Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe tojon kilkattelu  (Luettu 10478 kertaa)

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 71720
Vs: tojon kilkattelu
miten niin ei uskalla kajota ranskalaiseen autoon?   itellä oli rellun stationvagon ja pelas kuin enkeli ja ei jättänny tielle mutta joskus ei löytynnä jarrujakaan.   hiton kiva ajaa mutta oli hieman kuppanen edustusautoksi jo kopaltaan kun myin pois, - mitä olen katunnu kuin syntinen syntyjään.

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7386
  • karkki vai keppana?
Vs: tojon kilkattelu
Ajoin eräällä Ranskalaisella 1,3 l bensa autolla yli 500tkm lähes kokoajan diesel öljyillä, konetta ei ole avattu vieläkään.

Hard to believe! ;) On se kumma kun ranskalaiset maatalouskoneet on yleensä hyviä kun autojen perusteella niihin ei uskaltaisi kajota.
En väitä sua silti valehtelijaksi, onhan ne ryssätkin kuulemma kuussa käyneet. ::)
Jaa on vai  :o
pessimisti ei pety!

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 71720
Vs: tojon kilkattelu
tota lullailua olen itekii eppäilly kun ei aiemmin kilistelly.     mutta hitto ku nyt on joka päivä sininapit tien poskessa kyttäilemässä, onkohan tiälä joku juoppo ollu ajelemassa vai?         kyllä yleensä ajelen täysillä tolla vanhuksella kun se kerran vielä kulkee...      kuorman kanssa toi 125 alkaa jo kyllä vaatia pitempää herutusta mutta kuiteskii...                   nyt kun varapyörä ei harmina mukana niin pito tahtoo lakata tietyssä kiihytyksessä siliällä asvaltilla...               hiton liukkaita nuo nauhapaikkaukset kosteena.

Viljelijä

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
Vs: tojon kilkattelu
Ajoin eräällä Ranskalaisella 1,3 l bensa autolla yli 500tkm lähes kokoajan diesel öljyillä, konetta ei ole avattu vieläkään.

Hard to believe! ;) On se kumma kun ranskalaiset maatalouskoneet on yleensä hyviä kun autojen perusteella niihin ei uskaltaisi kajota.
En väitä sua silti valehtelijaksi, onhan ne ryssätkin kuulemma kuussa käyneet. ::)Muuta hilpettä meni kyseisestä ranskalaisesta, mutta konetta ei ole avattu, jos muuta sanoisin, niin valehtelisin, niin ja pelteihin ei ole tarvinnut kajota.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: tojon kilkattelu
Tojon sielu se vaan siellä koputtelee moottorin sisäpintoja ja etsii paikkaa mistä löytää tiensä ulos  :D Kyl se sieltä purkaantuu.

Katos muuten onko se venttiilikannen päältä lähtevä huohotin tukossa
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

andypoge

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 547
Vs: tojon kilkattelu
Ykkössivulla oli niin tutuntuntuista diagnosointia, että kirjataanpa tähän yksi hassu tapaus perimätiedoksi:
97-vuotinen C-Mersu 1.8 bensakoneella alkoi joskus 150tkm:ssa kilistellä ja päristellä jakopään tienoilta. Kyselin vähän, ensimmäinen tietäjä arveli, että venttiilinnostajat siinä on loppu - "Mersuista ne on aina sököt noissa kilometreissä - kaikki vaihtoon". Seuraava veikkaaja kuunteli oikein ruuvimeisseli korvalla painaen konetta eri puolilta, ja sanoi varmana tietona, että jakoketju ja kiristäjä ovat loppuunkuluneet - "äkkiä vaihtoon ennen kuin koko kone kilahtaa". No, vein sitten puolitutulle pajalle tuomiolle: viaksi paljastui apulaitehihnan kiristinrulla, joka aiheutti äänen. Olisko kustantanut 80eur.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52080
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: tojon kilkattelu
No, vein sitten puolitutulle pajalle tuomiolle: viaksi paljastui apulaitehihnan kiristinrulla, joka aiheutti äänen. Olisko kustantanut 80eur.

Mersuporukoissa ne pajat jää tosiaankin puolitutuiks. BMW:llä ajaessa sähkökorjaamoista tulee lähes perheen jäsenen kaltaisia kavereita.

