Pakkasesta käynnistäessä joutuu varmaan muutaman kilometrin ajelemaan pienemmillä vaihteilla ennen kuin ottaa isoimman päälle, suuri öljytilavuus lämpenee hitaasti! Kytkin ottaa tosi pehmeästi kun on säädöissään, niin kuin yleensä on.
Jos ei kalibroinnilla parane, huoltomies voi säätää erillisellä katkaisijalla(nostolaitteen paneelin alla pistoke) kytkimen ottavuutta, jos ei kohdillaan niin ainakin silloin on/off tyyppinen. Pc vaihteistossa hyötysuhde taisi olla 90% luokkaa eli sama kuin normaaleissa pikavaihteellisissa? Jonkin verran ajaneena ei vaihteiden näpyttely kyllä ärsytä yhtään enempää kuin keppienkään liikuttelu, molempia löytyy.
Mielestäni vanhemmissa Tm:ssä (PC)ei automatiikka toimi läheskään yhtä hyvin kuin uudemmissa (tm190), ainakin maantieautomaatti toimii hyvin oli kuormaa tai ei. Vaikkakin vähälle käytölle jäänyt.
13->12 vaihtaminen yleensä nykäisee/vie tehoa normaalia enemmän

, tässä saisi olla parannusta.
Syöttöä ja ajoitusta säätämällä piristyy kone ja uudemmissa vakiona oleva cooler vielä auttaa asiaa, suuttimet ehkä pienemmät? Tulipa avauduttua!