Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Valtran ylivoimaa  (Luettu 24289 kertaa)

Neke

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2798
Valtran ylivoimaa
Versu ja Direct (Mortti ja Vertti)
Ei voi uskoa suomalaisinsinöörien pystyvän tällaiseen kehitykseen ja luovuuteen, joukossa on täytynyt olla myös jokunen teknikko. Kyllä keltavanteisten jälleenmyyntihinta romahtaa, jos Valtran tuote kestää edes tämän hetkisten mallien tapaan.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Valtran ylivoimaa
hahhah

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: Valtran ylivoimaa
Versu ja Direct (Mortti ja Vertti)
Ei voi uskoa suomalaisinsinöörien pystyvän tällaiseen kehitykseen ja luovuuteen, joukossa on täytynyt olla myös jokunen teknikko. Kyllä keltavanteisten jälleenmyyntihinta romahtaa, jos Valtran tuote kestää edes tämän hetkisten mallien tapaan.


Lisävarustet listaan tulee vielä "räjäytysmatto" semmonen vetokilipailuista
tuttu tyrävyö lootan ympärille, mahdollisessa vaihteistorikossa estää
sinkoilevien osien lentämisen sivullisten silimille tai sirpaleileiden
tippumisen tielle renkaita puhkomaan. Varsinki moottorijarrutuksia
raskailla kuormilla tehtäessä tarpeellinen varuste, ehdoton  :P
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

Pappa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 208
Vs: Valtran ylivoimaa
Versu ja Direct (Mortti ja Vertti)
Ei voi uskoa suomalaisinsinöörien pystyvän tällaiseen kehitykseen ja luovuuteen, joukossa on täytynyt olla myös jokunen teknikko. Kyllä keltavanteisten jälleenmyyntihinta romahtaa, jos Valtran tuote kestää edes tämän hetkisten mallien tapaan.


Lisävarustet listaan tulee vielä "räjäytysmatto" semmonen vetokilipailuista
tuttu tyrävyö lootan ympärille, mahdollisessa vaihteistorikossa estää
sinkoilevien osien lentämisen sivullisten silimille tai sirpaleileiden
tippumisen tielle renkaita puhkomaan. Varsinki moottorijarrutuksia
raskailla kuormilla tehtäessä tarpeellinen varuste, ehdoton  :P
Onko se Ventissä vakiona ?

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: Valtran ylivoimaa
Versu ja Direct (Mortti ja Vertti)
Ei voi uskoa suomalaisinsinöörien pystyvän tällaiseen kehitykseen ja luovuuteen, joukossa on täytynyt olla myös jokunen teknikko. Kyllä keltavanteisten jälleenmyyntihinta romahtaa, jos Valtran tuote kestää edes tämän hetkisten mallien tapaan.


Lisävarustet listaan tulee vielä "räjäytysmatto" semmonen vetokilipailuista
tuttu tyrävyö lootan ympärille, mahdollisessa vaihteistorikossa estää
sinkoilevien osien lentämisen sivullisten silimille tai sirpaleileiden
tippumisen tielle renkaita puhkomaan. Varsinki moottorijarrutuksia
raskailla kuormilla tehtäessä tarpeellinen varuste, ehdoton  :P
Onko se Ventissä vakiona ?

Ne särki niitä jo sillon -90 luvulla niim paljo että nyt tohtivat myöhemmin
laittaa pakokaasujarrun moottoriin jarrutusta parantamaan.
Vapaalla laskettelu tai kytkin pohjassa vauhin ottoo saattaa olla
kaikille portaattomille kallista huvia ;-)

Kyllä valteemin porukka on myös siivonnu tieltä romua... :P
Ne on niitä tuotekehityskuluja  ;D
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

juumassi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2927
  • Kuolema kuittaa univelat.
Vs: Valtran ylivoimaa
[

