Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Tierasite  (Luettu 18986 kertaa)

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: Tierasite
Metsäautoteiltä mitkä ei kestä puun ajoa pitäisi ketätä valtion avustukset takaisin.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

Herra Heinamaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4632
Vs: Tierasite
Kyllä vms1 on oikeassa tässä logiikassa. Kun metsän osalta tieyksiköt määrätään, niin sitten sen tien pitäisi normaalikeleillä
kulkeminen kestää. Tai oikeastaan tieosakkaan pitäisi vaatia jo ajoissa tien saattamista semmoiseen kuntoon, että kestää.

Sitten eri asia on paikallinen tien kunnon pettäminen esim. pinoalueen kohdalla, johon kulkeutuu mutaa ajokoneen
mukana. Näiden paikkojen sorastaminen sitten metsäyhtiön laskuun.

Köntys

  • Vieras
Vs: Tierasite
Kyllä vms1 on oikeassa tässä logiikassa. Kun metsän osalta tieyksiköt määrätään, niin sitten sen tien pitäisi normaalikeleillä
kulkeminen kestää. Tai oikeastaan tieosakkaan pitäisi vaatia jo ajoissa tien saattamista semmoiseen kuntoon, että kestää.

Sitten eri asia on paikallinen tien kunnon pettäminen esim. pinoalueen kohdalla, johon kulkeutuu mutaa ajokoneen
mukana. Näiden paikkojen sorastaminen sitten metsäyhtiön laskuun.

Miksi se pino pitää tehdä tien puolelta  ::)

ht

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2528
  • Etelä-Karjala
Vs: Tierasite
No jos se laanin paikka on naapurin maalla taimikossa mihin on lupa saatu just sille pinonpohjalle 5*30 metriä. Näitä tulee joskus vastaan.
-ei kun nappi huuleen ja rinta rottingilla kohti uusia pettymyksiä...

Herra Heinamaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4632
Vs: Tierasite
Kyllä vms1 on oikeassa tässä logiikassa. Kun metsän osalta tieyksiköt määrätään, niin sitten sen tien pitäisi normaalikeleillä
kulkeminen kestää. Tai oikeastaan tieosakkaan pitäisi vaatia jo ajoissa tien saattamista semmoiseen kuntoon, että kestää.

Sitten eri asia on paikallinen tien kunnon pettäminen esim. pinoalueen kohdalla, johon kulkeutuu mutaa ajokoneen
mukana. Näiden paikkojen sorastaminen sitten metsäyhtiön laskuun.

Miksi se pino pitää tehdä tien puolelta  ::)

Ymmärrän pointin. Onnistuu tasaisilla mailla, mutta ei näillä kallioisilla mäkisillä maastoilla joka paikassa.
Mielellään ei ajella naapurin palstaakaan, jos tie menee vieressä. 95% taidetaan TäälläpäinTM
pinota tieltä.

Hyvin pärjätty näinkin.

ht

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2528
  • Etelä-Karjala
Vs: Tierasite
Sopivan kuraisella kelillä se tieltä pinoaminen ei ole oikein kiva juttu. Kun siitä pinosta sitten talikoi ne puut taas kyytiin ja yrittää lähteä eteenpäin ja 18 pyörästä 4 vetää ja kuvio on täynnä kuraa jo valmiiksi niin joskus vähän ahistaa... >:(
-ei kun nappi huuleen ja rinta rottingilla kohti uusia pettymyksiä...

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Tierasite
Harvennuksilla on melkein pakko pinota tieltä että ei tule ihan valtavia aukeita mettän puolelle kun tarttee mahtua pino ja ajokone sinne mettän puolelle ja viellä kääntyvät urat. Ison ongelman noi koneet toki luo sekä tien siisteydelle sekä henkilöautojen että sen tukkirekan kululle. Päätehakkuissa sitten pitäisi kuormata poissa tieltä tai tasoittaa vaikka pisto tukkiautolle jos paikat on huonot.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

Naturalis

  • Vieras
Vs: Tierasite
Metsäautoteiltä mitkä ei kestä puun ajoa pitäisi ketätä valtion avustukset takaisin.
Osa metsäteistä on tehty ainoastaan talvikäyttöön... 

