Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Positiivinen yllätys  (Luettu 8577 kertaa)

-Joomies-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1131
Positiivinen yllätys
Tosi tarina tältä viikolta:
Vanha isäntä oli kippaamassa perunakuormaa ja tuli pellolle lähes vauhkona:
-"Tuosta perävaunusta on lavankorvakkeet irti. Köppäsesti tehty. Kärry oli lainassa, ovat saakeli viete kaataneet sen. Kyllä pitäs valmistajan korjata se ja lainaajan maksaa."
Vastasin sille:
- "Lavassa on samat naarmut kun lähtiessä. Ja valmistajaa tuskin kiinnostaa seitsemän vuotta vanha kiesi onko siinä korvakkeet revenneet irti vai ei.

Ei kuitenkaan kippailtu sillä enää vaan mietittiin miten ja kuka sen korjaisi, kun on vielä ihan vähän vaan rikki.

Soitin kuitenkin tehtaalle ja tavoitin jälkimarkkinointipäällikön. Käytiin keskustelua
Minä:
- mulla on seitsemän vuotta vanha perävaunu ja nyt lavan korvakkeet repeävät hitsauksista
Jälkimarkkinointipäällikkö:
- onko se mallia xxxxxx?
Minä:
- on se
Jälkimarkkinointipäällikkö:
- niistä on mennyt muillakin
Minä:
- voitteko te tehdä sinne vahvikepaloja?
Jälkimarkkinointipäällikkö:
- meillä on valmis vahvikesarja
Minä:
- kuinka kallis se on?
Jälkimarkkinointipäällikkö:
- ei se maksa mitään. Rahti maksaa kun se painaa jonkun verran. Sen saa tulla hakemaankin jos ehdit.
Minä:
- ajelen huomenna pitkin maakuntaa, tulen hakemaan
Jälkimarkkinointipäällikkö:
- tervetuloa

Siis kotimainen valmistaja yllätti täydellisesti.

Ihan YLIVOIMAISTA
 8) 8) 8) 8)


Se mikä ei tapa, se vituttaa

(O)

  • Vieras
Vs: Positiivinen yllätys
pohojanmaalla ollahan reiluja,niinhän se.vai oliko 8)

firebird

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 108
Vs: Positiivinen yllätys
Oho yleensä kun saa tapella joka asiasta,erittäin asiallista toimintaa valmistajalta. :)

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65402
Vs: Positiivinen yllätys
ja olis oikeastaan jo mainoksen paikka!  ei noita tollasia valmistajia joka koneelle köydy!   yleensä on vastaus;  ei kukaan ole koskaan ikinä valittannu !   siä et osaa käyttää sitä oikein.   piste!   näin on ollut nokalla ainakin pari kertaa!    mutta kas, seuraavassa sarjassa onkin jo tuo kipukohta korjattu tai tehty toisin.                    miten lie, miunko ansiosta!!!

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9762
Vs: Positiivinen yllätys
No joo ... Itte valitin silloisten uusien Tuhti WS120 viljalaitojen vekeistä ... siis ne oli kuin lommoiset. Tuotakaan en itte olisi osannut edes vaatia, mutta yks kylän mies sanoi että sullakin on tuollaiset lommolaidat kuten silläkin oli vanhemmassa 120:ssä. Sille oli tullut uudet laidat valittamisen jälkeen . siispä mäkin valitin K-myyjälle, joka ilmoitti että saman ikäisissäkin sen myimissä oli sama juttu. Joten soitti tehtaalle ja kertoi että olis kahdet TUHTI WS 120 joissa viljalaidat peilaa. Hetken tehtaan päässä selviteltiin asiaa ja sitten ilmoitus ... " kyseisessä sarjassa ei ole ollut valmistusvirhettä havaittavissa, joten ei ole tehtaan syy" 8) No eipä siinä sitten mitään - olis tainnut pitää ottaa vaan Junkkarit  ;D

Lemmu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 350
  • Niinku vasikka lehemän parres...
Vs: Positiivinen yllätys
Multiva