Ja tää tarina on totta.  ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7188
Vs: tojon kilkattelu
No, vein sitten puolitutulle pajalle tuomiolle: viaksi paljastui apulaitehihnan kiristinrulla, joka aiheutti äänen. Olisko kustantanut 80eur.

Mersuporukoissa ne pajat jää tosiaankin puolitutuiks. BMW:llä ajaessa sähkökorjaamoista tulee lähes perheen jäsenen kaltaisia kavereita.

Ja tää tarina on totta.  ;D

Mulla toisinpäin :) Mersu pitää käyttää kerran vuodessa öljynvaihdossa ja huollossa, bemaria ei edes jokavuosi 8) ( Ku ei tuu kilometrejä ja lämpimässä säilytän, viime vuonna katsastusten väli 512km :P)

Meinaatko ettei baijerilaista mutteriviritystä kannattaisi laittaa mersun tilalle? 530 tai 535 haussa...
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52080
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: tojon kilkattelu
No, vein sitten puolitutulle pajalle tuomiolle: viaksi paljastui apulaitehihnan kiristinrulla, joka aiheutti äänen. Olisko kustantanut 80eur.

Mersuporukoissa ne pajat jää tosiaankin puolitutuiks. BMW:llä ajaessa sähkökorjaamoista tulee lähes perheen jäsenen kaltaisia kavereita.

Ja tää tarina on totta.  ;D

Mulla toisinpäin :) Mersu pitää käyttää kerran vuodessa öljynvaihdossa ja huollossa, bemaria ei edes jokavuosi 8) ( Ku ei tuu kilometrejä ja lämpimässä säilytän, viime vuonna katsastusten väli 512km :P)

Meinaatko ettei baijerilaista mutteriviritystä kannattaisi laittaa mersun tilalle? 530 tai 535 haussa...

Sulla on onni se et pidät sen lämpimässä, ei jäädy huohotin.  ;D



Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: tojon kilkattelu
No, vein sitten puolitutulle pajalle tuomiolle: viaksi paljastui apulaitehihnan kiristinrulla, joka aiheutti äänen. Olisko kustantanut 80eur.

Mersuporukoissa ne pajat jää tosiaankin puolitutuiks. BMW:llä ajaessa sähkökorjaamoista tulee lähes perheen jäsenen kaltaisia kavereita.

Ja tää tarina on totta.  ;D
Joutu niihin joskus (hiukan) muutakin laittaan kuin sähköjä :-[ Mieleenpainuvin homma on E39sin lämmityslaitteen puhaltimen moottorin vaihto >:( >:( :'( Niinse mekke sitte on mielestäni jotenkin yksinkertaisempi kun bimmeri. Siis helpompi köyhän ylläpitää kun pystyy paremmin itte korjaileen. Osatkin on mielestäni halvempia. Racing palikat sitte taas ei olekkaan siihen kovin edullisia :'( Sitten semmoseen syvällisempään omatoimi koppulintiin tekee hallaa se että mekke tarvis sen starrin. Siis jos vika koodeja ja muuta semmosta kattelee. Yleis mallisilla lukijoilla sieltä ei kaikkia saa ulos tai itse en ainakaan ole onnistunu. Mekken pellit saattaa olla hieman haperat. Kyllä hyviäkin yksilöitä on. Kuten tuo oma mutta se onkin massattu heti uutena ja säännöllisesti muutenkin. Eikä ole ollu kauvaa suomen suolasirkuksessa 8) Mersun automaatti loota sitten kestää ja saa kestämään voimaa aikalailla. Manuaalit sitte taasen ei ole kovin lujia. Siksi niihin sitte ängetään BMW lootia :P. Käytetyt meset on myös bimmereitä halvempia. Sekä pieniruokaisempia ainakin nämä mitä on käytössä ollut ja mitä on tällä hetkellä.
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52080
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: tojon kilkattelu
No, vein sitten puolitutulle pajalle tuomiolle: viaksi paljastui apulaitehihnan kiristinrulla, joka aiheutti äänen. Olisko kustantanut 80eur.

Mersuporukoissa ne pajat jää tosiaankin puolitutuiks. BMW:llä ajaessa sähkökorjaamoista tulee lähes perheen jäsenen kaltaisia kavereita.