dynamiitti

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 100
Vs: Tierasite
Niinkuin itsekin mainitsin niin metsäyksiköidyllä tiellä metsäliikenteen ei pitäisi olla millään lailla tavallisuudesta poikkeavaa. Homma vaan tuntuu menevän niin ettei teitä pidetä niin hyvässä kunnossa kuin pitäisi. Vanhat metsätiet kyllä kestää sen muutaman kuorman hakemisen pikkuosakkailta ja vuosittaisen ha-liikenteen sinne perällä sijaitsevalle kesämökille mutta sitten kun se iso osakas hakkaa metsänsä ja tukkiautot ajaa viikon edestakaisin hakemassa puita niin johan siinä tie antautuu. Mutta miten se voisikaan kestää kun se on aikanaan saven päälle tehty ilman suodatinkankaita ojamaista kaivetuilla kivillä ja mullalla joiden päälle on vähän ajettu hiekkaa jostain mäensyrjästä jos sitä on sattunut läheltä löytymään.
ylipanostaja

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: Tierasite
Niinkuin itsekin mainitsin niin metsäyksiköidyllä tiellä metsäliikenteen ei pitäisi olla millään lailla tavallisuudesta poikkeavaa. Homma vaan tuntuu menevän niin ettei teitä pidetä niin hyvässä kunnossa kuin pitäisi. Vanhat metsätiet kyllä kestää sen muutaman kuorman hakemisen pikkuosakkailta ja vuosittaisen ha-liikenteen sinne perällä sijaitsevalle kesämökille mutta sitten kun se iso osakas hakkaa metsänsä ja tukkiautot ajaa viikon edestakaisin hakemassa puita niin johan siinä tie antautuu. Mutta miten se voisikaan kestää kun se on aikanaan saven päälle tehty ilman suodatinkankaita ojamaista kaivetuilla kivillä ja mullalla joiden päälle on vähän ajettu hiekkaa jostain mäensyrjästä jos sitä on sattunut läheltä löytymään.

Ja laskutettu kaikki valtion avustukset. Näille teille on jo hirveä rasitus jos lavetti vie kaivinkoneen aukulle ojittamaan ja laikuttamaan.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: Tierasite
Eikä se vahvistaminen olisi mikään ongelma. Peltokivet kuh ajaa metsätielle ja polkee sinne, niin saa helposti ja halvalla kantavuutta lisää.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

Herra Heinamaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4632
Vs: Tierasite
Eikä se vahvistaminen olisi mikään ongelma. Peltokivet kuh ajaa metsätielle ja polkee sinne, niin saa helposti ja halvalla kantavuutta lisää.

http://www.vastavalo.fi/albums/userpics/11816/normal_20120730ARIA090.jpg

metsätien perusparannus projekti aluillaan

Juuso V

  • Vieras
Vs: Tierasite
Näitä heikommin kantavia pienen osakasjoukon käytössä olevia teitä on suomessa sen verran paljon ettei niille voi laittaa pelkästään jo taloudellisista syistä sellaisia  vaatimuksia että tie kestäisi myös sulan maan aikaiset puuajot .  Näillä teillä pitää vain tyytyä siihen että puunajot tehdään routiintuneen maan aikana ja sitten korjataan tietä jos tulee vaurioita. 

Juuso V

  • Vieras
Vs: Tierasite
Eikä se vahvistaminen olisi mikään ongelma. Peltokivet kuh ajaa metsätielle ja polkee sinne, niin saa helposti ja halvalla kantavuutta lisää.

http://www.vastavalo.fi/albums/userpics/11816/normal_20120730ARIA090.jpg

metsätien perusparannus projekti aluillaan

Eikö tuo näyttäisi siltä ettei naapuri saa tehdä omaa metsätietään ilman lupaa ..tai sitten joku on vaan ajatellut ettei tänne vedetä kelkkareittiä

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8369
Vs: Tierasite
Tapio teki meille metsäautotien joskus 80-luvulla. Ihan juuri huomasin, että tie on aikoinaan tehty puunajoon vain jäätyneen maan aikaan. Hyvin se on kylläkin tähänasti kestänyt ympärivuotisen ajon. Vanahltaisännältä ei oo tuollainen informaatio siirtynyt meikäläiselle. Olen ollut tuon tiekunnan sihteerikin jo toistakymmentävuotta.
Mystinen kesälaatumies