Juu u eiköhän tuo ihan selviä kun venttiilikopan aukaiset. Tai näkeehän tuon päältäkin jo että onko aksila kannen päällä. Eikä tarvi kantta irrottaa jos venttiilikoneistossa on kipua. Hihnakone lienee kait. Jos taasen bensasta johtuvaa venttiili vaivvaa niin sitte meni kansi hommiks. Arvaillaas vielä hiukan saattaa olla kulunut joku kklaakeri. Kun lämpiää ja öljyt alkaa kunnolla kiertään niin vaimenee. Mutta ilmoittaa kyllä kivustaan jossain vaiheessa aivan varmasti. Mutta kaiketi tuo vika on siellä vkoneistossa.
voisko nyt joku kuitenkin kertoa onko tuo kyseinen moottori hydraulisilla nostimilla, vai onko se niinko hiace säätölevyillä olevilla painimilla. en tunne tarkemmin noita tojotan bensakoneita.kiertokangen laakerihan ääntää kuormitettaessa; jos vaikka tyhjäkäyniltä tyrkkää reilusti kaasua, niin se ääntää. sen ääni on enemmän sellainen matalampi kalahdus, venttiilikoneisto taas naputtaa.hiacen ja hiluxin koneissa, sama kone, on jo noilla kilometreillä ollut tuota kankiongelmaa. bensakoneita en ole purkanut.
Viimeksi muokattu: 11.07.14 - klo:19:52 kirjoittanut Vihtori se Sika
Multa meni öljypumppu kun laitoin traktorin ööliä bensa-autoon, alle 150 000 kilsan kohilla sitten leipo kiertokangen laakerit kiinni...
Ajoin eräällä Ranskalaisella 1,3 l bensa autolla yli 500tkm lähes kokoajan diesel öljyillä, konetta ei ole avattu vieläkään.