Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Avajaiset  (Luettu 86255 kertaa)

Red Bull

  • Vieras
Vs: Avajaiset
Mihinä kuhuna on mahollista että te kierrättä kaikki avajaaset ympäri maan... Ei mulla vaan olis varaa jatkuvasti lomittajalla navettaa pyörittää ja ajaa satoja kilometrejä ilimaasen nakin peräs...  :-\

Ens kerralla otatta kyllä minukki kyytihin.
Saahan kaikki nuo reissut vähennyksiin, ja rengit/piiat tekevät työt  ???
Juu,mä tein aloittelijan mokan,ja otin rengin mukaan :-[
Hölmöä maksaa palkkaa huviretkestä ;D Kai piika jäi navetalle  ???
Mulla on sellainen näkökanta, että työntekijän (alaisen yleensäkkin)kanssa ei olla "kavereita", eli ryyppäämään ei lähdetä yhdessä saatikka minnekään konenäyttelyihin. Viileän asiallinen suhtautuminen.
Muoks. Siis mähän en ryyppää ainakaan toistaiseksi, mut noin esimerkkinä.

Samaa mieltä. Työvoimaa tulee ja menee eikä niiden kanssa tarvitse kaveerata vapaa-ajalla. Asiat asioina ja täts it.

Sama homma naisten kanssa. Epäilen vahvasti että kummankin vaihtuvuuden suurin syyllinen löytyy peilistä..  :-X

Realisti

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 713
Vs: Avajaiset
5v on meilläkin ollut sama työntekijä, todella luotettava kaveri vaikka kaikki ei aina sitä oikein uskokaan. Mielellään maksaisin enemmänkin palkkaa jos perse kestäisi, vaikka nytkin mennään reilusti tessin korkeimman perusluokan yli. Kyllä minä olen tarjonnut sille mahdollisuutta lähteä reissuille mukaan, mutta harvoin tuo lähtee.

massikka_mies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 300
  • Pitääkö 200 viestin jälkeen kirjoittaa asiaakin?
Vs: Avajaiset
Ensi keväänä 4v oon ollu samassa paikkaa töissä ja ollaan kyllä työnantajan kanssa käyty koeajopäivillä ja messuilla jne.. Joskus ollaan juopoteltukin ja joskus oon tainnu huolehtia sen kotiinkin  ;D Ja oon kyllä ollu tyytyväinenkin työpaikkaan.
Power By Perkins

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26008
  • vastustan
Vs: Avajaiset
Mihinä kuhuna on mahollista että te kierrättä kaikki avajaaset ympäri maan... Ei mulla vaan olis varaa jatkuvasti lomittajalla navettaa pyörittää ja ajaa satoja kilometrejä ilimaasen nakin peräs...  :-\

Ens kerralla otatta kyllä minukki kyytihin.
Saahan kaikki nuo reissut vähennyksiin, ja rengit/piiat tekevät työt  ???
Juu,mä tein aloittelijan mokan,ja otin rengin mukaan :-[
Hölmöä maksaa palkkaa huviretkestä ;D Kai piika jäi navetalle  ???
Mulla on sellainen näkökanta, että työntekijän (alaisen yleensäkkin)kanssa ei olla "kavereita", eli ryyppäämään ei lähdetä yhdessä saatikka minnekään konenäyttelyihin. Viileän asiallinen suhtautuminen.
Muoks. Siis mähän en ryyppää ainakaan toistaiseksi, mut noin esimerkkinä.

Samaa mieltä. Työvoimaa tulee ja menee eikä niiden kanssa tarvitse kaveerata vapaa-ajalla. Asiat asioina ja täts it.
Mulla on ollu 5vuotta sama renki.Joka syksy olen vieny sen konenäyttelyyn ja 2kertaa vuodes johonki navetta avajaisiin. Kyllä hyväntyöntekijän viihtyvyyden eteen jotain tarttee tehdä 8)

