Minä olen päässyt aika vähällä
Sellainen ärsyttävä ominaisuus tässä on, että suunnanvaihtajan ollessa parkkiasennossa, moottorin kierrosluku putoaa parisataa kierrosta ja se ei riitä tuottamaan tarpeeksi korkeaa jännitettä sähköjärjestelmälle. Seurauksena on, että kone piippaa ja paneeliin syttyy akun kuva. Ongelma johtuu siitä, että kolmossarjan jakopäätä jouduttiin modaamaan uuteen uskoon ja laturin remmi ei sitten ollutkaan enää sopiva. Mitasta tuli niin epäkurantti, että valmista remmiä ei enää löytynyt hyllystä ja Valtra joutui teettämään mittatilaustyönä remmin. Tämän remmin pitäisi toimia jotenkin niin, että lämmetessään kutistuu ja kone ei sitten piippaile. Minulle vaihdettiin tämä remmi koneeseen tänä keväänä, mutten huomannut, että piippailu siitä kovin paljon olisi muuttunut
Lisäkin remmi on niin kireällä, että rasittaa ilmastointilaitteen kompuran kiinnityskorvakkeita, jotka ovat moottorissa kiinni. Määrätyssä vaiheessa murtuvat. Tähän on tullut korjauksena uusi kiinnitysasetelma, joka myös vaihdettiin ennakoivasti meikäläisen koneeseen tänä keväänä.
Että kyllä tästä tarinaa lähtee