Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Valtran ylivoimaa  (Luettu 24310 kertaa)

Neke

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2798
Vs: Valtran ylivoimaa
Versu ja Direct (Mortti ja Vertti)
Ei voi uskoa suomalaisinsinöörien pystyvän tällaiseen kehitykseen ja luovuuteen, joukossa on täytynyt olla myös jokunen teknikko. Kyllä keltavanteisten jälleenmyyntihinta romahtaa, jos Valtran tuote kestää edes tämän hetkisten mallien tapaan.

tais tulla mortist ja vertist valtralle arevan olkiluoto.

tissinkoittaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 189
Vs: Valtran ylivoimaa
Versu ja Direct (Mortti ja Vertti)
Ei voi uskoa suomalaisinsinöörien pystyvän tällaiseen kehitykseen ja luovuuteen, joukossa on täytynyt olla myös jokunen teknikko. Kyllä keltavanteisten jälleenmyyntihinta romahtaa, jos Valtran tuote kestää edes tämän hetkisten mallien tapaan.


Lisävarustet listaan tulee vielä "räjäytysmatto" semmonen vetokilipailuista
tuttu tyrävyö lootan ympärille, mahdollisessa vaihteistorikossa estää
sinkoilevien osien lentämisen sivullisten silimille tai sirpaleileiden
tippumisen tielle renkaita puhkomaan. Varsinki moottorijarrutuksia
raskailla kuormilla tehtäessä tarpeellinen varuste, ehdoton  :P
Onko se Ventissä vakiona ?

Ne särki niitä jo sillon -90 luvulla niim paljo että nyt tohtivat myöhemmin
laittaa pakokaasujarrun moottoriin jarrutusta parantamaan.
Vapaalla laskettelu tai kytkin pohjassa vauhin ottoo saattaa olla
kaikille portaattomille kallista huvia ;-)

Kyllä valteemin porukka on myös siivonnu tieltä romua... :P
Ne on niitä tuotekehityskuluja  ;D


Jos fenttejä särkyy 1 kpl nii se on jo 50% koko fenttikanasta mikä suomessa on ,valtroja sentää pikkusen enempi kun fenttejä :P ;D

Teroman

Vs: Valtran ylivoimaa

Onhan niitä paljon ,,,,

mutta kun särkyy , niin särkyy myös ppaaaaljoooon
 :'(

Konemies

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 295

Verku

Vs: Valtran ylivoimaa
Versu ja Direct (Mortti ja Vertti)
Ei voi uskoa suomalaisinsinöörien pystyvän tällaiseen kehitykseen ja luovuuteen, joukossa on täytynyt olla myös jokunen teknikko. Kyllä keltavanteisten jälleenmyyntihinta romahtaa, jos Valtran tuote kestää edes tämän hetkisten mallien tapaan.


Lisävarustet listaan tulee vielä "räjäytysmatto" semmonen vetokilipailuista
tuttu tyrävyö lootan ympärille, mahdollisessa vaihteistorikossa estää
sinkoilevien osien lentämisen sivullisten silimille tai sirpaleileiden
tippumisen tielle renkaita puhkomaan. Varsinki moottorijarrutuksia
raskailla kuormilla tehtäessä tarpeellinen varuste, ehdoton  :P
Onko se Ventissä vakiona ?

Ne särki niitä jo sillon -90 luvulla niim paljo että nyt tohtivat myöhemmin
laittaa pakokaasujarrun moottoriin jarrutusta parantamaan.
Vapaalla laskettelu tai kytkin pohjassa vauhin ottoo saattaa olla
kaikille portaattomille kallista huvia ;-)

Kyllä valteemin porukka on myös siivonnu tieltä romua... :P
Ne on niitä tuotekehityskuluja  ;D


Jos fenttejä särkyy 1 kpl nii se on jo 50% koko fenttikanasta mikä suomessa on ,valtroja sentää pikkusen enempi kun fenttejä :P ;D

No nyt puhutaan portaattomista ja kyllä uskoisin että ei noitten vikataajuudessa nyt paljoa eroa oon vaikka koko mallistot pantais vertailuun. Fentti on paremmin tehty mutta tietty siellä enemmän vikaantuvaa sähköä, valtu karumpi joten se taas tasaa tilejä.....

Noo katotaan miten se myynti syksyllä käy, tokihan ne aluksi menee kaupaksi kun moni odottanut niitä kieli pitkällä muutaman vuoden.

Hetken piikki ei siis niin merkittävä ole mutta jos syksyyn asti piikkipaikka pysyy niin onhan se hieno homma suolahden poi'jille.....
Kypsä tapaus

kuu

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 482
Vs: Valtran ylivoimaa
Lainaus käyttäjältä: Verku link=topic=5457.msg258470#msg258470
  Fentti on paremmin tehty mutta tietty siellä enemmän vikaantuvaa sähköä, valtu karumpi joten se taas tasaa tilejä.....

..

Fendt on huonommin tehty. Katsopa oikein läheltä viimeistelyä ja hämmästyt kuin hutiloiden on tehty

Verku

Vs: Valtran ylivoimaa
Lainaus käyttäjältä: Verku link=topic=5457.msg258470#msg258470
  Fentti on paremmin tehty mutta tietty siellä enemmän vikaantuvaa sähköä, valtu karumpi joten se taas tasaa tilejä.....

..