Lisävarustet listaan tulee vielä "räjäytysmatto" semmonen vetokilipailuista
tuttu tyrävyö lootan ympärille, mahdollisessa vaihteistorikossa estää
sinkoilevien osien lentämisen sivullisten silimille tai sirpaleileiden
tippumisen tielle renkaita puhkomaan. Varsinki moottorijarrutuksia
raskailla kuormilla tehtäessä tarpeellinen varuste, ehdoton  :P
[/quote]Onko se Ventissä vakiona ?
[/quote]

Ne särki niitä jo sillon -90 luvulla niim paljo että nyt tohtivat myöhemmin
laittaa pakokaasujarrun moottoriin jarrutusta parantamaan.
Vapaalla laskettelu tai kytkin pohjassa vauhin ottoo saattaa olla
kaikille portaattomille kallista huvia ;-)

Kyllä valteemin porukka on myös siivonnu tieltä romua... :P
Ne on niitä tuotekehityskuluja  ;D

[/quote]

parempi se on testata aikoinaan. ettei tavallinen käyttäjä joudu tietämättään tuotekehittelijäksi.

vrt. john deere ;D

samppaj76

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 528
Vs: Valtran ylivoimaa
valtroja on ajossa paljon mahtuu monenlaista kuskia, hurjimmille ei 60 km/h, vauhtia riitä. pitää laskea vielä mäet vapaalla, kun polkaisee jarrua, niin kardaani lähtee irti. nopeusero on liian suuri. käyttäjät niitä koneita rikkoo paljon. pakokaasu jarru on hyvä raskaalla kuormalla säästää traktorin ja perävaunun jarruja, pitkissä mäissä. kyllä tuo vaihteisto on ihan hyvä parannus varsinkin jos pääsee pienemmillä kierroksilla tieajossa, tuskimpa ne vaihteistot räjähtelee. mulla on ollut 3 valtraa ajettu yhteensä 17000 tuntia eikä yhdestäkään ole vaihteistoa tai moottoria avattu. öljynvaihdot on riittäneet.

tino (eli plini(

  • Vieras
Vs: Valtran ylivoimaa
valtrois ei ondelmia ollu

tino (eli plini(

  • Vieras
Vs: Valtran ylivoimaa
paitti yhesti

Neke

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2798
Vs: Valtran ylivoimaa
Versu ja Direct (Mortti ja Vertti)
Ei voi uskoa suomalaisinsinöörien pystyvän tällaiseen kehitykseen ja luovuuteen, joukossa on täytynyt olla myös jokunen teknikko. Kyllä keltavanteisten jälleenmyyntihinta romahtaa, jos Valtran tuote kestää edes tämän hetkisten mallien tapaan.
Niin, nyt näyttää että Vertti on jo ottanut 60% portaattomien markkinaosuudesta.Muutamassa kuukaudessa.

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: Valtran ylivoimaa
Nyt sitte jännätään kuinka hienosti pelaa ja vetää  ::)
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

Neke

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2798
Vs: Valtran ylivoimaa
Nyt sitte jännätään kuinka hienosti pelaa ja vetää  ::)

Kuka jännittää,kuka ei.Myöskin Mortti on näemmä ottanut sijansa ylivoimaisena ykkösenä. Tämähän tietää vain Valdojen hinnan nousua vuodenvaihteessa.

Movado

  • Vieras
Vs: Valtran ylivoimaa
Versu ja Direct (Mortti ja Vertti)
Ei voi uskoa suomalaisinsinöörien pystyvän tällaiseen kehitykseen ja luovuuteen, joukossa on täytynyt olla myös jokunen teknikko. Kyllä keltavanteisten jälleenmyyntihinta romahtaa, jos Valtran tuote kestää edes tämän hetkisten mallien tapaan.

