• Tavallinen aihe

Aihe Agronic lietevaunu  (Luettu 10719 kertaa)

Konemies

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 295
Vs: Agronic lietevaunu
Belgiassa se tieten on lähin missä saisi sinkattua koko kärryn kerralla, reilut on kustannukset jos sinne rahtaisi edestakaisin. Satoja tuhansia kuutioita kuitenkin noilla keksinnöillä jo ajeltu eikä yhtään teliä ole saatu hajalle, eikä jousta poikki. Luulenpa että käyttökin vaikuttaa asiaan, miten telin lukituksia jaksaa käyttää, revitäänkö kaivureilla upoksista yms. Lämpösovitteinen olkatappi on joskus liikahtanut itsekseen ja pitänyt rässätä takaisin paikalleen ja tietysti jarruja säädelty kulumisen takia lähemmäs.

Jos kolmitieventtiili tarttuu jo parin päivän tauon jälkeen, kannattaisi löysätä hieman kiristystä. Vastaavasti jakaja on liian löysällä jos heinä tukkii, terävälystä liikaa tai sitten terät kuluneet tosi pahaksi ettei leikkuupinnat enää toimi. Uudet terät 50 000 ajetun kuution jälkeen jakajaan, automaattikärryillä saattaa mennä puoletkin pidemmälle kun jakaja pyörii hitaammin. Säätö kannattaa tarkastaa määräajoin joutoaikana niin toimii silloin kun kärryä tarvitsee.

maidontuottaja

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5523
  • 250k
Vs: Agronic lietevaunu
Eli tuosta yllä olevasta vois tehdä johtopäätöksen, että 95 % kuskista kiinni ja ennenkaikkea huollosta, toimiiko.
Huonostakin asiasta voi löytyä joskus jotain hyvää.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5569
Vs: Agronic lietevaunu
Tämä kiinnostaa minuakin. Mistä löytyy sellainen allas jossa saisi 10-15m3 säiliön sinkittyä?

Leveimmät altaat luokkaa 1,6 m. Muistelin että enemmän olisi ollut.. mutta ei  :P

Eli jos iso säiliö, sitten hiukan pitää muotoilla niin pitäisi mennä kertakastolla   ::)
Aurajoki Oy:llä vissiin 13m pitkä se isoin allas mutta pituudesta en tiiä :P   Tai minkä mallinen onkaan..

hiluhi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1739
  • Murheellinen vilkuttaja
Vs: Agronic lietevaunu
Se telihän lukkiutuu automaagisesti maantie nopeuksissa ja jakajan teroitus helpottaa menoa kummasti.
Ja uuteen kärryyn vaihtaessa kannattaa varmistaa ettei pyöränpulttinkanta pääse tippumaan navan sisälle pyöränpultin katketessa  ;)

Rampe

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 504
Vs: Agronic lietevaunu
Tämä kiinnostaa minuakin. Mistä löytyy sellainen allas jossa saisi 10-15m3 säiliön sinkittyä?

Leveimmät altaat luokkaa 1,6 m. Muistelin että enemmän olisi ollut.. mutta ei  :P

Eli jos iso säiliö, sitten hiukan pitää muotoilla niin pitäisi mennä kertakastolla   ::)
Aurajoki Oy:llä vissiin 13m pitkä se isoin allas mutta pituudesta en tiiä :P   Tai minkä mallinen onkaan..

Juu kyllä niissä pituus ja syvyys monessakin riittää. Mutta tuo leveys vähän nafti isolle pyöreälle säiliölle.

Konemies

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 295
Vs: Agronic lietevaunu
Läheskään kaikissa vaunuissa ei ole automatiikkaa joka hoitaa lukituksen. Automaatti ei taasen itse avaa lukitusta tiukkaan mutkaan tultaessa, kuskin on avattava lukitus jolloin väännöt poistuu. Automaatteihin on luvissa muutos käyttäjien pyynnöstä, varmasti vähentää teliremontteja joita joillain kuuluu olleen.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5569
Vs: Agronic lietevaunu
Tämä kiinnostaa minuakin. Mistä löytyy sellainen allas jossa saisi 10-15m3 säiliön sinkittyä?

