Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Onko mielestänne 183000e kohtuullinen hinta 165hv traktorista?  (Luettu 51959 kertaa)

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
kaikkiin saksalaisiin on paljon panssareita saatavilla. esim. werner,ritter,sr,ymym on valmistajia.

tanskassa ajavat paljon 900 fendteillä metsässä:


https://www.youtube.com/watch?v=D4oMfnYiPO4


ritter:

http://www.ritter-maschinen.com/_ritter_forst/index.php/en/forest-tractor


werner:

http://www.werner-trier.com/1/wario-scr-neu/die-idee/

s-r:


http://www.schlang-reichart.de/schutzausruestungen-105.html



hiukka järeempää mettäpanssarointia, fendt 900:

https://www.youtube.com/watch?v=_HqBnAhQdO8

http://www.fahrzeugbilder.de/bild/Traktoren~Fendt~Alle/7685/fendt-936-bei-der-traktorenausstellung-in.html

 8)   http://www.landtreff.de/gallery/image_page.php?album_id=10&image_id=9205   8)
Ai saa*ana tuo viimeinen on niinkuin joku taisteluvarusteltu masiina. Mutta kiitos hyvistä linkeistä. Tiesin kyllä että neet ajelee siellä euroopassa paljon noilla isoilla traktoreilla mettässä. Tästäsyystä arvelin niihin jotain tehdasvalmisteisia rautoja saavan. Mutta en senparemmin ole tutustunut vielä aiheeseen.
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26268
  • vastustan
http://www.schlang-reichart.de/schutzausruestungen-105.html

mitähän nuilla jää maavaraks, tuommoonen rattorin levynen lätyskä voi aiheuttaa lapiohommia pulmetrisessä hangessa ::) ::) ::) ::)
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
http://www.schlang-reichart.de/schutzausruestungen-105.html

mitähän nuilla jää maavaraks, tuommoonen rattorin levynen lätyskä voi aiheuttaa lapiohommia pulmetrisessä hangessa ::) ::) ::) ::)
Onko iisifarmerkin liittynyt veetiläisiin, käy vessassa kahdelta ja linkittää tyhjänpäiväisiä  :o
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

roadman

  • Vieras
tota noin noista chn portaattomista. katsellut josko hommais?

ehkä 8000 pirkkafentti tai S valtra tuolta englannin kautta uitettuna. Ois passelein peli mulla tai magnum case ja jenkki jonnu. Fentin ohjaamo ei oikein ole tie hommiavarten toimiva, muuten varmasti paras.
Jututin kollegaa jolla case 195 cvx . normi 50 nopeudella laatikko teki just niin kuin retku kirjoitti.
Ltr pojat kävi lastuttamassa sen 300 hp ja nostivat koneen kulun lähelle 65km/h niin laatikon ominaisuudet paranivat huomattavasti. Edestakaisin soutaminen hävisi ja miettiminen muuttui loogisemmaksi.
Kollega kertoi ett tuo laatikko ois suunniteltu max 80km/h nopeuksille, jaaa mene ja tiedä sitten?

--Mun kokeilemassa pikkukoneessahan on 2:lla mek.portaalla varustettu laatikko,sama käytössä 7.210n asti.7.220 ja isommat 3:lla mek portaalla.Liekö tuossa ero.

***siis vanha zf cvx vai uusi cvx?  se vauhti ei välttämättä auta siihen itse ongelmaan. eikä tuommonen mopo jaksa mennä 65km/h 300 hevoslla. esim. lietteenajossa 50km/h on ihan riittävä 936 fendtillekkin.

älä sekaannu isoon massikkaan tai ässään. ainakaan niihin ekoihin. viimevuonna oli rehunajossa s352, aivan kaamea laite!

nyt keväällä ajoin tehtalla uutta ässää. se oli jo ihan hyvä. moottorikin vois olla ok. svitserin s300 ahdin ja cr järjestelmä korkeallapaineella mahdollistaa aika hyvän virivaran ja optimaalisen polttoaineenkulutuksen.

