Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Avajaiset  (Luettu 86667 kertaa)

Menneisyydenkaipuu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1773
  • Laudātor temporis āctī
Vs: Avajaiset
Pohojalaasta suoraselekäisyyttä. Just joo.... Nyt on hyvä ajaa avajaaspäivänä vain ohitte.  8)


Oma napa, sen kun lakkaa näkemästä niin toiminta on kauaskantoisempaa. Arvostus tasan 0.  ;D



Taitaa diili loppua siinä vaiheessa kun alkaa Kotimaista-maidon purkitus.  ::)

Poliittinen *****.

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: Avajaiset
"Nyt ei ole oikea aika vetää mattoa Valion jalkojen alta... Ari Teppo toteaa painokkaasti" julkaistu lokakuussa 2014, otsakkeella "Yhtenäisyys paras keino säilyttää toimeentulo".

"Asioita joutuu katsomaan myös liiketaloudelliselta kannalta." asioiden tila 2kk myöhemmin.

Eli yli 2kk lojaaliutta ei Finmilkiltä ilmeisesti kannata odottaa ilman vedenpitävää kirjallista sopimusta. Muille yhteistyökumppaneille vaan varoitukseksi ettei pelkille puheille anna painoarvoa... Toki toiseen kotimaiseen sitten vaihdetaan jos joku tarjoaa parempaa diiliä.

Ei sillä että noin muuten jaksaisin meuhkata meijerin vaihdosta, poikkeuksellisen härskit kontrastit vaan ottaa silmään.
Mitään ymmärtämättä tuen kyllä Finnmilkin porukkaa. Kaksi kuukautta on rakentaessa pitkä aika ja tuleehan joskus muillekin once-in-a-lifetime-tarjouksia. Oon myös joskus sanonut, että valiolaisten on syytä varautua tähän tavalla tai toisella: joko hyväksymällä muiden valinnat tai tekemällä jotain sen eteen, että valinta kilpailutilanteessa osuisi :)
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

maidontuottaja

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5521
  • 250k
Vs: Avajaiset
ilman tuota maito ja me lehtijuttua tuossa olis ollut muuta kuin olankohautus ja kateellisten jauhantaa vähän päälle. ainakin ittellä varmaan miettis, että mitä mä oon menny tekemään. ???
Huonostakin asiasta voi löytyä joskus jotain hyvää.

Realisti

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 713
Vs: Avajaiset
Onneksi ei sentään arlalle vois todeta.
Mutta varmasti tiesi mitä oli tulossa kun ensin puhuu yhteisrintaman pitävyydestä, ja on itse ensimmäisiä jotka luikkii pakoon.

Yodavaari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1471
Vs: Avajaiset
Tuo maatilan Pellervon juttu oli vähän enteellinen


http://maatilanpellervo.fi/2014/09/04/tuottajat-suhtautuvat-maltilla-maitokriisiin-maita-ei-viela-myyda/

"Ari Tepon mielestä jokaisen maidontuottajan kannattaa hoitaa nyt omat asiansa mahdollisimman hyvin ...."


Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: Avajaiset
Multa on mennyt maidot ja met ohi. Millon lie juttu tehty?

Mutta selkärankaa...paljonko valion oloa helpottaa lyhyellä tähtäimellä kilpailijalle menevä maito?
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

ktm87

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1909
Vs: Avajaiset
"Etujärjestön kaavailemaa kotimaisuuskampanjaa hän kannattaa lämpimästi."

Mikä kampanja? 

Jos oy toimii oikein niin tähdätään aika tarkkaan tuloksen tekoon osakkaille. Ymmärrän kyllä täysin että nyt on aika vmäinen sauma ko projektin valmistumiseen ja ei kummoista laskutaitoa vaadi meijeri valinta. Komppaan tuota täysin että kotimaisten kilpailu ei ole uhka.

Aiemmat julkisuuden kommentit toki aavistuksen noloja mutta helposti ymmärään senkin jos sieltä luvataan kovaa hintaa.

Tsemppiä aloitukseen :)

ktm87

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1909
Vs: Avajaiset
Niin ja eikös tuokin nyt tarkoita että on paljon vähempi KIVImaitoa myytävänä valiolla :o

Lypsybotti

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 896
Vs: Avajaiset
Tää on ulkomuistista kirjoittaen aina vaarallista, mutta...
Eikös tässä ole kysymyksessä kahden eri yrittäjän yhteinen projekti? (Useamman?)
Voihan toisella olla myös osansa siirtoon?

