Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe varmolift  (Luettu 16324 kertaa)

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: varmolift
Kun jakaa oikealle puolen pelkästään, niin ketju kestää paremmin. Edullinen rehunjako aparaatti. Toinen Dieseli menossa ja kohtuu remonteilla.

Jos pystyy valitsemaan, niin 3 vetonen superi "kahden " paalin varmo. On pikkuisen vakaampi kuin se lyhyt malli. Säästää renkaita kun veto on myös siellä telillä. Yksi vetoisessa vetopyörä on lujilla lun sillä ajetaan paalu kyydissä.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: varmolift
Kun jakaa oikealle puolen pelkästään, niin ketju kestää paremmin. Edullinen rehunjako aparaatti. Toinen Dieseli menossa ja kohtuu remonteilla.

Jos pystyy valitsemaan, niin 3 vetonen superi "kahden " paalin varmo. On pikkuisen vakaampi kuin se lyhyt malli. Säästää renkaita kun veto on myös siellä telillä. Yksi vetoisessa vetopyörä on lujilla lun sillä ajetaan paalu kyydissä.
Voihan sen ketjun myös kääntää toisinpäin.

Noista laadunvaihteluista: Meillä on ollu 3 eri varmoa tässä vuosien aikana, pari tuolta vuosituhannen vaihteesta joista toinen on nyt "ykköskoneena", ne ovat olleet paljon parempia kuin uutena ostettu ~2007vm varmo joka oli jotenkin kieroon kasattu alunperinkin, koko runko lähti nimittäin repeämään muutaman kuukauden käytön jälkeen..

Toki nytkin on molemmat varmot olleet poissa pelistä viikon ajan, hangot ja kottikärry ovat sentään kestäneet ::)

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: varmolift
Kun jakaa oikealle puolen pelkästään, niin ketju kestää paremmin. Edullinen rehunjako aparaatti. Toinen Dieseli menossa ja kohtuu remonteilla.

Jos pystyy valitsemaan, niin 3 vetonen superi "kahden " paalin varmo. On pikkuisen vakaampi kuin se lyhyt malli. Säästää renkaita kun veto on myös siellä telillä. Yksi vetoisessa vetopyörä on lujilla lun sillä ajetaan paalu kyydissä.
Voihan sen ketjun myös kääntää toisinpäin.

Noista laadunvaihteluista: Meillä on ollu 3 eri varmoa tässä vuosien aikana, pari tuolta vuosituhannen vaihteesta joista toinen on nyt "ykköskoneena", ne ovat olleet paljon parempia kuin uutena ostettu ~2007vm varmo joka oli jotenkin kieroon kasattu alunperinkin, koko runko lähti nimittäin repeämään muutaman kuukauden käytön jälkeen..

Toki nytkin on molemmat varmot olleet poissa pelistä viikon ajan, hangot ja kottikärry ovat sentään kestäneet ::)

Voi sen tietysti kääntää, mutta pikkusen työläs operaatio tehdä joka rehun jako kerta. ;D

Väittäsin että vetävänä se ketju pysyy paremmin kasassa kun hydrauli moottori on sielä oikealla puolen.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: varmolift
Kun jakaa oikealle puolen pelkästään, niin ketju kestää paremmin. Edullinen rehunjako aparaatti. Toinen Dieseli menossa ja kohtuu remonteilla.

Jos pystyy valitsemaan, niin 3 vetonen superi "kahden " paalin varmo. On pikkuisen vakaampi kuin se lyhyt malli. Säästää renkaita kun veto on myös siellä telillä. Yksi vetoisessa vetopyörä on lujilla lun sillä ajetaan paalu kyydissä.
Voihan sen ketjun myös kääntää toisinpäin.

Noista laadunvaihteluista: Meillä on ollu 3 eri varmoa tässä vuosien aikana, pari tuolta vuosituhannen vaihteesta joista toinen on nyt "ykköskoneena", ne ovat olleet paljon parempia kuin uutena ostettu ~2007vm varmo joka oli jotenkin kieroon kasattu alunperinkin, koko runko lähti nimittäin repeämään muutaman kuukauden käytön jälkeen..

