Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kylmäkäynnistys  (Luettu 25837 kertaa)

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Kylmäkäynnistys
Laittaa ajovoimanoton päälle ja pyörittää tumpista sähkömoottorilla, ensin kyl kannattaa tunkata kone ilmaan  ??? :o :-X

Ei tarvii tunkata jos on Zetor... valitsee vaan mieleisen välityksen laatikosta.
Aj jåå
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Kylmäkäynnistys
Mites on kun moni näyttää harrastelevan itseni mukaanlukien noita lämmittämättömiä kylmäkäynnistyksiä niin olisiko mahdollista rakentaa järjestelmä jossa käynnistettäisi ensiksi joku apumoottori joka pyörittelisi päämoottoria muutaman minuutin ihan hissukseen tyyliin 100 kierrosta minuutissa ja sytyttelisi sillointällöin jotta syntyisi lämpöä ja sitten vasta parin minuutin jälkeen räjäyttäisi koneen käyntiin. Tämä siis sen takia että kaikki paikat ehtisi hieman sulaa ennen kuin räjäytetään väkisin 200 heppanen 6 pyttynen kone käymään. Säästettäisikö tällä systeemilä paljon koneita.

Nää pistää väkisinkin hymyilyttämään  ;D

Senkin ilkimys.

Toinen ihan tosissaan koittaa keksiä pyörää uudestaan ja sää naurat. >:(

Mähän olen aina ihan hirveän tosissani mutta miksi ei.
Luulen että lähes jokainen tuntee tilanteen että on vähän toistakymmentä pakkasta ja koneet lämmittämättä. Miksi ei silloin voisi olla mahdollisuusettä käynnistäisi vaikka integroidun diesel agregaatin joka sitten tietyn ohjelman mukaan lähtisi pyörittelemäön lämpöjä isoon koneeseen. Kaikki tapahtuisi kuin itsestään pakkasesta riippuen 1-10 min. Toki vaatisi erilaisen käynnistysmoottorin mutta kuitenkin. Kesäaikaan saisi inventerillä suoraan akusta koneen käyntiin. Ei olisi ilkeitä unohduksia vebastojen eikä ilkeitä johto-operaatioita vaan kaikki kävisi suht helposti nappia painamalla.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
Vs: Kylmäkäynnistys
http://tervacross.kuvat.fi/t/termi.htm

tommonen.. ei pahan hintaanen mutta tehokas..
mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8361
Vs: Kylmäkäynnistys
Mul on talvella käytettävät koneet eristetyissä talleissa.  ::)
Porschen voi pyörittää etu-ulosotosta käyntiin.  ;D
Hitaasti pyörittämällä kone saa vielä kylmäkäynnistystäkin huonomman voitelun.
Mystinen kesälaatumies

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Kylmäkäynnistys
Mul on talvella käytettävät koneet eristetyissä talleissa.  ::)
Porschen voi pyörittää etu-ulosotosta käyntiin.  ;D
Hitaasti pyörittämällä kone saa vielä kylmäkäynnistystäkin huonomman voitelun.
Voi olla että olisi hyvä olla sähkönen lisäpumppu voitelussa taijotain. Toisaalta voi juurikin voitelun hankaluus koitua kohtaloksi.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Kylmäkäynnistys
Mul on talvella käytettävät koneet eristetyissä talleissa.  ::)
Porschen voi pyörittää etu-ulosotosta käyntiin.  ;D
Hitaasti pyörittämällä kone saa vielä kylmäkäynnistystäkin huonomman voitelun.
Voi olla että olisi hyvä olla sähkönen lisäpumppu voitelussa taijotain. Toisaalta voi juurikin voitelun hankaluus koitua kohtaloksi.

Pakko tehdä Toivosen Heikit.

 ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::)
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8361
Vs: Kylmäkäynnistys
Mul on talvella käytettävät koneet eristetyissä talleissa.  ::)
Porschen voi pyörittää etu-ulosotosta käyntiin.  ;D
Hitaasti pyörittämällä kone saa vielä kylmäkäynnistystäkin huonomman voitelun.
Voi olla että olisi hyvä olla sähkönen lisäpumppu voitelussa taijotain. Toisaalta voi juurikin voitelun hankaluus koitua kohtaloksi.
Pitäis saada vielä nopeampi kampiakseli roiskimaan öljyä sylintereihin.  ::)
Mystinen kesälaatumies

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Kylmäkäynnistys

Suosittelen juu.

Ainoa moite noissa on ollut hienoinen epäluotettavuus ja kranttuilu. Toimiessaan ovat tehokkaita ja käteviä. Ja varaosat on hinnoiteltu kannattavasti.
Omaanikin on taidettu pariin otteeseen rempata, joku tiiviste sisällä alkoi vuotaa, yksi termostaateista hajosi ja jotain muuta vielä.