Eikä sillä väliä.
Rakit räksyttää ja karavaani kulkee.
Eikä tässä minunkaan sanomisilla ole käytännössä merkitystä. On tuo jo sen verran eri kokoluokan toimintaa ettei sitä tämmöinen edes oikein hahmota...
Oikein hienoa silti!
Antakee mennä ja kierroksia vaan lisää koneeseen.


Tuo useamman tilan (?) yhteinen yritys on mielestäni ainoa oikea suunta maataloudelle.
Pois turha perhepuuhaloiden ylistys.
Saa ihmiset maatalouden alalla tehdä sitten tulevaisuudessa muutakin, kuin pysyvänä lypsäjänä/karjanhoitajana/ruokkijana päiviään viettää.

Aatella.
Vaikka useamman parin viikon loman pitää vuoden aikana! Ehkä jopa oikeasti "unohtaa" useamman loman ajaksi työn "murheet".


Ja eikös noin yleensä, vaikka kuinka joitain harmittaisi, keskustelupalstoilla EI käytetä toisten kirjoittajien oikeita nimiä! Vaikka suurin osa nimet ninimerkkien takana tietäisivätkin?
Muutenkin, asiat puhuu puolestaan, ei henkilöt niiden takana...
Ja asia oli nyt se, että toinen taho löi paremmat ehdot pöytään.

ktm87

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1909
Vs: Avajaiset
Kaikelle on hintansa.  Jos ihan pyöreästi laskee 10c paremman hinnan niin se on isossa mitassa paljon pätäkkää.

Tuo profetaksi ja saarnaamiseksi leimaaminen on aika turhaa,  virhearvio. Verrattavissa valion sähköposti sekoiluun, näitä nyt vaan sattuu paremmissakin piireissä...

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: Avajaiset
Minä en ainakaan puhunut kenestäkään nimeltä, kunhan siteerasin lehtiartikkelia.

Niin ja eikös tuokin nyt tarkoita että on paljon vähempi KIVImaitoa myytävänä valiolla :o

Kivi-maidon myyntivelvoite ei ymmärtääkseni riipu siitä minkä verran valio vastaanottaa maitoa.


Ja edelleen, esimerkiksi minä en ole ollut mikään "pysytään kaikki valiossa" profeetta, itse olen ja varmaan pysyn mutta en usko että se on tätä päivää saarnata sitä. Kaikki tehkööt omat valintansa vaikka viranomainen ikävästi suosiikin kaikkia muita paitsi Valiota.

Mutta joku muu on ollut sellainen profeetta ja saarnannut sitä vielä TÄNÄ SYKSYNÄ, ja sitten itse jättänyt veneen saman tien kun tuli hyvä tarjous.

Onko se oikeasti kannustettava tapa, tapa jolla kaikken pitäisi tomia? Kehoittaa kaikkia muita toimimaan eri tavalla kuin itse tekee? Kertooko se siitä että tämän tyypin sanaan kannattaa uskoa?
Se on ollut virhe, täysin ymmärrettävä sellainen. Miksi siihen pitää juuttua? Olennaiset asiat on sanottu: useampi osakas, jaettu päätösvalta ja turbulentti aika. Myös jutun tekohetki on merkityksellinen, paljonko ennen julkaisua...
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Avajaiset
Mun mielestäni on hienoa että bisnes ja paikallisuus kohtaavat
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

ktm87

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1909

kolapoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 610
Vs: Avajaiset
miettii vaan köyhä kolapoika miksi tuolla tuloksella pitää laajentaa?ehkä mä sitten ymmärän kun tämä vaihee saavuttaa minut.tulos on hyvä vaikka laittaA LASKELMAAN KAIKKI uhka kuvat.harva meistä pystyy samaan.

ktm87

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1909
Vs: Avajaiset
Tietääkö antti enempi kun mä vai ookko pessimisti? "tarkoituksena käyttää hänen luottamustaan sen jälkeen vilpillisesti hyväksi."
Mä en tiedä mut mä en ainakaan tällä kertaa tuomitse ilman faktoja.