Toki nytkin on molemmat varmot olleet poissa pelistä viikon ajan, hangot ja kottikärry ovat sentään kestäneet ::)

Voi sen tietysti kääntää, mutta pikkusen työläs operaatio tehdä joka rehun jako kerta. ;D

Väittäsin että vetävänä se ketju pysyy paremmin kasassa kun hydrauli moottori on sielä oikealla puolen.
Meinaatko että pitäis sitten eestaas käydä ajamassa :o
Ahdasta tulee 2m pöydällä jos tuollain tekis ???

Realisti

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 713
Vs: varmolift
Kaksi varmoa ollut, toinen -99 jolla ajettiin joku 15 000 paalia, oli edelleen hitsaamaton kun jäi reilu 3v sitten pois käytöstä. Tosin pohjapellit ja kelkka oli aika kuluneet ja leikkuuterä vaihdettiin kun oli niin kulunut ettei kunnolla mennyt pohjaan. Ostin 3v ikäisen toisen vaunun kun halvalla sain, niin jäi nuo pohjaosat korjaamatta.
Tässä -08 mallissakaan ei ole ollut oikeastaan mitään vikaa, tosin jaettiin vain vuosi paalia ja nyt appeen jaossa pääsee helpolla niin ei taida heti särkyäkään.
Tietty jotain renkaita on vaihdettu ja vanhaan yksi ewart-ketju kun entinen kului puhki mutta nämä nyt on kuluvia osia.

maidontuottaja

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5521
  • 250k
Vs: varmolift
Kun jakaa oikealle puolen pelkästään, niin ketju kestää paremmin. Edullinen rehunjako aparaatti. Toinen Dieseli menossa ja kohtuu remonteilla.

Jos pystyy valitsemaan, niin 3 vetonen superi "kahden " paalin varmo. On pikkuisen vakaampi kuin se lyhyt malli. Säästää renkaita kun veto on myös siellä telillä. Yksi vetoisessa vetopyörä on lujilla lun sillä ajetaan paalu kyydissä.
Voihan sen ketjun myös kääntää toisinpäin.

Noista laadunvaihteluista: Meillä on ollu 3 eri varmoa tässä vuosien aikana, pari tuolta vuosituhannen vaihteesta joista toinen on nyt "ykköskoneena", ne ovat olleet paljon parempia kuin uutena ostettu ~2007vm varmo joka oli jotenkin kieroon kasattu alunperinkin, koko runko lähti nimittäin repeämään muutaman kuukauden käytön jälkeen..

Toki nytkin on molemmat varmot olleet poissa pelistä viikon ajan, hangot ja kottikärry ovat sentään kestäneet ::)
7 lehmää ja kaks vasikkaa?
Huonostakin asiasta voi löytyä joskus jotain hyvää.

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: varmolift
Kun jakaa oikealle puolen pelkästään, niin ketju kestää paremmin. Edullinen rehunjako aparaatti. Toinen Dieseli menossa ja kohtuu remonteilla.

Jos pystyy valitsemaan, niin 3 vetonen superi "kahden " paalin varmo. On pikkuisen vakaampi kuin se lyhyt malli. Säästää renkaita kun veto on myös siellä telillä. Yksi vetoisessa vetopyörä on lujilla lun sillä ajetaan paalu kyydissä.
Voihan sen ketjun myös kääntää toisinpäin.

Noista laadunvaihteluista: Meillä on ollu 3 eri varmoa tässä vuosien aikana, pari tuolta vuosituhannen vaihteesta joista toinen on nyt "ykköskoneena", ne ovat olleet paljon parempia kuin uutena ostettu ~2007vm varmo joka oli jotenkin kieroon kasattu alunperinkin, koko runko lähti nimittäin repeämään muutaman kuukauden käytön jälkeen..