Ja tää tarina on totta.  ;D
Joutu niihin joskus (hiukan) muutakin laittaan kuin sähköjä :-[ Mieleenpainuvin homma on E39sin lämmityslaitteen puhaltimen moottorin vaihto >:( >:( :'( Niinse mekke sitte on mielestäni jotenkin yksinkertaisempi kun bimmeri. Siis helpompi köyhän ylläpitää kun pystyy paremmin itte korjaileen. Osatkin on mielestäni halvempia. Racing palikat sitte taas ei olekkaan siihen kovin edullisia :'( Sitten semmoseen syvällisempään omatoimi koppulintiin tekee hallaa se että mekke tarvis sen starrin. Siis jos vika koodeja ja muuta semmosta kattelee. Yleis mallisilla lukijoilla sieltä ei kaikkia saa ulos tai itse en ainakaan ole onnistunu. Mekken pellit saattaa olla hieman haperat. Kyllä hyviäkin yksilöitä on. Kuten tuo oma mutta se onkin massattu heti uutena ja säännöllisesti muutenkin. Eikä ole ollu kauvaa suomen suolasirkuksessa 8) Mersun automaatti loota sitten kestää ja saa kestämään voimaa aikalailla. Manuaalit sitte taasen ei ole kovin lujia. Siksi niihin sitte ängetään BMW lootia :P. Käytetyt meset on myös bimmereitä halvempia. Sekä pieniruokaisempia ainakin nämä mitä on käytössä ollut ja mitä on tällä hetkellä.

Pakko sanoa et panarit on paskoja. Pikku vikaa kautta linjan, riippumatta mallisarjasta.



Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: tojon kilkattelu
Juu moiseen johtopäätökseen minäkin olen tullu. Hienoja ne on ajaa mutta mutta >:( Paras kottero mitä mulla on ollu tai on vieläkin. On tuo vm97 paskatti jumal kokkareella on sitte käsketty ja se vaan jaksaa ja jaksaa :o Nyt sekin on pikkusen alkanut nakuttaa mutta nakuttakoon. Siitä enään saakku tonnin jos sitäkään niin aivan sama. Onhan siihen niitä niveliä vaihdeltu ja jarrut ja iskarit sekä lyhdyt. Mutta tekniikkaa ei ole tarvinnu avata. Vaikka on hieman päivitetty hengitystä jne.
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27815
  • vastustan
Vs: tojon kilkattelu
No, vein sitten puolitutulle pajalle tuomiolle: viaksi paljastui apulaitehihnan kiristinrulla, joka aiheutti äänen. Olisko kustantanut 80eur.

Mersuporukoissa ne pajat jää tosiaankin puolitutuiks. BMW:llä ajaessa sähkökorjaamoista tulee lähes perheen jäsenen kaltaisia kavereita.

Ja tää tarina on totta.  ;D
Joutu niihin joskus (hiukan) muutakin laittaan kuin sähköjä :-[ Mieleenpainuvin homma on E39sin lämmityslaitteen puhaltimen moottorin vaihto >:( >:( :'( Niinse mekke sitte on mielestäni jotenkin yksinkertaisempi kun bimmeri. Siis helpompi köyhän ylläpitää kun pystyy paremmin itte korjaileen. Osatkin on mielestäni halvempia. Racing palikat sitte taas ei olekkaan siihen kovin edullisia :'( Sitten semmoseen syvällisempään omatoimi koppulintiin tekee hallaa se että mekke tarvis sen starrin. Siis jos vika koodeja ja muuta semmosta kattelee. Yleis mallisilla lukijoilla sieltä ei kaikkia saa ulos tai itse en ainakaan ole onnistunu. Mekken pellit saattaa olla hieman haperat. Kyllä hyviäkin yksilöitä on. Kuten tuo oma mutta se onkin massattu heti uutena ja säännöllisesti muutenkin. Eikä ole ollu kauvaa suomen suolasirkuksessa 8) Mersun automaatti loota sitten kestää ja saa kestämään voimaa aikalailla. Manuaalit sitte taasen ei ole kovin lujia. Siksi niihin sitte ängetään BMW lootia :P. Käytetyt meset on myös bimmereitä halvempia. Sekä pieniruokaisempia ainakin nämä mitä on käytössä ollut ja mitä on tällä hetkellä.
eikös tuo mersun automaattiloota oo vähän väliä auki jos nyt puhutaan vuodesta 2000 eteenpäin, net vanhemmat kesti... keppivaihteset hinnakkaampia ku automaatit ja menee äkkiä :-\ :-\ :-\ :-\
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: tojon kilkattelu
Voi ollakki uudemmissa tuo uusin on vissiin 02 tai 03 e marsu. Onse poksi sinne laitettu juu.
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7188
Vs: tojon kilkattelu
No, vein sitten puolitutulle pajalle tuomiolle: viaksi paljastui apulaitehihnan kiristinrulla, joka aiheutti äänen. Olisko kustantanut 80eur.