900 fendtin kopissa on tosiaan kehitettävää, lokarit on tosi korkeella takana näkökentässä. häiritsee haketuksessa. magnumin koppi olis paras haketukseen ja moottori olis ok. tieajo vaan ei oo sen heiniä ollenkaan. ihan uus ärrä jd vois olla kiva myös. ekoissa on aika paljo kehitettävää...

Hyvin samoilla linjoilla olen kuin sinäkin noista isoista traktoreista. Tiedossa on vanhat maasiat ässät niistä kannattaa pysyä kaukana.
Fentin  laatikko lienee lujin raskaaseen siirtoajoon, jos kuorkki hommia pitää traktorilla tehdä.
pakat kuluu raskaassa siirtoajossa noissa isoissa aikas vauhtia. (muistakaa nyt etten asu pohjanmaalla) vaan siellä jossa mennä mäkistä ja mutkasta tietä näkymättömiin.)

Uudella lootalla. toi cvx on.
Sen verta ett samassa talossa samanlainen ns. pc lootalla samoilla lastuilla. Jutteli jotta parempi se pc lootanen raskaassa vedossa, mutta siirrossa portaaton parempi. Raskaassa vedossa pc lootasen polttoaine kulutus  4-5l pienempi.

Noista sekatyömiehistä Pirkka ja ässä fentti. Nimenomaan näitä urea ajan vehkeitä pohtinu. Jonnun Ärräkin miellytti takanäkymältään  mitä käyny vilkaisemassa.




Viimeksi muokattu: 31.05.14 - klo:06:51 kirjoittanut roadman

shaka

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 44
Mulla oli T6 portaaton NH koeajossa.T7 pitää ottaa portaattomalla lodjulla jos meinaa saada 50 ja AJOVOAn samaan pakettiin.
Ei mahdoton ajatus ollenkaan palata NH:hon takaisin.

t7:aan ei ainakaan teknisten tietojen perusteella saa avoa. T6:sen avokaan ei oikein pelittänyt nevalla. Tuttu osti 145:Sen puman jolla meinasivat vetää mekkiä, vaan laatikko alko luistaa aumalle noustessa, tieten jotenkin suojattu.

--myyntimiehen mukaan saa ajoVOAn.Katsoin tekniset tiedot:AJOVOA lisävaruste 7.185.Vakio 7.200 ja 7.210.Isompiin ei ilmeisesti saa.Laatikon tyyppihän vaihtuu 7.220n kohdalla isompaan.

Näitä isompia juuri tarkotinkin. Menee niin sekasten näitten mallien kanssa, casen mallit vielä sekaan sotkemaan. Pikkurunkoisiin t7:hin sen saikin, mutta sillä ei vaan kunnon vetohommissa portaattomana tee mitään.

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Ei 183 tonttua kohtuullista tietenkään ole...

Uhrasin juuri viikonlopun 141n etujousituksen lisäkorvakkeiden asennukseen.Tää Suolahden susi olisi maksanut 4 tonttua(yljöpohja ja työt) meille Agcon ohjeilla tehtynä.
Nyt teetettiin osat itse ja Jaken runkoon pultattiin korvat että saadaan alunperin uloketapeilla kiinnitetty etujousituksen apurunko pysymään Valtussa kiinni.
Öljypohja maksoi 1408 verollista euroa ja töitä 16 tuntia ja luonnollisesti uudet öljyt ja suodin satasen, yhteensä 2600 Valtralla teetettynä.. Sulla on kalliit Agkon ohjeet tai sitten hiukan hinnan nousua viime elokuusta..