Fendt on huonommin tehty. Katsopa oikein läheltä viimeistelyä ja hämmästyt kuin hutiloiden on tehty

Noo, korjataan nyt sitten vaikka sananmuotoon monimutkaisemmin tehty........
Kypsä tapaus

Teroman

Vs: Valtran ylivoimaa


Fendt on huonommin tehty. Katsopa oikein läheltä viimeistelyä ja hämmästyt kuin hutiloiden on tehty

kuun valossa kannattaa katsella esim valtun valujen jälkeä......

Niin koneessa kuin rungon osissakin; etuakselit hieman parempaa jälkeä,,,,,

Niin ne tais tullakin maailmalta ?
 :o

Teroman

kuu

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 482
Vs: Valtran ylivoimaa


Fendt on huonommin tehty. Katsopa oikein läheltä viimeistelyä ja hämmästyt kuin hutiloiden on tehty

kuun valossa kannattaa katsella esim valtun valujen jälkeä......

Niin koneessa kuin rungon osissakin; etuakselit hieman parempaa jälkeä,,,,,

Niin ne tais tullakin maailmalta ?
 :o


Vallulla on valuosaaminen ihan hyvin hanskassa tietääkseni.

Karhula

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 475
Vs: Valtran ylivoimaa
Näitä juttuja lukiessa luulisi Valtran markkinaosuuden Suomessa olevan 0,6 eikä 60%.

Neke

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2798
Vs: Valtran ylivoimaa
Versu ja Direct (Mortti ja Vertti)
Ei voi uskoa suomalaisinsinöörien pystyvän tällaiseen kehitykseen ja luovuuteen, joukossa on täytynyt olla myös jokunen teknikko. Kyllä keltavanteisten jälleenmyyntihinta romahtaa, jos Valtran tuote kestää edes tämän hetkisten mallien tapaan.

tais tulla mortist ja vertist valtralle arevan olkiluoto.


Ei kait kelpaa vaihdossa edes maasikkaan. Mihin menee suomalinen Valdo?

caseman

  • Vieras
Vs: Valtran ylivoimaa
Versu ja Direct (Mortti ja Vertti)
Ei voi uskoa suomalaisinsinöörien pystyvän tällaiseen kehitykseen ja luovuuteen, joukossa on täytynyt olla myös jokunen teknikko. Kyllä keltavanteisten jälleenmyyntihinta romahtaa, jos Valtran tuote kestää edes tämän hetkisten mallien tapaan.

Usko vaan - usko on iloinen asia  ;)

http://koti.mbnet.fi/ships/Genesis/Genesis.html  

Bruttovetoisuus:   225 282 BRT
Uppouma:   noin 100 000 tonnia
Pituus:   361,8 m
Leveys:   47 m[3] (66m komentosilta)
Syväys:   9,1 m
Korkeus:   72 m vesirajasta[3]
Voimanlähde:   3 x Wärtsilä 12V46
(13,860 kW/18,590 hv per moottori),
3 x Wärtsilä 16V46
(18,480 kW/24,780 hv per moottori)

Aluksen erityispiirteitä ovat esimerkiksi keskelle, yläosaan rakennettu jalkapallokentän pituinen puisto nimeltään Central Park eli keskuspuisto. Sen molemmilla puolilla on kaksi erillistä hotellia. Puistoon tulee aitoja puita, nurmikkoa ja istutuksia. Reunoille rakennetaan kahviloita ja kauppoja.[9][10] Aluksessa on myös kolmen kannen väliä hissin lailla liikkuva baariravintola. Lisäksi aluksessa on vesiteatteri, päiväkoti, terveyshoitolat aikuisille ja nuorille, muutama teatterilava, iso uima-allasalue, tenniskenttä, minigolf-alue, koripallokenttä, kalliokiipeilyseinä, noin 2700 hyttiä matkustajille, useita ravintoloita, oleskelutiloja, kauppoja aikuisille ja nuorille sekä lasten oma alue. Projekti merkitsee telakalle ja kumppaneille 12 000 henkilötyövuotta.[10] STX Europe on toimittanut kyseiselle varustamolle tähän mennessä jo 11 alusta.


http://koti.mbnet.fi/ships/Genesis/Genesis.html  

Linkissä 2 vid Ison-Beltin sillan alituksesta - silta näyttää pienenltä
Sillan alituskorkeus   65 m
M/S Oasis of the Seas Korkeus:   72 m vesirajasta - tarkalle meni - alitus

Ison-Beltin silta on riippusilta Ison-Beltin salmessa Tanskassa. Vuonna 1998 rakennettu silta ylittää 65 metrin korkeudessa merkittävän laivareitin. Eurooppatie E20 kulkee sillan kautta

Kunnioitukseta  suomalaista insinööri taitoa kohtaan juutit keskeytti liikenteen alituksen ajaksi  ???
Olin tekemässä kahta ensimmäistä.. Voyager, ja joku toinen. Kyllä siellä liikuntaa sai kun esim kapusi 13 kerrosta ylöspäin työmaalle. Aina ei voinut käyttää hissiä. Oi niitä aikoja...

caseman

  • Vieras
Vs: Valtran ylivoimaa
Ei direktissä kamalasti vikoja ole ollut. Silti vaihtaisin sen cvx:ään, tai T7:aan ihan koska vaan...

kaenuunkeisari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 515
Vs: Valtran ylivoimaa
Versu ja Direct (Mortti ja Vertti)
Ei voi uskoa suomalaisinsinöörien pystyvän tällaiseen kehitykseen ja luovuuteen, joukossa on täytynyt olla myös jokunen teknikko. Kyllä keltavanteisten jälleenmyyntihinta romahtaa, jos Valtran tuote kestää edes tämän hetkisten mallien tapaan.


Aprillia  ;D