Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Onko mielestänne 183000e kohtuullinen hinta 165hv traktorista?  (Luettu 51682 kertaa)

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
missä hinnoissa noissa venteissä on nuo yleisemmät osat?   onko niin kuin mesessä, että vanhoihin joitain tarttee vanhemmiten ostaa mutta ei niin helekuitin kalliita ja kestävät sitten taas.              onko suodattimet jotain omia vai yleisempiä malleja?       

Ainakin joskus Kesko marisi siitä että dyna-vt omistajat hakee suodattimet valtralta. ;D
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
kai ne on.

ei ne mettään ja kivien yli ajelemiseen ole tehty. mulla on 936 ja 818, niille on omat hommansa. esim. 936 on hyvä kone tiellä  ison kärryn edessä ja haketuksessa. 8550 ja 8950 valtroilla sitte ne ryskähommat, metsässä ym. kaikissa on ollu vikaa. fendtillä on mukavempi ajaa kun kasitonnari valtralla. kasitonnarilla saa silti samat hommat tehtyä.

ne hommat tulis varmaan tehtyä linkku kirovetsilla ja belaruksellakin...eli jonkinlaista silkkiperseisyyttää meissä kaikissa on...
Tuo Krovets on aika raakapeli! Joskus tutustunut moiseen ohimennen siinä on oikein prutaalia alkuvoimaa. Kyseisessä yksilössä oli kait jotain 500hp luokkaa mutta se vääntö! Eise silti niin paha vehje ole mitä ajattelis. Olen yrittäny semmosta hankkia ihan harraste vehkeeks. Mutta nuo uudet trakvaattorit tuntuu aivanliian hienoilta kaikki meikäläisen käyttöön. Mukaviahan ne ovat mutta voisitä panssaroinnin määrää. Vaikken varsinaisesti metsässä ajakkaan. Mutta noissa maansiirto touhuissa vähän joskus pohjat maata raapii taikka aika usein. Sekä mitenköhän ne muovi tankit sun muut lerputtimet kestää ihan normi upotuksessa kun kaivurilla naarataan romiskoa ylös.

Viimeksi muokattu: 26.05.14 - klo:10:25 kirjoittanut Varjo79

Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

malanko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 513
kai ne on.

ei ne mettään ja kivien yli ajelemiseen ole tehty. mulla on 936 ja 818, niille on omat hommansa. esim. 936 on hyvä kone tiellä  ison kärryn edessä ja haketuksessa. 8550 ja 8950 valtroilla sitte ne ryskähommat, metsässä ym. kaikissa on ollu vikaa. fendtillä on mukavempi ajaa kun kasitonnari valtralla. kasitonnarilla saa silti samat hommat tehtyä.

ne hommat tulis varmaan tehtyä linkku kirovetsilla ja belaruksellakin...eli jonkinlaista silkkiperseisyyttää meissä kaikissa on...

Tuohon voisi sanoa, että onhan siinä ventissä vähemmän vikoja kuin vallussa, kun sillä tehdään vaan softimmat hommat. :P

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
kai ne on.

ei ne mettään ja kivien yli ajelemiseen ole tehty. mulla on 936 ja 818, niille on omat hommansa. esim. 936 on hyvä kone tiellä  ison kärryn edessä ja haketuksessa. 8550 ja 8950 valtroilla sitte ne ryskähommat, metsässä ym. kaikissa on ollu vikaa. fendtillä on mukavempi ajaa kun kasitonnari valtralla. kasitonnarilla saa silti samat hommat tehtyä.

ne hommat tulis varmaan tehtyä linkku kirovetsilla ja belaruksellakin...eli jonkinlaista silkkiperseisyyttää meissä kaikissa on...

Tuohon voisi sanoa, että onhan siinä ventissä vähemmän vikoja kuin vallussa, kun sillä tehdään vaan softimmat hommat. :P

***ei kai niissä vähempää vikoja ole. ei voi verrata kun yhessä Valtrassa 17500h ja 936:ssa 1800h.. 936 on raskaimmissa töissä. 30 helteellä nytkin tehny haketta, hyvin pysyy lämmöt kurissa moottorissa ja hydrauliikassa vaikka hakkurinnosturi on traktorin hydrauliikalla. ilmastointi toimii myös, toisin kuin Valtrassa jossa ilmastoinnin teho vaan loppuu +22c paikkeilla.

Viljelijä

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
15-18 tuhanteen euroon maksaa kaikkinensa vaihdelaatikon vaihto osineen tänäpäivänä? Fend 600 sarjalaisessa oli aikoinaan ZF vaihteisto, sama kuin IH 1455,s

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Ei 183 tonttua kohtuullista tietenkään ole...

