Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe New Hollandin vaihteet  (Luettu 32461 kertaa)

voorti

  • Vieras
New Hollandin vaihteet
Kertokaa Voortimiehelle Dual / Electro/Range/Power Command
vaihteistojen ominaisuuksista ja omista tai naapurin kokemuksista
(siis niistä vaihteistoista)

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: New Hollandin vaihteet
Pc laatikolla ei voi lähteä 12 vaihdetta isommalla liikkeelle,jos ei ole tosi isoa kuormaa on turhauttavaa selata kaikkia vaihteita läpi.Kytkin on/off,kalibrointi ei auta.Automaatilla vaihdoista tulee niin hitaat ettei sitä viitti käyttää.Peltoautomaatti ei toimi ainakaan lautasmuokkauksessa.12 ja13 vaihteiden välissä pitkä viive.Talvella pitää ajaa monta kilometriä että saa isoimmat vaihteet päälle.
Huomaisko etten tykkää ;D

natikka

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 405
Vs: New Hollandin vaihteet
tuo tosiaan pirumainen ku ei voi harppoa vaihteita kuinka tykkää :-\, RC- loodan powershift loodan ominaisuudet kumoaa kun alueet pitää näpytellä erikseen sisään. mutta onhan sitten toi PC missä ei veto katkea aluetta vaihtaes. tehoahan nämä ilmeisesti syö aika tavalla, keppiversiot riskimmän olosia. 35motin turvekärryt liikkuu omasta mielestä jokseenkin nihkeästi jäätyneellä turvekentällä, eli olisi sama kuin ajaisi asfaltilla. kelaa vaudin hitaasti. muuten kyllä tykkään tuosta näppylä laatikosta.
tä?!?!

dmem

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 331
Vs: New Hollandin vaihteet
Mulla TM120 RC-vaihteistolla. Noin 3000 tuntia takana. Ei ole ollut ongelmia pakkasellakaan. Vaati kyllä oikeat Ambran öljyt perään.

Tehoahan nämä RC/PC -vaihteistot kyllä syö. Mutta TM-sarjassahan sitä saa helposti lisää. Meillä säädettiin dynossa 160 hv tappitehoksi. On kyllä aivan eri vehje nyt mitä vakio säädöillä.

Ei mulla ainakaan kytkin mikään on/off ole. Koneviestissäkin kehuttiin TM155 kytkimen tuntumaa.

natikka

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 405
Vs: New Hollandin vaihteet
niin ja tuo tm155 millä oon ajellu niin tekee joskus sen ettei nosta vaihteita ylöspäin, sammutus ja uudelleen käynnistys auttaa aina. kytkin on sellaanen omanmoinen, se ottaa siinä tietys kohtaa.
tä?!?!

AgriAllah

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 782
Vs: New Hollandin vaihteet
Kone on mulla ts - 115 Es -01. EC:tä edeltävä (16+16) joka tuli tsa malleihin. Automaatti toimintoa vain vaihteteilla 13-16, joka on ihan kätevä risteysalueilla ja kiihdytyksissä. Vaihteiston kalibrointi kannattaa tehdä pari kertaa vuodessa, tasoittaa nytkyjä kummasti. Eikä tuo tehon puutekkaan vaivaa kun ruuvissa on säätövaraa n. 170 polleen asti. Öljy laaduissa ja vaihto väleissä ei kannata pihtailla oli nyky koneista sitten mikä tahansa merkki kyseessä.
Tranceforming the world

jkk

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 146
Vs: New Hollandin vaihteet
Kyllä mulla on ainakin auttanut kytkimen kalibrointi jos alkaa tuntumaan laukaisulaitteelta.

 Ja se että pakkasella ei saa muutamaa isointa vaihdetta päälle ennen kuin lämpenee jonkunverran on ihan idiootteja varten tehty ominaisuus  ;D  :P Tämä huoltomiehen suusta kuultua.

olavi

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 81
Vs: New Hollandin vaihteet
Kyllä mulla on ainakin auttanut kytkimen kalibrointi jos alkaa tuntumaan laukaisulaitteelta.

 Ja se että pakkasella ei saa muutamaa isointa vaihdetta päälle ennen kuin lämpenee jonkunverran on ihan idiootteja varten tehty ominaisuus  ;D  :P Tämä huoltomiehen suusta kuultua.

Ihan pakko kysyä, mutta pitääkö tämä tulkita siten, että NH on idioottien rattori ? Eli fiksut ei edes osta sellaista.;)

jkk

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 146
Vs: New Hollandin vaihteet
Kyllä mulla on ainakin auttanut kytkimen kalibrointi jos alkaa tuntumaan laukaisulaitteelta.

 Ja se että pakkasella ei saa muutamaa isointa vaihdetta päälle ennen kuin lämpenee jonkunverran on ihan idiootteja varten tehty ominaisuus  ;D  :P Tämä huoltomiehen suusta kuultua.