Meidän koneessa on Kronoksen keulapumppusarja ja Jake kuormaajasovite,mikä aiheuttaa arvioon työtuntimäärän tuplaantumisen.Eli hintaluokka 3600-4000.Olivat EK.koneeseen vaihtaneet ja meni yli kolmen tonnin.Meidän tapaus olis ollu työläämpi.Öljypohjan hinnaksi sanottiin 1,5 tonttua.
Ei oo laskua osista tullu mutta veikkaisin osien hinnaksi 150 egua.loppu jäi sitten omalle työlle.
On mullakin tossa ek, etunostolaite ja etuvoa, ei ne hilut tuplaa työtä, jos ammattimies asialla  ;)

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Kun kyse on kuitenkin varsin vahvasti tukirahoilla elävästä elinkeinosta, joka kaiken lisäksi jatkuvasti valittaa toiminnan huonosta kannattavuudesta, niin on ihan aiheellista keskustella asiasta.

Jokainen ajaa millä ajaa, mutta tietyssä kohdin menetetään uskottavuus valittaa huonosta kannattavuudesta.
Täysin samaa mieltä, ittellä on ton tehoinen traktori kesällä yhdistelmäpaalaimen edessä ja talven kuivitussilppuriin liitettynä ja se maksoi uutena 5 vuotta sitten 63000 verollista rahaa ja työt tulee tehtyä silläkin  :)

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Ei 183 tonttua kohtuullista tietenkään ole...

Uhrasin juuri viikonlopun 141n etujousituksen lisäkorvakkeiden asennukseen.Tää Suolahden susi olisi maksanut 4 tonttua(yljöpohja ja työt) meille Agcon ohjeilla tehtynä.
Nyt teetettiin osat itse ja Jaken runkoon pultattiin korvat että saadaan alunperin uloketapeilla kiinnitetty etujousituksen apurunko pysymään Valtussa kiinni.
Öljypohja maksoi 1408 verollista euroa ja töitä 16 tuntia ja luonnollisesti uudet öljyt ja suodin satasen, yhteensä 2600 Valtralla teetettynä.. Sulla on kalliit Agkon ohjeet tai sitten hiukan hinnan nousua viime elokuusta..

Meidän koneessa on Kronoksen keulapumppusarja ja Jake kuormaajasovite,mikä aiheuttaa arvioon työtuntimäärän tuplaantumisen.Eli hintaluokka 3600-4000.Olivat EK.koneeseen vaihtaneet ja meni yli kolmen tonnin.Meidän tapaus olis ollu työläämpi.Öljypohjan hinnaksi sanottiin 1,5 tonttua.
Ei oo laskua osista tullu mutta veikkaisin osien hinnaksi 150 egua.loppu jäi sitten omalle työlle.
On mullakin tossa ek, etunostolaite ja etuvoa, ei ne hilut tuplaa työtä, jos ammattimies asialla  ;)

--oli miten oli,mutta on tuossa paikallisessa huollossa kyllä kovat äijät hommissa,ehkä antoivat sitten arvion varman päälle.Nyt kone on kunnossa ilman purkuja.

Miklu

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 121
Miten muuten fendin uudemman 700 sarjan voimansiirto, 714-724 onko niissä jotain eroa, moottori on kumminkin sama. Huoltomies väitti että vaihteistossa olisi jokin vääntörajoitin ettei voisi lisätä kuin 10% tehoja?

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Miten muuten fendin uudemman 700 sarjan voimansiirto, 714-724 onko niissä jotain eroa, moottori on kumminkin sama. Huoltomies väitti että vaihteistossa olisi jokin vääntörajoitin ettei voisi lisätä kuin 10% tehoja?

--vääntörajoitin?Eiköhän hydrostaattiosiossa ole ylipaineventtiili.Voihan sitä vääntörajoittimeksi kutsua...
--kaveri vedätti joskus vanhalla 716:lla 50 alueella mäkeen siten että tr.pysähtyi.Lähti liikkeella 30 alueella.Käsittääkseni rupes sihisemään
--tokihan mahdollisuuksia rajoittimen tekemiseen on monta tuollaisessa koneessa.Ylipainevnttiilli vaan on siitä mukava että moottorin uudelleenohjelmointi ei sitä ohita

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Miten muuten fendin uudemman 700 sarjan voimansiirto, 714-724 onko niissä jotain eroa, moottori on kumminkin sama. Huoltomies väitti että vaihteistossa olisi jokin vääntörajoitin ettei voisi lisätä kuin 10% tehoja?

