vaan nivelletyt lavat. Toisaalta tuo voi olla hyvä asia. Samoin siinä joskinissa oli hitsatut pohjakuljettimen kolat, joka on kyllä mielestäni iiiiso miinus jos kaikissa on.

Puraat

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 379
  • Että tämmönen Tapaus
Vs: Jeantilin kakkikärri
Onko kellään kokemusta näistä jeantilin pystykelaisista kuivalannanlevittimistä? Olis kiikarissa tollainen, tarkemmin tyypiltää 15-12. Onko mitään heikkoja kohtia tai muita erikoishuomioita joita tulis ottaa huomioon. Ootteko tyytyväisiä levitystarkkuteen ja leveyteen? Sen ymmärrän, että vaunulla on turha tavotella täsmälevittimen jälkeä. Entäs rengastus, tarjouksessa olis 28.1R26(720mm x jotain 1700 mm), riittääkö? Entäs traktorin renkaat pitääkö lähteä paripyörä/mammuttikauppaan kun vetokoneen takaset on 600 mm leveät. Kärryn kantavuus on jotain 14 m3/12 ton.

Rakenteen yksinkertaisuus miellyttää, ja aika hyvinhän tuo tuntuu pärjänneen dlg:n testissä. Myyjä kehui myyneensä yli 150 kappaletta tänä vuonna, kuulostaa aika hurjalta määrältä.
Ei vielä ole kokemusta Jeantillin levitysvanusta, toivottavasti joskus on. Mutta tuosta 28.1R26 renkaasta on. Jeantillin gti 10500 alla on semmoset ja hyvät on. Kantaa hyvin ja yksiakselisena ei revi nurmea rullalle. Levitin kesällä turvemaille lietettä ja traktori jättää pahemmat jäljet kuin vaunu.
Eihän millään pystykelasella päästä noiden tarkkuuslevitinten levitys tarkkuuteen eikä leveyteen. Tosin hintakin on pikkusen toisenlainen. Kysäseppäs Kukkosen Pekalta Rolanttia, saat vertailu pohjaa.

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Jeantilin kakkikärri

Jeantilin kärrystäkin kauppaa vääntäneenä asioita jotka eivät mielyttäneet.

Etukuormaajalla lastattaessa ei tahdo ulottuvuus riittää juuri noiden renkaiden takia,tulevat paljon lavanreunasta ulos.
Pohjakuljettimen vahvuus ei oikein vakuuttanut.
Nois yksakselisis toi perä koukkii tosipahasti jos on lantalassa luiskaa tai tie korkeammalla kun pelto.
Ainakin tebbeläisessä laahailee puskuri todella herkästi.
Kyllä 600 mm kohtuullisesti riittää renkaissa ei toki lisäleveydestä haittaakaan ole.
Omassa paskakärryssä 600 mm telillä ja raklaattorissa 800 mm.
Pystykelaisen jos olisin ostanut se olisi joskin tai rolland.
Molemmilta kannattaa tarjousta kysellä,Kukkopekan kannssa saattaa vähän korva väsyä. ;D ;D ;D

Jeantililla muutaman kuution levittäneenä... (ehkä 2000 kuutiota yhdellä laina-/symbioosikärryllä) voisin todeta, että hinta-laatu-suhteeltaan ihan hyvä peli. Tuo yksilö 8.6 on jollain kohtuullisen kokoisilla Trelleborgin kummeilla eikä  kuormaus oo tuottanu mitään ongelmia edes pyörien kohdalla. (Kuormaukses 8130+Isme 180B, kärryn vedos 5465 Dyna-4) Kelojen pyörityksen vakio 8.8 murtopultti on turhan herkkä, mutta 10.9 kestää huomattavasti paremmin. Härpäkkees ei mun mielestä oo muuta vikaa kuin tuo murtopulttiasia, mutta senkin kans oppii elämään. Oikeestaan se on jopa kuskin vika, jos se murtopultti katkeaa. Levitystasaisuudes ei varmaankaan pärjää noille teppeille ja vastaaville, mutta onhan tuo silti tarkkuuslevittimeksi hyväksyttyjen listalla. Kertoo kai jotain tehtaan lobbaustaidosta...
tethering holes to their concave windings

oltsik

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 738
Vs: Jeantilin kakkikärri

Jeantilin kärrystäkin kauppaa vääntäneenä asioita jotka eivät mielyttäneet.