Ihan pakko kysyä, mutta pitääkö tämä tulkita siten, että NH on idioottien rattori ? Eli fiksut ei edes osta sellaista.;)

Heti hoksasit  :D

115

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 260
Vs: New Hollandin vaihteet
Pakkasesta käynnistäessä joutuu varmaan muutaman kilometrin ajelemaan pienemmillä vaihteilla ennen kuin ottaa isoimman päälle, suuri öljytilavuus lämpenee hitaasti! Kytkin ottaa tosi pehmeästi kun on säädöissään, niin kuin yleensä on.
Jos ei kalibroinnilla parane, huoltomies voi säätää erillisellä katkaisijalla(nostolaitteen paneelin alla pistoke) kytkimen ottavuutta, jos ei kohdillaan niin ainakin silloin on/off tyyppinen. Pc vaihteistossa hyötysuhde taisi olla 90% luokkaa eli sama kuin normaaleissa pikavaihteellisissa? Jonkin verran ajaneena ei vaihteiden näpyttely kyllä ärsytä yhtään enempää kuin keppienkään liikuttelu, molempia löytyy.
Mielestäni vanhemmissa Tm:ssä (PC)ei automatiikka toimi läheskään yhtä hyvin kuin uudemmissa (tm190), ainakin maantieautomaatti toimii hyvin oli kuormaa tai ei. Vaikkakin vähälle käytölle jäänyt.


13->12 vaihtaminen yleensä nykäisee/vie tehoa normaalia enemmän ???, tässä saisi olla parannusta.
Syöttöä ja ajoitusta säätämällä piristyy kone ja uudemmissa vakiona oleva cooler vielä auttaa asiaa, suuttimet ehkä pienemmät? Tulipa avauduttua!

natikka

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 405
Vs: New Hollandin vaihteet
Kyllä mulla on ainakin auttanut kytkimen kalibrointi jos alkaa tuntumaan laukaisulaitteelta.

 Ja se että pakkasella ei saa muutamaa isointa vaihdetta päälle ennen kuin lämpenee jonkunverran on ihan idiootteja varten tehty ominaisuus  ;D  :P Tämä huoltomiehen suusta kuultua.
jos nyt yriti vinkätä tällä viimesellä lauseella jotain tuohon mun sanomaani "ettei vaihteet nouse ennen kuin tarttaa uusiksi", niin se tekee sen yhtäkkiä lämpimänä. aivan koska vaan.
tä?!?!

jkk

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 146
Vs: New Hollandin vaihteet
Kyllä mulla on ainakin auttanut kytkimen kalibrointi jos alkaa tuntumaan laukaisulaitteelta.

 Ja se että pakkasella ei saa muutamaa isointa vaihdetta päälle ennen kuin lämpenee jonkunverran on ihan idiootteja varten tehty ominaisuus  ;D  :P Tämä huoltomiehen suusta kuultua.
jos nyt yriti vinkätä tällä viimesellä lauseella jotain tuohon mun sanomaani "ettei vaihteet nouse ennen kuin tarttaa uusiksi", niin se tekee sen yhtäkkiä lämpimänä. aivan koska vaan.

Ei se sulle ollut. Mulla tekee saman jos ajon aikana kierrokset tippuu liian alas, siitä kyllä selviää jos laittaa suunnnanvaihtajan vapaalle ja polkaisee kytkintä.

natikka

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 405
Vs: New Hollandin vaihteet
ahaa, siis siinä teeämmäs millä ajelen niin on liian matala tyhjäkäynti!! kun tekee sen joskus kun kone käyny kauemman tyhjäkäyntiä.
tä?!?!

115

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 260
Vs: New Hollandin vaihteet
Voimanulosoton tm potkaisee pois päältä jos kierrokset liian alhaiset, vaikuttaako kierrokset muka jotenkin vaihteiston toimintaan... voi tietysti olla...???

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: New Hollandin vaihteet
Meille kun toi MXM120 tuli,niin oli aika laiska.RC loota
Vaihteisto kalibroitiin ennen viritystä samalla vaihdettiin tehtaan perärasvat öljyihin.
Alko toimimaan aika lailla paremmin.
Vuosi sitten viritettiin ja säädettiin ajoitus tappiteho aika tarkkaan 168 konia.
Minusta nyt häkkyrä vetelee työkoneita siinä kuin muutkin.Kokeilussa ollut MF6480 on
teholtaan ehkä hiukan 120n nykykuntoa pienempi,5-10 hepoisen verran.Aikakin meidän kokemuksella
lautasmuokkaimen vedossa Verku vastaan Case tuli suunnilleen tasapeli.Kiiruun takia kulutusta ei mitattu Verkusta,mutta löpöä sekin haukkaa.Sivukommenttina mainittakoon jotta MF miellytti kovasti.

Tästä vaihteistosta..aluevaihto onnistuu kun malttaa nostaan kaasun ylös vaihdon ajaksi.
Mun mielestäni aluetta ei kannata kyllä peltoajossa kuormituksessa vaihtaa vauhdissa.Sitten on onkelma
jos ei 12 riitä työnopeudeksi.

Mä mittailin kesällä pumppumittarilla kulutuksia MXMn vastaan toi meidän toinen kone ja tuli tasapeli.
Kun joskus sais koeajolle sen paljon mainostetun Ventin ja samat rillat perään,mittaus pumpun kautta niin tulis vertailupohjaa.Yleensä nää puheet kauheista kulutuseroista on ryytyny siihen kun olen kysynyt,että on tehty samaa hommaa kahdella eri koneella ja onko pumpun kautta mitattu kulutus.
Uskon kyllä sen,että jos TM/MXM syöttöä pelkästään lisäämällä tehostetaan niin löpöä palaa aika lailla,meilläkin ajoituksen muutos nosti tehoa 22 hepoa.Jos ton muuntaa kulutukseksi suoraan niin se on luokkaa 15%.About.