Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe John Deere 6600 ja kytkimen toimintapaineen varoitusvalo  (Luettu 9965 kertaa)

Motokuski

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5
Talvella tuli taloon tuollanen edellämainittu Jontikka. Nyt on välillä raskaamman ajon jälkeen taulussa palanut tuo kytkimen toimintapaineen varoitusvalo, nimenomaan tyhjäkäynnillä. Kierroksia nostamalla häviää. Kylmillä öljyillä tuota ei tapahdu. Laatikkoöljyt ja -suodattimet eilen vaihdettiin mutta tuntuis että ei niistä ollut kiinni. Onko kenelläkään kokemusta tai tietoa tuosta, mistä mahtaa johtua ja enteileekö kallista remonttia?  :o

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Talvella tuli taloon tuollanen edellämainittu Jontikka. Nyt on välillä raskaamman ajon jälkeen taulussa palanut tuo kytkimen toimintapaineen varoitusvalo, nimenomaan tyhjäkäynnillä. Kierroksia nostamalla häviää. Kylmillä öljyillä tuota ei tapahdu. Laatikkoöljyt ja -suodattimet eilen vaihdettiin mutta tuntuis että ei niistä ollut kiinni. Onko kenelläkään kokemusta tai tietoa tuosta, mistä mahtaa johtua ja enteileekö kallista remonttia?  :o

Anturi paskana.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Motokuski

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5
No joo. Sama itelläkin ekana tuli mieleen, kun tuntus olevan tyyppivika noissa. Mut tuo vähän epäilyttää kun valo palaa vaan tyhjäkäynnillä lämpösillä ööleillä, eikö anturivika tekis tuota kierroksillakin ja kylmillä öljyillä? Lisäksi suunnanvaihto tuntuu vähän turhankin löysältä, oisko osaa tai arpaa samaan hommaan? Vai pystyykö tuota suunnanvaihdon herkkyyttä säätämään jostain?

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
No joo. Sama itelläkin ekana tuli mieleen, kun tuntus olevan tyyppivika noissa. Mut tuo vähän epäilyttää kun valo palaa vaan tyhjäkäynnillä lämpösillä ööleillä, eikö anturivika tekis tuota kierroksillakin ja kylmillä öljyillä? Lisäksi suunnanvaihto tuntuu vähän turhankin löysältä, oisko osaa tai arpaa samaan hommaan? Vai pystyykö tuota suunnanvaihdon herkkyyttä säätämään jostain?

Paineet karkaa anturista?


Heitä Rimulille yyveetä....
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

rjm

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 113
Paljonko tunteja?
Suunnanvaihdon pystyy kyllä kalibroimaan mutta oireet enteilee laatikon avaamista.

Motokuski

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5
7000 tuntia.

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8365
Onko joskus jollekulle tullu mieleen, että nykyraktoreissa on aika paljon harmeja? Ihan vaan ohi aiheen.
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Onko joskus jollekulle tullu mieleen, että nykyraktoreissa on aika paljon harmeja? Ihan vaan ohi aiheen.
Ei, ainakaan vanhempiin verrattuna.

Nekin vähät harmit on paljon pienempiä eivätkä estä töiden tekemistä kuten vanhusten viat yleensä.

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
sarkasmia??

nämä nykykoneiden pikkuhäirövalokierrostenpudotusvikakoodihässäkät just haittaa sitä työntekoa ja monesti vain liitoksen hapettuman yms jutun takia olematta mekaanissti rikki sen kummemmin..

vanha kova rauta liikkuu niin kauan ku mekaanista vetua piisaa ja löpö pysyy ilmattomana..
mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65449
tuota juuri komppaan!   kyllä ittiä sylettää tuo nyyn ainainen cp herja kun ei ota jostain kontaktia yritit sitten liikkeelle miten vain.   kytkimellä tahi suunnavaihdolla ja kytkin on toooosi äkänen välillä ja sitten joskus rusauttaa vaihdettaessa liikkellä...   mikä lie, sähköhärpäke!               fiude mekaanikalla mennään jo reippaasti yli kahdenkymmene ja liikettä jatkuu ja hommat pelaa vaikka jo hieman oireita joistain.                 sähköt tahtoo noissa oikeissa töissä olla se este, ei lähde ulosotto päälle kolmannellakaan ja nosto ja lasku pitää herätellä jne.......

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
sarkasmia??

nämä nykykoneiden pikkuhäirövalokierrostenpudotusvikakoodihässäkät just haittaa sitä työntekoa ja monesti vain liitoksen hapettuman yms jutun takia olematta mekaanissti rikki sen kummemmin..

vanha kova rauta liikkuu niin kauan ku mekaanista vetua piisaa ja löpö pysyy ilmattomana..
Mutta kun vanhoissa traktoreissa juuri moottori ja muu voimansiirto on paljon heikompaa kuin nykyaikaisissa.
Liittimen vaihto tai jonkin nollaaminen koneella on kuitenkin aika paljon nopeampaa ja halvempaa kuin vaikkapa kytkimen vaihto.

Eikä meillä ole nuo häiriövalot vilkutelleet kummassakaan traktorissa.
Toki meillä ei ole mitään huippuunsavietyä kaapelikasaa (@fendt vario esim) mutta vanhempi kone on alle 4v ikäinen.

