Tarkastin takaiskuventtiilit, joita onkin siis 
kaksi per kalvo ,imu ja painepuolen takaiskuventtiilit .  

 Yksi imupuolen venttiilin jousi oli vähän heikko mutta mennee vielä jonkin aikaa.
Päävika löytyi kuitenkin sieltä imupuolen letkusta joka menee imusihdistä pumpulle.  Aurinko oli perstuttanut letkua niin että siihen  oli tullut murtumaa josta yksi vuoti ilmaa. Onneksi oli varaa katkaista letkusta  5cm pala pois  ja puoli rullaa varmuudeksi eristysnauhaa sinne yläpuolen liittimen kohdalla, niin tuo menee ehkä vielä vuosia ,eikä korjuu maksanut paljon mitään .  

Olisipa älynnyt joskus kääntää tuota letkua puoli kierrosta kun se varjon puoli oli vielä ihan hyvän näköinen ,niin olisi letkun toinenkin puoli saanut valoa ja perstunut tasaisemmin niin olisi säästynyt tältäkin vaivalta  
 Mutta taaspa jäi konekauppias nuolemaan näppejään kun vähän malttoi rustata vanhaa.