Emännän autossa 5 vuotias eberi on kovassa käytössä ja se alko prakaamaan tässä taannoin. Vikakoodinluvussa kysäsin uuden vesipumpun hintaa, 260 kotelon kanssa, ilman koteloa kokonaisedulliset 230 muistaakseni :D

Siinä sitten kävi että tilasin saksasta uuden eberin vaihtoyksikön, 415 € kotiovelle toimitettuna. Vanhaan ostin motonetistä 40 vesipumpun ja ajattelin kokeilla saisko sen sillä workkimään.

Tää venäläinen Binar olis kova sana jos niitä sais nyt ostettua. Joku laski taannoin että uuden 5kw lämmittimen asennuspaketin gsm ohjauksella olis saanut ostettua venäjältä jollain 200 euron hinnalla, nyt lie hinta jo noussut.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

T-Bone

  • Vieras
Vs: Kylmäkäynnistys
http://tervacross.kuvat.fi/t/termi.htm

tommonen.. ei pahan hintaanen mutta tehokas..

Tuota on siis vieläkin saatavilla  :D

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7108
  • karkki vai keppana?
Vs: Kylmäkäynnistys
http://www.sisua.net/gallery3/index.php/AT7/tekniikkaa/puhalluslamppu/l__mmitinTelineJaLamppu2
Rakentelee sydeemit kuten A-45 ssa ja kyllä lähtee.
Saab jossain vaiheessa kokeili jotain lämpöakkua. Kuten termospullo mihin varastoitiin lämpöä.
pessimisti ei pety!

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19961
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Kylmäkäynnistys
http://tervacross.kuvat.fi/t/termi.htm

tommonen.. ei pahan hintaanen mutta tehokas..

Tuota on siis vieläkin saatavilla  :D

Vanhatisännät sanovat kylillä, että moottorin lämmittäminen jollakin lohkolämmittimellä -
tai polttoainelämmittimellä - valuttaa öljykalvon pois moottorin liikkuvista osista, että
leikkaa ja sananmukaan sanotusti leipoo kiinni, jos oikein pitkään lämmittää.

Että pakkasesta käymään, ja heti kaasu pohjaan, ettei tyhjäkäynnillä venttiilikone ja
nokka-akseli ala kulua liikaa. Tämmästä ennen vanhaan ja nyttemminkin viissaimmat
tätä mieltä ovat. Kaikki ohjekirjojen suositukset lämmityskäytöstä olivat englantilaisen
loordin hullutuksia, näin epäilivät.

Ehkä se Foorti tänätalvena leikkaakin, kun kaaliksia käytän.

-SS-

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Kylmäkäynnistys
http://tervacross.kuvat.fi/t/termi.htm

tommonen.. ei pahan hintaanen mutta tehokas..

Tuota on siis vieläkin saatavilla  :D

Vanhatisännät sanovat kylillä, että moottorin lämmittäminen jollakin lohkolämmittimellä -
tai polttoainelämmittimellä - valuttaa öljykalvon pois moottorin liikkuvista osista, että
leikkaa ja sananmukaan sanotusti leipoo kiinni, jos oikein pitkään lämmittää.

Että pakkasesta käymään, ja heti kaasu pohjaan, ettei tyhjäkäynnillä venttiilikone ja
nokka-akseli ala kulua liikaa. Tämmästä ennen vanhaan ja nyttemminkin viissaimmat
tätä mieltä ovat. Kaikki ohjekirjojen suositukset lämmityskäytöstä olivat englantilaisen
loordin hullutuksia, näin epäilivät.

Ehkä se Foorti tänätalvena leikkaakin, kun kaaliksia käytän.

-SS-

Nykyvehkeissä jos lohkolämmityksen jälkeen heti kylmäkäynnistyksen perään tuuttaa kaasun pohjaan niin todennäköisiä remonttikohteita löytyy äkkiä. Hydrauliikkapumput kun herää henkiin niin voi tiivisteet olla melko tiukilla.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

Tossavainen

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 108
Vs: Kylmäkäynnistys
Ehkei se lämmin talli kuulostakaan enää niin kalliilta  ;D Ja paljon yksinkertaisemman oloinen tämmöselle yksinkertaselle edellisiin verrattuna. Ja lohkolämmitin kylmällä puolen on kans kova sana. Vaikka ajastimella a' 3,90 kpl  :-X

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8359
Vs: Kylmäkäynnistys
Ryssäläisissä panssarivaunuissa on sähköinen öljypumppu, millä nostetaan öljynpaineet ennen käynnistämistä.
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Kylmäkäynnistys
Joku jo tossa aiemmin totesi ja taisi olla melko oikeassa. Kannattaisiko jonkun valtrankin katsoa hieman itään kun miettii toimivia ratkaisuja. Toki länsimaisen hienosti toteutettuna mutta toimivin rakenne löytyy oikeasti sieltä.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.