Ai sää  et uskalla jättää trenkiä kotiin kaksin muijas kaa, kun itte meet näyttelyyn? :o
Se olis +200 mielestä varmaan jo liian hyvää huolenpioa ::)
Ohan se toisaalta niin että maailma on naisia täynnä,mutta hyvät rengit harvas ;D ;D
sehän on vain tae laadusta jos emäntä kelpaa muillekki ;) ;D 8) ::)
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

navettapiika

  • Vieras
Vs: Avajaiset
Mihinä kuhuna on mahollista että te kierrättä kaikki avajaaset ympäri maan... Ei mulla vaan olis varaa jatkuvasti lomittajalla navettaa pyörittää ja ajaa satoja kilometrejä ilimaasen nakin peräs...  :-\

Ens kerralla otatta kyllä minukki kyytihin.
Saahan kaikki nuo reissut vähennyksiin, ja rengit/piiat tekevät työt  ???
Juu,mä tein aloittelijan mokan,ja otin rengin mukaan :-[
Hölmöä maksaa palkkaa huviretkestä ;D Kai piika jäi navetalle  ???
Mulla on sellainen näkökanta, että työntekijän (alaisen yleensäkkin)kanssa ei olla "kavereita", eli ryyppäämään ei lähdetä yhdessä saatikka minnekään konenäyttelyihin. Viileän asiallinen suhtautuminen.
Muoks. Siis mähän en ryyppää ainakaan toistaiseksi, mut noin esimerkkinä.

Samaa mieltä. Työvoimaa tulee ja menee eikä niiden kanssa tarvitse kaveerata vapaa-ajalla. Asiat asioina ja täts it.
Mulla on ollu 5vuotta sama renki.Joka syksy olen vieny sen konenäyttelyyn ja 2kertaa vuodes johonki navetta avajaisiin. Kyllä hyväntyöntekijän viihtyvyyden eteen jotain tarttee tehdä 8)

Ai sää  et uskalla jättää trenkiä kotiin kaksin muijas kaa, kun itte meet näyttelyyn? :o
Se olis +200 mielestä varmaan jo liian hyvää huolenpioa ::)
Ohan se toisaalta niin että maailma on naisia täynnä,mutta hyvät rengit harvas ;D ;D
sehän on vain tae laadusta jos emäntä kelpaa muillekki ;) ;D 8) ::)
Olekko kokeillu?? ???

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12199
  • Virolaista kiitos!
Vs: Avajaiset
Mää kävin tuolla Lammin avajaisissa ja oli mielenkiintoinen päivä. Koko kylä oli kovaa maidontuotantoaluetta. Ihan poikkeuksellista täällä etelässä. Kulttuurissa on niin paljon kylä- ja seutukuntakohtaisia eroja. Naapurien esimerkki kannustaa muitakin eteenpäin.

Mää en näistä asioista mitään käsitä, mutta tuota Roboraa on nyt 80 kappaletta tehty, eikä se liene huono konsepti. Luulisi ainakin isompien bugien karsiintuneen matkan varrella. Työn jälki oli siistiä kaikin puolin. Kuvittelen, että navettahommissakin tietyn konseptin toistaminen lisää laatua ja tekijöiden ammattitaitoa.

Se mitä en ikinä tule käsittämään on, että miksi lietesäiliöt ovat avonaisia. Tässäkin kaksi kappaletta isoja altaita ja vettä oli pohjalla jo kuutiokaupalla. Onko se kattaminen niin kallis systeemi, ettei sitä kannata tehdä. Kuitenkin tuosta kertyy vuoden aikana kauhea paskaralli, kun vettä saa viedä pellolle. Onko järkevää?   ??? ???

Kävin katsomassa myös hakelämpökeskusta ja laitteiden myyjä oli sitä mieltä, että tämä on parhaiten tehty rakennus, missä heidän vehkeitään on tähän mennessä ollut. Isäntä oli tehnyt (teettänyt) sen just laitetoimittajan ohjeiden mukaan.

antti-x

  • Vieras
Vs: Avajaiset

Se mitä en ikinä tule käsittämään on, että miksi lietesäiliöt ovat avonaisia. Tässäkin kaksi kappaletta isoja altaita ja vettä oli pohjalla jo kuutiokaupalla. Onko se kattaminen niin kallis systeemi, ettei sitä kannata tehdä. Kuitenkin tuosta kertyy vuoden aikana kauhea paskaralli, kun vettä saa viedä pellolle. Onko järkevää?   ??? ???