Peltola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1410
Vs: Positiivinen yllätys
No joo ... Itte valitin silloisten uusien Tuhti WS120 viljalaitojen vekeistä ... siis ne oli kuin lommoiset. Tuotakaan en itte olisi osannut edes vaatia, mutta yks kylän mies sanoi että sullakin on tuollaiset lommolaidat kuten silläkin oli vanhemmassa 120:ssä. Sille oli tullut uudet laidat valittamisen jälkeen . siispä mäkin valitin K-myyjälle, joka ilmoitti että saman ikäisissäkin sen myimissä oli sama juttu. Joten soitti tehtaalle ja kertoi että olis kahdet TUHTI WS 120 joissa viljalaidat peilaa. Hetken tehtaan päässä selviteltiin asiaa ja sitten ilmoitus ... " kyseisessä sarjassa ei ole ollut valmistusvirhettä havaittavissa, joten ei ole tehtaan syy" 8) No eipä siinä sitten mitään - olis tainnut pitää ottaa vaan Junkkarit  ;D

Satuin kärryn kanssa (Tuhti 120) samaan näyttelyyn Weckmannin johtajan kanssa ja kattelin uusia Weckmanneja. Otin siinä sivumennen puheeksi että pihalla on hieno käytetty A-runkoinen kärryni ja että voitaisiinko ensin vilkaista sitä. Katottiin alle hyvissä maaleissa olevaan kärryyni ja todettiin rungon olevan mutkalla kippisylinterin kohdalta alaspäin. A-runko on todella vetelä ja c-palkit kovin pehmoiset. Weckmannin miehet totesivat että h-runko kestää ja näitä a-runkoja on vahvistettu latalla c:n sisältä. Muuten kädet pystyyn, että vanhahan tuo jo on, vahvista itse. Niin teinkin ja otesin että 12 tonnin kärry on 8 tonninen.

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1603
Vs: Positiivinen yllätys
Oletettavasti sama firma remppas mun kärryjen lisälaidat kuntoon tuos ennen puinteja. Itse kärryäkin (vm 2009) siinä samalla vähä vahvistettiin perälaidan osalta. Kärryistä tuli hyvät ja tyytyväinen asiakas!

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65402
Vs: Positiivinen yllätys
on se vaan kiva kun pitäis kotimaista suosia ja sit´ten meille myydään tollasta paskaa.   vaikka ite tuotan e-luokan maitoa niin toivoisin että jos kotimainen maksaa 1,4 kertaa ulkolaisen verran saavani parempaa laatua kuin tuo ulkopellen tekemä.             siinä syy miksi ei esim. mulle tule valtraa!   en jaksa alkaa joka väkerryksestä kinaamaan valmistajan kanssa.    ovenkahva kiinnitys joustaa auringonpaisteessa ja vaakakahva onkin pysty ym.
            kyllä toi kotimaisen pitää ola sen verran parempi kuin ulkoa tuotu että sen jaksaa sietää.

-Joomies-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1131
Vs: Positiivinen yllätys
pohojanmaalla ollahan reiluja,niinhän se.vai oliko 8)

Kyllä vaan.
Ja tosi reiluja ainakin tässä asiassa.
Itse asiassa osat eivät olleet mitenkään ihmeellisiä tai kalliita mutta asenne on kunnossa.

Paskaa en koe ostaneeni, olen ollut tyytyväinen tuotteeseen tähän asti nyt jopa tyytyväisempi kuin aiemmin.
Se mikä ei tapa, se vituttaa

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65402
Vs: Positiivinen yllätys
ole tyytyväinen!  ite olen kotimaisessa joskus törmänny sellaseen asenteeseen että mitäs ostit kärsi rauhassa.  ja se ei paljon hivele kun tietää mitä sensaanti maksoi.         joissain jo pelkkä toteutus on kirosanojen väärti kun yrittääkunnostaa/huoltaa värkkiä.     tosin en tiiä näitä nykysiä kun vimonen värkki mitä olen uutena ostanna on vuodelta ..  1998!       siis kotimaisen.