Etukuormaajalla lastattaessa ei tahdo ulottuvuus riittää juuri noiden renkaiden takia,tulevat paljon lavanreunasta ulos.
Pohjakuljettimen vahvuus ei oikein vakuuttanut.
Nois yksakselisis toi perä koukkii tosipahasti jos on lantalassa luiskaa tai tie korkeammalla kun pelto.
Ainakin tebbeläisessä laahailee puskuri todella herkästi.
Kyllä 600 mm kohtuullisesti riittää renkaissa ei toki lisäleveydestä haittaakaan ole.
Omassa paskakärryssä 600 mm telillä ja raklaattorissa 800 mm.
Pystykelaisen jos olisin ostanut se olisi joskin tai rolland.
Molemmilta kannattaa tarjousta kysellä,Kukkopekan kannssa saattaa vähän korva väsyä. ;D ;D ;D

Jeantililla muutaman kuution levittäneenä... (ehkä 2000 kuutiota yhdellä laina-/symbioosikärryllä) voisin todeta, että hinta-laatu-suhteeltaan ihan hyvä peli. Tuo yksilö 8.6 on jollain kohtuullisen kokoisilla Trelleborgin kummeilla eikä  kuormaus oo tuottanu mitään ongelmia edes pyörien kohdalla. (Kuormaukses 8130+Isme 180B, kärryn vedos 5465 Dyna-4) Kelojen pyörityksen vakio 8.8 murtopultti on turhan herkkä, mutta 10.9 kestää huomattavasti paremmin. Härpäkkees ei mun mielestä oo muuta vikaa kuin tuo murtopulttiasia, mutta senkin kans oppii elämään. Oikeestaan se on jopa kuskin vika, jos se murtopultti katkeaa. Levitystasaisuudes ei varmaankaan pärjää noille teppeille ja vastaaville, mutta onhan tuo silti tarkkuuslevittimeksi hyväksyttyjen listalla. Kertoo kai jotain tehtaan lobbaustaidosta...

Tässä pitäs olla automaattikytkin murtopultin sijaan. Tarkkuuslevittimiks hyväksytään kait tänäpäivänä lähes kaikki, jopa tempo

Puraat

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 379
  • Että tämmönen Tapaus
Vs: Jeantilin kakkikärri

Tässä pitäs olla automaattikytkin murtopultin sijaan. Tarkkuuslevittimiks hyväksytään kait tänäpäivänä lähes kaikki, jopa tempo
[/quote]
Yllätys yllätys, Rolantin kaksikelaista levitintä, muistaakseni c11 mallia, ei ole hyväksytty. C22 malli ilmeisestikin sitten on, mutta kun sitä ei saa noihin pienempiin vaunuihin. No, eihän niitä "pieniä" vaunuja tosi viljelijät/urakoitsijat ostakkaan.  :D : ;) ;D

Rami

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 637
Vs: Jeantilin kakkikärri
Olen päässyt seuraamaan levitystä kyseisellä vaunulla, itse kuormasin ja urakoitsija levitti. Hyvin paska levisi.

Kokemusta varmaan noin kymmenestä eri vaunusta ja hinta/laatu levitysjäljessä  minusta Tempon pystykelaisessa parhaiten kohdallan(2 kelainen). Vaunun laatu sitten hiukan eri asia, mutta järjellä käytettynä ja levitysmäärien ollessa rajallisia saattaapi olla tämäkin käypänen valinta jollekin.

Jobbari

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 121
  • No VOi Voi !!!!
Vs: Jeantilin kakkikärri
Kysy ny tarjous myös tebben MS-mallista ja ehkä myös LS-E:stä, ihan vaan vertailun vuoks.

oltsik

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 738
Vs: Jeantilin kakkikärri
Kysy ny tarjous myös tebben MS-mallista ja ehkä myös LS-E:stä, ihan vaan vertailun vuoks.

LS-E:stä on tarjous, mut sen tiedän et ei tuu kauppoja. Hinnat nousseet aika rutkasti tebben siirryttyä yrmalta keskolle. Ainakin tuon vaunun kohdalla. Vaunu mielestäni ihan törkeen ylihintainen ominaisuuksiin verrattuna, samalla hintaa olis saanu bergmannin teliversion. Yksiakselinen, ja vielä niin että rengas on matala ja lavan alle sijoittuva. Vaihtoehdot miusta joko yks iso tai kaks "pientä"(teli).

Hintatasosta olen antanut itselleni ymmärtää seuraavaa: yksiakseliset pystykelamallit kokoluokassa 13-15 m^3 jotain 35 000-40000 eur. Täsmälevittimet telillä ja 600-700 mm leveillä renkailla sitten jo yli 50000, jos ottaa esim sähkösen pohjakulettimen säädön ja telin kevennyksen, jonka uskon olevan aika välttämätön varuste telikärrissä.