Toki nytkin on molemmat varmot olleet poissa pelistä viikon ajan, hangot ja kottikärry ovat sentään kestäneet ::)

Voi sen tietysti kääntää, mutta pikkusen työläs operaatio tehdä joka rehun jako kerta. ;D

Väittäsin että vetävänä se ketju pysyy paremmin kasassa kun hydrauli moottori on sielä oikealla puolen.
Meinaatko että pitäis sitten eestaas käydä ajamassa :o
Ahdasta tulee 2m pöydällä jos tuollain tekis ???

Varmaan tulee ahdasta kun 4 metrin pöydälläkin saa miettiä minne jaetaan ensin.

Sitä vaan tuolla ajattelin että voisi olla toisella puolen kanssa hydrauli moottori. Voisi ketjun kasassa pysymistä parantaa.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: varmolift
Kun jakaa oikealle puolen pelkästään, niin ketju kestää paremmin. Edullinen rehunjako aparaatti. Toinen Dieseli menossa ja kohtuu remonteilla.

Jos pystyy valitsemaan, niin 3 vetonen superi "kahden " paalin varmo. On pikkuisen vakaampi kuin se lyhyt malli. Säästää renkaita kun veto on myös siellä telillä. Yksi vetoisessa vetopyörä on lujilla lun sillä ajetaan paalu kyydissä.
Voihan sen ketjun myös kääntää toisinpäin.

Noista laadunvaihteluista: Meillä on ollu 3 eri varmoa tässä vuosien aikana, pari tuolta vuosituhannen vaihteesta joista toinen on nyt "ykköskoneena", ne ovat olleet paljon parempia kuin uutena ostettu ~2007vm varmo joka oli jotenkin kieroon kasattu alunperinkin, koko runko lähti nimittäin repeämään muutaman kuukauden käytön jälkeen..

Toki nytkin on molemmat varmot olleet poissa pelistä viikon ajan, hangot ja kottikärry ovat sentään kestäneet ::)
7 lehmää ja kaks vasikkaa?
On niitä ainakin 6 kertaa enemmän molempia ::)
Ei vaan mitään muutakaan ole millä jakaa kun on niin valtavan suuret traktoritkin ettei niillä ole ruokintapöydälle asiaa 8)

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9848
Vs: varmolift
Itellä kans varmo harkinnassa. Miten se pelittää siilorehulla? Täyttäsin sen pienkuormaajalla. Nykysin jakelen pöydän avantilla täyteen ja siitä sitten taikolla eteen....loppus taikkohommat. ;D

Kumpi parempi  sähkö vai diesel??

Eikös Avantilla saa siilorehun samoin eteen kuin Varmollakin? Itte ainakin pukin 4sen vuotta aumarehua avantilla turvan alle. silloin ei talikko kyllä kulunut. Nyt 13v vuotta paalirehua ja SITÄ kyllä pitää tasata ja siirrellä lopuksi talikolla :( Tuokin onnistuis paremmin, jos olis kapeampi pöytä, jotta ylettyisivät syömään tyhjäksi. Nyt on sellainen puolihullu (3m - turvat molemmin puolin), joten keskelle ei jää enää kulkuväylää. Varmoliftkin ollut joskus mietinnässä, mutta Avantti on monipuolinen vehje. Sillä saa lykättyä sen pöydän tyhjäksi ilman kikkailujakin  ;) Piti muuten oikein laskea 17v vanha Avantti. Pari viikkoa sitten ruuvasin Uuden rengas sarjan alle , järjestyksessään siis toiset  ;D Bensa Honda on vaihdettu joku 2-3 v sitten. Muuta remonttia ei ole ollut , paitsi pihdin hydeletkuja silloin tällöin. Hitsattu ei ole (paitsi sitä pihtiä) , hyvä kone  ;D

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: varmolift
En tiedä tuosta avantista ja siilorehusta, mutta ainakin paalirehulla se on huonompi kuin varmolifti.
Syönti laskee heti kun sellaisia myttyjä laittaa lehmien revittäväksi ja sitten se pöytäkin on paljon likaisempi loppujen lopuksi.

massikka_mies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 300
  • Pitääkö 200 viestin jälkeen kirjoittaa asiaakin?
Vs: varmolift
Itellä kans varmo harkinnassa. Miten se pelittää siilorehulla? Täyttäsin sen pienkuormaajalla. Nykysin jakelen pöydän avantilla täyteen ja siitä sitten taikolla eteen....loppus taikkohommat. ;D

Kumpi parempi  sähkö vai diesel??