Leveimmät altaat luokkaa 1,6 m. Muistelin että enemmän olisi ollut.. mutta ei  :P

Eli jos iso säiliö, sitten hiukan pitää muotoilla niin pitäisi mennä kertakastolla   ::)
Aurajoki Oy:llä vissiin 13m pitkä se isoin allas mutta pituudesta en tiiä :P   Tai minkä mallinen onkaan..

Juu kyllä niissä pituus ja syvyys monessakin riittää. Mutta tuo leveys vähän nafti isolle pyöreälle säiliölle.
Niin onko se Aurajoki Oy:n patakin vaan tuon 1,6m?  Koitin etsiä googlesta tietoa mutten löytänyt..

roadman

  • Vieras
Vs: Agronic lietevaunu
Tämä kiinnostaa minuakin. Mistä löytyy sellainen allas jossa saisi 10-15m3 säiliön sinkittyä?

Leveimmät altaat luokkaa 1,6 m. Muistelin että enemmän olisi ollut.. mutta ei  :P

Eli jos iso säiliö, sitten hiukan pitää muotoilla niin pitäisi mennä kertakastolla   ::)
Aurajoki Oy:llä vissiin 13m pitkä se isoin allas mutta pituudesta en tiiä :P   Tai minkä mallinen onkaan..

Juu kyllä niissä pituus ja syvyys monessakin riittää. Mutta tuo leveys vähän nafti isolle pyöreälle säiliölle.
Niin onko se Aurajoki Oy:n patakin vaan tuon 1,6m?  Koitin etsiä googlesta tietoa mutten löytänyt..

http://www.aurajoki.fi/asiakasohjeet-top/linkit-ja-ladattavat

Hohhoijjaa

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 95
Vs: Agronic lietevaunu
Läheskään kaikissa vaunuissa ei ole automatiikkaa joka hoitaa lukituksen. Automaatti ei taasen itse avaa lukitusta tiukkaan mutkaan tultaessa, kuskin on avattava lukitus jolloin väännöt poistuu. Automaatteihin on luvissa muutos käyttäjien pyynnöstä, varmasti vähentää teliremontteja joita joillain kuuluu olleen.

Tähänkin on jo ratkaisu. Pakko-ohjaus. Ihan pakollinen hankinta joskus kun sellaisen vaunun ostan, ja kuulavetolaitteella tietenkin. Saa peruutellessakin hyötyä ohjauksesta, eikä unohdu lukita. Livakalla tullu ajettua monta kertaa epähuomiossa lukko auki pellolle päin ja hienosti se perässä on tullu. Tässä vaunussa olikin vain pintalevitin, multain varmasti lisää levottomuutta peräpäässä.

der bauer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 887

Teukka

Vs: Agronic lietevaunu
Teukka herätettiin oikein sähköpostin välityksellä!

Vaikka tuolla joku humu taas yritti oikein kunnolla provosoida, asialinja näyttää taas olevan voitolla. Tässä muutama kommentti aiheesta:

1. Telin kestävyys on monen asian summa. Ensinnäkin se teli on siellä vaunun alla varsin kovilla, Agronicilla voi ajaa kyntövakojen yli, rummun päistä jne. Joten kaiken aa ja oo on huolto. Tarkistetaan ja kiristetään ruuvit OIKEAAN momenttiin, rasvataan ne olkatapit ym. hyvälaatuisella rasvalla. Tarkistetaan ne pyöränmutterit ja norrapultit ja kiristetään ne OIKEAAN momenttiin. En usko, että BPW:n tai EB:n laatua kukaan kyseenalaistaa. Hyviä telejä. Eikä niitä olla kyllä koskaan kenekään tarvinnut uusia.
Vinoon kaivurilla repimällä kyllä heikot paikat löytyvät, Jos ei heti, niin myöhemmin.

2. Telillä on jo vuosia ollut painekytkin, vaunun etuosassa olevasta merkkivalosta näkee onko se oikeasti lukossa vaiko ei. Automaatissa tietokone valvoo tätä. Wanhaankin vaunuun painekytkimen voi lisätä.