Uhrasin juuri viikonlopun 141n etujousituksen lisäkorvakkeiden asennukseen.Tää Suolahden susi olisi maksanut 4 tonttua(yljöpohja ja työt) meille Agcon ohjeilla tehtynä.
Nyt teetettiin osat itse ja Jaken runkoon pultattiin korvat että saadaan alunperin uloketapeilla kiinnitetty etujousituksen apurunko pysymään Valtussa kiinni.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26200
  • vastustan
Fend, Deutzin motti ZF voimansiirto muut osat Boch,mitään ylimaallista niissä. Jos mielettömän hinnan maksaa niin säästellen luulis toi revittämispuoli menevän.  Toisaalta jos niitä"riitävästi" ilmaantuu kylille, niin toi imago haihtuu pikkuhiljaa?

Aikoinaan Valtrassa kun vaihtui rivipumppu jakajaan, niin yksi suurimmista syistä oli hinta ja se että rivipumpun valmistus siirtyi johonkin kiinaan.

Aikoinaan Valtrassa kokeiltiin Kiinalaissia virtalukkoja olivat halvempia. Tosin kaikki jouduttiin vaihtamaan takuuseen kun ei ollut tietoa missä asennossa traktori lähtee käyntiin.
eiköhän syynä ollu tiukentuneet päästöt, muistelen kuulleeni  jotta rivipumpulla päästäs noin 400 baarin paineisiin kun jakajapumpulla pitkästi toiselle tuhannelle... korjakkaa joku viisaampi kuka tietää :-[ :-[ :-[ :-[
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Fend, Deutzin motti ZF voimansiirto muut osat Boch,mitään ylimaallista niissä. Jos mielettömän hinnan maksaa niin säästellen luulis toi revittämispuoli menevän.  Toisaalta jos niitä"riitävästi" ilmaantuu kylille, niin toi imago haihtuu pikkuhiljaa?

Aikoinaan Valtrassa kun vaihtui rivipumppu jakajaan, niin yksi suurimmista syistä oli hinta ja se että rivipumpun valmistus siirtyi johonkin kiinaan.

Aikoinaan Valtrassa kokeiltiin Kiinalaissia virtalukkoja olivat halvempia. Tosin kaikki jouduttiin vaihtamaan takuuseen kun ei ollut tietoa missä asennossa traktori lähtee käyntiin.
eiköhän syynä ollu tiukentuneet päästöt, muistelen kuulleeni  jotta rivipumpulla päästäs noin 400 baarin paineisiin kun jakajapumpulla pitkästi toiselle tuhannelle... korjakkaa joku viisaampi kuka tietää :-[ :-[ :-[ :-[
On niissä korkeampi paine en kylläpysty kertomaan lukuja. Juurikin niiden päästöjen takia kait se pumppu muuttu. Sitte siellä on ne s******n saatesuuttimetkin. Joiden muuttaminen auttaa oleellisesti.
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

Cynic

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1281
Raktoreissa on vähän sama kuin motoissakin. Ei sillä väliä paljonko se maksaa vaan sillä paljonko on kulu käyttötuntia kohden. Homma kyllä kusee siinävaiheessa kun ei saa tuottavia tunteja tehtyä.

147 000 € alv 0 on 3% korolla 4500€ vuodessa vain pääomakustannusta. Eihän se tietenkään ole kuin euro tunnissa jos ajaa 4500h mutta tuntuu kuitenkin kalliilta, muutama kk-nettopalkka vain korkoihin.
 
Tulevaisuudessa pitää laskea tuollaisille koneille loppuhinnaksi nolla, ei kukaan uskalla ostaa 20v vanhaa käytettyä tietokonetta ja öljypumppulaatikkoa, kun varaosat loppuu tai niiden hinnat ovat sama kuin koneen arvo.

Ärrpää

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7328
Raktoreissa on vähän sama kuin motoissakin. Ei sillä väliä paljonko se maksaa vaan sillä paljonko on kulu käyttötuntia kohden. Homma kyllä kusee siinävaiheessa kun ei saa tuottavia tunteja tehtyä.

147 000 € alv 0 on 3% korolla 4500€ vuodessa vain pääomakustannusta. Eihän se tietenkään ole kuin euro tunnissa jos ajaa 4500h mutta tuntuu kuitenkin kalliilta, muutama kk-nettopalkka vain korkoihin.
 