Eikös Avantilla saa siilorehun samoin eteen kuin Varmollakin? Itte ainakin pukin 4sen vuotta aumarehua avantilla turvan alle. silloin ei talikko kyllä kulunut. Nyt 13v vuotta paalirehua ja SITÄ kyllä pitää tasata ja siirrellä lopuksi talikolla :( Tuokin onnistuis paremmin, jos olis kapeampi pöytä, jotta ylettyisivät syömään tyhjäksi. Nyt on sellainen puolihullu (3m - turvat molemmin puolin), joten keskelle ei jää enää kulkuväylää. Varmoliftkin ollut joskus mietinnässä, mutta Avantti on monipuolinen vehje. Sillä saa lykättyä sen pöydän tyhjäksi ilman kikkailujakin  ;) Piti muuten oikein laskea 17v vanha Avantti. Pari viikkoa sitten ruuvasin Uuden rengas sarjan alle , järjestyksessään siis toiset  ;D Bensa Honda on vaihdettu joku 2-3 v sitten. Muuta remonttia ei ole ollut , paitsi pihdin hydeletkuja silloin tällöin. Hitsattu ei ole (paitsi sitä pihtiä) , hyvä kone  ;D
Lypsyukko ehtikin jo ensin mutta kommentoinpa silti ;D Samanlaisia ajatuksia siis. Ite ainakin saan siilorehun lehmien eteen ihan ongelmitta 320:llä, aluksi tosin mentiin meilläkin tuolla ed. mainitulla kaavalla eli ensin rehut keskelle pyötää ja siintä talikolla eteen mutta parissa kuukaudessa oppi kyllä ajamaan siten että saa ne rehut turvan alle asti, jopa pikkuveli 10v osaa jakaa tuolla rehut riittävän lähelle  ;D Paaleilla ei kyllä tosiaan pääse aivan niin tarkkaan tulokseen kuin siilorehulla, vähän on helpottanut kun oon paalit nykyisin halkonut 2-4 osaan rehuleikkurilla niin saa vähän tarkemmin ne paalirehut eteen.

Jostain n. 11 000€ välirahasta puhui Jyväskylässä Norcarin mies jos vaihtais ton vm 07 320:pin siihen 755 malliin, pientä kuumetta kyllä pukkasi.. ;) Olis vaan linkulla näppärämpi työskennellä tuolla pihalla, tuossa rehunjaossa välttää kyllä tuo liukuohjattukin.

Viimeksi muokattu: 25.10.14 - klo:20:59 kirjoittanut massikka_mies

Power By Perkins

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9848
Vs: varmolift
Paaleilla ei kyllä tosiaan pääse aivan niin tarkkaan tulokseen kuin siilorehulla, vähän on helpottanut kun oon paalit nykyisin halkonut 2-4 osaan rehuleikkurilla niin saa vähän tarkemmin ne paalirehut eteen.




Kilvellä mäkin halkaisen kahtia. Joskus yritin jopa silputa sillä appelsiinimaisesti, mutta silloin pitää ottaa muovit ja verkot pois jo etukäteen. Eikä se onnistu oikeastaan kuin jäisillä paaleilla ja silloinkin huonosti. Tai pitäis olla se Kilpi siinä avantis ja kiertää sitä sitten lados ja möyhentää pystyyn  ;) Ehkä jos jakais rehun kaks kertaa päivässä sulan paalin vois saada jo nykyään (Welger 235 Suomi silppu) ihan turvan eteenkin - kaikki, mutta 46Rc:n silpulla opittu paali / jako on säilynyt. Tosin noita 46 paaleja meni 2/päivä nyt piisaa paali lähes päivän. Riippuen tietysti niin monesta asiasta  :o

massikka_mies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 300
  • Pitääkö 200 viestin jälkeen kirjoittaa asiaakin?
Vs: varmolift
Paaleilla ei kyllä tosiaan pääse aivan niin tarkkaan tulokseen kuin siilorehulla, vähän on helpottanut kun oon paalit nykyisin halkonut 2-4 osaan rehuleikkurilla niin saa vähän tarkemmin ne paalirehut eteen.




