Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Valtran ylivoimaa  (Luettu 24312 kertaa)

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Valtran ylivoimaa
Juu,täähän on humoorikanava...
Neken kysymykseen Directin huolloista.Ilmeisesti Jonkinlainen määräys Directien liikkeelläpitämisestä on,tuskin se kuitenkaan viikoilla muiden huoltoja siirtelee.

Joku kaipas 5 portaista pikavaihdetta Deltan tilalle.Ei kyllä mahdu samaan tilaan.

agricult

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 464
Vs: Valtran ylivoimaa

Joku kaipas 5 portaista pikavaihdetta Deltan tilalle.Ei kyllä mahdu samaan tilaan.


Miksi sen samaan tilaan tarvitsisi mahtua?

Minä ainakin ymmärsin, ette SamiT 60:ä vaihdetta kaipaa, vaan Versu-voimansiirtoa yhdistettynä yksinkertaisempaan hydrauliikkaan, ei-kuvaruutuhallintaan yms.

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Vs: Valtran ylivoimaa
Juurikin niin että olisi yksinkertainen kone muuten mutta 5 pikavaihdetta olisi kiva, mulle riittäisi vaikka kuusipykäläinen peruslaatikko suurellä vaihteiden nopeuserolla johon sitten tulisi pikavaihteella yhteensä 30 välitystä. Eikä mitään robottivaihteita, kun tähän astikin on pärjätty ihan keppisuunanvaihdolla, nykyisessä "ykköspelissä" eli Valmet 8450:ssä on 9500 tuntia kohta ja saman pikkuvikojen loiston poissaolollaan soisi uudempiikin koneisiin jos joskus niitä on varaa hankkia. Kyllä ne kaikki hienoudet kivoja olisi ajaessa mutta kun kuitenkin joutuu käyttämään vanhana ostettuja koneita ja ne omalla kustannuksella remontoimaan niin kaikki "ylimääräinen" tekniikka saisi olla poissa. No onneksi tavallista HiTech ja Classic T-sarjaa on vielä saatavilla. Semmoista konetta en ihan vähällä taivuttelulla suostu hankkimaan missä ei ole mekaanista yhteyttä vaihdevivusta vaihteistoon.
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.

agricult

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 464
Vs: Valtran ylivoimaa
Juurikin niin että olisi yksinkertainen kone muuten mutta 5 pikavaihdetta olisi kiva, mulle riittäisi vaikka kuusipykäläinen peruslaatikko suurellä vaihteiden nopeuserolla johon sitten tulisi pikavaihteella yhteensä 30 välitystä. Eikä mitään robottivaihteita, kun tähän astikin on pärjätty ihan keppisuunanvaihdolla, nykyisessä "ykköspelissä" eli Valmet 8450:ssä on 9500 tuntia kohta ja saman pikkuvikojen loiston poissaolollaan soisi uudempiikin koneisiin jos joskus niitä on varaa hankkia. Kyllä ne kaikki hienoudet kivoja olisi ajaessa mutta kun kuitenkin joutuu käyttämään vanhana ostettuja koneita ja ne omalla kustannuksella remontoimaan niin kaikki "ylimääräinen" tekniikka saisi olla poissa. No onneksi tavallista HiTech ja Classic T-sarjaa on vielä saatavilla. Semmoista konetta en ihan vähällä taivuttelulla suostu hankkimaan missä ei ole mekaanista yhteyttä vaihdevivusta vaihteistoon.

Sama, mutta kyllä mä sen Hitech-suunnanvaihdon ottaisin, on se vaan niin pirun hyvä sekä teknisesti, että käyttöliittymältään (=vipu) eikä mennä robomaisuuksiin, kun vain öljynpaineen kanssa pelataan. Alue sit kepillä ja 120l/min pumppu, mutta ei elektronista hallintaa, ei valikoita eikä ruutuja :P Tähän sopivan käsinojan saa uudesta Hitech A:sta.

Ohjaamon jousituksen sijaan kunnon aktiivi-ilmapenkki, saa vaihdevivustakin tunnokkaan. Ja etujousitus Fendtistä :-)

Siinä ois kunnon kone viljatilalle vaikka ison kultivaattorin eteen.