3. Jakaja, juurikin noin, terävälyksen säätö mikäli alkaa tukkia. Hardoxista valmistetun vastaterän teroitus seuraavana. Sisuskalujen vaihto 50.000- 80.000 motin välein. Eikä maksa paljon.

4. Sisäpinta on vuodesta 2006 ensin fosfatoitu ja sitten käsitelty Tikkurilan tankkiepoksilla, samaa tavaraa, jota käytetään laivojen harmaavesi- ja painolastitankeissa. Jos pinnoitus on epäonnistunut, olemme sen mutisematta korjanneet. Tämä on kaksikomponentti tavaraa, jolla voi tehdä myös kuluneiden kohtien paikkauksia helposti. Vaunun sisäpinnan hiekkapuhallus kuulostaa hienolta, mutta umpinaista ei voi puhaltaa, ainakaan puhaltaja ei näe yhtään mitään eli pitää olla ainakin pääty auki. No sen päätylevyn saumat jäävät sitten kuitenkin puhaltamatta...

5. Eka Agronic vaunu valmistui vuonna 2001, sitä ei käsitelty mitenkään sisältä.  Vaunu on vieläkin hengissä, se on ollut useamman tilan yhteiskäytössä uudesta asti. Ylipäätään lietetankin sisällä on hapeton tila, jos vaunut syöpyvät, niin täyttöaukon liepeiltä ja yleensä ulkoapäin.

6. Kolmitieventtiili, sitä pitää rasvata, mutta päätynipoista ei saa painaa liikaa tavaraa. Kartion mallisessa sisuskalussa on O- rengas tiivisteenä ja kun päästä oikein rasvailee, voi se rasvan paine jumittaa venttiilin. Sisuskalun välystä voi säätää, löysää akselilla olevaa mutteria ja kiristää vastaavasti alhaalla olevaa ruuvia, -siirtyy ylöspäin ja välys kasvaa. Jos siirtyy liikaa, liete valuu kannen välistä.

Viimeksi muokattu: 22.09.14 - klo:11:17 kirjoittanut Teukka

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4639
  • Paalauksen iloa
Vs: Agronic lietevaunu
1. Telin kestävyys on monen asian summa. Ensinnäkin se teli on siellä vaunun alla varsin kovilla, Agronicilla voi ajaa kyntövakojen yli, rummun päistä jne. Joten kaiken aa ja oo on huolto. Tarkistetaan ja kiristetään ruuvit OIKEAAN momenttiin, rasvataan ne olkatapit ym. hyvälaatuisella rasvalla. Tarkistetaan ne pyöränmutterit ja norrapultit ja kiristetään ne OIKEAAN momenttiin. En usko, että BPW:n tai EB:n laatua kukaan kyseenalaistaa. Hyviä telejä. Eikä niitä olla kyllä koskaan kenekään tarvinnut uusia.
Vinoon kaivurilla repimällä kyllä heikot paikat löytyvät, Jos ei heti, niin myöhemmin.
Käyttäjä virheitä siis tälläiset telin hajoomis hommat 8) Tyhmät urakoitsijat ei osaa ajaa ja huoltaa vehkeitään :o

roadman

  • Vieras
Vs: Agronic lietevaunu
Tossa sukutilalle pytty muut kaikki kyllä happanee ympäriltä mutta pytty pysyy.

http://www.nettikone.com/muu-merkki/haponkestava/1334594

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 48352
Vs: Agronic lietevaunu
eikös  kaikkien virmojen eka vastaus ole reklamaatioon että et osaa käyttää!  ?      mitään sutta ja sekundaa ei ole koskaan pääsy markkinoille millään merkillä.   ja käyttävät vain hyviä osia ja raaka-aineita, - perjantaihin saakka.!    itellä muutama hyvä esm.erkki matkan varrelta.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5569
Vs: Agronic lietevaunu
Keinujousitelien kanssa ollut monilla ongelmia.. Sitä en tiiä onko semmosia räpellyksiä agroniceissä.. Menee kiinnityspanta poikki ja akseli irtoo..