Kilvellä mäkin halkaisen kahtia. Joskus yritin jopa silputa sillä appelsiinimaisesti, mutta silloin pitää ottaa muovit ja verkot pois jo etukäteen. Eikä se onnistu oikeastaan kuin jäisillä paaleilla ja silloinkin huonosti. Tai pitäis olla se Kilpi siinä avantis ja kiertää sitä sitten lados ja möyhentää pystyyn  ;) Ehkä jos jakais rehun kaks kertaa päivässä sulan paalin vois saada jo nykyään (Welger 235 Suomi silppu) ihan turvan eteenkin - kaikki, mutta 46Rc:n silpulla opittu paali / jako on säilynyt. Tosin noita 46 paaleja meni 2/päivä nyt piisaa paali lähes päivän. Riippuen tietysti niin monesta asiasta  :o
Varmon rehuleikkurilla oon pilkkonu, käy sillä aika näppärästi kun ensin halkaisee keskeltä ja pudottaa ne puolikkaat se leikattu puoli lattialle ja sitten työntää piikit alle ja taas halki, on jo todella helppo sen jälkeen jakaa mutta yleensä laiskana oon vetäny vaan keskeltä halki, ''toisella navetalla'' kun joutuu kottareilla jakamaan niin oon pilkkonu sitte enemmän ni on vähä helpompaa mättää hangolla. Tolla varmolla kun saa näppärästi muovit ja verkotkin pois kopista poistumatta eikä tarvi mitään monta tonnia maksavaa Tancoa.. 8)
Power By Perkins

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9848
Vs: varmolift
Paaleilla ei kyllä tosiaan pääse aivan niin tarkkaan tulokseen kuin siilorehulla, vähän on helpottanut kun oon paalit nykyisin halkonut 2-4 osaan rehuleikkurilla niin saa vähän tarkemmin ne paalirehut eteen.




Kilvellä mäkin halkaisen kahtia. Joskus yritin jopa silputa sillä appelsiinimaisesti, mutta silloin pitää ottaa muovit ja verkot pois jo etukäteen. Eikä se onnistu oikeastaan kuin jäisillä paaleilla ja silloinkin huonosti. Tai pitäis olla se Kilpi siinä avantis ja kiertää sitä sitten lados ja möyhentää pystyyn  ;) Ehkä jos jakais rehun kaks kertaa päivässä sulan paalin vois saada jo nykyään (Welger 235 Suomi silppu) ihan turvan eteenkin - kaikki, mutta 46Rc:n silpulla opittu paali / jako on säilynyt. Tosin noita 46 paaleja meni 2/päivä nyt piisaa paali lähes päivän. Riippuen tietysti niin monesta asiasta  :o
Varmon rehuleikkurilla oon pilkkonu, käy sillä aika näppärästi kun ensin halkaisee keskeltä ja pudottaa ne puolikkaat se leikattu puoli lattialle ja sitten työntää piikit alle ja taas halki, on jo todella helppo sen jälkeen jakaa mutta yleensä laiskana oon vetäny vaan keskeltä halki, ''toisella navetalla'' kun joutuu kottareilla jakamaan niin oon pilkkonu sitte enemmän ni on vähä helpompaa mättää hangolla. Tolla varmolla kun saa näppärästi muovit ja verkotkin pois kopista poistumatta eikä tarvi mitään monta tonnia maksavaa Tancoa.. 8)

No perhana "toisella navetalla" mä vedän suoraan siitä paalista talikolla  ;D Jos on jäisiä niin sitten neljään osaan ja pahimmat käyn repimäs avantilla ja survon liian kapeasta ovesta sisään  8)

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8414
Vs: varmolift
Kuulostaa aika helpolta erillisruokinta ja paalirehu.  ::)
Mystinen kesälaatumies