Jos sadetta kertyy joku reilu 300milliä ja joka tapauksessa haihtuu sen verran että max. 300 milliä on lopputulema, niin se tekee 3 euron kuutiokustannuksella alle euron / neliö / vuosi vedenajokustannusta. Oletko nähnyt isolle lietesäiliölle katetta joka myydään alle 30 euroa / neliö asennettuna ja annetaan vielä 30 vuoden takuu? Itselle ei ole tullut vastaan.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12199
  • Virolaista kiitos!
Vs: Avajaiset
Selvitä lisää. Paljonko tulee turhia vesimotteja vuodessa? Ja paljonko tuo kattamisen kokonaiskustannus on. Heitä joku säiliön koko lonkalta.

Maalaispoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2644
  • Nothing runs like a deere
Vs: Avajaiset
Ja tuliko sille maalaispojalle nyt sini vai punakoneet?

Siniset...

Kiitoksia kaikille paikalla käyneille, liki 1000 henkeä kävi, vaikkei ketään vierasta esiintyjää ollutkaan. (Kysyin kyllä Matti Airaksista...)
Sääliä saa pyytämättäki, kateus pitää ansaata.

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: Avajaiset
Selvitä lisää. Paljonko tulee turhia vesimotteja vuodessa? Ja paljonko tuo kattamisen kokonaiskustannus on. Heitä joku säiliön koko lonkalta.
Kattaminen katolla on kuollut ajatus. Lämmönnousu kesällä haihduttaa ammoniakkia, eikä kuorettumaa synny niin helposti kuin avokaivoon. Vesiliukoisena ammoniakin haihtuminen vähenee, kun altaaseen sataa vettä -> lanta laimenee. Avoaltaaseen muodostuva kuiva kerros hidastaa taas ammoniakin haihtumista -> enemmän ravinteita tallessa. Summarum: jos jotain katteeksi, niin turvetta.
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: Avajaiset
Ja tuliko sille maalaispojalle nyt sini vai punakoneet?

Siniset...

Kiitoksia kaikille paikalla käyneille, liki 1000 henkeä kävi, vaikkei ketään vierasta esiintyjää ollutkaan. (Kysyin kyllä Matti Airaksista...)
Jos partamasan oisit saanu, ois harmittanu vielä kovemmin, etten päässy. Mut onnea uuteen navettaan!
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

Hohhoijjaa

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 95
Vs: Avajaiset
Selvitä lisää. Paljonko tulee turhia vesimotteja vuodessa? Ja paljonko tuo kattamisen kokonaiskustannus on. Heitä joku säiliön koko lonkalta.

Säiliön halkaisija ratkaisee. Eli pii kertaa säde toiseen kertaa korkeus. Jos kokonaissadanta vuodessa on vaikka 700mm, ja siitä haihtuu puolet, jäis jäljelle 350mm. Otetaan säiliön halkaisijaksi vaikka 30m.
--> 3.14*15m toiseen*0,35m=247m3. 30 metrinen säiliö 3,5m syvänä on jo siis 2474m3.
Kustannuksena (2-3€/motti) se on vuodessa 500-750€ pyöristettynä. Kyllä kattaminen on aikas kallista.

Nämä kumialtaat kerää vettä aika paljon enemmän...

apemies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1699
Vs: Avajaiset
Finnmilkin avoimet ovet on päätetty pitää 18.joulukuuta.

milkboi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4541
  • Kiima ja kateus.Ne maailmaa pyörittää.
Vs: Avajaiset
Ja tuliko sille maalaispojalle nyt sini vai punakoneet?

Siniset...

Kiitoksia kaikille paikalla käyneille, liki 1000 henkeä kävi, vaikkei ketään vierasta esiintyjää ollutkaan. (Kysyin kyllä Matti Airaksista...)
Masa ei tajunnut pointtia.Olis saanu MEGAjyystöt aikaseks ;)
On se hienoo...lehmät lypsää yötä päivää,pyhät arjet,,,ja kustannukset laukkaaa!Pessimisti ei pety.

kaenuunkeisari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 515
Vs: Avajaiset
Finnmilkin avoimet ovet on päätetty pitää 18.joulukuuta.

Taas pohojan muan keikkaa pukkaa  ;)