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7106
  • karkki vai keppana?
Vs: Positiivinen yllätys
Multiva
Äkeeseen tuli uudet telit, todella edullisesti. Soitin ja ihan muuta kyselin ja lähti puheeksi, että niissä on ollut ongelmia. (ei tuossa yksilössä vielä ainakaan). Oli niin halvat että oli pakko tilata ;D Näin sen homman pitäis pelata! Siis Multiva kyseessä.
Sattuu näitä ulkomaisillekin ihan laatuvalmistajille, hitsailtiin niitä Amazonen ruiskujakin täs joku talvi.
pessimisti ei pety!

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Positiivinen yllätys
Tosi tarina tältä viikolta:
Vanha isäntä oli kippaamassa perunakuormaa ja tuli pellolle lähes vauhkona:
-"Tuosta perävaunusta on lavankorvakkeet irti. Köppäsesti tehty. Kärry oli lainassa, ovat saakeli viete kaataneet sen. Kyllä pitäs valmistajan korjata se ja lainaajan maksaa."
Vastasin sille:
- "Lavassa on samat naarmut kun lähtiessä. Ja valmistajaa tuskin kiinnostaa seitsemän vuotta vanha kiesi onko siinä korvakkeet revenneet irti vai ei.

Ei kuitenkaan kippailtu sillä enää vaan mietittiin miten ja kuka sen korjaisi, kun on vielä ihan vähän vaan rikki.

Soitin kuitenkin tehtaalle ja tavoitin jälkimarkkinointipäällikön. Käytiin keskustelua
Minä:
- mulla on seitsemän vuotta vanha perävaunu ja nyt lavan korvakkeet repeävät hitsauksista
Jälkimarkkinointipäällikkö:
- onko se mallia xxxxxx?
Minä:
- on se
Jälkimarkkinointipäällikkö:
- niistä on mennyt muillakin
Minä:
- voitteko te tehdä sinne vahvikepaloja?
Jälkimarkkinointipäällikkö:
- meillä on valmis vahvikesarja
Minä:
- kuinka kallis se on?
Jälkimarkkinointipäällikkö:
- ei se maksa mitään. Rahti maksaa kun se painaa jonkun verran. Sen saa tulla hakemaankin jos ehdit.
Minä:
- ajelen huomenna pitkin maakuntaa, tulen hakemaan
Jälkimarkkinointipäällikkö:
- tervetuloa

Siis kotimainen valmistaja yllätti täydellisesti.

Ihan YLIVOIMAISTA
 8) 8) 8) 8)

Muo oikeastaan vähän kenkuttaisi tällainen toiminta. Jos valmistaja tietää että joku kohta laukeqa kärrystä tai jostain koneesta niin ei viitti ilmoittaa asiakkaille että vahvikeosia on olemassa. Niitä ärräpäiden määriä pitkin kyliä kun koneet on lauennu pitkin kiireimmän sesongin ja hommat jääny kesken. Kaikki olisi pystytty korjaamaan etukäteen eikä olisi tullut seisokkeja.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7106
  • karkki vai keppana?
Vs: Positiivinen yllätys
ole tyytyväinen!  ite olen kotimaisessa joskus törmänny sellaseen asenteeseen että mitäs ostit kärsi rauhassa.  ja se ei paljon hivele kun tietää mitä sensaanti maksoi.         joissain jo pelkkä toteutus on kirosanojen väärti kun yrittääkunnostaa/huoltaa värkkiä.     tosin en tiiä näitä nykysiä kun vimonen värkki mitä olen uutena ostanna on vuodelta ..  1998!       siis kotimaisen.
Sä oot SASin vastakohta ;D ;D Povaatko korteista?
pessimisti ei pety!

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65402
Vs: Positiivinen yllätys
siis!   ja kysymys oli?   en ihan jummara mitä trakoitat?