Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe ilmastoinnista taas.  (Luettu 8820 kertaa)

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7108
  • karkki vai keppana?
Vs: ilmastoinnista taas.
655 Valmetissa on alkuperäinen kattopuhallin ja aikoinaan se tuntui hyvältä kun ei ollut ilmastointiin tottunut. Nykyisin ei sillä helteillä paljon viitsi ajella, vaikka muuten mieluinen kone onkin. Välillä on ollut mielessä ilmastoinnin asentaminen siihenkin.
Saisko sinne ylös kennon? Vois olla hyvä?
Ei taida sopia, eikä KPH laita alaskaan alkuperäiseen paikkaan kun kennon paikka on liian pieni. KPH tarjoaa kattoluukkumallia 05-sarjaan.
Joo, alkuperäisen teho riittää noin hellerajaan saakka.
pessimisti ei pety!

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65449
Vs: ilmastoinnista taas.
eli ensi kesään asti voi ajella hyvillä mielin.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: ilmastoinnista taas.
Niin meilläkin ajellaan jonkinverran tuolla ja melkein pääsääntöisesti kesällä. Ruutata ei tartte mutta olisi se heinäpellolla kiva kun olisi vähän jäähdytystä. Kuitenkaan ei ole tarvetta isompaan ja uusimalla ei parempaa raktoria voi saada. Tuo menee perjaatteella että rikkoutumiset korjataan.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
Vs: ilmastoinnista taas.
taannoon yhyres nevasetkas oli tuollaanen kattoluukkuversio ja oli kyllä paras ilmastoontilaite mitä ikinä ollu mun ajamis konehis.. sitei tarvinnu pitää ku puolella teholla kun oli nuppi (pää) kylymä, toki jalaat sitte hikos looran lämmöstä aiva tarpeheksi ;D 
mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

rns

  • Vieras
Vs: ilmastoinnista taas.
Niin meilläkin ajellaan jonkinverran tuolla ja melkein pääsääntöisesti kesällä. Ruutata ei tartte mutta olisi se heinäpellolla kiva kun olisi vähän jäähdytystä. Kuitenkaan ei ole tarvetta isompaan ja uusimalla ei parempaa raktoria voi saada. Tuo menee perjaatteella että rikkoutumiset korjataan.
Täksi kesäksi tuli hankittua ilmastointi, Valtran oma, toinen vaihtoehto olisi ollut koneen vaihto, mutta ei löytynyt sopivaa ja vielä sopivaan hintaluokaan. Toi ikkunoiden huurtumisenesto on melkein yhtä tärkeä kuin viilennys. Sateiselle kelillä vaatteet tuo kosteutta yllättävän paljon koppiin.

Cultor

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 563
Vs: ilmastoinnista taas.
Niin joo toi oli "pelkkä" kattotuuletin. Itte kyllä kaipaisin jäälaitetta myös. Ei tuo kalsea ja kuiva ilma tietenkään kiva ole mutta oiva apu kun kopin lämpötila lähentelee saunaa eikä halua pölyn, kasvinsuojeluaineiden tai melun takia avata ikkunoita tai ovia.

Tuli tuota eilen taas testattua ja tuuletus tuntui varsin riittävältä. Edellispäivänä avomalli tuntui ajoittain kuumemmalta kun tuulenhenki sattui takaapäin käymään ja toi moottorin lämmöt niskaan. Tänään sitten Bilnäsin kaivurin puikoissa tuli oikein hiki.

Kylmäkone on autossa paljon tarpeellisempi, sen joutuu usein jättämään aurinkoon ovet ja ikkunat suljettuina. Traktoria ei juuri koskaan ole pakko jättää aurinkoon eikä varsinkaan lävet suljettuina.

Ärrpää

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7328
Vs: ilmastoinnista taas.
taannoon yhyres nevasetkas oli tuollaanen kattoluukkuversio ja oli kyllä paras ilmastoontilaite mitä ikinä ollu mun ajamis konehis.. sitei tarvinnu pitää ku puolella teholla kun oli nuppi (pää) kylymä, toki jalaat sitte hikos looran lämmöstä aiva tarpeheksi ;D

 Esiseiskassa päivällä ilmanvirtaus tuulilasille, että pälvikaljukin saapi tuuletusta, laskevaan aurinkoon suuntaus takajaloille, jotta vähempikin jäähdytys riittää.
Ihan perus...nykyäänhän naiset osaa tehdä sisällään uusia ihmisiä...