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8365
sarkasmia??

nämä nykykoneiden pikkuhäirövalokierrostenpudotusvikakoodihässäkät just haittaa sitä työntekoa ja monesti vain liitoksen hapettuman yms jutun takia olematta mekaanissti rikki sen kummemmin..

vanha kova rauta liikkuu niin kauan ku mekaanista vetua piisaa ja löpö pysyy ilmattomana..
Mutta kun vanhoissa traktoreissa juuri moottori ja muu voimansiirto on paljon heikompaa kuin nykyaikaisissa.
Liittimen vaihto tai jonkin nollaaminen koneella on kuitenkin aika paljon nopeampaa ja halvempaa kuin vaikkapa kytkimen vaihto.

Eikä meillä ole nuo häiriövalot vilkutelleet kummassakaan traktorissa.
Toki meillä ei ole mitään huippuunsavietyä kaapelikasaa (@fendt vario esim) mutta vanhempi kone on alle 4v ikäinen.

Älä nyt edes viitti ääneen tommosta väittää.
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4394
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
sarkasmia??

nämä nykykoneiden pikkuhäirövalokierrostenpudotusvikakoodihässäkät just haittaa sitä työntekoa ja monesti vain liitoksen hapettuman yms jutun takia olematta mekaanissti rikki sen kummemmin..

vanha kova rauta liikkuu niin kauan ku mekaanista vetua piisaa ja löpö pysyy ilmattomana..
Mutta kun vanhoissa traktoreissa juuri moottori ja muu voimansiirto on paljon heikompaa kuin nykyaikaisissa.
Liittimen vaihto tai jonkin nollaaminen koneella on kuitenkin aika paljon nopeampaa ja halvempaa kuin vaikkapa kytkimen vaihto.

Eikä meillä ole nuo häiriövalot vilkutelleet kummassakaan traktorissa.
Toki meillä ei ole mitään huippuunsavietyä kaapelikasaa (@fendt vario esim) mutta vanhempi kone on alle 4v ikäinen.

Jos pysyy lähes takuunalaisissa vehkeissä niin ei kai suuria murheita saisi ollakaan :-)


Palataan asiaan kun nyt uudet ovat 20-30 vuotta vanhoja ja tunteja taulussa 15-20 000 :-|

Etuakseli, moottori, turbo, vaihteisto, mahdollisesti perä,  hydrauliikka, sähkölaitteet..
Tietysti koneiden ominaisuuksissakin on eroja, eipä jollain mörkömajorilla ole enää juuri muuta kuin keräily- ja harrastusarvo. Mutta pienellä rahalla vielä 90-luvun koneetkin saa kuntoon verrattuna näihin moderneihin.

Voi olla että osiakaan ei saa enää 30 vuoden päästä mistään näihin uusiin. Tai ehkä moottorin ja hydrauliikan korjaussarjoja, laakereita jne vielä saakin, mutta saako moottorinohjausbokseja, voimansiirron älypalikoita, tämän ajan polttoainejärjestelmien osia  ja vastaavia mistään inhimillisellä hinnalla ? Löytyykö mistään edes huoltajaa jolla on vielä tarvittavat softat ja työkalut olemassa? Nykyiset huollon softat eivät taatusti toimi 30 vuoden päästä käytössä olevassa tietotekniikassa, ja päivitetäänkö silloisia uusia työkaluja enää niin että ne ymmärtävät vielä 30 vuotta vanhaa tekniikkaa? Epäilen erittäin vahvasti että ei. Kyllä se myydään uutta ja tämän päivän koneet ovat kiertäneet sulaton kautta jo 2 kierrosta :-//

Jos jätän uusimman muutaman vuoden ikäisen koneen laskuista niin omalla pihalla neljän muun traktorin keski-ikä on 36 vuotta. Vaikka jätän vahimman pois niin silti 34 ja tunteja paljon... kaikki kumminkin ovat täysin toimivia ja luotettavia eikä mitään kuusen alla olevia varaosakoneita. Rahaa noiden kunnossa pitämiseen menee kiitettävän vähän. Uusimman suodattimiin taitaa mennä enemmän kuin noiden vanhojen remontteihin - kun ne on kerran peruskorjattu.

Miksei sitä uudemmillakin ajelisi jos rahaa olisi haitaksi saakka :-)

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Älä nyt edes viitti ääneen tommosta väittää.
Kyllä kehtaan. Voit kysellä vanhemmilta huoltomiehiltä että paljonko nykyisin tehdään kytkin ja moottoriremontteja vrt. 80- ja 90-lukuun.
Tietenkin öljyn laatu on noussut, mutta niin on moottoreidenkin.

Ja tosiaan, vielä talvella meidän kakkoskone oli 25v ikäinen, ei sillä vaan kukaan kehdannut ajaa kuin aivan pakolliset.

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8365
Älä nyt edes viitti ääneen tommosta väittää.
Kyllä kehtaan. Voit kysellä vanhemmilta huoltomiehiltä että paljonko nykyisin tehdään kytkin ja moottoriremontteja vrt. 80- ja 90-lukuun.
Tietenkin öljyn laatu on noussut, mutta niin on moottoreidenkin.

Ja tosiaan, vielä talvella meidän kakkoskone oli 25v ikäinen, ei sillä vaan kukaan kehdannut ajaa kuin aivan pakolliset.

Niin kato kun 80-luvun turbinikytkinventtiin on kerran vaihdettu kytkinlevy ja tunteja yli 25 tuhatta. Emmä millään voi tietää että on toisenlaisiakin koneita. Ja mikä se huoltomies on? Noi vanhat pystyy itekin huoltamaan.
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.