Tulevaisuudessa pitää laskea tuollaisille koneille loppuhinnaksi nolla, ei kukaan uskalla ostaa 20v vanhaa käytettyä tietokonetta ja öljypumppulaatikkoa, kun varaosat loppuu tai niiden hinnat ovat sama kuin koneen arvo.

 Maxxumin syöttöpumpusta akseli poikki, uus pumppu 7200€, vielä saapi ja rattorin hinnan maksaa...
Ihan perus...nykyäänhän naiset osaa tehdä sisällään uusia ihmisiä...

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
 On tää Fendtti edelleenkin jännä merkki, kun se herättää noin paljon tunteita. Jos ja kun JD maksaa samanverran, niin siitä ei kukaan puhu juuri mitään.  ;D ;D
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Ei 183 tonttua kohtuullista tietenkään ole...

Uhrasin juuri viikonlopun 141n etujousituksen lisäkorvakkeiden asennukseen.Tää Suolahden susi olisi maksanut 4 tonttua(yljöpohja ja työt) meille Agcon ohjeilla tehtynä.
Nyt teetettiin osat itse ja Jaken runkoon pultattiin korvat että saadaan alunperin uloketapeilla kiinnitetty etujousituksen apurunko pysymään Valtussa kiinni.
Öljypohja maksoi 1408 verollista euroa ja töitä 16 tuntia ja luonnollisesti uudet öljyt ja suodin satasen, yhteensä 2600 Valtralla teetettynä.. Sulla on kalliit Agkon ohjeet tai sitten hiukan hinnan nousua viime elokuusta..

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Raktoreissa on vähän sama kuin motoissakin. Ei sillä väliä paljonko se maksaa vaan sillä paljonko on kulu käyttötuntia kohden. Homma kyllä kusee siinävaiheessa kun ei saa tuottavia tunteja tehtyä.

147 000 € alv 0 on 3% korolla 4500€ vuodessa vain pääomakustannusta. Eihän se tietenkään ole kuin euro tunnissa jos ajaa 4500h mutta tuntuu kuitenkin kalliilta, muutama kk-nettopalkka vain korkoihin.
 
Tulevaisuudessa pitää laskea tuollaisille koneille loppuhinnaksi nolla, ei kukaan uskalla ostaa 20v vanhaa käytettyä tietokonetta ja öljypumppulaatikkoa, kun varaosat loppuu tai niiden hinnat ovat sama kuin koneen arvo.
Sun laskelman mukaan poistoaika 64 vuotta aika kovia pelejä noi ventit  :)

Ärrpää

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7328
On tää Fendtti edelleenkin jännä merkki, kun se herättää noin paljon tunteita. Jos ja kun JD maksaa samanverran, niin siitä ei kukaan puhu juuri mitään.  ;D ;D

 Niimpä maksaakin, suurinpiirtein...
 http://www.traktorpool.fi/details/Traktorit/John-Deere-6150R/2161623/
 http://www.traktorpool.fi/details/Traktorit/Fendt-516-Vario-TMS-Profi/2167984/
Ihan perus...nykyäänhän naiset osaa tehdä sisällään uusia ihmisiä...

Cynic

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1281
Lainaus
Sun laskelman mukaan poistoaika 64 vuotta aika kovia pelejä noi ventit

En laskenut mitään poistoaikaa. Sitä vaan että jos on 147 k€ kiinni missä tahansa maksaa se korkoa tun verran joka vuosi. Jos ostaa metsää samalla rahalla niin saa 4% joka vuosi. Eli myymällä Fendt ja lopettamalla touhut ja sijoittamalla samat rahat tuottaviksi saa lähes tonnin nettoa kuukaudessa eikä tarvitse tehdä yhtään mitään. Eli Fendtin tulee tuottaa tuon verran pääomana vuodessa ollakseen kannattava, muut merkit hieman vähemmän. Sitten sen pitää vielä maksaa käyttökulunsa, markkinahinnan ollessa ehkä 25-35,-/h traktorin osalta. Riittäkö ero traktorin hintaan? Asiakas ei maksa enempää siksi urakoitsija haluaa ajaa hienosti, ja 2000h/v vie pari kymppiä tunnissa vain pääoman ja polttoaineen kattamiseen, oli se JD tai Fendt tai joku muu yhtä kallis.

En yhtään epäile etteikö Fendt olisi paljon paremmin tehty kuin esim MF yms budjettikoneet, etenkin kun lähestytään 15000-20000h. Kuorma-autoilla ajetaan suurin piirtein samoja tunteja ennen täysremonttia joten kai se on hyväksyttävä käyttöaika.

Alkaa traktorit ja työkoneet olemaan niin kalliit että ne eivät saa maksettua edes itsensä Suomen oloissa.