Red Bull

  • Vieras
Vs: ilmastoinnista taas.
Itellä samanlaiset ajatukset mielessä kuin aloittajalla. Vanhasta koneesta kun ei saa vaihdossa mitään ja pitäis melkeen aivan uusi laittaa että se ilmastointi toimisi muutaman vuoden vähintään. Itse kun vihaan helteitä niin olis eres joku paikka missä olis siedettävä olla..  :-X

Naturalis

  • Vieras
Vs: ilmastoinnista taas.
Kylmäkone on autossa paljon tarpeellisempi, sen joutuu usein jättämään aurinkoon ovet ja ikkunat suljettuina. Traktoria ei juuri koskaan ole pakko jättää aurinkoon eikä varsinkaan lävet suljettuina.
Tää on taas näitä kun ei tarvi kuin puuhastella traktorilla.
Kyllä mä mieluummin pidän ovet ja ikkunat kiinni sekä automaattisesti 20 asteen lämpötilan hytissä. Tietysti omia valintojahan ne on missä viihtyy...  ::)

maraani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3117
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Vs: ilmastoinnista taas.
Itellä samanlaiset ajatukset mielessä kuin aloittajalla. Vanhasta koneesta kun ei saa vaihdossa mitään ja pitäis melkeen aivan uusi laittaa että se ilmastointi toimisi muutaman vuoden vähintään. Itse kun vihaan helteitä niin olis eres joku paikka missä olis siedettävä olla..  :-X
Samaa mieltä. Ykköskoneessa olisi kylmäkone mukava, vaikkei varsinaisia hellepäiviä kaikkina vuosina olekaan kovin paljoa. Kun joutuu ajamaan luukkuja avoimena, on keväällä on kabiini täynnä pölyä ja kesällä öttiäisiä. Ja ei voi sivuuttaa talvella huurteenpoiston merkitystä. Onneksi vaimon autossa on jäähdytetty ilmanvaihto ts. ilmastointi, helpottaa hiukan mukuloiden kanssa kulkemista kesähelteellä.
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8361
Vs: ilmastoinnista taas.
Kylmäkone on autossa paljon tarpeellisempi, sen joutuu usein jättämään aurinkoon ovet ja ikkunat suljettuina. Traktoria ei juuri koskaan ole pakko jättää aurinkoon eikä varsinkaan lävet suljettuina.
Tää on taas näitä kun ei tarvi kuin puuhastella traktorilla.
Kyllä mä mieluummin pidän ovet ja ikkunat kiinni sekä automaattisesti 20 asteen lämpötilan hytissä. Tietysti omia valintojahan ne on missä viihtyy...  ::)
Autolla ajetaan kesällä maksimissaan puolituntia suuntaansa, pääosin on muutaman minuutin pyrähdyksiä. Traktorin hytissä menee monasti helteillä 15-18 tunta päivässä. Tällainen lähes viiskymppinen ei sitä enää ilan kylmäkonetta jaksaisi.
Mystinen kesälaatumies

Cultor

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 563
Vs: ilmastoinnista taas.
Kylmäkone on autossa paljon tarpeellisempi, sen joutuu usein jättämään aurinkoon ovet ja ikkunat suljettuina. Traktoria ei juuri koskaan ole pakko jättää aurinkoon eikä varsinkaan lävet suljettuina.
Tää on taas näitä kun ei tarvi kuin puuhastella traktorilla.
Kyllä mä mieluummin pidän ovet ja ikkunat kiinni sekä automaattisesti 20 asteen lämpötilan hytissä. Tietysti omia valintojahan ne on missä viihtyy...  ::)
Autolla ajetaan kesällä maksimissaan puolituntia suuntaansa, pääosin on muutaman minuutin pyrähdyksiä. Traktorin hytissä menee monasti helteillä 15-18 tunta päivässä. Tällainen lähes viiskymppinen ei sitä enää ilan kylmäkonetta jaksaisi.

Tällanen alta seittemänkymppinen jaksaa oikein hyvin. Niin ja ikkunat ja ovet on aina kiinni ajaessa. Ei silti, ihan järkevää on uuteen koneeseen kylmäkone ottaa. Puimurissa kylmäkone on Suomen ilmastossa rahan haaskausta.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: ilmastoinnista taas.
Kylmäkone on autossa paljon tarpeellisempi, sen joutuu usein jättämään aurinkoon ovet ja ikkunat suljettuina. Traktoria ei juuri koskaan ole pakko jättää aurinkoon eikä varsinkaan lävet suljettuina.
Tää on taas näitä kun ei tarvi kuin puuhastella traktorilla.
Kyllä mä mieluummin pidän ovet ja ikkunat kiinni sekä automaattisesti 20 asteen lämpötilan hytissä. Tietysti omia valintojahan ne on missä viihtyy...  ::)
Autolla ajetaan kesällä maksimissaan puolituntia suuntaansa, pääosin on muutaman minuutin pyrähdyksiä. Traktorin hytissä menee monasti helteillä 15-18 tunta päivässä. Tällainen lähes viiskymppinen ei sitä enää ilan kylmäkonetta jaksaisi.

