Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe puimurin pöytä.  (Luettu 9280 kertaa)

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
puimurin pöytä.
Kertokaas tällaisesta aiheesta mikä ei liippaa omaa viljelyä ollenkaan että mikä puimurin pöytä toimii mielestänne kaikissa olosuhteissa parhaiten. Eli missä menee vastalakoutunut ruis, märkä härkäpapu, rypsit ja rapsit, osittain nurmen läpikasvanut ohra, aurinko kuivattu kitukasvuinen ohra ja missä ei pöydän suhteen ole väliä että pääseekö iltakaste yllättämään.

Viimeksi muokattu: 15.07.14 - klo:16:59 kirjoittanut vms1

Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

Hämeen hitain

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 205
Vs: puimurin pöytä.
Ei kai täydellistä pöytää ole. Kaikki ne on kompromisseja johonkin suuntaan. Toinen toimii lyhyellä ja toinen pitkällä tavaralla.

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19964
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: puimurin pöytä.
Vastalakoutunut ruis , jos se on täyspitkää, ei se mene millään puimurilla hyvin. Kun juuresta latvaan on 150 cm, on melko sama, onko terästä syöttörummun nykäisyyn matkaa 30 vai 70 cm ?

-SS-

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: puimurin pöytä.
Märkä härkäpapu menee parhaiten pöytä ylhäällä.

Mä olen aina tykännyt "pitkästä" pöydästä, eli sellaisesta jossa terän ja syöttöruuvin välissä on sen verran matkaa ettei ruuvi revi viljaa juurineen maasta. Muistan että sellaisella puitiin sitä lakoruistakin....

Nykyään ei ole enää ongelmapuinteja, siitä kiitos matalille lannoitustasoille  ;D
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Vs: puimurin pöytä.
Ei ole kokemusta kuin porilaisista, mutta lakopiikki on ylivertainen keksintö.

welger

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 643
Vs: puimurin pöytä.
Parhaasta en osaa sanoa mutta sampon pöytä oli ainakin kehno kosteahkon rypsin puinnissa jopa vm85 jontikan pöytä toimi paremmin.Niin eihän märkänä pitäs puida mutta joskus on pakko.

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5895
Vs: puimurin pöytä.
Kuningas NH:n pöytää kyllä kehutaan ja kehun minäkin, toimii hämmästyttävän hyvin vaikeissakin oloissa.  8)

Noin muuten sanoisin että nykypuimureissa taitaa kaikissa toimia takavuosiin nähden hyvin..

taisker

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1132
Vs: puimurin pöytä.
nh pöytä on kyl hyvä yksi vika siinä kyllä on kietoo niihi aatamin aikasiin piikkeihin kauraa täytyy varmaan laittaa letkua niihi miksi ne ei käytä noita samoja muovipiikkejä ku esim sampo

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Vs: puimurin pöytä.
Minulle on epäselvää, kun Claassin myyjä sanoi, että Kuninkaan pöytä on ottavammassa asennossa kuin muilla. Aiheuttaa mm. sen, että lakopiikkejä ei suositella Nyykkäriin. Kuin tää laon puiminen toimii Leissonilla? Minä olen tottunut siihen, että lakopiikillä kaivetaan vilja pöydälle ja puintikela ei kaavi maata vasten. Siitä on ainakin se seuraus, että neljääntoistavuoteen ei ole yksikään piikki vääntynyt tai katkennut. Toisenlaisiakin tekniikoita on, ainakin vaihtokoneita katsellessa löytää pöytiä joissa kaikki piikit on saatu väärään.

Viljelijä

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
Vs: puimurin pöytä.
DF, 1080 ainakin hyvä pöytä, ja kaatokelassa kunnon piikit, jotka oikein suunnattuna, osoittaa keskelle syöttö rumpua, toimii hyvin. Eikös ne muovipiikit vääntyile, ja anna periksi muutaman syksyn jälkeen?

taisker

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1132
Vs: puimurin pöytä.
en oo kans koskaan saanu terälappua tai mitään pöydän osaa väärään tai rikki ja lakoo on painettu meneen vaikka kuinka mutta ison kivi mitä mun pellosta löytyy on semmonen peukalonpään kokonen
en mää kyllä tolla kuninkaalla saanu lakoo puitua ilman lakopiikkejä

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: puimurin pöytä.
en oo kans koskaan saanu terälappua tai mitään pöydän osaa väärään tai rikki ja lakoo on painettu meneen vaikka kuinka mutta ison kivi mitä mun pellosta löytyy on semmonen peukalonpään kokonen
en mää kyllä tolla kuninkaalla saanu lakoo puitua ilman lakopiikkejä
Mee ny keräämään se kivi pois, ettei joku kana syö sitä ja tukehdu  :o
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
Vs: puimurin pöytä.
Minulle on epäselvää, kun Claassin myyjä sanoi, että Kuninkaan pöytä on ottavammassa asennossa kuin muilla. Aiheuttaa mm. sen, että lakopiikkejä ei suositella Nyykkäriin. Kuin tää laon puiminen toimii Leissonilla? Minä olen tottunut siihen, että lakopiikillä kaivetaan vilja pöydälle ja puintikela ei kaavi maata vasten. Siitä on ainakin se seuraus, että neljääntoistavuoteen ei ole yksikään piikki vääntynyt tai katkennut. Toisenlaisiakin tekniikoita on, ainakin vaihtokoneita katsellessa löytää pöytiä joissa kaikki piikit on saatu väärään.


no ei kait kuulukkaa ;D
,nusnus
mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5895
Vs: puimurin pöytä.
Minulle on epäselvää, kun Claassin myyjä sanoi, että Kuninkaan pöytä on ottavammassa asennossa kuin muilla. Aiheuttaa mm. sen, että lakopiikkejä ei suositella Nyykkäriin. Kuin tää laon puiminen toimii Leissonilla? Minä olen tottunut siihen, että lakopiikillä kaivetaan vilja pöydälle ja puintikela ei kaavi maata vasten.

No tässäkin asiassa on kaksi koulukuntaa. Toiset nyykkärimiehet pitää lakopiikkejä paholaisen keksintönä ja toisten mielestä ne on välttämätön varuste..

Itse tykkään mielummin puida piikkien kanssa, jotenkin rennompaa puinti kun piikit nostaa laon ja kelalla vaan autetaan se pöydälle.

Viimeksi muokattu: 16.07.14 - klo:16:38 kirjoittanut bouli

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5895
Vs: puimurin pöytä.
DF, 1080 ainakin hyvä pöytä, ja kaatokelassa kunnon piikit, jotka oikein suunnattuna, osoittaa keskelle syöttö rumpua, toimii hyvin. Eikös ne muovipiikit vääntyile, ja anna periksi muutaman syksyn jälkeen?
Ei. Kyllä ne kestää.