Metsähake

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8
Vs: Jeantilin kakkikärri
No leviteelehän sillä mutta ei voi samana päivänä puhua samsonin kans mutta antaa tieten tasotusta hinnassa samsoniin, mutta jos tosi urakkaa aletaan ajaan niin kyllä samson on ykkönen edeleen!
Jentilissä on muutama paha miinus,juuri ne pultit ja siitten matala etuseinä päästää taaksepäin sinkoilevat kivet traktorin takalasille asti.Ja samsonissa juuri ne keskipako siivet siinä kiinteän lautasen tilalla on plussaa..mietippä mitä tapahtuu kun paskan seasta vyöryy vaikka kivi siihen kovasti pyörivän lautasen päälle ...keskipakolapa antaa periksi...miten kiinteä lautanen?Ja samsonissa taaksepäin levenevä lava on kans iso plussa kun ajetaan hyvin olkista lantaa,kuorma liikkuu taakse päin aina ja ei käy niin kuin jentilissä näkyy käyvän!No nämä ei merkkaa paljoo jos levitettävät määrät on muutamia satoja motteja vuodessa mutta silloin kyllä kun hommaa tehdään tosissaan..

oltsik

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 738
Vs: Jeantilin kakkikärri
No leviteelehän sillä mutta ei voi samana päivänä puhua samsonin kans mutta antaa tieten tasotusta hinnassa samsoniin, mutta jos tosi urakkaa aletaan ajaan niin kyllä samson on ykkönen edeleen!
Jentilissä on muutama paha miinus,juuri ne pultit ja siitten matala etuseinä päästää taaksepäin sinkoilevat kivet traktorin takalasille asti.Ja samsonissa juuri ne keskipako siivet siinä kiinteän lautasen tilalla on plussaa..mietippä mitä tapahtuu kun paskan seasta vyöryy vaikka kivi siihen kovasti pyörivän lautasen päälle ...keskipakolapa antaa periksi...miten kiinteä lautanen?Ja samsonissa taaksepäin levenevä lava on kans iso plussa kun ajetaan hyvin olkista lantaa,kuorma liikkuu taakse päin aina ja ei käy niin kuin jentilissä näkyy käyvän!No nämä ei merkkaa paljoo jos levitettävät määrät on muutamia satoja motteja vuodessa mutta silloin kyllä kun hommaa tehdään tosissaan..

Jos samsonin hinta on useita tonneja yli jeantilin hinnan niin se on kyllä pois laskuista, silloin laitan muutaman tonnin vielä lisää ja ostan täsmälevittimen.

Samsonissa hiukan häiritsee aika huono levitystulos dlg:n testissä. Ongelmana näissä on et ei oo nähny kovinkaan monen vaunun toimivuutta käytännössä. Ainoastaan Rollandin oon nähny käytännössä. Täällä päin ei oikein näitä oo, ovat joko tempoja tai sitten bergmanneja

Pulttikytkimiä ei tosiaan tässä miun vaihtoehdossa pitäis olla. Edessä on tosiaan aika matala tuo suoja, mut mitä oon kuvista katellu ja mittaillu niin en oikein nää mahdollisuutta kiven lentävän takalasiin, jos ei tuu etusermin läpi tai tee mieletöntä kierrettä. Tuo kiintee pohjalautanen tuntuu omasta mielestä hiukan mielekkäämmältä, luulis et röppöä ajaessa toimivampi. tarkotatko et jeantiliin kakki holvaantuu :o :o

Viimeksi muokattu: 19.11.08 - klo:12:15 kirjoittanut oltsik

Metsähake

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8
Vs: Jeantilin kakkikärri
Muutama tonniko vaan..no ajattelin että jos on kymmeniä!!!Jaa millä ne terät on kiini jos ei pulteilla??? Ja niitä saa olla repullinen mukana!Niin sitä vaan että kuorma liikkuu samsonissa aina ja kaikenlaisella tavaralla, kun sen lava levenee taakse päin...jentilässä taas pehkunen tavara ei liiku kun kolat lyö tyhjää..tämä on nähty ihan omin silmin! Niin ja ainakin valtran takalasiin on tullut kiviä ja uusiksi menny.

Viimeksi muokattu: 19.11.08 - klo:14:26 kirjoittanut Metsähake

Tuumaaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 922
Vs: Jeantilin kakkikärri
Olen päässyt seuraamaan levitystä kyseisellä vaunulla, itse kuormasin ja urakoitsija levitti. Hyvin paska levisi.

Kokemusta varmaan noin kymmenestä eri vaunusta ja hinta/laatu levitysjäljessä  minusta Tempon pystykelaisessa parhaiten kohdallan(2 kelainen). Vaunun laatu sitten hiukan eri asia, mutta järjellä käytettynä ja levitysmäärien ollessa rajallisia saattaapi olla tämäkin käypänen valinta jollekin.
Toi tempon 2 kelainen levitin on itseasiassa italialainen.
Eli jossain muussa merkissä sama levitin.