jos laakerit ovat rikki, ne on tietty vaihdettava, jos ehyet, kiri laakerivälykset sillä lukitulla mutterilla. laakerivälys 0,025-0,075 mm akselin sivusta mitattuna.
onko levyt kuluneet. kitkalevy on liiaksi kulunut, jos siinä olevat urat eivät ole näkyvissä.
välilevyjen pitäisi olla suorat, jos ovat vääntyneet, ne on käyneet kuumana ja on siten vaihdettava.
Ei mielestäni ollut liika kuluneet, mutta kuten Peltola tuolla suositteli, taidan mennä Valtralta perjantaina hakemaan uudet.
Momenttiin kun vedetään ,kannatta muistaa että eron pitää kasvaa ylöspäin mentäessä eli liian pieni ero esim. 25 ja sitten 27 on väärin.
Koska liikkeelle lähtömomentti tekee sen että käytännössä momentti naksahtaa heti jos ero vain kaksi kiloa.Vähintään viisi-seitsemän kiloa eroa ja vääntöliike esteetön loppuun saakka silloin voi olla että tulee tasainen momentti joka pulttiin. Jos laakerit ovat hiukan harmaat liukupinnoiltaan eivätkä peili kirkkaita on ne syytä vaihtaa siitä tulee se ääni,kokemusta on esim. 665 ylimmäinen voa koneiston laakeri ääntää heti jos harmautta.
Täytyy kattoo joo tarkkaan noi laakerit.
jos laakerit ovat rikki, ne on tietty vaihdettava, jos ehyet, kiri laakerivälykset sillä lukitulla mutterilla. laakerivälys 0,025-0,075 mm akselin sivusta mitattuna.
onko levyt kuluneet. kitkalevy on liiaksi kulunut, jos siinä olevat urat eivät ole näkyvissä.
välilevyjen pitäisi olla suorat, jos ovat vääntyneet, ne on käyneet kuumana ja on siten vaihdettava.
Pitää Ala-Pertti antaa tunnustus . Sinä jos ketä on ammattimies tällä palstalla.
Samaa mieltä! Hienoa, että saa apua muutenkin kuin maksamalla ittensä kipeeksi!
Meni tuossa aikaa, kun kävin ostamassa pihtejä yms. härpäkettä, että saa kaikki auki.
Rojekti jatkukoon huomenna tai viimeistään perjantaina
Välikommenttina toivotan kaikille hyvää uutta vuotta!
P.s. Miten tänne saa lisättyä kuvia silleen, että ne näkyy tässä viestissä suoraan?