Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe N143 sytyttää ja sammuu  (Luettu 11222 kertaa)

JayZ

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 111
Vs: N143 sytyttää ja sammuu
Vaikuttaako aineen määrä tankissa asiaan? Tekeekö tuota useammin jos ainetta on vähemmän? Onhan huoltomies tarkistanut, että tankilla on letkut oikeinpäin? Paluuletku tulee keulalta ja imuletku polttoainesuotimien päästä. Tankin anturissa on nuolet letkulähdöissä. Jos on ohjaamo jousitus niin nuo vilkaisee nopeasti itsekkin. Vasemman portaan takana ohjaamon olla. Jos on joustittamaton koppi niin lattiamaton alla on luukku mistä voi vilkaista.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Vs: N143 sytyttää ja sammuu
Polttoaineen määrällä ei ole merkitystä. Huoltomiehen ammattitaitoon täytyy kai luottaa...

Ylermi

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 67
Vs: N143 sytyttää ja sammuu
Meillä myös uusimmassa ostokkaassa on herkkä virtalukko, jonkun kerran on startatessa sammahtanu ku löysää liian nopeasti avaimesta startti asennosta. Myöskin muutaman kerran on täyvestä laukasta sammunu heitossa, ku on pari avainta painona avaimenperässä.
Eikä sitä kannate ujostella, vaikka olisikin niin yksinkertainen vika. En minäkään heti ensimmäisellä kerralla vikaa osannu paikallistaa, vaikka oon rattori urakoinnilla leivän hankkinu jo kaheksakytä luvulta lähtien..

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: N143 sytyttää ja sammuu
ekö se oo yleisohje jokaseen uudempaan merkkiin että ei sais heti hönkästä konetta käyntiin vaan ekaks virrat päälle ja ootella että kaikki merkkvalot välähtää ja sammuu jotta järjestelmät testaantuu ja herää ja sähköinen pumppu saa polttoaineen liikkeelle :-\ :-\ :-\ :-\
Juuri näin ,hätäilemmällä ei tule kuin kusipäitä kersoja.
Virta päälle sitten kännistys kun valon vilinä loppuu,huoltomies sano jotta yleinen hätästen isäntien ongelma. ;D
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: N143 sytyttää ja sammuu
Jos kylmis on niin kevyt ettei istuimen painokytkin anna koneen pysyä käynnissä  ;D
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65463
Vs: N143 sytyttää ja sammuu
voi mahoton!   noita nykyvehkeitä, miä kun ite aina pikaseen käytän tosa nyykkärissä avainta tarttiasennossa ja aina se on kerenny hörähtää käyntiin, .... paitti, kerran kun olin unohtanu valot piälle päivällä pihassa...

                mikähän turvajuttu tuossakin on oikein takana?   onko net vaan niiiin herkkähipiäisiä että ei pikalähtöä salli?

miller

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 233
Vs: N143 sytyttää ja sammuu
Polttoaineen määrällä ei ole merkitystä. Huoltomiehen ammattitaitoon täytyy kai luottaa...

Riippuu huoltoliikkeestä.Oman kinkeripiirin huoltoukot tulivat 141:sta  korjaamaan jarruja. ei siinä mitään vikaa ollut halusivat tullaa takuuseen vaihtamaan pääsylinterit . tehtaan määräys. ehjästä koneesta alkoi jäämään jarrut päälle.. .. rahaa paloi vajaa tonni ennen kuin traktori tuli uudestaan kuntoon..  Nykyään  jos on isompaa remonttia niin viedään toiselle pajalle
vielä viisi

jylperö

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1255
Vs: N143 sytyttää ja sammuu
Tuollaista vikaa aiheuttaa jokin venttiili polttoaine puolella (nimeä en muista) Vika näkyy hieman alhaisena polttoaineen paineena kun laittaa testerin kiinni koneeseen.
Huoltomiehet kyllä tietää, nuita venttiilejä vaihdettu paljon kertoi paikallinen huolto yrittäjä.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Vs: N143 sytyttää ja sammuu
Saisiko sinulta yyveenä kyseisen huoltomiehen yhteystiedot. Haastattelisin asian tiimoilta.

Realisti

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 713
Vs: N143 sytyttää ja sammuu
Laatu taitaa kaikessa olla mitä sattuu. Itselläni myös n143ht3 jossa nyt reilu 900h mittarissa, ja ihmeen paljon ollut kaikkea pientä vaivaa joka tosin halvaannuttaa aina koneen. Vaihdevivusto karkasi "pois säädöstä" alkuun kerran, vaihteen siirtäjä irtosi vivustosta halvaannuttaen koko koneen, kadaani lensi tielle 53km/h vauhdissa, em. Seurauksena myöhemmin kardaanin laakeri ja stefa, pikavaihteen paineputki ja hytti "kolisee" jostain. Onneksi on vielä 1 1/2 vuotta "jatkotakuuta" jäljellä jos sinä aika karsiutuisi lastentaudit pois...

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Vs: N143 sytyttää ja sammuu
Minä olen päässyt aika vähällä :D

Sellainen ärsyttävä ominaisuus tässä on, että suunnanvaihtajan ollessa parkkiasennossa, moottorin kierrosluku putoaa parisataa kierrosta ja se ei riitä tuottamaan tarpeeksi korkeaa jännitettä sähköjärjestelmälle. Seurauksena on, että kone piippaa ja paneeliin syttyy akun kuva. Ongelma johtuu siitä, että kolmossarjan jakopäätä jouduttiin modaamaan uuteen uskoon ja laturin remmi ei sitten ollutkaan enää sopiva. Mitasta tuli niin epäkurantti, että valmista remmiä ei enää löytynyt hyllystä ja Valtra joutui teettämään mittatilaustyönä remmin. Tämän remmin pitäisi toimia jotenkin niin, että lämmetessään kutistuu ja kone ei sitten piippaile. Minulle vaihdettiin tämä remmi koneeseen tänä keväänä, mutten huomannut, että piippailu siitä kovin paljon olisi muuttunut ;D

Lisäkin remmi on niin kireällä, että rasittaa ilmastointilaitteen kompuran kiinnityskorvakkeita, jotka ovat moottorissa kiinni. Määrätyssä vaiheessa murtuvat. Tähän on tullut korjauksena uusi kiinnitysasetelma, joka myös vaihdettiin ennakoivasti meikäläisen koneeseen tänä keväänä.

Että kyllä tästä tarinaa lähtee :)

JayZ

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 111
Vs: N143 sytyttää ja sammuu
Melkein pyytäisin jo vaihtamaan laturin tuossa vaiheessa. Ei tuo ainakaan kovin yleistä noissa koneissa ole. Latausjännite on siellä 650rpm 14,4V kunnossa olevassa laturissa, joka kyllä riittää vallan mainiosti.

JayZ

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 111
Vs: N143 sytyttää ja sammuu
hytti "kolisee" jostain
Millaisia varusteita löytyy? Onko ohjaamojousitusta tai taakseajo vermeitä?

Realisti

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 713
Vs: N143 sytyttää ja sammuu
hytti "kolisee" jostain
Millaisia varusteita löytyy? Onko ohjaamojousitusta tai taakseajo vermeitä?

Tupajouset on, ei taakseajoa

JayZ

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 111
Vs: N143 sytyttää ja sammuu
Osaatko yhtään sanoa mistäpäin ohjaamoa kolina tulee?