Mersuporukoissa ne pajat jää tosiaankin puolitutuiks. BMW:llä ajaessa sähkökorjaamoista tulee lähes perheen jäsenen kaltaisia kavereita.

Ja tää tarina on totta.  ;D
Joutu niihin joskus (hiukan) muutakin laittaan kuin sähköjä :-[ Mieleenpainuvin homma on E39sin lämmityslaitteen puhaltimen moottorin vaihto >:( >:( :'( Niinse mekke sitte on mielestäni jotenkin yksinkertaisempi kun bimmeri. Siis helpompi köyhän ylläpitää kun pystyy paremmin itte korjaileen. Osatkin on mielestäni halvempia. Racing palikat sitte taas ei olekkaan siihen kovin edullisia :'( Sitten semmoseen syvällisempään omatoimi koppulintiin tekee hallaa se että mekke tarvis sen starrin. Siis jos vika koodeja ja muuta semmosta kattelee. Yleis mallisilla lukijoilla sieltä ei kaikkia saa ulos tai itse en ainakaan ole onnistunu. Mekken pellit saattaa olla hieman haperat. Kyllä hyviäkin yksilöitä on. Kuten tuo oma mutta se onkin massattu heti uutena ja säännöllisesti muutenkin. Eikä ole ollu kauvaa suomen suolasirkuksessa 8) Mersun automaatti loota sitten kestää ja saa kestämään voimaa aikalailla. Manuaalit sitte taasen ei ole kovin lujia. Siksi niihin sitte ängetään BMW lootia :P. Käytetyt meset on myös bimmereitä halvempia. Sekä pieniruokaisempia ainakin nämä mitä on käytössä ollut ja mitä on tällä hetkellä.
eikös tuo mersun automaattiloota oo vähän väliä auki jos nyt puhutaan vuodesta 2000 eteenpäin, net vanhemmat kesti... keppivaihteset hinnakkaampia ku automaatit ja menee äkkiä :-\ :-\ :-\ :-\

Noin 450tkm, laatikkoon vaihdettu joskus öljyt ja toistasataa Nm. yli alkuperäisen sinne syötetään, 600 luokkaa. Oirehtii sillai että heittää totaaliseen vikatilaan ts. sammuu ja testi näyttöön, visit workshop :P ::) Tuohon kyllä pitää polkaista pedaalia konehuoneen puolelle ja maisema vaihtuu nopsaan ennenku vikatilaan. Lähes vakio, ei syö omia pskojaan uudestaan ja saa vähän enemmän ruokaa.

Bimmerillä vain ajetaan....
Kummatkin myynnissä:)

Thaihutsussa 1.6 bensakone, paljonkohan lie kestää? Eikös se jotain tojon sukua, ainakin samoilta nurkilta eli itämaista? Kilkattaa kovasti, mutta taitaa olla jotain irtoromua konepellin alla. Kai sinne pitäs joskus kurkata, ei vaan viitsi eikä muista,  kun on ajoon hankittu eikä ihmettelyyn.

Onkin muuten paras auto mitä mulla on escortin jälkeen ollut, se ei ollu tosin montaa päivää. Tälläkin tuntuu vajaa satasen vauhti suorastaan hengenvaarallisen kovalta :P ;D Noilla oikeilla autoilla nopeusrajoituksia voisi nostaa huoletta ylemmäksi, tällasille kipoille riittää 80 loistavasti 8) Myyjäkin sanoi että muista, sitä pitää ajaa. Totta, ei parane paljoa tiirailla pyöräilijöitä tai pientareella pölisee :P
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)