Verku

Vs: Valtran ylivoimaa
Juurikin niin että olisi yksinkertainen kone muuten mutta 5 pikavaihdetta olisi kiva, mulle riittäisi vaikka kuusipykäläinen peruslaatikko suurellä vaihteiden nopeuserolla johon sitten tulisi pikavaihteella yhteensä 30 välitystä. Eikä mitään robottivaihteita, kun tähän astikin on pärjätty ihan keppisuunanvaihdolla, nykyisessä "ykköspelissä" eli Valmet 8450:ssä on 9500 tuntia kohta ja saman pikkuvikojen loiston poissaolollaan soisi uudempiikin koneisiin jos joskus niitä on varaa hankkia. Kyllä ne kaikki hienoudet kivoja olisi ajaessa mutta kun kuitenkin joutuu käyttämään vanhana ostettuja koneita ja ne omalla kustannuksella remontoimaan niin kaikki "ylimääräinen" tekniikka saisi olla poissa. No onneksi tavallista HiTech ja Classic T-sarjaa on vielä saatavilla. Semmoista konetta en ihan vähällä taivuttelulla suostu hankkimaan missä ei ole mekaanista yhteyttä vaihdevivusta vaihteistoon.

Just.

Oonkin aina miettinyt miksi joku haluaa oikeasti ajaa sillä valmetin keppihelvetillä.

Sen vielä ymmärrän, että robottilaatikkoa et halua mutta sähkö-hydraulinen suunnanvaihto on traktoripuolellakin ollut käytössä sen 15 vuotta, jotta käy nyt edes koittamassa kun seuraavan kerran vaihdat.

Kypsä tapaus

Verku

Vs: Valtran ylivoimaa
Juurikin niin että olisi yksinkertainen kone muuten mutta 5 pikavaihdetta olisi kiva, mulle riittäisi vaikka kuusipykäläinen peruslaatikko suurellä vaihteiden nopeuserolla johon sitten tulisi pikavaihteella yhteensä 30 välitystä. Eikä mitään robottivaihteita, kun tähän astikin on pärjätty ihan keppisuunanvaihdolla, nykyisessä "ykköspelissä" eli Valmet 8450:ssä on 9500 tuntia kohta ja saman pikkuvikojen loiston poissaolollaan soisi uudempiikin koneisiin jos joskus niitä on varaa hankkia. Kyllä ne kaikki hienoudet kivoja olisi ajaessa mutta kun kuitenkin joutuu käyttämään vanhana ostettuja koneita ja ne omalla kustannuksella remontoimaan niin kaikki "ylimääräinen" tekniikka saisi olla poissa. No onneksi tavallista HiTech ja Classic T-sarjaa on vielä saatavilla. Semmoista konetta en ihan vähällä taivuttelulla suostu hankkimaan missä ei ole mekaanista yhteyttä vaihdevivusta vaihteistoon.

Sama, mutta kyllä mä sen Hitech-suunnanvaihdon ottaisin, on se vaan niin pirun hyvä sekä teknisesti, että käyttöliittymältään (=vipu) eikä mennä robomaisuuksiin, kun vain öljynpaineen kanssa pelataan. Alue sit kepillä ja 120l/min pumppu, mutta ei elektronista hallintaa, ei valikoita eikä ruutuja :P Tähän sopivan käsinojan saa uudesta Hitech A:sta.

Ohjaamon jousituksen sijaan kunnon aktiivi-ilmapenkki, saa vaihdevivustakin tunnokkaan. Ja etujousitus Fendtistä :-)

Siinä ois kunnon kone viljatilalle vaikka ison kultivaattorin eteen.

Eli yhtä kuin Dyna-6 massikka 155hp sisudieselillä?

Vähän erilainen suunnittelu ja nappien yms asemointi toki kopissa mutta ehkäpä vois olla juurikin kuvaamasi "välimalli" ventin ja vallun välistä.
Kypsä tapaus

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Vs: Valtran ylivoimaa
Saahan se HiTech-suunnanvaihto tietysti olla koneessa, meinasin vaan että tähän asti on pärjätty ilman sitä. Kyllä tuo Valtran HT-suunnanvaihdin taitaa olla yksi tarkimmin toimivista tilanteissa joissa konetta pitää ryömittää vaikka viisi senttiä työkoneen kytkemiseksi. Kuivan kytkimen käyttötuntuma ja tarkkuus vaan niin mukavia ominaisuuksia kun ei ole muilla paljoa tullut ajettua suurimman osan ajotunneista kertyessä omalla jo vanhempaa tekniikkaa edustavalla kalustolla.  
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.