Edellisessä eikä nykyisessä NH:ssa ole lakopiikkejä ollut enkä ole osannut kaivata. Toki tarvitsee viitsiä kaatokelaa puidessa sitten vähän säätelemään lako kohdan tullessa vastaan. Siinä olisikin puimuri valmistajille kehitettävää eli samaan tapaan kuin pöytäautomatiikassa on pari muistipaikkaa korkeudelle niin olisi myös kaatokelan säädöille (korkeus/etäisyys ja pyörimisnopeus) pari tallennettua asetusta jotka sitten vaihtuisi nappia painamalla.
Nehän muuttuu kun painaa lakosäädöt muistipaikasta lakopaikan tullen, pöytä laskee asettuun lakosäätöön, kela putoaa alas ja nopeus kasvaa suhteessa ajonopeuteen, pystysäädöllä kela ylempänä ja pyörii ajonopeuteen suhteutettuna rauhallisemmin
Tosin etäisyyden joutuu karvalakkimallissa säätämään itse, Lexionissa sekin säätyisi kuskin asettamien arvojen mukaan...
Nuo on kyllä sellaisia puintia helpottavia juttuja, että niistä voi maksaakin. Ja paljon niistä piti maksaakin aikanaan
Muuten en parhaasta pöydästä tiedä, puinnit aloittanut 1080 deutsilla ja siinä lyhyt pöytä verrattuna Claasiin. Nyt kolmas Claas, ja aina on pöytä parantunut puimuria vaihtaessa. Jos ennen oli NH paras, nykyään taitaa olla lähes kaikki hyviä? Jätän tuon lähes, jotta voi jokainen miettiä mikä niistä on se huonoin