Tällanen alta seittemänkymppinen jaksaa oikein hyvin. Niin ja ikkunat ja ovet on aina kiinni ajaessa. Ei silti, ihan järkevää on uuteen koneeseen kylmäkone ottaa. Puimurissa kylmäkone on Suomen ilmastossa rahan haaskausta.
Kyllä noi nykytraktorit on pirun kuumia puhelinkoppeja jollei ilmastointi toimi.. Hydrauliikka ja moottori lämmittää vielä auringon lisäksi... Eikä viitti nykypäivänä enää pitää kaikkia ikkunoita auki kun kaikki pöly ja paska leijailee hyttiin..  Vaikkei olekkaan kuin vasta neljännes vuosisataa takana..   

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7108
  • karkki vai keppana?
Vs: ilmastoinnista taas.
Kylmäkone on autossa paljon tarpeellisempi, sen joutuu usein jättämään aurinkoon ovet ja ikkunat suljettuina. Traktoria ei juuri koskaan ole pakko jättää aurinkoon eikä varsinkaan lävet suljettuina.
Tää on taas näitä kun ei tarvi kuin puuhastella traktorilla.
Kyllä mä mieluummin pidän ovet ja ikkunat kiinni sekä automaattisesti 20 asteen lämpötilan hytissä. Tietysti omia valintojahan ne on missä viihtyy...  ::)
Autolla ajetaan kesällä maksimissaan puolituntia suuntaansa, pääosin on muutaman minuutin pyrähdyksiä. Traktorin hytissä menee monasti helteillä 15-18 tunta päivässä. Tällainen lähes viiskymppinen ei sitä enää ilan kylmäkonetta jaksaisi.

Tällanen alta seittemänkymppinen jaksaa oikein hyvin. Niin ja ikkunat ja ovet on aina kiinni ajaessa. Ei silti, ihan järkevää on uuteen koneeseen kylmäkone ottaa. Puimurissa kylmäkone on Suomen ilmastossa rahan haaskausta.
Kyllä noi nykytraktorit on pirun kuumia puhelinkoppeja jollei ilmastointi toimi.. Hydrauliikka ja moottori lämmittää vielä auringon lisäksi... Eikä viitti nykypäivänä enää pitää kaikkia ikkunoita auki kun kaikki pöly ja paska leijailee hyttiin..  Vaikkei olekkaan kuin vasta neljännes vuosisataa takana..
JD ottaa hytin alta lämmityslaitteen ilmansa, syksyllä kyntäessäkin täytyy olla joskus ilmastointi päällä. Autossa ajoviimakin jäähdyttää. Ei se puimurissakaan huono ole. Tänäpäivänä jos jotain hytillistä ostaa kyllä siinä oikeastaan on se ilmastointi oltava.
pessimisti ei pety!

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: ilmastoinnista taas.
Kylmäkone on autossa paljon tarpeellisempi, sen joutuu usein jättämään aurinkoon ovet ja ikkunat suljettuina. Traktoria ei juuri koskaan ole pakko jättää aurinkoon eikä varsinkaan lävet suljettuina.
Tää on taas näitä kun ei tarvi kuin puuhastella traktorilla.
Kyllä mä mieluummin pidän ovet ja ikkunat kiinni sekä automaattisesti 20 asteen lämpötilan hytissä. Tietysti omia valintojahan ne on missä viihtyy...  ::)
Autolla ajetaan kesällä maksimissaan puolituntia suuntaansa, pääosin on muutaman minuutin pyrähdyksiä. Traktorin hytissä menee monasti helteillä 15-18 tunta päivässä. Tällainen lähes viiskymppinen ei sitä enää ilan kylmäkonetta jaksaisi.

Tällanen alta seittemänkymppinen jaksaa oikein hyvin. Niin ja ikkunat ja ovet on aina kiinni ajaessa. Ei silti, ihan järkevää on uuteen koneeseen kylmäkone ottaa. Puimurissa kylmäkone on Suomen ilmastossa rahan haaskausta.
Kyllä noi nykytraktorit on pirun kuumia puhelinkoppeja jollei ilmastointi toimi.. Hydrauliikka ja moottori lämmittää vielä auringon lisäksi... Eikä viitti nykypäivänä enää pitää kaikkia ikkunoita auki kun kaikki pöly ja paska leijailee hyttiin..  Vaikkei olekkaan kuin vasta neljännes vuosisataa takana..
JD ottaa hytin alta lämmityslaitteen ilmansa, syksyllä kyntäessäkin täytyy olla joskus ilmastointi päällä. Autossa ajoviimakin jäähdyttää. Ei se puimurissakaan huono ole. Tänäpäivänä jos jotain hytillistä ostaa kyllä siinä oikeastaan on se ilmastointi oltava.
Kyllä se jonnikka se sivuikkunoiden päältä sen ilmansa ottaa mutta kiertää kyllä sieltä hytin alta hyttiin niin talvellakin nappula saa olla sinisen puolella :D