tota noin noista chn portaattomista. katsellut josko hommais?
ehkä 8000 pirkkafentti tai S valtra tuolta englannin kautta uitettuna. Ois passelein peli mulla tai magnum case ja jenkki jonnu. Fentin ohjaamo ei oikein ole tie hommiavarten toimiva, muuten varmasti paras.
Jututin kollegaa jolla case 195 cvx . normi 50 nopeudella laatikko teki just niin kuin retku kirjoitti.
Ltr pojat kävi lastuttamassa sen 300 hp ja nostivat koneen kulun lähelle 65km/h niin laatikon ominaisuudet paranivat huomattavasti. Edestakaisin soutaminen hävisi ja miettiminen muuttui loogisemmaksi.
Kollega kertoi ett tuo laatikko ois suunniteltu max 80km/h nopeuksille, jaaa mene ja tiedä sitten?
--Mun kokeilemassa pikkukoneessahan on 2:lla mek.portaalla varustettu laatikko,sama käytössä 7.210n asti.7.220 ja isommat 3:lla mek portaalla.Liekö tuossa ero.
***siis vanha zf cvx vai uusi cvx? se vauhti ei välttämättä auta siihen itse ongelmaan. eikä tuommonen mopo jaksa mennä 65km/h 300 hevoslla. esim. lietteenajossa 50km/h on ihan riittävä 936 fendtillekkin.
älä sekaannu isoon massikkaan tai ässään. ainakaan niihin ekoihin. viimevuonna oli rehunajossa s352, aivan kaamea laite!
nyt keväällä ajoin tehtalla uutta ässää. se oli jo ihan hyvä. moottorikin vois olla ok. svitserin s300 ahdin ja cr järjestelmä korkeallapaineella mahdollistaa aika hyvän virivaran ja optimaalisen polttoaineenkulutuksen.
900 fendtin kopissa on tosiaan kehitettävää, lokarit on tosi korkeella takana näkökentässä. häiritsee haketuksessa. magnumin koppi olis paras haketukseen ja moottori olis ok. tieajo vaan ei oo sen heiniä ollenkaan. ihan uus ärrä jd vois olla kiva myös. ekoissa on aika paljo kehitettävää...
Hyvin samoilla linjoilla olen kuin sinäkin noista isoista traktoreista. Tiedossa on vanhat maasiat ässät niistä kannattaa pysyä kaukana.
Fentin laatikko lienee lujin raskaaseen siirtoajoon, jos kuorkki hommia pitää traktorilla tehdä.
pakat kuluu raskaassa siirtoajossa noissa isoissa aikas vauhtia. (muistakaa nyt etten asu pohjanmaalla) vaan siellä jossa mennä mäkistä ja mutkasta tietä näkymättömiin.)
Uudella lootalla. toi cvx on.
Sen verta ett samassa talossa samanlainen ns. pc lootalla samoilla lastuilla. Jutteli jotta parempi se pc lootanen raskaassa vedossa, mutta siirrossa portaaton parempi. Raskaassa vedossa pc lootasen polttoaine kulutus 4-5l pienempi.
Noista sekatyömiehistä Pirkka ja ässä fentti. Nimenomaan näitä urea ajan vehkeitä pohtinu. Jonnun Ärräkin miellytti takanäkymältään mitä käyny vilkaisemassa.