Usko vaan - usko on iloinen asia  ;)

http://koti.mbnet.fi/ships/Genesis/Genesis.html  

Bruttovetoisuus:   225 282 BRT
Uppouma:   noin 100 000 tonnia
Pituus:   361,8 m
Leveys:   47 m[3] (66m komentosilta)
Syväys:   9,1 m
Korkeus:   72 m vesirajasta[3]
Voimanlähde:   3 x Wärtsilä 12V46
(13,860 kW/18,590 hv per moottori),
3 x Wärtsilä 16V46
(18,480 kW/24,780 hv per moottori)

Aluksen erityispiirteitä ovat esimerkiksi keskelle, yläosaan rakennettu jalkapallokentän pituinen puisto nimeltään Central Park eli keskuspuisto. Sen molemmilla puolilla on kaksi erillistä hotellia. Puistoon tulee aitoja puita, nurmikkoa ja istutuksia. Reunoille rakennetaan kahviloita ja kauppoja.[9][10] Aluksessa on myös kolmen kannen väliä hissin lailla liikkuva baariravintola. Lisäksi aluksessa on vesiteatteri, päiväkoti, terveyshoitolat aikuisille ja nuorille, muutama teatterilava, iso uima-allasalue, tenniskenttä, minigolf-alue, koripallokenttä, kalliokiipeilyseinä, noin 2700 hyttiä matkustajille, useita ravintoloita, oleskelutiloja, kauppoja aikuisille ja nuorille sekä lasten oma alue. Projekti merkitsee telakalle ja kumppaneille 12 000 henkilötyövuotta.[10] STX Europe on toimittanut kyseiselle varustamolle tähän mennessä jo 11 alusta.


http://koti.mbnet.fi/ships/Genesis/Genesis.html  

Linkissä 2 vid Ison-Beltin sillan alituksesta - silta näyttää pienenltä
Sillan alituskorkeus   65 m
M/S Oasis of the Seas Korkeus:   72 m vesirajasta - tarkalle meni - alitus

Ison-Beltin silta on riippusilta Ison-Beltin salmessa Tanskassa. Vuonna 1998 rakennettu silta ylittää 65 metrin korkeudessa merkittävän laivareitin. Eurooppatie E20 kulkee sillan kautta

Kunnioitukseta  suomalaista insinööri taitoa kohtaan juutit keskeytti liikenteen alituksen ajaksi  ???

Viimeksi muokattu: 01.11.09 - klo:23:59 kirjoittanut Movado

Heka

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 94
Vs: Valtran ylivoimaa
Niin riippuu ku ka on ylivoimainen ja missä. Hyviä ja huonoja puolia löytyy kaikista, vaikka joku jotain muuta väittäisikin. Kaikki on käyttäjän ja katsojan silmissä. Käyttökode, -ympäristö, -määrä, -laatu yms yms määrää kuka on missäkin ylivoimainen. Mutta ojalelle vois kommentoida, että teidänkin kylällä taitaa olla taas yksi tapaus: fent.. 1 - valt.. 0?

AgerSilva

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 799
Vs: Valtran ylivoimaa
Versu ja Direct (Mortti ja Vertti)
Ei voi uskoa suomalaisinsinöörien pystyvän tällaiseen kehitykseen ja luovuuteen, joukossa on täytynyt olla myös jokunen teknikko. Kyllä keltavanteisten jälleenmyyntihinta romahtaa, jos Valtran tuote kestää edes tämän hetkisten mallien tapaan.

Haaveesa kullakin. Eräässä valtran linkissa, joku ukko kehu uutta valmettiaan, että pystyy puhelimessa puhumaan kopissa kun voi kierrokset pitää alhaalla. Entisessä NELJÄ vuotta vanhassa T-valmeetissa tulee kahden tonnin kierroksissa kuulemma jo kuulovaurio!
Keltavanteisessa voi puhua puhelimessa onko kierrokset tapissa vai ei. Jopa jossai iänikuisessa 6810 voortissakun pysty puhumaan maantiejossa kännykkään.
Että kyllä suolahtelainen taitaa tulla kaukana perästä...