--vääntörajoitin?Eiköhän hydrostaattiosiossa ole ylipaineventtiili.Voihan sitä vääntörajoittimeksi kutsua...
--kaveri vedätti joskus vanhalla 716:lla 50 alueella mäkeen siten että tr.pysähtyi.Lähti liikkeella 30 alueella.Käsittääkseni rupes sihisemään
--tokihan mahdollisuuksia rajoittimen tekemiseen on monta tuollaisessa koneessa.Ylipainevnttiilli vaan on siitä mukava että moottorin uudelleenohjelmointi ei sitä ohita
Eiköös dynavt tee pakittaes useinki tuota pysähtymis suhinaa.
Aiveeauman viereen kasaantuu käärmeitä kattoon,että onko se joku tuttu kun täällä suhisee ;D ;D

Realisti

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 713
Ylipaineventtiili siellä on. Vanhat dyna-vt:t on säädetty paljon korkeammalle kuin uudemmat -10 ja sen jälkeen tehdyt. Uudempi 7400 sarja DTM:llä kestää about 250hv ennen venttiilin puuttumista peliin, jos tehot laitettu tuota ylemmäs on meno melkoista nykimistä.

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Kun kyse on kuitenkin varsin vahvasti tukirahoilla elävästä elinkeinosta, joka kaiken lisäksi jatkuvasti valittaa toiminnan huonosta kannattavuudesta, niin on ihan aiheellista keskustella asiasta.

Jokainen ajaa millä ajaa, mutta tietyssä kohdin menetetään uskottavuus valittaa huonosta kannattavuudesta.
Täysin samaa mieltä, ittellä on ton tehoinen traktori kesällä yhdistelmäpaalaimen edessä ja talven kuivitussilppuriin liitettynä ja se maksoi uutena 5 vuotta sitten 63000 verollista rahaa ja työt tulee tehtyä silläkin  :)
Eitaida tänäpäivänä saada minkään moista samantehoista 63000e sis alv. Sitä oikeastaan ajoin takkaa kun aloitin tämän ketjun. Eli koneidenhinnat on pikkusen päässy karkaan. Mutta yllätys yllätys tuottaja hinnat ei oikein seuraa muutakehitystä.
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
Miten muuten fendin uudemman 700 sarjan voimansiirto, 714-724 onko niissä jotain eroa, moottori on kumminkin sama. Huoltomies väitti että vaihteistossa olisi jokin vääntörajoitin ettei voisi lisätä kuin 10% tehoja?

http://www.fendt.fi/700Vario_TD_03_2014_EN_58377_snapshot.pdf

714 ja 716 pienemmällä ml 160 voimansiirrolla. muissa 180. ainakin 722 ja 724 on 180hd, en oo varma oliko 718 ja 720 myös hd. 7 massikoissa on maksimissaan tuo ml180 ilman hd:ta.

tuo ml160 luulis jotain kestävä kun saman tehoset 500 sarjalaiset on vain ml90 voimansiirrolla. nuo numerot tarkoittaa karkeasti kilowatteja mihin voimansiirto on alun perin tarkoitettu.
-----------

painerajoista tai muista esteistä en oo kuullu. tuossa video jossa 718 vääntää nätisti TAPPITEHOA 250hv penkkiin: http://www.youtube.com/watch?v=yl9H8NIKD98

Viimeksi muokattu: 31.05.14 - klo:15:20 kirjoittanut retku

Viljelijä

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
400-500 kp se "ylipaine" venttiili portattomissa, suojaan ylikuormitukselta, siksi äärirajoilla nopeus heijaa.